Sænke totalvægt på bil

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
JEJON007
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Sænke totalvægt på bil

Indlæg af JEJON007 » 27. jun 2010, 09:48

Er der nogen der ved, om man kan sænke totalvægt på en personbil?
Konkret kunne jeg godt bruge at sænke Audi'en totalvægt fra 2.265 til 2.150, da jeg lige har opdaget, at den jo er tungere end den gamle Passat jeg havde - så nu skal jeg have BE kørekort....og det kan jeg ikke nå inden ferien.

PS: Nogen der ved om BE kørekort er noget dansk halløj, eller det gælder i hele EU.

Os ja .... jeg VED GODT jeg er en torsk :shock:

Brugeravatar
Niko_S
Helt nyt medlem
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus C
Kontakt:

Re: Sænke totalvægt på bil

Indlæg af Niko_S » 4. jul 2010, 22:34

Som svar på om du kan nedveje din bils totalvægt med nævnte antal kilo; som udgangspunkt, ja.

Men du kan med fordele beskrive lidt yderligere, data på den trailer det handler om, typegodkendelse nr. på bilen (står på reg. attesten) osv.
;)

JEJON007
Helt nyt medlem
VCDS ejer: Ja

Re: Sænke totalvægt på bil

Indlæg af JEJON007 » 5. jul 2010, 12:22

Spørgsmålet var af generel karakter, da jeg - inden jeg skrev - allerede havde kigget på, om der kunne gøres noget på campingvognen (det er typisk den man hører folk vejer ned). Det kan der ikke da jeg så skulle fjerne 175 kg af de 200 kg 'fri-vægt' jeg har til last. Omvendt så fik jeg regnet lidt på bilen bagefter, og skal jeg tage 175kg ud af lasteevnen på en A6 2.0 TDI Avant, så ville den blive ubruglig når vi hører 4-5 personer syd på med fuld oppakning :roll:

Så jeg endte med at bide i det sure æble :x og få kørekortet opgraderet til B/E kørekort - hvilket på mirakuløs vis ser ud til, at kunne gøres på 8 dage :P - skulle gerne bestå imorgen :shock:

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"