og fedt udstyr
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Er meget sikker på at den PT er tv stjerne i landsdækkende tv, i denne reklame spot: https://www.facebook.com/AudiDanmark/vi ... 950978411/
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Cirka 22 sekunder inde i klippet.
Nicklossi skrev:Hvilke motorer ligger der i de biler?Martin1986 skrev:Når man kører lidt friskt bruger jeg det i firmabilen..Jesper Rasmussen skrev:Shiftpaddles er std ved automatgear.
Tror jeg har brugt mine 5-10 gange
Også bare ved stille kørsel inden jeg skal overhale eller lignende, da den ellers tager ok lang tid om at geare ned osv
2.0 tdiNicklossi skrev:Hvilke motorer ligger der i de biler?Martin1986 skrev:Når man kører lidt friskt bruger jeg det i firmabilen..Jesper Rasmussen skrev:Shiftpaddles er std ved automatgear.
Tror jeg har brugt mine 5-10 gange
Også bare ved stille kørsel inden jeg skal overhale eller lignende, da den ellers tager ok lang tid om at geare ned osv
Det kommer an på hvad du definere som ny teknologi.hanniballe skrev:Midt i al glæden - det er jo lige om lidt - kan jeg godt føle mig en smule dum.
Jeg vil betegne mig som en grundig mand, og for at sikre mig mod at købe katten i sækken har jeg læst al landsens artikler om DSG og 1.4 TFSI motorer fra VAG... i den naive tro at DSG er DSG og 1.4 TFSI er det samme hvad end det sidder i... og simpelthen fordi det interesserer mig en del.
Intet kunne tilsyneladende være mere forkert ! Vi er tidligere helt korrekt blevet oplyst om forskellen mellem S-Tronis i min kommende A4 og en DSG i en VW .... og jeg kan efterfølgende læse, på såvel tyske som engelsk-sprogede hjemmesider ( vist australsk, men lad det hvile ) at 1.4 TFSI motoren er komplet ny-udviklet. At kæden er erstattet af en gammeldags rem var velkendt.... men at manifolden er integreret i topstykket er nyt for mig ... og vel nyt i det hele taget... ligesom topstykket og krumtaphuset ( ?? ) har sit egen kølingskredsløb.
Mon nogen på dette fantastiske forum ligger inden med mere interessant viden om indmaden i denne, tydeligvis ikke særlig gamle, konstruktion ??
/Sommer
Tror der bliver henvist til lasagnestrisserens firmavogn.Jesper Rasmussen skrev:Min er en 2.0 TFSI
SteffenR skrev:Tror der bliver henvist til lasagnestrisserens firmavogn.Jesper Rasmussen skrev:Min er en 2.0 TFSI
Som Audi-ejer skal du først og fremmest vænne dig til, at rigtig mange har den forkvaklede holdning, at en Audi "bare" er en Skoda/VW med fire ringe. Holdningen bunder i uvidenhed.hanniballe skrev:Midt i al glæden - det er jo lige om lidt - kan jeg godt føle mig en smule dum.
/Sommer
Jesper Rasmussen skrev:Mit indlæg var også quotet, så jeg gik ud fra spørgsmålet også var henvendt mig.
Håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne![]()
Skal A4 ikke mere sammenlignes med Octavia, og A3 med Fabia?erlingvj skrev:Som Audi-ejer skal du først og fremmest vænne dig til, at rigtig mange har den forkvaklede holdning, at en Audi "bare" er en Skoda/VW med fire ringe. Holdningen bunder i uvidenhed.hanniballe skrev:Midt i al glæden - det er jo lige om lidt - kan jeg godt føle mig en smule dum.
/Sommer
Faktum er, at en Audi A4 3,0 TDI (type 8W) stort set intet har til fælles med en Passat eller en Superb. Vi skal ned i småtingsafdelingen for at finde fælles komponenter.
I dit tilfælde er motoren (1,4 TSI) grundliggende den samme som findes i Passat og Superb - dog tilpasset, fordi den er langsliggende.
Det samme gælder stort set alle Audi-modeller bortset fra A1, A3 og Q2.
Taler vi A3 kontra Octavia/Golf er de lidt mere "ens", med hvor Audi vælger de dyre komponenter som alu-forbro, alu-frontklap, alu-skærme, multileds-bagaksel, elektrisk p-bremse, active bonnet o.s.v "griber" Skoda efter de billige komponenter i komponent-banken.
OK. Jeg synes bare at Superb virker en del større end min nuværende A4 Avant. Den er også ca. 15 cm. længere, og en ny er også 15 cm bredere.TorbenRasmussen skrev:Nej. A4 ==> Passat/Superb. Fabia deler størrelse med en Polo, som igen modsvarer en A1. Men det var forhåbentlig ment som en joke?
superb var i første udgave baseret på en forlænget golf, så den vil i princippet være dårligere stillet end passat og a4 som har en anden aksel afstand=mere komfort og andre fordeleij6210 skrev:OK. Jeg synes bare at Superb virker en del større end min nuværende A4 Avant. Den er også ca. 15 cm. længere, og en ny er også 15 cm bredere.TorbenRasmussen skrev:Nej. A4 ==> Passat/Superb. Fabia deler størrelse med en Polo, som igen modsvarer en A1. Men det var forhåbentlig ment som en joke?
Og en Fabia Combi virker for mig som en bil af ca. samme størrelse som A3 sportback.
Arh..RIX skrev:superb var i første udgave baseret på en forlænget golf..
vi snakker 2001 her he heHansH skrev:Arh..RIX skrev:superb var i første udgave baseret på en forlænget golf..
Jeg ville sige at den første Octavia (1U) var en forlænget Golf.
Og tilsvarende - at 1. gen Superb (3U) var en forstørret Passat 3B.
Vil da nærmere mene at A4 skal sammenlignes med Golf og Ovtavia stationcar hvorimod A6 skal sammenlignes med Passat og Superb.. hvis man kigger på se mindre modeller så er jeg enig i polo, fabia og A1 bør puttes i samme kategori.TorbenRasmussen skrev:Nej. A4 ==> Passat/Superb. Fabia deler størrelse med en Polo, som igen modsvarer en A1. Men det var forhåbentlig ment som en joke?
Ja, den væsentlige forskel er vel at der er mere benplads på bagsæderne.Jesper Rasmussen skrev:Den første Superb var en forlænget Passat...
Akkurat lige som den er Idag
Netop. Og det ka´ vi li´ij6210 skrev:Ja, den væsentlige forskel er vel at der er mere benplads på bagsæderne.Jesper Rasmussen skrev:Den første Superb var en forlænget Passat...
Akkurat lige som den er Idag
RIX - jeg forstår ikke din pointe med årstallet ? Vi er enige om at Superb 3U gik i produktion i 2001.RIX skrev:vi snakker 2001 her he heHansH skrev:Arh..RIX skrev:superb var i første udgave baseret på en forlænget golf..
Jeg ville sige at den første Octavia (1U) var en forlænget Golf.
Og tilsvarende - at 1. gen Superb (3U) var en forstørret Passat 3B.
Tillykke med den - så er du nok lige så glad ( ikke at forveksle med ligeglad ) som jeg er.Seven7 skrev:Hej
Flot farve og dejlig bil. Den røde farve burde ikke give problemer, da Audi giver alle farver efterfølgende klarlak. Flere andre fabrikater giver det kun på deres metal farver. Har selv fået en i tirsdag. 2.0 TDI 150HK S tronic Avant i Sort. Kunne ikke vælge farven, da min også har kørt lidt.
Skal lige lære lidt om Aple Carplay. Navi kunne godt være på Dansk.
Gearkassen føles rigtig god. Har tidligere haft en Seat Altea 140HK Tdi med DSG i 9 mdr som firmabil, den måde den skifter på, tåler ingen sammenligning. Kører engenskaberne føles også gode. Audien erstatter i mit tilfælde en Skoda Octavia 2014 2.0TDI. Er din sænket? Syntes den står lidt lavere end min, måske det er syns befrag, min står på 16". Hvor stramt føles den med 18"? Nogle planer om opgraderinger? Har selv planer om 18" eller 19" og en sænkning.
Det handler om akselafstand. At man så vælger at lade motorrummet fylde en del mere på en A4'er ændrer ikke ved, at basen de står på definerer den platform der skal sammenlignes på tværs af. En Octavia er 10 cm kortere mellem akslerne end en A44'er, hvor en Superb og en A4'er passer overens.stadil skrev:Vil da nærmere mene at A4 skal sammenlignes med Golf og Ovtavia stationcar hvorimod A6 skal sammenlignes med Passat og Superb.. hvis man kigger på se mindre modeller så er jeg enig i polo, fabia og A1 bør puttes i samme kategori.TorbenRasmussen skrev:Nej. A4 ==> Passat/Superb. Fabia deler størrelse med en Polo, som igen modsvarer en A1. Men det var forhåbentlig ment som en joke?