Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
Terkel
Nyt medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 6. aug 2010, 09:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af Terkel » 5. feb 2022, 11:27

Hej,

Vi har desværre fået er stenslag i vores panorama glas tag på ID.4’eren, stenslaget er så stort at tager skal skiftes.

Vi har Alm Brand forsikring med Udvidet Glas Dækning.

Kan se at nogle forsikringsselskaber undtager soltag, panorama glastag mv fra deres Udvidet Glas dækning - dette er dog ikke tilfældet i betingelserne fra Alm Brand som jeg kan læse det.

Er der nogen som har erfaringer med dette? Kan jeg forventet reducerer selvrisiko jf den udvidet glas dækning eller står den på fuld selvrisiko som alm kasko skade?

/Terkel
Terkel
ID.4 GTX 2021
Passat B8 Variant 1.4 DSG Comfortline Plus 2017
Golf V GTI DSG 2007

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af DanielB12 » 5. feb 2022, 12:28

Skriv til deres support - de svarer ret hurtigt. Kan godt.
Kan godt se det fremgår uklart i betingelserne.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

406turbo
Nyt medlem
Indlæg: 181
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af 406turbo » 5. feb 2022, 21:05

jeg har også alm brand, og jeg havde et møde med en assurandør. Han ringet til deres skadesafdeling(glasservice) de fortalt at alt glastag er dækket også ved udskiftning. Obs. har dog ikke brugt det.
These users thanked the author 406turbo for the post:
DanielB12

Brugeravatar
Terkel
Nyt medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 6. aug 2010, 09:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af Terkel » 8. feb 2022, 01:16

Har nu fået bekræftet fra Alm Brand at panorama glas tag er dækket af den Udvidet Glas dækning under samme vilkår som forude mv
These users thanked the author Terkel for the post:
DanielB12
Terkel
ID.4 GTX 2021
Passat B8 Variant 1.4 DSG Comfortline Plus 2017
Golf V GTI DSG 2007

Brugeravatar
jespert
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 159 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af jespert » 8. feb 2022, 10:49

Har lige forespurgt FDM (Tryg) da der i betingelserne kun står forruden.
Har samlet nok flasker...! :lol:

Brugeravatar
jespert
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 159 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af jespert » 14. feb 2022, 16:29

Svar fra FDM/TRYG:
“Panorama glastag er ikke med under friskade- og glasforsikringen, så det ville være en almindelig kaskoskade, og dermed selvrisikoen du har idag. “

Shit mand. Jeg har selvrisiko på 10.000.
Har samlet nok flasker...! :lol:

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af fjeppe » 14. feb 2022, 22:30

jespert skrev:
14. feb 2022, 16:29
Svar fra FDM/TRYG:
“Panorama glastag er ikke med under friskade- og glasforsikringen, så det ville være en almindelig kaskoskade, og dermed selvrisikoen du har idag. “

Shit mand. Jeg har selvrisiko på 10.000.
Tryg er verdensmestre i at strikke forsikringer sammen som dækker mindst muligt, det fandt vi hurtig ud af og rykkede tilbage til GF, og sparede samtidig 4.000kr om året.

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2057
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 485 times
Been thanked: 249 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af donfetaful » 14. feb 2022, 22:36

10.00 for et nyt tag er vel også billigt. Hvad er risikoen for at ødelægge det?

Jeg går ud fra stormskader, hærværk osv. er en anden præmie og selvrisiko?

Brugeravatar
jespert
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 159 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af jespert » 14. feb 2022, 23:08

Korrekt de ting er omfattet med lav risiko.

Mht risiko på panorama tag, så fortalte den lokale rudemand at han allerede har skiftet 2 på taycans. Hvilket jeg betegner som meget i forhold til antal taycans i Østjylland.

Og jeg fik stenslag i taget på vores gamle Tesla model 3.
Har samlet nok flasker...! :lol:

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af perw » 15. feb 2022, 08:19

fjeppe skrev:
14. feb 2022, 22:30


Tryg er verdensmestre i at strikke forsikringer sammen som dækker mindst muligt, det fandt vi hurtig ud af og rykkede tilbage til GF, og sparede samtidig 4.000kr om året.
Det er så ikke min erfaring.

Jeg har haft Tryg/tjenestemændenes i mange år og har aldrig haft problemer med dækningen.

Og de betaler bare uden de store dikkedarer.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af DanielB12 » 15. feb 2022, 10:23

perw skrev:
15. feb 2022, 08:19
fjeppe skrev:
14. feb 2022, 22:30


Tryg er verdensmestre i at strikke forsikringer sammen som dækker mindst muligt, det fandt vi hurtig ud af og rykkede tilbage til GF, og sparede samtidig 4.000kr om året.
Det er så ikke min erfaring.

Jeg har haft Tryg/tjenestemændenes i mange år og har aldrig haft problemer med dækningen.

Og de betaler bare uden de store dikkedarer.
Jeg ved ikke om der er anderledes, men iflg. IDA Forsikring, som også er en del af tryg, så sidder de med nogle andre vilkår end det almindelige Tryg, og er adskilt ansættelsesmæssigt.
Så tænker der er lidt mere fleksibilitet end hos det store/alm Tryg..

Vi har kun haft IDA/Tryg i et halvt års tid, og er først i dag skiftet helt over, så har ikke selv erfaringer med dem, endnu..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af perw » 15. feb 2022, 10:27

DanielB12 skrev:
15. feb 2022, 10:23

Jeg ved ikke om der er anderledes, men iflg. IDA Forsikring, som også er en del af tryg, så sidder de med nogle andre vilkår end det almindelige Tryg, og er adskilt ansættelsesmæssigt.
Så tænker der er lidt mere fleksibilitet end hos det store/alm Tryg..

Vi har kun haft IDA/Tryg i et halvt års tid, og er først i dag skiftet helt over, så har ikke selv erfaringer med dem, endnu..
Det kan sagtens være.

Men man kan sagtens forestille sig, at der forskel i den forskellige afdelinger og vilkår. Som f.eks hvis en forsikring sælges billigerer via FDM/Tryg kontra Tryg eller andet, at vilkårene også er anderledes.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af DanielB12 » 15. feb 2022, 10:49

Men IDA/Tryg dækker ikke panorama-glastag..
Skærmbillede 2022-02-15 kl. 10.49.00.png
Skærmbillede 2022-02-15 kl. 10.49.00.png (281.47 KiB) Vist 2368 gange
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af fjeppe » 15. feb 2022, 14:40

perw skrev:
15. feb 2022, 08:19
Det er så ikke min erfaring.

Jeg har haft Tryg/tjenestemændenes i mange år og har aldrig haft problemer med dækningen.

Og de betaler bare uden de store dikkedarer.
Det er da godt der er nogen som har gode erfaringer, vi har bestemt det modsatte og særligt på deres tilbudsgivning, der er de virkelig dygtige til at skjule det med småt, og jeg hører fra flere andre der smutter fra dem hurtigt igen, jeg ville ikke turde at have beløb for over 1kr dækket hos dem.

Og det er desværre først den dag man har brug for dem at de så siger æv bøv, det må du selv betale for, og vi havde alle tilvalg på samtlige forsikringer, som kostede en formue.

De er også rigtig gode til at få fjernet dårlig anmeldelser på trustpilot.

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af perw » 15. feb 2022, 15:41

fjeppe skrev:
15. feb 2022, 14:40
perw skrev:
15. feb 2022, 08:19
Det er så ikke min erfaring.

Jeg har haft Tryg/tjenestemændenes i mange år og har aldrig haft problemer med dækningen.

Og de betaler bare uden de store dikkedarer.
Det er da godt der er nogen som har gode erfaringer, vi har bestemt det modsatte og særligt på deres tilbudsgivning, der er de virkelig dygtige til at skjule det med småt, og jeg hører fra flere andre der smutter fra dem hurtigt igen, jeg ville ikke turde at have beløb for over 1kr dækket hos dem.

Og det er desværre først den dag man har brug for dem at de så siger æv bøv, det må du selv betale for, og vi havde alle tilvalg på samtlige forsikringer, som kostede en formue.

De er også rigtig gode til at få fjernet dårlig anmeldelser på trustpilot.
Jamen, det er slet ikke min erfaring.
De 2 sidste sager var vores vandkamera der ikke var vandtæt, så her fik vi bare pengene ind på nem kontoen.

Og for nogle år siden var vi på ferie på sri lanka, hvor jeg forstuvede min fod. Jeg var så på hospitalet via forsikringen og da jeg kom hjem ringede jeg til dem og spurgte om jeg kunne få dækket noget af ferie, da jeg var rimelig handikappet, af at jeg ikke kunne gå rundt på en stor del af ferie.

Jeg skulle så oplyse hvad vi havde betalt for ferie. Her måtte jeg så runge tilbage, da vi havde købt flybilletter og så bare booket hoteller på turen rundt. Jeg ringede tilbage og fortalt hvad vi havde brugt på fly, hoteller og transport. Så det lade hun sammen i telefonen og fordelte det på antal dage vi var afsted og så ganget med det antal dage, jeg havde problemet med foden og så overfører hun pengene. Jeg skulle intet dokumenterer.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Stenslag i panorama glas tag - Alm Brand

Indlæg af fjeppe » 15. feb 2022, 21:46

perw skrev:
15. feb 2022, 15:41
fjeppe skrev:
15. feb 2022, 14:40
perw skrev:
15. feb 2022, 08:19
Det er så ikke min erfaring.

Jeg har haft Tryg/tjenestemændenes i mange år og har aldrig haft problemer med dækningen.

Og de betaler bare uden de store dikkedarer.
Det er da godt der er nogen som har gode erfaringer, vi har bestemt det modsatte og særligt på deres tilbudsgivning, der er de virkelig dygtige til at skjule det med småt, og jeg hører fra flere andre der smutter fra dem hurtigt igen, jeg ville ikke turde at have beløb for over 1kr dækket hos dem.

Og det er desværre først den dag man har brug for dem at de så siger æv bøv, det må du selv betale for, og vi havde alle tilvalg på samtlige forsikringer, som kostede en formue.

De er også rigtig gode til at få fjernet dårlig anmeldelser på trustpilot.
Jamen, det er slet ikke min erfaring.
De 2 sidste sager var vores vandkamera der ikke var vandtæt, så her fik vi bare pengene ind på nem kontoen.

Og for nogle år siden var vi på ferie på sri lanka, hvor jeg forstuvede min fod. Jeg var så på hospitalet via forsikringen og da jeg kom hjem ringede jeg til dem og spurgte om jeg kunne få dækket noget af ferie, da jeg var rimelig handikappet, af at jeg ikke kunne gå rundt på en stor del af ferie.

Jeg skulle så oplyse hvad vi havde betalt for ferie. Her måtte jeg så runge tilbage, da vi havde købt flybilletter og så bare booket hoteller på turen rundt. Jeg ringede tilbage og fortalt hvad vi havde brugt på fly, hoteller og transport. Så det lade hun sammen i telefonen og fordelte det på antal dage vi var afsted og så ganget med det antal dage, jeg havde problemet med foden og så overfører hun pengene. Jeg skulle intet dokumenterer.
Så kan du jo være glad for det.

Vi betalte en formue for bl.a. vores sundhedsforsikring, min kone er blevet nægtet kiropraktor behandling af nakken fordi de ikke “mener” der er garanteret udbedring, og der ligger ikke en læge faglig vurdering til grund for dette, andet end deres vurdering.

Den nye forsikring hos Danica dækker helt fint ovenstående, no problem.

Min kone har også fået minus hjælp i forbindelse med en hjernerystelse, der var de også pænt ligeglad.

Kender til et hav af andre sager der særligt omfatter hus, indbo og personforsikringerne der er umuligt at få til at dække, da der bliver “vurderet” i en retning der er til tryg fordel.

Men held og lykke med dem.

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"