Færdselsbetjent idømmes seks måneders fængsel for at have løjet i politirapport
En erfaren færdselsbetjent er blevet idømt seks måneders ubetinget fængsel ved Østre Landsret. Han er dømt for at have løjet i politirapporter for at få uskyldige dømt. Dommen faldt torsdag og er en skærpelse af straffen fra byretten, hvor han fik fire måneders fængsel.
https://www.berlingske.dk/nyheder/betje ... e-loejet-i
En "erfaren" betjent burde vide bare, vil jeg mene. Heldigvis har jeg stadig fuld tillid til det danske politikorps, er ret sikker på, at det er en enlig "svale".
Minder mig om en skør type, som boede i min barndomsby. Han havde malet en tom cigarkasse sort, sat en antenne fra en gammel transistorradio i låget i samt en håndmikrofon med ledning ind i kassen. Så kørte han rundt med hele "udstyret" sat op i forruden og stoppede med sin ligeledes hjemmelavede "slikkepind" andre bilister, som han mente kørte for stærkt eller på anden måde ikke overholdt færdselsreglerne. Når han havde stoppet folk, lod han som om han var i kontakt med den lokale politistation vis sin "radio" og rapporterede folks navne og adresser ind til "stationen" - så kunne de lære det, kunne de. Han var selv blevet taget af det officielle politi for denne maskerade og fået en bøde for sin på sin vis beundringsværdige adfærd. De lokale kendte alle til ham
Vi drenge kaldte ham for Baron von Münchhausen