Endnu en afgiftslempelse?
-
Kevinff
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 508 times
Re: Endnu en afgiftslempelse?
Den kan jo pakkes ind på mange måder. Det er 100% ikke penge han får retur direkte. Nok nærmere gratis service i x antal tidDecipher skrev:Wow, hvis forhandleren har råd til det, har han også tjent godt på handlen.SteffenStork skrev:Min kammerat har lige handlet en BMW F11 her i weekenden ved forhandler, og der gav forhandleren garanti for afgift nedsættelse.
Hvad det helst præcis betyder ander jeg ikke.Måske får han penge igen, måske en flaske rødvin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 5091 times
- Been thanked: 2288 times
- Kontakt:
- Ztrejfer
- Medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 79 times
Ikke går hårdere tilværks? 350 mill. kr. hives med et ryk ud af forhandlernes lommer! Jøsses da!
Så gennemtænktheden kan da diskuteres. Mener stadig, at en nedsættelse med en gennemarbejdet og gradvis indført grønnere afgiftsreform havde været smartere på mange måder.
Så gennemtænktheden kan da diskuteres. Mener stadig, at en nedsættelse med en gennemarbejdet og gradvis indført grønnere afgiftsreform havde været smartere på mange måder.
Audi A3
- SteffenStork
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 25 times
Jeg har lige hørt ham. Op til 15.000kr tilbage, alt efter hvordan brugt priserne bliver påvirket.Kevinff skrev:Den kan jo pakkes ind på mange måder. Det er 100% ikke penge han får retur direkte. Nok nærmere gratis service i x antal tidDecipher skrev:Wow, hvis forhandleren har råd til det, har han også tjent godt på handlen.SteffenStork skrev:Min kammerat har lige handlet en BMW F11 her i weekenden ved forhandler, og der gav forhandleren garanti for afgift nedsættelse.
Hvad det helst præcis betyder ander jeg ikke.Måske får han penge igen, måske en flaske rødvin.
-
hansen123
- Medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Skulle til at sige det, en mindre panik har da ihvertfald spredt sig allerede og 350 mill kr. er nok lidt på den lave side når man spørger de store virksomhederZtrejfer skrev:Ikke går hårdere tilværks? 350 mill. kr. hives med et ryk ud af forhandlernes lommer! Jøsses da!
Fremadrettet at avancen osv. skal redde dem kan man skyde en hvid pil efter, alle vil have et stykke af kagen på det tidspunkt, så der er eneste vej at sænke prisen en smule for at underbyde konkurrenten og komme oven vande igen for at eliminere lange lager tider osv. Samme historie som de sidste 2 gange, dog ligger denne gang op til at blive værre.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Forhandlerne er også rige svin, så dem har ingen ondt af.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Ztrejfer
- Medlem
Så man kan måske konkludere, at dette er et forhandlingsudspil, der i dén grad er til forhandling
Og at tydeligheden i forhandlingsparatheden ligger lige til DFs højreben?
Jaja - bølgeskvulp i ministerbarme giver tømte bilforhandler-tarme, som man siger.
Og at tydeligheden i forhandlingsparatheden ligger lige til DFs højreben?
Jaja - bølgeskvulp i ministerbarme giver tømte bilforhandler-tarme, som man siger.
Audi A3
-
Kevinff
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 508 times
Det var bedre end jeg havde forestillet migSteffenStork skrev:Jeg har lige hørt ham. Op til 15.000kr tilbage, alt efter hvordan brugt priserne bliver påvirket.Kevinff skrev:Den kan jo pakkes ind på mange måder. Det er 100% ikke penge han får retur direkte. Nok nærmere gratis service i x antal tidDecipher skrev: Wow, hvis forhandleren har råd til det, har han også tjent godt på handlen.
- Madmax
- Medlem
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 615 times
10% om året de næste 5 år. Det burde flade kurven ud således at markedet ikke går i stå, og man samtidig ikke ødelægger brugtvognsmarkedet.
Bilsalget er det højeste nogensinde. Hvorfor skal det sættes ned med så stor en grad på én gang?
Bilsalget er det højeste nogensinde. Hvorfor skal det sættes ned med så stor en grad på én gang?
- LowDog
- Medlem
- Geografisk sted: Trailerparken
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 149 times
Det tror du ikke selv ville ødelægge bilmarkedet?Pablo skrev:10% om året de næste 5 år. Det burde flade kurven ud således at markedet ikke går i stå, og man samtidig ikke ødelægger brugtvognsmarkedet.
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / Nardo RS6 / Hvid Q8 / X5 40D / 2024 MB E 220D, 2025 MB GLC 300D, 2025 MB GLC 300D Nightpack
Current: , Zeekr 7X P AWD (640hk), Mazda MX-5 1,6 2004, Honda CB650R 2021
Current: , Zeekr 7X P AWD (640hk), Mazda MX-5 1,6 2004, Honda CB650R 2021
- Madmax
- Medlem
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 615 times
Jeg har selvfølgelig ikke nogen krystalkugle jeg kan se ind fremtiden i (desværre).LowDog skrev:Det tror du ikke selv ville ødelægge bilmarkedet?Pablo skrev:10% om året de næste 5 år. Det burde flade kurven ud således at markedet ikke går i stå, og man samtidig ikke ødelægger brugtvognsmarkedet.
Men hvis man nu tager udgangspunkt i de biler der bliver solgt flest af herhjemme så vil 10% om året, vel udgøre mellem 1-10.000 kr. pr. bil.
Så tænker jeg langt de fleste ikke vil vente i 1-2 år med at købe bil fordi forskellen pr. år er så lille.
Jeg kan da godt se for en dyr bil man måske vil vente - omend de fleste der køber meget dyrere biler nok også har råd til at købe med det samme.
Det var blot en tanke fra min side.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
Det eneste det vil gøre er, at give et meget progressivt værditab på en bil fra år 0-1 imod en fra år 5, da de afskrives med den samme procentsats.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
-
mrechnagel
- Helt nyt medlem
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 9 times
Man kunne overveje en model hvor afgiften fjernes mod en højere afgift på brugen. Derved kunne "gamle" køre på en billigere afgift i en overgangsperiode, så bliver overgangen udlignet.
Så var man også klar til efter nogle år at indføre roadpricing når teknologien og politikerne var klar. Så betaler dem der bruger mest også mest
Så var man også klar til efter nogle år at indføre roadpricing når teknologien og politikerne var klar. Så betaler dem der bruger mest også mest

2017 Passat Variant 2.0 TDI Highline+ 190 HK DSG
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 308 times
Som jeg hele tiden har tænkt, nedsæt den med 1% per måned og hæv løbende den grønne ejerafgift.Pablo skrev:Jeg har selvfølgelig ikke nogen krystalkugle jeg kan se ind fremtiden i (desværre).LowDog skrev:Det tror du ikke selv ville ødelægge bilmarkedet?Pablo skrev:10% om året de næste 5 år. Det burde flade kurven ud således at markedet ikke går i stå, og man samtidig ikke ødelægger brugtvognsmarkedet.
Men hvis man nu tager udgangspunkt i de biler der bliver solgt flest af herhjemme så vil 10% om året, vel udgøre mellem 1-10.000 kr. pr. bil.
Så tænker jeg langt de fleste ikke vil vente i 1-2 år med at købe bil fordi forskellen pr. år er så lille.
Jeg kan da godt se for en dyr bil man måske vil vente - omend de fleste der køber meget dyrere biler nok også har råd til at købe med det samme.
Det var blot en tanke fra min side.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
Tror det der vil give mest mening med en skærings dato og derefter kører alle biler på det nye system feks 0% og højere brugsafgift etc og så har folk valget indtil bilerne på det gamle system er udfaset. Det vil give noget mere administration i en årrække, men så er geden barberet.
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Ztrejfer
- Medlem
Enig, det er den eneste fornuftige fremgangsmåde. Lad os håbe, at det politiske mod er stort nok til den strategi.SteffenR skrev:Tror det der vil give mest mening med en skærings dato og derefter kører alle biler på det nye system feks 0% og højere brugsafgift etc og så har folk valget indtil bilerne på det gamle system er udfaset. Det vil give noget mere administration i en årrække, men så er geden barberet.
Audi A3
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
Det er lige så sandsynligt som jeg bliver kongen af Thailand. De rige spare mest og den går ikke.
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- MichaelSmed
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 104 times
Får også tynd mave af at læse alle de kommentarer på diverse nyhedssider, med at de rige endnu engang sparer stoore beløb på de dyre biler, hvortil der næsten ingen besparelse er på de små mikrobiler. Der er jo nærmest ingen afgift på i forvejen, så giver det da sig selv...
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2889 times
- Been thanked: 1060 times
Går skellet ikke ved 106.000 ca? Så vil masser af de mindre billigere biler da falde i pris også
-No one is more hated than he who speaks the truth-
- MichaelSmed
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 104 times
En Up falder omkring 3000 mener jeg. Som eksempel.
Folk peb gevaldigt over de eksempler medierne lagde op, med en Up der faldt 3000, Polo omkring 4000, Golf omkring 20.000, og en E klasse omkring 100.000.
Folk peb gevaldigt over de eksempler medierne lagde op, med en Up der faldt 3000, Polo omkring 4000, Golf omkring 20.000, og en E klasse omkring 100.000.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
Hvis i synes det er slemt, så læs et par debat indlæg fra studerende om studieboliger. Ja, det er da for galt alle studerende ikke kan bo i kolbøtteafstand til Gothersgade. 
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
Nu sad jeg og kiggede lidt rundt i går forskellige steder på nettet.
Det er da helt utroligt som biler og reg afgiften er det ultimative "Jantelovs" afigt.
De fleste ser gerne at bilerne generelt bliver billigere, bare ikke dem over lad os sige 500 tkr, for de har jo alligevel råd.
Det er da helt utroligt som biler og reg afgiften er det ultimative "Jantelovs" afigt.
De fleste ser gerne at bilerne generelt bliver billigere, bare ikke dem over lad os sige 500 tkr, for de har jo alligevel råd.
-
JSA
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 84 times
Ja, det er ganske deprimerende at se så skingre "Journalistisk Venstrepresse" og politikerne fra venstrefløjen bliver, når de skal udtale sig om reg. afgiften.AU-R8 skrev: Det er da helt utroligt som biler og reg afgiften er det ultimative "Jantelovs" afigt.
Desværre er deres "propagandamaskine" særdeles velsmurt, og jeg synes at de "blå" desværre er meget dårlige til at argumentere pt.
2 X El-bil i husstanden
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
Det er det samme når der tales skat. Det bliver spændende hvor blå i hovedet Mette Frederiksen bliver idag, når alle ansatte vil få et fradrag, hvis de får medarbejderoptioner. Tænk hvis vi fik en dansk google med 2000 nye millionærer, så ville uligeheden jo stige enormt.
Hvem tør fortælle de røde at uligeheden stige hvergang en vinder 50 mill. i lotto.
Hvem tør fortælle de røde at uligeheden stige hvergang en vinder 50 mill. i lotto.
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
Jeg syntes Skat er en helt anden ting.SteffenR skrev:Det er det samme når der tales skat. Det bliver spændende hvor blå i hovedet Mette Frederiksen bliver idag, når alle ansatte vil få et fradrag, hvis de får medarbejderoptioner. Tænk hvis vi fik en dansk google med 2000 nye millionærer, så ville uligeheden jo stige enormt.
Her har det altid været sådan at jo mere man tjener jo mere betaler man i % og deraf meget mere i kroner.
Skatten er jo sat meget ned de sidste 15 år, den er ved at være fornuftig.
Da hellere give det til de lavest lønnede så det bedre kan betale sig at arbejde end være uden arbejder, for dem der kan arbejde.
Måske får han penge igen, måske en flaske rødvin.