Det er ham den ene, men jeg har bestemt mig for at lave 2 nakkestøtter alligevellune skrev:Er dine børn så høje så de får brug for nakkestøtte? Det ser ud som om man sidder dybt.
Lækre unger der nyder at få luft i Porschen ser det ud til. Jeg troede det var børnemishandling at lade børn sidde bag i sådan enWatcher skrev:Nej min er sandbeige inde i..
Mine kiddies er 6 og 8år og ikke særlig høje er deres alder og deres hoveder stikker alligevel en del over i min.. er nød til at kører mit sæde extra frem når de er med og alligevel sidder de og sparker mig i ryggen, og du højere end mig Tonny så tænker det må også påvirke dig..
Og jeg mener ikke jeg er højere end dig, tværtimod. Jeg er jo kun 176cm. Og der er stadig så vidt jeg husker mindre plads i en cab i forhold til en coupe.
Ryglænet er kun 4cm tykt og består fra forsiden af af læder, skum, 12-14mm krydsfinerplade og så limet det her gulvtæppe lignende noget på ryggen. Dvs der er simpelthen ikke materiale til at sætte noget ned i ryglænet, der skal skrues bagpå. Og selv om man skruer noget bagpå så er man meget hæmmet af de kun 4cm offset der er plads til. Jeg havde som sagt fundet et par nakkestøtter, men de var så for høje, og da jeg tjekkede det nærmere så syntes jeg også at fastgørelsen af dem ville blive mindre fantastisk end krydsfinerløsningen jeg arbejder på nu.MichaelSmed skrev:En løs tanke, men kunne det tænkes at man kunne modificere de originale nakkestøttee fra en tilfældig bil, med huller, stænger osv, som dykker ned i skummet?
Kan Allan ikke trylle noget der, hvis man f.eks. finder et bagsæde med nakkestøtter, med hylster osv?
Så ser det forholdsvis originalt ud, og kan skydes op og ned i højden, og så virker det som det skal, og kan tage de smæld der kan komme ved et eventuelt sammenstød
Yes hun er god! Forstærkerne skulle kunne håndtere det.Anders D skrev:Respekt for projektet. Fantastisk kvinde du er gift med.
Det er de færreste der reelt ville acceptere, at manden udlever en drøm, der påvirker hverdagen direkte.
Bliver spændende at følge. Projektet er vel at holde den kørende. Jeg forstår godt du monterer et diskret infotainment system, der er lidt mere tidssvarende end hvad teknologien kunne anno år 2000. Hvad tænder forstærkerne?
Nakkestøtter. Du har vel forklaret konen at de batter nada i det samlede billede af sikkerhedsniveauet på en 20 år gammel bil, ik'? Hvor gamle/høje er børnene? Kunne et kompromis være at lade dem sidde i fleksible booster sæder med ryg og hovedstøtte?
Er det er mockup siden skruerne sidder tilfældigt i pladen?
Og hov hov, den er kun 15 år gammel, og jeg har trods alt gjort hvad jeg kunne for at få mest mulig sikkerhed aktiv som passiv, altså ESP, 4WD, modellen med sideairbags osv. Vi ved godt det ikke er det samme som den nuværende Mercedes. Nakkestøtter har været et kardinalpunkt for hende for at gå med til denne bil så det skal jeg bare have løst. Løse booster sæder er der bare ikke plads til desværre, til det er ungerne for store.
Skruerne sidder bare lige der hvor der var skruehuller i forvejen fra et håndtag. I den endelige løsning skal pladen være længere og læderbeklædes og skrues fast med flere skruer selvfølgelig.
Nakkestøtterne er for sikkerhedens skyld. Og jeg er overbevist om at jeg sagtens kan lave noget der forbedrer sikkerheden markant!m power skrev: Uanset om det er hjemmelavede nakkestøtter eller de fra en anden bil, så vil der altid være nogen der syntes at det er en fusker løsning
Hvis radio og nakkestøtter er noget der skal til for at i kan bruge bilen som hverdags bil, ja så skal det jo til uanset om det er kønt eller ej.
Hvad er formålet med de nakkestøtter, er det for komfortens skyld eller sikkerhed ?
Men pøj pøj med projektet, jeg håber i bliver glad for den som hverdags bil, ellers må der jo indkøbes en micro bil til de daglige gøremål
Og ellers tak for kommentarerne. Jeg tror der på sigt bliver en ekstra bil, men en mikrobil bliver det ikke for det vil ligesom ikke løse et eneste af de kompromiser der er ved Porschen IMO