Side 2 af 3

Re: Audi RS4 B9 2018

: 6. sep 2021, 12:42
af JonasG
Sådan en RS4 skriger da efter noget udstødning! Om det er downpipes eller catback må så være op til ham der står med regningen bagefter 😉 men jeg syntes den skal ha en ordentlig trompet at blæse i 😁😁

Re: Audi RS4 B9 2018

: 6. sep 2021, 19:16
af Reid
JonasG skrev:
6. sep 2021, 12:42
Sådan en RS4 skriger da efter noget udstødning! Om det er downpipes eller catback må så være op til ham der står med regningen bagefter 😉 men jeg syntes den skal ha en ordentlig trompet at blæse i 😁😁
Enig, der er masser af steder at sætte ind på stumper til den. Udstødning er absolut en af dem. Men med åbne spjæld kan den nu sagtens sige noget nu, siger min nabo ;)

Re: Audi RS4 B9 2018

: 8. sep 2021, 12:23
af Mikkel G
Reid skrev:
6. sep 2021, 07:55
Den er mega fed. Er lige hjemvendt fra en weekend på Nordsløjfen, og det er den bestemt ikke blevet mindre fed af :)
Ser godt ud på det billeder der er fra weekenden ;)
Var det slemt med trafikken på ringen?

Re: Audi RS4 B9 2018

: 9. sep 2021, 19:52
af Reid
Mikkel G skrev:
8. sep 2021, 12:23
Reid skrev:
6. sep 2021, 07:55
Den er mega fed. Er lige hjemvendt fra en weekend på Nordsløjfen, og det er den bestemt ikke blevet mindre fed af :)
Ser godt ud på det billeder der er fra weekenden ;)
Var det slemt med trafikken på ringen?
Den fik også en del omgange :)

Nej, det var faktisk ikke så slemt. Der var rigtig mange biler, men hvis man lige gad at køre på de rigtige tidspunkter synes jeg ikke det var så slemt. Banen var "kun" lukket 2-3 gange i løbet af hele lørdag, så der var meget tid at køre i.

Re: Audi RS4 B9 2018

: 16. dec 2021, 15:35
af Reid
Hmmm.... Er der mon nogen der har haft udfordringer med keyless på samme platform?
Jeg oplever at især bagklappen driller en del. Hvis bilen er låst, og jeg trykker på knappen i bagklappen, så sker der 3/4 gange ingenting. Tager jeg så lige nøglen i hånden, så virker det fint. Det er samme historie hvis jeg trykker på hængelåsen på bagklappen og vil lukke og låse, så sker der ingenting. Jeg har skiftet til nye originale batterier i begge fjernbetjeninger. Det hjalp ikke rigtig.

Det er som om at forbindelsen til keyless er for ringe når man står ved bagklappen.

Er der nogen der har prøvet lignende og måske har et fix?

Re: Audi RS4 B9 2018

: 16. dec 2021, 16:17
af KBoesen
Har du været henne og pille skruerne ud af motorerne til de bagerste ruder, så de er fuldt funktionelle?

Det kan godt drille en del, hvis de ikke kører som de skal. (Og ja, ved godt at qua det er en VAN, at så må de ikke kunne køre nogle steder. :P )

Re: Audi RS4 B9 2018

: 3. jan 2022, 21:59
af Reid
KBoesen skrev:
16. dec 2021, 16:17
Har du været henne og pille skruerne ud af motorerne til de bagerste ruder, så de er fuldt funktionelle?

Det kan godt drille en del, hvis de ikke kører som de skal. (Og ja, ved godt at qua det er en VAN, at så må de ikke kunne køre nogle steder. :P )
Det plejer at virke fint i bagdørene med at låse. Men jeg kunne da aldrig finde på at gøre noget man ikke må ;)

Jeg kan da prøve at se om det er det der driller. Dog synes jeg faktisk at batterierne har hjulpet mere end jeg lige syntes i første omgang.

Re: Audi RS4 B9 2018

: 24. jan 2022, 12:54
af Reid
Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt med at få lidt mere lyd ud af sådan en bandit her?

Jeg gider ikke noget der larmer, og jeg magter simpelthen ikke noget skraller værk. Det nemmeste i verden er selvfølgelig at bestille fuld Supersprint/Milltek eller lignende, og bare virkelig komme af med sine penge. Men det er nok ikke lige et udstødningssystem til 50.000 kr. der står på ønskesedlen lige pt.

Jeg kan på nettet se, at der er nogen der er lykkedes med at erstatte de forreste mellempotter med et rør. Men jeg kan ikke finde nogen der skriver noget om hvordan lyder er bagefter.

Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt i det?

Re: Audi RS4 B9 2018

: 24. jan 2022, 15:37
af Flamiq
Jeg har desværre ingen erfaring med rs4 udstødninger🥴
Men, APR’s udstødning har jeg gode erfaringer med fra min VW Golf 6R, der var apr motor optimeret til 470 hk og 580 nm (komplet Apr stage 3 kit)🤗
Jeg skiftede fra en komplet Milltek til en komplet APR, da jeg erhvervede den.
Milltek non-resonated lød som “død og helvede” HELE tiden, samtid med en voldsom resonans inde i kabinen😱
APR lød rimeligt “normalt” ved almindelig daglig kørsel - UDEN nogen form for resonans😇
Når den så fik noget at leve af, så lød den virkelig “potent” - UDEN resonans i kabinen🤩
Hvad med denne her: https://www.nardocar.dk/shop/apr-catbac ... gKdZ_D_BwE 🧐

Re: Audi RS4 B9 2018

: 24. jan 2022, 16:22
af LowDog
Nu har min jo et par propper mere, så skal ikke kunne sige hvordan det lyder på din. Men jeg har Scorpion bagpotte på og den har en super lyd. Tidligere ejer havde komplet Scorpion fra, efter manifold, og det sagde han larmede alt for meget. Bliver jeg træt af det lukker jeg dog bare spjælder (bliver dog aldrig træt :D)

Re: Audi RS4 B9 2018

: 10. feb 2022, 14:33
af Reid
Nu har jeg forsøgt at grave lidt i noget udstødningsværk. Det løber sgu hurtigt økonomisk. Mest af alt fordi man også sælger større turboer osv. samme sted ;)

Jeg har kigget en del på Milltek, men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om jeg synes resonated siger for lidt, måske endda minder for meget om standard udstødningen. Til gengæld lyder Non-resonated jo herligt når man rykker den i ørerne, men til hverdag.... Der er det nok alligevel for meget.

https://www.youtube.com/watch?v=0cqMsQZrEVE - Milltek

https://www.youtube.com/watch?v=XNW1FII8-H0 - Med resonatordelete. Det er som jeg lige kan google mig frem til de forreste potter man fjerner. Så lidt som jeg selv vil gøre.

Re: Audi RS4 B9 2018

: 10. feb 2022, 19:43
af Nicklossi
Er det ikke bare at købe non-resonated, og så køre med lukkede spjæld til hverdag og så åbne dem når den får pedal? ;)

Re: Audi RS4 B9 2018

: 10. feb 2022, 23:40
af GranTurismo

Re: Audi RS4 B9 2018

: 11. feb 2022, 06:36
af Martin1986
Reid skrev:Nu har jeg forsøgt at grave lidt i noget udstødningsværk. Det løber sgu hurtigt økonomisk. Mest af alt fordi man også sælger større turboer osv. samme sted ;)

Jeg har kigget en del på Milltek, men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om jeg synes resonated siger for lidt, måske endda minder for meget om standard udstødningen. Til gengæld lyder Non-resonated jo herligt når man rykker den i ørerne, men til hverdag.... Der er det nok alligevel for meget.

https://www.youtube.com/watch?v=0cqMsQZrEVE - Milltek

https://www.youtube.com/watch?v=XNW1FII8-H0 - Med resonatordelete. Det er som jeg lige kan google mig frem til de forreste potter man fjerner. Så lidt som jeg selv vil gøre.
Der er kun en rigtig lyd I den video... og det er når det hele er åbent!! Kæft det lyder godt.

Det er hermed påbudt fra ordensmagten at købe den Miltek non resonated:)

Re: Audi RS4 B9 2018

: 23. feb 2022, 17:07
af Reid
Martin1986 skrev:
11. feb 2022, 06:36
Reid skrev:Nu har jeg forsøgt at grave lidt i noget udstødningsværk. Det løber sgu hurtigt økonomisk. Mest af alt fordi man også sælger større turboer osv. samme sted ;)

Jeg har kigget en del på Milltek, men jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om jeg synes resonated siger for lidt, måske endda minder for meget om standard udstødningen. Til gengæld lyder Non-resonated jo herligt når man rykker den i ørerne, men til hverdag.... Der er det nok alligevel for meget.

https://www.youtube.com/watch?v=0cqMsQZrEVE - Milltek

https://www.youtube.com/watch?v=XNW1FII8-H0 - Med resonatordelete. Det er som jeg lige kan google mig frem til de forreste potter man fjerner. Så lidt som jeg selv vil gøre.
Der er kun en rigtig lyd I den video... og det er når det hele er åbent!! Kæft det lyder godt.

Det er hermed påbudt fra ordensmagten at købe den Miltek non resonated:)
:D :lol:

Der er også flere ting i mig der forsøger at trække i den retning. Men ååååårh hvor kommer jeg også bare til at fortryde hvis det larmer for meget i det daglige....

Re: Audi RS4 B9 2018

: 23. feb 2022, 17:13
af Reid
GranTurismo skrev:
10. feb 2022, 23:40
Har du kigget på Remus?

https://remus.eu/blog/new-development-1 ... t-quattro
Faktisk ikke. Jeg har altid tænkt på Remus som værende den bagpotte man bare skulle have på sin Golf 2 dengang :lol:

Men det ser da umiddelbart også ud til at de kan andet :)

Re: Audi RS4 B9 2018

: 23. feb 2022, 17:13
af Reid
Nicklossi skrev:
10. feb 2022, 19:43
Er det ikke bare at købe non-resonated, og så køre med lukkede spjæld til hverdag og så åbne dem når den får pedal? ;)
Jo, man kan jo håbe at det kan gøre forskellen. I den perfekte verden så siger lukkede spjæld det samme som åbne spjæld gør nu, så skal det nok gå :)

Re: Audi RS4 B9 2018

: 23. feb 2022, 17:15
af Reid
Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?

Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet

Re: Audi RS4 B9 2018

: 23. feb 2022, 17:32
af Tor Morrison
Reid skrev:
23. feb 2022, 17:15
Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?

Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
Skift til en bremsevæske med et højere kogepunkt. Ate, Motul og Castrol laver noget der kan holde til højere temperaturer.

Re: Audi RS4 B9 2018

: 23. feb 2022, 17:41
af Kevinff
Ang udstødning - hvad med magnaflow eller supersprint?

Re: Audi RS4 B9 2018

: 23. feb 2022, 18:47
af Nicklossi
Reid skrev:
23. feb 2022, 17:15
Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?

Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
Den er med stålskiver, er den ikke?
Hvis de bliver for varme, mister du også noget bremseeffekt.
Det bør den ikke blive blød af dog.

Re: Audi RS4 B9 2018

: 23. feb 2022, 19:04
af Mikkel K
Reid skrev:
24. jan 2022, 12:54
Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt med at få lidt mere lyd ud af sådan en bandit her?

Jeg gider ikke noget der larmer, og jeg magter simpelthen ikke noget skraller værk. Det nemmeste i verden er selvfølgelig at bestille fuld Supersprint/Milltek eller lignende, og bare virkelig komme af med sine penge. Men det er nok ikke lige et udstødningssystem til 50.000 kr. der står på ønskesedlen lige pt.

Jeg kan på nettet se, at der er nogen der er lykkedes med at erstatte de forreste mellempotter med et rør. Men jeg kan ikke finde nogen der skriver noget om hvordan lyder er bagefter.

Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt i det?
Sad lige og googlede lidt - det du kalder de forreste mellempotter, er det ikke katalysatorer?

Re: Audi RS4 B9 2018

: 23. feb 2022, 22:50
af GranTurismo
Reid skrev:
23. feb 2022, 17:13
GranTurismo skrev:
10. feb 2022, 23:40
Har du kigget på Remus?

https://remus.eu/blog/new-development-1 ... t-quattro
Faktisk ikke. Jeg har altid tænkt på Remus som værende den bagpotte man bare skulle have på sin Golf 2 dengang :lol:

Men det ser da umiddelbart også ud til at de kan andet :)
Ja de virker umiddelbart lækre nok.

De eneste jeg har fundet til min GT som er godkendt, er Remus og Supersprint. For at godkendelsen gælder til Remus, så må man ikke have styringen til ventilen monteret... :roll:
Og så går pointen lidt af det, for mit vedkommende.

Derudover har jeg kig på en Euro6 og TÜV godkendt downpipe fra Friedrich Motorsport. Jeg ved ikke om de laver noget til din Audi, men du kan jo prøve at kigge på hjemmesiden.

Re: Audi RS4 B9 2018

: 25. feb 2022, 16:57
af Reid
Tor Morrison skrev:
23. feb 2022, 17:32
Reid skrev:
23. feb 2022, 17:15
Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?

Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
Skift til en bremsevæske med et højere kogepunkt. Ate, Motul og Castrol laver noget der kan holde til højere temperaturer.
Kunne det være noget som dette:
https://www.24mx.dk/crosstilbehor/olie- ... lsrc=aw.ds

Det ligger umiddelbart i højere kogepunkt end hvad jeg kan google mig til alm. DOT4 kan.

Re: Audi RS4 B9 2018

: 25. feb 2022, 16:58
af Reid
Kevinff skrev:
23. feb 2022, 17:41
Ang udstødning - hvad med magnaflow eller supersprint?
Jeg har også siddet og kigget på Supersprint. De har faktisk også et pænt sortiment til sådan en :)

Re: Audi RS4 B9 2018

: 25. feb 2022, 17:00
af Reid
Nicklossi skrev:
23. feb 2022, 18:47
Reid skrev:
23. feb 2022, 17:15
Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?

Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
Den er med stålskiver, er den ikke?
Hvis de bliver for varme, mister du også noget bremseeffekt.
Det bør den ikke blive blød af dog.
Jo, den kører på stålskiver. De blev også MEGA varme dernede. Dog var mine klodser færdige da jeg kom hjem, så de er skiftet. Det virker ikke til at de bliver helt så varme som med de gamle.

På et tidspunkt holdt jeg i kø for at komme ud af banen og tænkte "Hvorfor stinker den Porsche foran mig sådan" indtil jeg så at jeg havde røg ud af alle 4 skærmkasser :lol: :lol:

Re: Audi RS4 B9 2018

: 25. feb 2022, 17:13
af Reid
Mikkel K skrev:
23. feb 2022, 19:04
Reid skrev:
24. jan 2022, 12:54
Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt med at få lidt mere lyd ud af sådan en bandit her?

Jeg gider ikke noget der larmer, og jeg magter simpelthen ikke noget skraller værk. Det nemmeste i verden er selvfølgelig at bestille fuld Supersprint/Milltek eller lignende, og bare virkelig komme af med sine penge. Men det er nok ikke lige et udstødningssystem til 50.000 kr. der står på ønskesedlen lige pt.

Jeg kan på nettet se, at der er nogen der er lykkedes med at erstatte de forreste mellempotter med et rør. Men jeg kan ikke finde nogen der skriver noget om hvordan lyder er bagefter.

Er der mon nogen der har eksperimenteret lidt i det?
Sad lige og googlede lidt - det du kalder de forreste mellempotter, er det ikke katalysatorer?
Så vidt jeg husker, så sidder katalysatorerne næsten helt oppe ved turbo. Der sidder hvad der ligner 2 mellempotter lige efter at udstødningen "knækker" ind under bilen og går bagud.
Men det er også ved at være længe siden jeg har været under den, så jeg kan da huske forkert. Men kan se at der er kommet lidt "muffler delete" rør frem, som ligner meget det stykke rør med de 2 potter på.

Re: Audi RS4 B9 2018

: 25. feb 2022, 17:15
af Tor Morrison
Reid skrev:
25. feb 2022, 16:57
Tor Morrison skrev:
23. feb 2022, 17:32
Reid skrev:
23. feb 2022, 17:15
Er der mon nogen der har forstand på bremsevæske?

Sidst jeg var på Nürburgring og køre synes jeg at bremsepedalen godt kunne have lidt tendens til at blive lidt blød. Jeg tænker det kunne være noget med bremsevæsken og en for høj temperatur.
Men jeg må også ærligt indrømme at jeg ikke har nogen forstand på bremsevæsker overhovedet
Skift til en bremsevæske med et højere kogepunkt. Ate, Motul og Castrol laver noget der kan holde til højere temperaturer.
Kunne det være noget som dette:
https://www.24mx.dk/crosstilbehor/olie- ... lsrc=aw.ds

Det ligger umiddelbart i højere kogepunkt end hvad jeg kan google mig til alm. DOT4 kan.
Det er bedre ja og Ate typ 200 er også bedre: tørt kogepunkt min. 280 grader og vådt kogepunkt min. 198 grader. Hvis du skal have noget der er betydelig bedre, så er det Castrol SRF React Racing eller Motul RBF 660 du skal købe. De har begge tørt kogepunkt over 300 grader, men de er også dyrere.

Re: Audi RS4 B9 2018

: 28. feb 2022, 14:57
af Reid
Tor Morrison skrev:
25. feb 2022, 17:15

Det er bedre ja og Ate typ 200 er også bedre: tørt kogepunkt min. 280 grader og vådt kogepunkt min. 198 grader. Hvis du skal have noget der er betydelig bedre, så er det Castrol SRF React Racing eller Motul RBF 660 du skal købe. De har begge tørt kogepunkt over 300 grader, men de er også dyrere.
Den fra Motul er da ikke så slem:
https://www.24mx.dk/crosstilbehor/olie- ... arisonsite

Men jeg kan også godt se at den fra Castrol er 4-5 gange dyrere. Men hvis det er det man skal have, så er det jo bare sådan det er :)

Re: Audi RS4 B9 2018

: 6. maj 2022, 15:36
af Reid
Er der mon nogen der sidder med et par gode bud på opgradering af bremser?
Nu har jeg lige været på tur med bilen, og det var ikke en super oplevelse på bremsedelen desværre. Varme bremser, høvlede bremseklodser (De var ellers kun 6 måneder gamle) osv. Det var ikke super fedt. Så jeg har prøvet at skifte bremseklodser på en p-plads i Tyskland nu.

Så nu skal der opgraderes.

Jeg har kigget lidt på Tarox. Umiddelbart ligner det at det er noget man gerne vil have, men jeg kan ikke lige se nogen steder hvor der er nogen der giver noget feedback på dem. De kommer også ud fra England, og det lader ikek rigtig til at det fremmer sagen økonomisk.

Jeg har også overvejet at skifte hele skidtet ud med nye originale. Det burde også kunne fungere.

Andre gode bud?