Jeg står og har købt bil i September/Oktober måned som i nok alle ved skete der en del ting i forhold til brændstof forbrug og registrering deraf.
Jeg har nu købt en Vw Golf R-Line.
Da jeg stod og skulle købe bilen valgte jeg en Benzin bil. Men jeg vaklede lidt i Diesel varianten da jeg har en del kilometer og ønsker at betale så lidt som muligt for min transport
Da jeg kigger på tallene i butikken med sælger så står der både i brochure og prisliste at bilen kører omkring 20 på literen.
(i brochuren står der at bykørsel er 16, motorvej er 20 og landevej er 23 km på literen. Prislisten skriver 20 på literen)
Min bil er nu registreret til at køre 21,2 km på literen og er WLTP godkendt.
Efter noget kørsel med min dejlige nye bil så kører min bil omkring 15-17 km på literen an på kørselsmønster (flot øko kørsel giver mig 17 på literen)
Jeg føler mig lidt fejl vejledt da jeg ville købe en bil med komfort og god brændstoføkonomi. Jeg husker ikke hvorvidt vi snakkede om præcise tal for brændstoføkonomien for bilen men vi snakkede ihvertfald om at det var flot med 20 km på literen.
Jeg har snakket med Semler omkring min registreringsafgift og hvorfor den er så høj når den ikke kører det anviste fra da jeg købte den men de mente det var flot med 17 på literen da bilen du er angivet til at køre 16.4 på literen i følge prislisten.
Jeg er også i tvivl om hvorvidt jeg kan gøre noget ved det men syntes bare ikke jeg er retfærdigt vejledt og har nu købt en bil der kører væsentlig kortere end mine forhåbninger.
Så mit spørgsmål er nok hvad kører i andre på literen som har en tilsvarende bil og hvad havde i af forventning da i købte jeres bil ?
Bil info:
VW Golf Highline/R-Line 1.5 ACT 150hk TSI 7 trin DSG
Mvh.
TRoager

det er 60.000kr i fradrag i registreringsafgiften der lige røg der.