Jeg kørte i en lille punto bagved, da bilen lige var hentet på værkstedet. Og madamen vil ikke køre med manuelt gear.
... Men mener nu jeg har skrevet det et andet sted også i denne efterhånden halvlange tråd.
Du var ikke i bilen da det skete - OK, du ved ikke om rød var påbegyndt begyndt sit venstresving da grøn kommer til hajtænderne.SkodiaqDK skrev: ↑2. jun 2019, 20:53Kan godt se man kan forstå det sådan når jeg har skrevet jeg ikke var chauffør. (men det var jeg heller ikke).
Jeg kørte i en lille punto bagved, da bilen lige var hentet på værkstedet. Og madamen vil ikke køre med manuelt gear.
... Men mener nu jeg har skrevet det et andet sted også i denne efterhånden halvlange tråd.
Men det er stadig rød der har skylden, da han/hun ikke har holdt tilbage for modkørende.SorenR skrev: ↑2. jun 2019, 21:12Jeg kunne lege djævlens advokat og påstå at grøn rammer rød midt i venstresvinget fordi grøn ikke sætter farten ned for at orientere sig i krydset men bare "vil hjem" ... Der kunne jo argumenteres for at der havde været en lille kurre på tråden fordi DU skulle køre "smadrekassen". Vi ved jo alle hvordan kvinder er!
Jamen for H...vede jeg har da aldrig sagt at vi IKKE skal overholde de samme regler eller forsøgt at finde smuthuller og jeg kender slet ikke ts eller dennes bedre halvdelKorreborg skrev: ↑2. jun 2019, 22:11Men det er stadig rød der har skylden, da han/hun ikke har holdt tilbage for modkørende.SorenR skrev: ↑2. jun 2019, 21:12Jeg kunne lege djævlens advokat og påstå at grøn rammer rød midt i venstresvinget fordi grøn ikke sætter farten ned for at orientere sig i krydset men bare "vil hjem" ... Der kunne jo argumenteres for at der havde været en lille kurre på tråden fordi DU skulle køre "smadrekassen". Vi ved jo alle hvordan kvinder er!
Og jeg snakker om færdselsloven, ikke om hvordan forsikringsselskaber forsøger retfærdiggøre at de kan opkræve 2x selvrisiko.
Men er enig med kørelæreren. Hold kæft hvor er det lavt at sidde og blive ved med at tale imod at vi skal overholde de samme regler og forsøge at finde smuthuller, da man af ene eller anden årsag ikke kan li TS, eller bare vil være rasmus modsat. Men det hele var vel ikke sket hvis der var kørt i en Honda![]()
Hold nu kæft, hvor er det bare dumt sagt. Du aner helt tydeligvis intet om hverken færdsel eller hvordan højresvingsulykker opstår. Og din kommentar om at “alle ville være enige om at cyklisten burde have været mere vågen”, når der sker dødsulykker, får det til at vende sig i mig.ph skrev: ↑2. jun 2019, 22:33Bottomline så er det egentligt ret vildt at i går så meget i selvsving over en mindre bule i en bil
Havde en cyklist endt under en højresvingende lastbil så havde stort set alle været enige om at cyklisten burde ha været lidt mere vågen og ikke holdt på sin ret til at køre ligeud i krydset når konsekvensen meget vel kan være at cyklisten ikke overlever at holde på sin ret
bevares vi kan alle være enige om at lastbilchaufføren skal være opmærksom i trafikken men derfra til at det er en klog beslutning at cyklisten.....
Det ER tilladt at tage ansvar for sine egne handlinger ...også i trafikken!
det gælder både erhvervs chauffører, rød og grøn og cyklister og........
jamen du må da hellere end gerne komme med den formulering som du mener er den rigtigeDakota skrev: ↑3. jun 2019, 00:12Hold nu kæft, hvor er det bare dumt sagt. Du aner helt tydeligvis intet om hverken færdsel eller hvordan højresvingsulykker opstår. Og din kommentar om at “alle ville være enige om at cyklisten burde have været mere vågen”, når der sker dødsulykker, får det til at vende sig i mig.ph skrev: ↑2. jun 2019, 22:33Bottomline så er det egentligt ret vildt at i går så meget i selvsving over en mindre bule i en bil
Havde en cyklist endt under en højresvingende lastbil så havde stort set alle været enige om at cyklisten burde ha været lidt mere vågen og ikke holdt på sin ret til at køre ligeud i krydset når konsekvensen meget vel kan være at cyklisten ikke overlever at holde på sin ret
bevares vi kan alle være enige om at lastbilchaufføren skal være opmærksom i trafikken men derfra til at det er en klog beslutning at cyklisten.....
Det ER tilladt at tage ansvar for sine egne handlinger ...også i trafikken!
det gælder både erhvervs chauffører, rød og grøn og cyklister og........
Jo jeg har tydeligvis en ret god formodning om hvordan/ hvorfor højresvingsulykker sker!Dakota skrev: ↑3. jun 2019, 00:12Hold nu kæft, hvor er det bare dumt sagt. Du aner helt tydeligvis intet om hverken færdsel eller hvordan højresvingsulykker opstår. Og din kommentar om at “alle ville være enige om at cyklisten burde have været mere vågen”, når der sker dødsulykker, får det til at vende sig i mig.
Jeg ved ikke hvad fanden der er galt med dig, men jeg vil stærkt opfordre dig til at få noget professionel hjælp.
Nej, mon ikke bare folk har andet at tage sig til end at bruge timevis på at diskutere noget så åndssvagt...
Du snakker om "cyklister der ender under højresvingende lastbiler" og så var det ikke en kommentar om dødsulykker? Øhph skrev:nu var det ikke en kommentar ang. dødsulykker men om højresvingende lastbiler vs. cyklister! Tjoee jeg har da en idé om hvordan højresvingsulykker sker ....selvom jeg stadig undrer mig over at en cyklist kan overse en lastbil som befinder sig få cm til venstre ...og ud fra div. billeder også lidt foran cyklisten
Du snakker om "cyklister der ender under lastbiler" - og linker du til en masse videoer med bilister, der ikke ser sig for. Makes perfect sense.ph skrev: ↑3. jun 2019, 01:37Jo jeg har tydeligvis en ret god formodning om hvordan/ hvorfor højresvingsulykker sker!
en af dem kunne være:
Special surprise for u my friend![]()
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
sorry fand lige lidt flere....
eller https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX
De blinde vinkler gælder også for cyklister...
https://www.facebook.com/search/top/?q= ... SEARCH_BOX
Nej, det er fandme ikke dumt. Du kan umuligt opnå øjenkontakt med folk der sidder 3 meter oppe og ditto vil venstre og da slet ikke i mørke. Så seriøst, hold nu din fucking kæft. Du aner tydeligvis intet om bytrafik og hvordan det fungerer i hverdagen.
og så undrer man sig over at der engang i mellem ryger en cyklist i en højresvings...Dakota skrev: ↑5. jun 2019, 12:12Nej, det er fandme ikke dumt. Du kan umuligt opnå øjenkontakt med folk der sidder 3 meter oppe og ditto vil venstre og da slet ikke i mørke. Så seriøst, hold nu din fucking kæft. Du aner tydeligvis intet om bytrafik og hvordan det fungerer i hverdagen.
Som cyklist bliver man nødt til at kunne forvente at folk generelt - og især den tungere trafik - overholder færdselsreglerne. Eller vent, du venter måske også altid med at foretage en manøvre til du har øjenkontakt med samtlige andre på vejen?
Det er utroligt som du formår at lyde dummere og dummere for hver post du skriver. Det imponerer mig alligevel, så tillykke med det.ph skrev: ↑5. jun 2019, 19:38og så undrer man sig over at der engang i mellem ryger en cyklist i en højresvings...Dakota skrev: ↑5. jun 2019, 12:12Nej, det er fandme ikke dumt. Du kan umuligt opnå øjenkontakt med folk der sidder 3 meter oppe og ditto vil venstre og da slet ikke i mørke. Så seriøst, hold nu din fucking kæft. Du aner tydeligvis intet om bytrafik og hvordan det fungerer i hverdagen.
Som cyklist bliver man nødt til at kunne forvente at folk generelt - og især den tungere trafik - overholder færdselsreglerne. Eller vent, du venter måske også altid med at foretage en manøvre til du har øjenkontakt med samtlige andre på vejen?![]()
sorry men som Cyklist kan man ikke bruge sin "ret" til ret meget når man er blevet overset
forstå det eller bliv en del af statistikken![]()
Som cyklist ville jeg sgu ALDRIG ...med livet som indsats... satse på at jeg var blevet set!!!
kan kun gentage:
havde jeg selv en lastbil i den position i forhold til mig så ville jeg kaste anker og/eller flygte op på fortovet
ja det koster måske 5.sekunder at holde lidt igen og få styr på hvor kolossen skal hen! men jeg er stadig i live!