Eftermontering af træk på golf 2. regler?
- Krill
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Eftermontering af træk på golf 2. regler?
Hvis man skal eftermontere et træk på sin Golf 2 hvordan gøres det så, så det bliver lovligt?
Der er jo mange brugte træk til salg rundt omkring som man kan få billigt, er det bare at købe det første og det bedste, eller noget man skal være opmærksom på for at få det synet?
Der er jo mange brugte træk til salg rundt omkring som man kan få billigt, er det bare at købe det første og det bedste, eller noget man skal være opmærksom på for at få det synet?
Audi A4 B6 Avant: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 55#p536355
-
Seat Lars
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Kjellerup
Re: Eftermontering af træk på golf 2. regler?
du skal først og fremmest sørge for at det træk du får fat i er i orden og ikke tæret op af rust så er det ellers bare og montere det og selvfølgelig stikdåse også så køre du til syn med bilen og får den goskendt med træk der sfter må du på moter kontoret og aflevere parpirene så det kan blive registreret at der er træk på bilen husk og ringe til dit forsikrings selskab og sige der er kommet træk på bilen det er vigtigt ellers er det du har bag efter ikke forsikret
Lars
Lars
Lars
egen vogn Audi A6 2,5 TDI AUT trækmaskine for campingvogn derfor kun med 18" hjul og Zenon
konens Vogn VW G3 GTI med gevind undervogn og g4 front
egen vogn Audi A6 2,5 TDI AUT trækmaskine for campingvogn derfor kun med 18" hjul og Zenon
- Krill
- Nyt medlem
Der skal ikke stå noget på trækket om hvad det er godkendt til??
-
IMoeller
- Helt nyt medlem
- VCDS ejer: Ja
- Been thanked: 1 time
Det er normalt typeplade på træk
- Har VCDS og AutoCom/delti, ODIS, samt Elsa og Etka
-
sni
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Greve
- Has thanked: 1 time
Hej, fandt lige det har fra FDM:
FAQ: Skal bilen synes, når der eftermonteres anhængertræk?
Sidst opdateret 4/8/10 kl 16:52 af FDMKan denne FAQ anbefales?
Hvis bilen er højst otte år og har en tilladt totalvægt på højst 3500 kg, kan bilen registreres med tilkoblingsordning - dvs. anhængertræk - til synsfri sammenkobling uden at være synet. Hvis bilen er ældre end otte år, skal bilen som udgangspunkt synes efterfølgende.
Anhængertrækket skal monteres af en virksomhed, der er momsregistreret som autoværksted eller til detailhandel med biler eller campingvogne. Virksomheden skal ved monteringen udfylde en erklæring fra SKAT. Denne erklæring/blanket afleveres på et skattecenter sammen med bilens registreringsattest.
Montering i udlandet
Hvis anhængertrækket monteres i udlandet gælder samme regler som i Danmark - altså at virksomheden er momsregistreret som autoværksted eller til detailhandel med biler eller campingvogne. Derudover skal virksomheden have det fornødne kendskab til de relevante danske regler og den danske tekst på den fortrykte erklæring. I modsat fald skal anhængertrækket synes i Danmark.
Husk forsikringen
Husk i øvrigt at oplyse dit forsikringsselskab om, at der er monteret anhængertræk. Forsikringen skal nemlig noteres til også at omfatte eventuelle skader, som traileren/campingvognen måtte forvolde.
FAQ: Skal bilen synes, når der eftermonteres anhængertræk?
Sidst opdateret 4/8/10 kl 16:52 af FDMKan denne FAQ anbefales?
Hvis bilen er højst otte år og har en tilladt totalvægt på højst 3500 kg, kan bilen registreres med tilkoblingsordning - dvs. anhængertræk - til synsfri sammenkobling uden at være synet. Hvis bilen er ældre end otte år, skal bilen som udgangspunkt synes efterfølgende.
Anhængertrækket skal monteres af en virksomhed, der er momsregistreret som autoværksted eller til detailhandel med biler eller campingvogne. Virksomheden skal ved monteringen udfylde en erklæring fra SKAT. Denne erklæring/blanket afleveres på et skattecenter sammen med bilens registreringsattest.
Montering i udlandet
Hvis anhængertrækket monteres i udlandet gælder samme regler som i Danmark - altså at virksomheden er momsregistreret som autoværksted eller til detailhandel med biler eller campingvogne. Derudover skal virksomheden have det fornødne kendskab til de relevante danske regler og den danske tekst på den fortrykte erklæring. I modsat fald skal anhængertrækket synes i Danmark.
Husk forsikringen
Husk i øvrigt at oplyse dit forsikringsselskab om, at der er monteret anhængertræk. Forsikringen skal nemlig noteres til også at omfatte eventuelle skader, som traileren/campingvognen måtte forvolde.
-
sni
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Greve
- Has thanked: 1 time
Hej,
på dette link står også noget om sikringsøjet på trækket.
http://autofejl.dk/nyhedsdetaljer.php?id=24
på dette link står også noget om sikringsøjet på trækket.
http://autofejl.dk/nyhedsdetaljer.php?id=24
- Niko_S
- Helt nyt medlem
- Geografisk sted: Aarhus C
- Kontakt:
- Bilen er over 8 år gammel, dermed er regler for krav til momsreg. repvirksomhed mv. irrelevant for dig - du skal bare sørge for, at det bliver monteret fagligt forsvarligt, de rette samlemetoder benyttes osv.
- På de fleste eftermarkeds-anhængertræk, vil der være det omtalte (og ofte oversete) øje på, hvis ikke, kan der eks. svejses en stor møtrik på - altså som beslag for springwiren på anhængeren.
- En gammel regel sagde, at trækket skulle have en typeplade - dette er ikke længere et krav.
- Krill
- Nyt medlem
Tak for info. Den med sikringsøjet var jeg ikke lige opmærksom på.
Men med hensyn til typepladen ringede jeg til synshallen og spurgte om der skulle være sådan en, og det sagde de at der skulle. Tror dog kun den skal være der første gang bilen skal synes med træk, efterfølgende er det ligemeget.
Er synshallen gal på den med typepladen?
Jeg døjer faktisk lidt med at finde et brugt træk hvor mærkepladen er på, for den er jo tit faldet af, og så kan jeg jo ikke bruge det, hvis den skal være der??
Men med hensyn til typepladen ringede jeg til synshallen og spurgte om der skulle være sådan en, og det sagde de at der skulle. Tror dog kun den skal være der første gang bilen skal synes med træk, efterfølgende er det ligemeget.
Jeg døjer faktisk lidt med at finde et brugt træk hvor mærkepladen er på, for den er jo tit faldet af, og så kan jeg jo ikke bruge det, hvis den skal være der??
- Niko_S
- Helt nyt medlem
- Geografisk sted: Aarhus C
- Kontakt:
Det er min fejl, det er kun når trækket har siddet på bilen i længere tid, at der ikke er krav til pladen - ved 1. gangs montering er han nød til at have en plade med vægtoplysninger at gå efter...Krill skrev:Tak for info. Den med sikringsøjet var jeg ikke lige opmærksom på.
-
Seat Lars
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Kjellerup
hej
hvorfor køber du ikke bare et nyt træk til den bil så meget koster et træk til en golf 2 heller ikke så er du sikker på det er i orden med al den dokumentation du skal bruge til syn
Lars
hvorfor køber du ikke bare et nyt træk til den bil så meget koster et træk til en golf 2 heller ikke så er du sikker på det er i orden med al den dokumentation du skal bruge til syn
Lars
Lars