Jeg har skrevet flere af nedenstående ting i andet indlæg, men tænkte det også står bedre i eget seperat indlæg, hvis nogen har spørgsmål eller kommentarer til det.
Jeg søgte i nogle måneder efter den helt rigtige, og fandt den via mobile.de.
Kontakt til sælger/forhandler gik primært via mail på tysk, men slutteligt også telefonisk således der kunne aftales mundtligt inden afhentning.
Jeg havde mulighed for selv at afhente, så jeg kørte fra det midtjyske en morgen kl 4 og vi var retur kort før 23 samme dag.
Lang dag, men en bil rigere.
Afmelding i Tyskland og bestilling og afhentning af tyske korttidsnummerplader hjalp sælger med.
Jeg var ca to timer hos sælger, og i den tid blev alt det praktiske ordnet. Jeg havde forinden informeret om hvad jeg ønskede ift at jeg selv skulle køre den hjem.
Pt. afventer jeg SKAT så jeg kan få betalt afgift og få plader på.
Lidt detaljer om bilen:
- 07/2010
- 101.000 km.
- 1,8 tfsi, 160 HK.
- S-Line inde/ude
- Diverse udstyr som S-Line typisk har
- Spritnye sommerdæk på 18” originalfælge medfulgte - monteret 17” vinterdæk på alu da jeg købte den
- Har fået lavet motor hos Audi, således den har normalt olieforbrug (der har været store problemer med denne motor grundet stempelringe der var for små, såvidt jeg lige husker)
Pris: 14.800 euro.
Vedr. afgift:
Jeg er for nærig til at betale et firma for at ordne det praktiske inkl. at lave en hurtig værdifastsættelse, så jeg ordner det selv, såfremt jeg ikke er enig med SKAT i deres vurdering.
Der er bla fradrag/tillæg for antal kørte km. brændstofforbrug og sikkerhedsudstyr, ligesom der er fradrag for ‘gennemsnitlig opnået rabat’ ift handelspriser i DK, fradrag for ‘ middel/under middel stand’,
Nogle af fradragene/tillæggene skal beregnes ud fra det værditab som udregnes via nypris og handelspris på bilen. Dette er feks gældende for sikkerhedsudstyr som airbags og selealarmer.
Nogle af beløbene er fradrag/tillæg til udregning af handelsprisen, andre trækkes fra/lægges til selve afgiften.
Grundet min nærighed omkring ikke at ville betale firma for at hjælpe, har jeg gennemlæst såvel SKATs hjemmeside vedrørende fradrag og tillæg, såvel som lov om registreringsafgift.
Jeg har derigennem kortlagt alle muligheder for fradrag og tillæg, således jeg er klar over hvilke muligheder jeg har herfor, såfremt SKAT ikke husker disse.
Hvis du kender model osv på den bil du ønsker at importere kan du dog lave en grov udregning på SKATs hjemmeside. Men den er kun vejledende, og der er ikke medtaget alle fradrag/tillæg.
Såfremt jeg kan være behjælpelig med noget vedr. import, må du og andre gerne kontakte mig. Jeg har været hele møllen igennem, lige fra at finde bilen på mobile.de til afhentning af bil i Tyskland, skaffe korttidsnummerplader i Tyskland til told- og reg. syn samt kontakt og værdifastsættelse igennem SKAT.
Et par billeder af bilen:

Sent from my iPad using Tapatalk