typeplade.

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
bachtus84
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

typeplade.

Indlæg af bachtus84 » 11. okt 2009, 11:25

hej. hvad gør man hvis jeg ikke finder typepladen til bilen, inden den skal til syn. Da den blev taget af da jeg malede motorrummmet.?

Brugeravatar
Audibanditten
Nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge

Re: typeplade.

Indlæg af Audibanditten » 11. okt 2009, 14:13

Er ret sikker på den ikke må fjernes fra karossen, heller ikke midlertidigt. Du kan ihvertfald få problemer med politiet og til syn, hvis de nye popnitter ikke ser orginale ud, og der kan komme en mistanke om at der er fusket med bilen.

muffed
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: typeplade.

Indlæg af muffed » 18. nov 2009, 13:37

Har lige gennemlæst vejledning for syn af køretøjer og der står at køretøjer skal være forsynet med fabrikantens navn eller varemærke, samt køretøjets typebetegnelse og stelnummer, indgår typebetegnelsen i stelnr kan yderligere seperat angivelse af typebetegnelsen undlades... tolker jeg som den ikke skal være der så længe der er et 17 tegn stelnummer. hvori der i de fleste tilfælde både er fabrikant navn type osv.

mange biler har ikke typeplade i, der sidder et klistermærke, det kan jo være faldet af... så Nej du burde roligt kunne køre til syn uden den plade. mvh synsmanden :)

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"