Endnu en afgiftslempelse?

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
majland
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 366 times

Re: Endnu en afgiftslempelse?

Indlæg af majland » 25. aug 2017, 10:31

Store dele af beolkningen mener at rabatten skal være krone for krone.... De glemmer bare hvor meget "de rige" i forvejen bidrager med. Der er trods alt 200.000kr i moms på tesla til en million. Så uagtet at den nærmest slipper meget billigt i registereringsafgift så bidrages der der stadig pænt til statskassen. Ikke så meget som en brændstof bil til en samme pris, men for mange havde alternativet måske været en billigere brændstofpris....

Overhørte en gang en samtale hvor en person på overførselsindkomst forsøgte at "trumfe" en debat med at hun da også betalte en masse i skat ...

Kunne være sjovt at se en indeling af registeringsafgiftens (og moms) bidrag i forhold til bilernes udsalgspriser. .F.eks opdelt efter dem der ligger under 150% grænsen og så de biler der ligger over 1/2 million, 3/4 og dem over 1/1 - Tror det er solgt så få dyre biler i DK at tabet på dyre bliver lille, mens at den største indtægt kommer fra biler under 1/2 million i udsalgspris

Men mhs trængsel er den jo ikke let...

Biler må ikke bliver så billige at den offenlig transport ikke kan konkurrere ...
Den offenlig transport må ikke blive så billige at den trække cyklister og fodgængere ind i busserne...

Kunne være et sjovt regnestykke hvad gratis bus/tog/metro ville koste indenfor motorringvejene i København og noget tilsvarende for den centrale del af århus... Jeg vil ikke selv få direkte glæde af det - udover bedre fremkommelighed når jeg ugenligt skal igenne byerne ...

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 133 times
Been thanked: 477 times

Indlæg af Avantismo » 25. aug 2017, 10:36

Politikkerne snakker og snakker.

Det er stadigvæk pissedyrt i Danmark.

Har familie i Spanien og Tyskland.

De dør af grin når de hører de danske priser.

Mine biler er betalt og afskrevet.

De skal ikke udskiftes de første 5 år

Så det betyder ikke en fis.

At en Up bliver 10 K billigere ? Who the fuck cares :lol:
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder…

Audi TT 1,8T 8n & VW ID3 pro

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Indlæg af SteffenR » 25. aug 2017, 10:42

Dakota skrev: Det er fordi folk er idioter og ikke kan basal procentregning. En skattelettelse på 10% gavner jo ham med 1.000.000 om året, mere end ham med 100.000 om året i rede penge. Sådan er det jo naturligvis. Men sig det til horderne derude, der får ondt i røven over at person 1 får 90.000 mere end person 2.

Tumperne fra venstrefløjen skal bare have et eksempel de kan forholde sig til.

Du kører til tyskland og der er tilbud på øl, man sparer 20kr pr ramme.
Person 1 køber 10: Besparelse 200kr
Person 2 køber 100: Besparelse 2000kr

Skal person 2 have mindre i rabat, så de spare det samme i kroner og ikke i procent?
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."

Ironi kan forekomme

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Indlæg af SorenR » 25. aug 2017, 11:12

Kig på Singapore... Der er et vist antal "tilladelser" til biler og de er tidsbegrænset. Samme pris om det er en UP eller en RR... ;-)
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Kims
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Indlæg af Kims » 25. aug 2017, 11:26

SorenR skrev:Kig på Singapore... Der er et vist antal "tilladelser" til biler og de er tidsbegrænset. Samme pris om det er en UP eller en RR... ;-)
Det er jo for at holde antallet af biler nede, da gaderne ellers ville flyde med biler
Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDI EAT6
Fiat Punto 1.2 2000
Renault Grand Scenic 1.5DCI 2011
Seat Ibiza 1.4TDI Ecomotive 2009

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Has thanked: 15 times
Been thanked: 308 times

Indlæg af AU-R8 » 25. aug 2017, 11:41

majland skrev:Store dele af beolkningen mener at rabatten skal være krone for krone.... De glemmer bare hvor meget "de rige" i forvejen bidrager med. Der er trods alt 200.000kr i moms på tesla til en million. Så uagtet at den nærmest slipper meget billigt i registereringsafgift så bidrages der der stadig pænt til statskassen. Ikke så meget som en brændstof bil til en samme pris, men for mange havde alternativet måske været en billigere brændstofpris....

Overhørte en gang en samtale hvor en person på overførselsindkomst forsøgte at "trumfe" en debat med at hun da også betalte en masse i skat ...

Kunne være sjovt at se en indeling af registeringsafgiftens (og moms) bidrag i forhold til bilernes udsalgspriser. .F.eks opdelt efter dem der ligger under 150% grænsen og så de biler der ligger over 1/2 million, 3/4 og dem over 1/1 - Tror det er solgt så få dyre biler i DK at tabet på dyre bliver lille, mens at den største indtægt kommer fra biler under 1/2 million i udsalgspris

Men mhs trængsel er den jo ikke let...

Biler må ikke bliver så billige at den offenlig transport ikke kan konkurrere ...
Den offenlig transport må ikke blive så billige at den trække cyklister og fodgængere ind i busserne...

Kunne være et sjovt regnestykke hvad gratis bus/tog/metro ville koste indenfor motorringvejene i København og noget tilsvarende for den centrale del af århus... Jeg vil ikke selv få direkte glæde af det - udover bedre fremkommelighed når jeg ugenligt skal igenne byerne ...
Det har jeg prøvet.
53,4 % i skat, dertil regafgift som retfærdigvis jo kun er af værditabet dengang, i dag er det den del af leasingen per måned. Dertil E skat andre afgifter og moms.
Mener jeg landede på 73% af den samlede indkomst.

Brugeravatar
majland
Aktiv medlem

Indlæg af majland » 25. aug 2017, 12:10

AU-R8 skrev:Mener jeg landede på 73% af den samlede indkomst.
Ikke lige det regnestykke jeg tænkte på - men hvor meget mellemklasse bilerne reelt bidrager med ... Det er jo ligemeget i det store billede (for alle andre end venstrefløjen) hvor meget billigere end ny porche bliver hvis der kun var blevet solgt en håndfuld af dem. Med rabatten bliver der måske endda solgte det dobbelte antal og så er det status que - specielt hvis pengene ellers var brugt til at rejse udenlands eller lign ....

Men ja lidt deprimerende hvor lille købekraft man egentligt har tilbage efter skat og moms og ikke mindst sær afgifter på alt fra flødeis, over øl til biler ..... Og bruger man i dk en stor del af sin indkomst på bil/mc så er købekraften umanerligt lille ....
Hvis man betaler tæt på 50% i indkomskat stiger den reele skat til 60% når man medregner momsen på det man køber. Det er så kun på helt basale varer at der kun er moms. Så ja køber man bil eller øl for pengene stiger andelen af afgifter hurtigt så dine 73% er nok desværre ikke noget særsyn

Men selvom jeg ikke er landmand stemmer jeg nok mere venstre end venstrefløj. Bor også så langt ude på landet at et hus ikke behøver koster mere en 1V lejlighed i en af de større byer. Vi er begge løndmodtager med hæderlige lønninger og vil da ikke afvise at en afgiftslempelse vil få os til at køre en større bil end ellers næste gang. Superb'en er ikke ny mere og er lidt fascineret af teknikken i VW GTE. Men en Passet GTE er bare urimelig dyr i DK selvom den jo miljømæssigt burde være et fornuftig valg af familiebil

Decipher
Been thanked: 0

Indlæg af Decipher » 25. aug 2017, 12:59

.
Senest rettet af Decipher 3. okt 2017, 11:37, rettet i alt 1 gang.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Has thanked: 96 times
Been thanked: 214 times

Indlæg af erlingvj » 25. aug 2017, 14:40

Biler er ikke specielt dyre i DK når alt tages i betragtning og historisk set langt billigere nu end tidligere.
I 1998 kostede en Polo med 60HK næsten det samme som en Polo med 60 HK koster i dag. Samme år købte vi en sommerhusgrund for 90.000,- som i dag koster 1 Mio.
En højtlønnet i DK skal bruge mere af sin nettoløn for at anskaffe en MB E end en tilsvarende tysker men en lavtlønnet dansker (fabriksarbejder) har lettere ved at anskaffe en Dacia end en tilsvarende tysker.
I Tyskland er en højtlønnet ikke "ramt" af den danske "model" der straffer dem der køber en dyr bil og straffer dem der bor i rige kommuner ved kommunal udligning. De rige der fx bor i Hamburg har det helt klart bedre økonomisk end en tilsvarende dansker. Omvendt har en fattig dansker i et udkantsområde det meget bedre end de fattige tyskere.

Brugeravatar
majland
Aktiv medlem

Indlæg af majland » 25. aug 2017, 14:41

Decipher skrev:GTE kan godt virke tillokkende, men basalt set er hybridbiler ikke særligt energieffektive og derfor heller ikke særligt miljøvenlige.
Afhænger jo helt af kørsel og lademønster. Har solceller under den gamle års netto afregning og selvom jeg nu betaler for transporten af strøm der har været ude på nettet og vende er strømmen ret billig og temmelig grøn. Rækkevidden på batterier opgivet til op til 50km på de 10Kwh eller 0,20kWh - I praksis er det nok lige i underkanten til at fruen til dagligt kan nøjes med strøm (40km plus indkøb mm). Men runder jeg op til ca 220arbejdsdage af fuld kapacitet ~2200Kwh hjemmeladning.

Som diesel vil den sikkert kunne køre noget lign vores skoda med 0,54kr/km Så hvis 0,20kWh/km kan køres under 0,54kr/km (2,70kr/kWh) er den billigere i drift. Dertil skal så trækkes mindst 10% for at den kører kortere i praksis og ladetab etc. Men dvs til strøm under ca 2,43kr/kWh er der lidt at spare på driften, men til gengæld en væsentligt større afskrivning og ikke mindst usikkerhed på samme pga afgiftsændringer ,,,,

Ovenstående er ca 8800km men vi kører 25000km/årligt i superb'en så størstedelen af det resterende vil være på benzin ...

Så regnestykket skal nok ikke sammenliges med hvad den mest økonomiske diesel kan gøre det for men hvad en variant med 270hk kan gøre det for ...

Tosset projekt, men ja, det er da imponerende teknologi.
Kunne den nu køre op til 75km på strøm ville vi kun skulle starte benzinmotoren når vi skulle længere eller have campingvognen på slæb. Men nu kører jeg jo Skoda så vægter totaløkonomien ret højt ;-)

ph
Aktiv medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Indlæg af ph » 25. aug 2017, 15:01

SteffenR skrev:
Dakota skrev: Det er fordi folk er idioter og ikke kan basal procentregning. En skattelettelse på 10% gavner jo ham med 1.000.000 om året, mere end ham med 100.000 om året i rede penge. Sådan er det jo naturligvis. Men sig det til horderne derude, der får ondt i røven over at person 1 får 90.000 mere end person 2.

Tumperne fra venstrefløjen skal bare have et eksempel de kan forholde sig til.

Du kører til tyskland og der er tilbud på øl, man sparer 20kr pr ramme.
Person 1 køber 10: Besparelse 200kr
Person 2 køber 100: Besparelse 2000kr

Skal person 2 have mindre i rabat, så de spare det samme i kroner og ikke i procent?
:ugeek: præcis
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Indlæg af SorenR » 25. aug 2017, 16:54

Kims skrev:
SorenR skrev:Kig på Singapore... Der er et vist antal "tilladelser" til biler og de er tidsbegrænset. Samme pris om det er en UP eller en RR... ;-)
Det er jo for at holde antallet af biler nede, da gaderne ellers ville flyde med biler
Nej. der er generelt parkeringsforbud på gader og veje - derfor er typisk de nederste 3-4 etager at en boligblok lavet som parkerings"kælder". Sådan var det da jeg boede der fra 2000-2003.

Der indregistreres ca. halvdelen af antallet i Danmark hver måned til trods for at Danmark er så meget større. Singapore er på størrelse af Bornholm .. Ca. ...

Registreringsafgiften er gyldig i 10 år hvorefter bilen skal skrottes, eksporteres eller forlænges en periode.

Indtil bilen er 10 år har den en OMV. Denne beskriver en værdi som bilen har når den skrottes (sælges til staten).

https://www.onemotoring.com.sg

Der findes veteranbiler i Singapore... 35 år eller mere og de må kun køre 45 dage om året. Mere om det på lta.gov.sg...
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

ij6210
Aktiv medlem
Has thanked: 138 times
Been thanked: 273 times

Indlæg af ij6210 » 25. aug 2017, 19:48

LA, V og K må bare sige, at de ikke vil lave stramninger på indvandrerområdet med mindre DF falder til patten. Tror ikke at LA finder sig i ikke at få en del igennem.
Audi A3 2.0 TDI 2011, Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011, Audi SQ5 3.0 TDI 2013, VW Touran 1.5 TSI DSG 2020, Tesla Model 3 (2024), Tesla Model 3 (2023), VW ID.4 (2021)
VW ID.Buzz GTX (2025)

styker
Aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 284 times

Indlæg af styker » 25. aug 2017, 20:14

Tulle skal nok sige ja til det hele for et par grænsebetjente eller lignende, det har han gjort hidtil.
Han skal bare lige have fundet den rette skræmmekampagne.

Problemet for DF er jo at grænsekontrollen ikke rigtig giver de store resultatet, da det er tyndet voldsomt ud i migranter og flygtninge.
Dels pga der er sat en prop i hullet i den anden ende af Europa og pga migranterne primært søger til Frankrig og England.

Og mht kriminelle østeuropæere er det vel også ved at være gået op for de fleste at DF's tiltag ikke virker, og de gamle har vel også efterhånden gennemskuet at det meste fra dem er varm luft.
Så han er nødt til at opfinde en ny sag der berettiger at de leverer stemmerne til regeringens forslag.
Og den skjulte topskattelettelse via beskæftigelsesfradraget får de nok aldrig flertal for i den nuværende form.

Og manden har jo ret i at man bør lave en total omlægning af afgiftssystemet, hvor man jo så f.eks. kunne gøre lige som i England hvor det er rasende dyrt i ejerafgift at køre i en tung og tørstig bil.

Og ja selvfølgelig bliver den på 100% indført, det er da klappet af i embedsværket og mellem partierne, de forhandlinger vi ser er jo bare spil for galleriet som tidligere nævnt.
Og alt andet vil jo også være katastrofalt for bilbranchen, medmindre der er aftalt en anden løsning i kulissen og de 100% bare er en teaser.

Og det er jo omvendt retfærdigt da ham der har købt en Mercedes til en million for 6mdr siden får et meget større tab en ham der har købt en polo til 200k.
Flertallet af dem der har ondt i røven ved jo ikke Mercedes'en er flexleaset.

hansen123
Medlem
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Been thanked: 21 times

Indlæg af hansen123 » 26. aug 2017, 08:57

Ingen tvivl om nedsættelsen kommer og det skal næsten være noget der batter efter sidste års "fuser"
Dog er spørgsmålet hvornår? De 2 sidste gange var det slut november, henholdsvis 20 og 22 november hvis jeg ikke husker forkert.
Det er lang tid et helt marked står stille grundet spekulationer og mange forhandlere vil lide under Dette.
Så mon ikke udsalgspriserne får et større nøk op denne i forhold til sidst og udligner det noget :(
Personligt har jeg min a3 der skal skydes af inden, alene de her spekulationer kommer til at koste mig :lol:
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Decipher

Indlæg af Decipher » 26. aug 2017, 10:12

.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 72 times
Been thanked: 572 times

Indlæg af Realtor » 26. aug 2017, 10:21

10K på en 300k klasse bil er en fuser i min optik.

Det samme som rygterne går på nu er også en fuser.

Men skal jo op og smide 500-600k plus før det for alvor mærkes.
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 629 times
Been thanked: 955 times

Indlæg af Korreborg » 26. aug 2017, 10:54

De burde ændre den til afgift efter udledning. Hvis man så absolut vi "straffe" de rige, så kunne man lave prisen udfra værdi.

X udledning af co2 = 10% afgift
Y udledning af co2 = 15%

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 150 times
Been thanked: 111 times

Indlæg af Ozona » 26. aug 2017, 11:09

[quote="Korreborg"]De burde ændre den til afgift efter udledning. Hvis man så absolut vi "straffe" de rige, så kunne man lave prisen udfra værdi.

Y udledning af co2 = 15%

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk[/quot

Enig, ud fra værdi, men mere efter forbrug, for så vil du kunne have en vold sviner af en amerikaner, men måske kun kører 1000 km i den om året, uden at du blir flået(ikke at jeg på nogen måde er amerikaner mand)
Maj 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Konebil: Maj 2024 - E-Golf 2020

hansen123
Medlem
Geografisk sted: Vanløse
Been thanked: 21 times

Indlæg af hansen123 » 26. aug 2017, 11:40

Decipher skrev:En nedsættelse på 10.000 på en golf og opefter er en fuser?

Der var ellers rigeligt med klager over, at folks eksisterende biler nu tabte i værdi.
Det vil der jo altid være. Markedet ændrede sig dog ikke synderligt så det var at klage for at klage.

Hvis de synderligt skærer ned til 100% denne gang vil det dog kunne mærkes, især dem med 1-2 årige biler.

Dog er jeg ikke enig i at man skal op over 500-600tkr før det gør en forskel, allerede ved 350-400tkr snakker vi over 10-15% nedsættelse, det er da også en slag penge?
Korreborg skrev:De burde ændre den til afgift efter udledning. Hvis man så absolut vi "straffe" de rige, så kunne man lave prisen udfra værdi.

Y udledning af co2 = 15%

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
En teknisk afgift vurdering tror jeg vi skal se længe efter. Brændstof økonomi oplysninger er en by i Rusland og bliver for svært at regulere efter. Selv den mindste motor kan forurene mere end de tunge drenge hvis den skal piskes ved hvert lyskryds.

Værdi beregning + afgift fratagelse af sikkerhedsudstyr er vejen frem og lettest at håndtere.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 41 times
Been thanked: 150 times

Indlæg af Martin1986 » 26. aug 2017, 12:31

De dokumenter Politiken har set, er det en der har lækkert dem, eller hvordan skal det forstås egentlig?

Brugeravatar
DanielB12
Meget aktiv medlem
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 5092 times
Been thanked: 2288 times
Kontakt:

Indlæg af DanielB12 » 26. aug 2017, 12:43

Martin1986 skrev:De dokumenter Politiken har set, er det en der har lækkert dem, eller hvordan skal det forstås egentlig?
Det er en intern mail eller notat som er blevet lækket. De har dog ikke været ude og afvise noget, så mon ikke det er sket bevidst, for at presse især DF..
Det er jo bare for sjovt

Brugeravatar
Tonny
Admin
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 308 times
Been thanked: 736 times

Indlæg af Tonny » 28. aug 2017, 06:49

Dakota skrev: Jeg vil snarere sige at flexleasing bliver mere attraktivt, da usikkerheden omkring registreringsafgiften gør, at man ikke har lyst til at binde sig til et bilkøb til 500.000 kr, hvis den pludselig falder med 100.000 overnight. Eller hvis der kommer en ny regering til, der hæver afgiften igen. Usikkerheden alene omkring det, gør flexleasing attraktivt i mine øjne, da man jo kun binder sig for en relativt kort periode.
Man skulle tro du levede af at sælge flexleasing...

ij6210
Aktiv medlem

Indlæg af ij6210 » 28. aug 2017, 08:10

Ifm. omlægning af afgifter burde de også åbne op for at private kan betale registreringsafgiften løbende (½ % pr. måned lige som man kan med leasing).

Siden midten af 2015 (lidt før sidste folketingsvalg) har det været oplagt at man skulle overveje at lease hvis man gik efter en bil til 350.000+ kr. - det synes jeg ikke man behøver at være i leasingbranchen for at konkludere.

En anden ting er, at denne nedsættelse til 100% afgift (uden skalaknæk) ikke betyder alverden for folk der flexleaser. Leaser man en bil der har en markedspris på ca. 700.000 er det måske kun 250 kr. pr. måned den falder. Det er vist ikke noget der kan mærkes. Så med mindre folk synes at bilerne nu er så "billige" at de nu vil købe, så vil det stadig være ca. lige så attraktivt med flexleasing som det er i dag.
Audi A3 2.0 TDI 2011, Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011, Audi SQ5 3.0 TDI 2013, VW Touran 1.5 TSI DSG 2020, Tesla Model 3 (2024), Tesla Model 3 (2023), VW ID.4 (2021)
VW ID.Buzz GTX (2025)

Decipher

Indlæg af Decipher » 28. aug 2017, 08:31

.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Has thanked: 15 times
Been thanked: 308 times

Indlæg af AU-R8 » 28. aug 2017, 08:36

Decipher skrev:
ij6210 skrev:Ifm. omlægning af afgifter burde de også åbne op for at private kan betale registreringsafgiften løbende (½ % pr. måned lige som man kan med leasing).
Never gonna happen. Problemerne på markedet stammer jo fra den ordning, så hvorfor skulle man udvide den.
Det burde man kunne og man ville helt sikkert også vinde i EU hvis man førte en sag om det. Problemet som privat er at du bagefter står med en bil incl moms ex afgift.

ij6210
Aktiv medlem

Indlæg af ij6210 » 28. aug 2017, 08:46

Det vil sandsynligvis primært være købere af de dyrere biler der ville benytte sig af en sådan privat-ordning, så jeg kan ikke se at staten umiddelbart kommer til at gå glip af så meget.

Den enkelte ejer (hvis det er en privat) vil selvfølgelig have betalt momsen, men man har så også mulighed for at sælge bilen videre til en anden privat køber.

Firmaer vil sandsynligvis stadig lease incl. serviceaftaler etc.
VW ID.Buzz GTX (2025)

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Indlæg af SteffenR » 28. aug 2017, 14:29

Fordelen ved at DF vil gøre tungere og tørstigere biler dyrere er vi snart er fri for kødscooter transportere og campingvogne på vejene.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."

Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Indlæg af Dakota » 28. aug 2017, 14:35

Tonny skrev:
Dakota skrev: Jeg vil snarere sige at flexleasing bliver mere attraktivt, da usikkerheden omkring registreringsafgiften gør, at man ikke har lyst til at binde sig til et bilkøb til 500.000 kr, hvis den pludselig falder med 100.000 overnight. Eller hvis der kommer en ny regering til, der hæver afgiften igen. Usikkerheden alene omkring det, gør flexleasing attraktivt i mine øjne, da man jo kun binder sig for en relativt kort periode.
Man skulle tro du levede af at sælge flexleasing...
Det gør jeg ikke, omend jeg selv har flexleaset og kender mange, der gør det. Men hvis du vil købe større it-løsninger, siger du bare til ;)

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Has thanked: 9 times
Been thanked: 54 times

Indlæg af HenrikH29 » 28. aug 2017, 15:52

SteffenR skrev:Fordelen ved at DF vil gøre tungere og tørstigere biler dyrere er vi snart er fri for kødscooter transportere og campingvogne på vejene.
Synes jeg ser rigtig mange Skoda Octavia, VW Passat, Ford Mondeo og lignende familiebiler trække campingvogne på vejene. De store tunge firehjulstrækkere ser man ikke så mange af med campingvogn foran, hvis det er dem, du mener :D

Så tror ikke du undgår campingvognene. Nej det problem var bedre løst ved at tillade højere hastighed uden af skulle have et klistermærke bagpå campingvognen.

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"