2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"

Her kan du vise din Skoda frem og få feedback
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Skoda > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 358 times
Been thanked: 168 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af Syndicate » 8. jul 2022, 17:26

Super fint Hans!
Det ser langt bedre ud!
These users thanked the author Syndicate for the post:
HansH
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af i-s » 8. jul 2022, 18:30

HansH skrev:
8. jul 2022, 16:38
Fra dag 1 har placeringen af emblemerne på højre side af bagklappen generet mit øje.
Synes det ser "rodet" ud.
Som om ....... da de har bygget bilen færdig, har der stået en ung gut i baggrunden med "80" emblemet i hænderne og sagt "øøh.... hvad med det her? Skal det ikke på?" ...... "Ups! Pis os.."
Og så har man kylt det ind hvor der lige var plads, og det blev tilfældigvis nedenunder iV.

Således pillede jeg iV og 80 af bagklappen med det samme vi fik den, og så blev den sendt til Ditec. Så kunne området blive poleret og forseglet.
Min plan var egentlig at der bare skulle være clean, dvs at der slet ingenting skulle stå i højre side. Blot SKODA i midten og ENYAQ i venstre side.
Men fruen mente at de måske skulle være der .. blot på samme linje som ENYAQ, så der ligesom blev skabt "balance" i tingene.

Vi har så kørt "clean" en uges tid nu for lige at kigge det an, hvordan det så ud.
Imidlertid kunne jeg godt se hendes idé for mig, så jeg havde købt nye emblemer hjem, og de blev monteret i dag.
De kan jo til enhver tid pilles af igen... :) Men synes egentlig at indenrigsministerens idé fungerer udmærket.
Så mangler du bare at fjerne de afskyelige SKODA bogstaver. Så vil den bagklap bare se så meget bedre ud.
/Søren.

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af Madmax » 8. jul 2022, 19:00

Jeg havde vidst blot ŠKODA stående. Det var hvad jeg fandt pænest.

Jeg har set billeder på fb af en med helt ren bagklap. Det ser forkert og tomt ud.
Der var vidst også en der havde sat ŠKODA logoet på alene. Det så også skævt ud.


Men sikke nogle flotte billeder, det har du styr på Hans.
These users thanked the author Madmax for the post (total 2):
BrianDSHansH

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1621 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af BrianDS » 8. jul 2022, 19:07

i-s skrev:
8. jul 2022, 18:30
HansH skrev:
8. jul 2022, 16:38
...
Så mangler du bare at fjerne de afskyelige SKODA bogstaver. Så vil den bagklap bare se så meget bedre ud.
På min er det eneste bevaret "SKODA", både ENYAQ og 80 iV er fjernet.
Min er dog også Artic Silver, og med krom bogstaver, så det fremstår ikke helt så tydeligt, men selvom jeg havde planlagt at fjerne det hele, så virker det bare forkert at der slet ikke er noget, så S K O D A får lov at bestå ;-)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af Monze1980 » 8. jul 2022, 20:03

Jeg synes det ser vildt godt ud med den sorte skrift på den hvide bil.....hvordan det så er placeret, er hos mig måske lidt så-som-så.
These users thanked the author Monze1980 for the post:
HansH
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af KMDTHY » 8. jul 2022, 22:25

Så mangler du bare Crystal Face :D
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 498 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af Nicklossi » 9. jul 2022, 05:34

Jeg synes HELT sikkert det skulle være grønne bogstaver.
Ikke fordi det er en Skoda, men for at folk kan se at “her kommer en vagcars autoritet”.
Det skal sgu nok indgyde respekt blandt dine med.. Modtrafikanter 😂
These users thanked the author Nicklossi for the post (total 5):
HansHDanielB12BrianDSKHADKOzona

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af Flamiq » 9. jul 2022, 10:26

Tillader mig at gå mod “strømmen” her😂
Jeg syns’ til enhver tid, at helt clean bagklap (såvidt det er muligt) er det pæneste🫣
These users thanked the author Flamiq for the post (total 3):
i-spoppo2003Jay-Jay
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1805
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 220 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af Avantismo » 9. jul 2022, 13:40

Foretrækker også en ren røv uden mærker
These users thanked the author Avantismo for the post:
Jay-Jay
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af Flamiq » 9. jul 2022, 13:59

Avantismo skrev:
9. jul 2022, 13:40
Foretrækker også en ren røv uden mærker
Bliver sgu’ lige lidt i tvivl, hvad du mener her🤔
Taler vi på bilen, eller på partneren😵💫🤨😂
Sorry HansH🙏🏽
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Indlæg: 389
Tilmeldt: 7. aug 2012, 12:24
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 109 times
Been thanked: 25 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af KHADK » 9. jul 2022, 21:22

Tillykke. Den ser sgu godt ud både inde og ude. Sæderne ligner noget, man ikke har lyst til at rykke sin røv fra, når først den er blevet placeret ;-)
These users thanked the author KHADK for the post:
HansH
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af HansH » 27. sep 2022, 10:17

Elsa blev afleveret til Skoda Fredericia for opdatering til --> 3.0 i går morges.

Kl. 17:30 havde jeg intet hørt fra dem, så kørte derud, og kunne konstatere at den stod præcis samme sted som den var blevet parkeret om morgenen! Hmm......
Inde i værkstedshallen stod der en blå Enyaq, der tydeligtvis var i gang med opdateringsproces, da den sagde lyde og med havariblink på.
Al værkstedspersonale var gået hjem, så talte med en ung (sælger)fyr og spurgte hvad der foregik ?
Han kunne så fortælle at de havde kun én tester til den opdateringsproces og den blå Enyaq voldte problemer .... så derfor var de ikke startet på vores endnu.
Fedt! Måske liiige et ring, en SMS eller en mail havde været OK ? :?
Den unge fyr lovede at lægge en besked til de ansvarlige om at ringe mig op 1st thing in the morning for lige at stemme af mht status.

Intet hørt i dag, så ringer igen derud ved 10:30-tiden.
Ingen ledige - men får lovning om at jeg bliver ringet op. "Altså, igen?" spørger jeg... Jeg betoner at jeg er ved at være en smule mellemfornøjet over at blive holdt i mørket. Problemer er en del af livet, men det gavner ikke sagen at være tavs som graven overfor kunden.

Kl 11 ringer værkstedschef så tilbage:
han - "Den melder fejl på SOS-knappen, så overhead betjeningspanelet skal skiftes. Jeg ved senere i dag hvornår jeg kan have et hjemme. Vi har tidligere taget fra en anden bil, men vi har vist desværre ikke en stående med soltag som vi kan tage fra.."
mig - "OK. Dvs da vi ikke ved om vi snakker 1, 2, 3 eller X dage, kan vi så få en lånebil, så der er ro på vores hverdag?"
han - "Ikke en mulighed. Vi har intet vi kan give jer!"
mig - "Kan vores bil køre? Så vi bare kan få den tilbage mens vi venter på det panel kommer hjem?"
han - "Lige nu lyser samtlige lamper, fordi den er delvist igennem opdateringen. Jeg aner ikke om den overhovedet kan køre."

Suk... :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

HenrikH
Medlem
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 142 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af HenrikH » 27. sep 2022, 10:23

HansH skrev:
27. sep 2022, 10:17
Elsa blev afleveret til Skoda Fredericia for opdatering til --> 3.0 i går morges.

Kl. 17:30 havde jeg intet hørt fra dem, så kørte derud, og kunne konstatere at den stod præcis samme sted som den var blevet parkeret om morgenen! Hmm......
Inde i værkstedshallen stod der en blå Enyaq, der tydeligtvis var i gang med opdateringsproces, da den sagde lyde og med havariblink på.
Al værkstedspersonale var gået hjem, så talte med en ung (sælger)fyr og spurgte hvad der foregik ?
Han kunne så fortælle at de havde kun én tester til den opdateringsproces og den blå Enyaq voldte problemer .... så derfor var de ikke startet på vores endnu.
Fedt! Måske liiige et ring, en SMS eller en mail havde været OK ? :?
Den unge fyr lovede at lægge en besked til de ansvarlige om at ringe mig op 1st thing in the morning for lige at stemme af mht status.

Intet hørt i dag, så ringer igen derud ved 10:30-tiden.
Ingen ledige - men får lovning om at jeg bliver ringet op. "Altså, igen?" spørger jeg... Jeg betoner at jeg er ved at være en smule mellemfornøjet over at blive holdt i mørket. Problemer er en del af livet, men det gavner ikke sagen at være tavs som graven overfor kunden.

Kl 11 ringer værkstedschef så tilbage:
han - "Den melder fejl på SOS-knappen, så overhead betjeningspanelet skal skiftes. Jeg ved senere i dag hvornår jeg kan have et hjemme. Vi har tidligere taget fra en anden bil, men vi har vist desværre ikke en stående med soltag som vi kan tage fra.."
mig - "OK. Dvs da vi ikke ved om vi snakker 1, 2, 3 eller X dage, kan vi så få en lånebil, så der er ro på vores hverdag?"
han - "Ikke en mulighed. Vi har intet vi kan give jer!"
mig - "Kan vores bil køre? Så vi bare kan få den tilbage mens vi venter på det panel kommer hjem?"
han - "Lige nu lyser samtlige lamper, fordi den er delvist igennem opdateringen. Jeg aner ikke om den overhovedet kan køre."

Suk... :)
Virker helt grotesk at der ikke er et tænkende individ ansat hos Skoda Fredericia (eller også "kører" de bare Semler strategien...."vi er ligeglade med vores kunder").
Håber Elsa snart er kørende igen :)
These users thanked the author HenrikH for the post:
HansH

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af HansH » 27. sep 2022, 10:30

HenrikH skrev:
27. sep 2022, 10:23
Virker helt grotesk at der ikke er et tænkende individ ansat hos Skoda Fredericia (eller også "kører" de bare Semler strategien...."vi er ligeglade med vores kunder").
Ja altså.....
Når man læser lidt med på nettet, så er det jo ikke en ukendt ting, det med fejl på loftspanelet .. som så giver knas med opdateringen.
Den er set før.
Men at der ingen dialog er ... som om de regner med at de bare kan beholde folks bil hvor længe det nu er nødvendigt, uden at stemme af ... det synes jeg er lidt skuffende..

Kommunikation kan være en svær ting.. :) Men det er en vigtig ting!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af DanielB12 » 27. sep 2022, 10:50

Har du afvist en lånebil i første omgang? Synes at have læst i en brochure at der er stilles gratis lånebil ifbm opdateringen.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af HansH » 27. sep 2022, 10:54

DanielB12 skrev:
27. sep 2022, 10:50
Har du afvist en lånebil i første omgang? Synes at have læst i en brochure at der er stilles gratis lånebil ifbm opdateringen.
Ja.
Da vi lavede aftalen tilbage i august (15.08) sagde jeg at det behøvede vi ikke.
Dels fordi jeg havde en forventning om at det ville tage 1-2 dage, men dels også fordi han betonede hvor meget sværere det ville blive at finde en ledig dato, hvis det indebar lånebil (pga mangel på lånebiler).
Så jeg har ingen problemer med at acceptere, at de ikke lige kan trylle en lånebil op af den sorte hat her og nu.

Min skuffelse går på den manglende kommunikation, hvor jeg nærmest skal trygle om en melding på hvad der foregår.
Da jeg ringede kl 10:30 stillede jeg omstillingsdamen i udsigt, at hvis jeg ikke havde hørt fra dem inden middag, så mødte jeg fysisk op derude. Og i så fald ville det ikke være for at overrække en buket roser.
I så fald ville jeg gøre min entré med en udødelig replik, fra en udødelig scene, i Scent of a Woman: "If I were the man I was 5 years ago, I'D TAKE A FLAMETHROWER TO THIS PLACE!!!" :D :D
These users thanked the author HansH for the post (total 3):
KMDTHYTorbenRasmussenDanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af DanielB12 » 27. sep 2022, 11:09

Du er en flink og tålmodig mand, Hans.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
HansH
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af Realtor » 27. sep 2022, 12:09

jeg havde satme krævet en eller anden form for køretøj stillet til rådighed, for det kan simpelthen ikke være dit problem de fucker op så den ikke kan køre.
These users thanked the author Realtor for the post:
DanielB12
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af Mike H » 27. sep 2022, 12:30

Først et voldsomt forsinket tillykke med den mega flotte vogn.
Må indrømme at den Enyaq klart tiltaler mig mere end hvilken som helst af ID-modellerne.
Bla. noget med instrumentpanel som er meget pænere i Skoda vs VW.
De der skærme påklistret bag rattet i en ID er bare :roll:

Så til update historien... jeg var da flegnet fuldstændig. Jo, det er meneskeligt at fejle. Men jeg antage at opgaven ikke var planlagt til at tage så lang tid.
Så må de da finde en bil til dig at køre i .... lige nu har de jo fuldstændig ødelagt din sprit nye Elsa :( .
These users thanked the author Mike H for the post:
DanielB12
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af HansH » 27. sep 2022, 12:41

Jeg har muligvis en 'svaghed' i forhold til en tendens til også at se det fra modparts side.... men;

Jeg synes fortsat, at det eneste punkt værkstedet har fucket up, er på kommunikationen.

I forhold til det tekniske, så består deres opgave omkring opdateringen groft sagt af to ting:
1) skifte 12V batteri og montere en ny plastafdækning omkring selvsamme batteri
2) sætte testeren i bilens OBD stik, og trykke på en stor "GO!" knap, som igangsætter opdatering til 3.0

Derfra og frem styres hele forløbet af den opdateringsprocedure fabrikken har udviklet. Værkstedet gør i bund og grund "ingenting".
I den opdateringsprocedure ligger bl.a. check på at styreenheder ikke melder fejl, og hvis de gør - så stopper den og brækker sig, og de styreenheder skal fikses inden den kan komme igennem.
At min bil så var født med et overhead betjeningspanel, hvor SOS knappen melder fejl - som det også er set på andre Enyaq - er jo heller ikke værkstedets fuck-up. De kan bare konstatere at den går i stå, og så få bestilt et nyt overhead panel hjem, så de kan få det skiftet.

Det er nogenlunde sådan, i store træk, det foregår.

Alt dette mener jeg ikke de kan gøre en skid for. Men de kunne have gjort det helt anderledes godt i forhold til at holde mig informeret om at der er problemer, så jeg har en chance for at planlægge os ud af det herhjemme.
Jeg kan også sagtens forstå, at en bil der er gået i stå halvt på sw 2.3 og halvt på 3.0, ikke er i stand til at køre ude på vejen. Det er heller ikke værkstedets skyld.

@Realtor - men Tue: du navigerer jo også i en premium-verden, med BMW og Audi. Jeg ligger og roder med en proletarbil (som Tonny kalder det) :D Så det er nok bare hvad det er... :)
These users thanked the author HansH for the post:
DanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af HansH » 27. sep 2022, 12:57

Seneste opdatering (no pun intended) fra værksted:

Nyt SOS-modul skulle ligge på bordet hos dem i morgen tidlig, og derfra og frem forventer de at det kører glat igennem (da det var den eneste fejl den meldte).

Så jeg krydser fingre for godt nyt fra vestfronten i morgen eftermiddag!
These users thanked the author HansH for the post:
DanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af Mike H » 27. sep 2022, 13:06

Lyder godt - respekt for din tilgang. Jeg forsøger også at kunne gøre det... men må indrømme at jeg ikke altid er så god.

Hvis man ved at den opdatering fejler - såfremt en komponent melder fejl (og det ved de jo godt ... du fortalt jo om eksemplet med den unge sælger).
Så havde jeg nok inden opdateringen sættes igang - sikret mig at der ikke var nogle fejl lagret. Opdatering må derfor ikke sættes igang, med mindre der er nul-fejl. Ellers kommer de jo gang-på-gang til at så i denne situation. Selv næsten nye biler hår åbenbart fejl... kan jeg forstå.
Tror lige jeg skal læse med i din anden tråd om bilen (nå, det var kun billeder) - den kunne godt være min første el-bil... engang når ladning bliver mere udbredt.
These users thanked the author Mike H for the post (total 2):
DanielB12HansH
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
tuxx
Medlem
Indlæg: 689
Tilmeldt: 7. nov 2011, 10:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 84 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af tuxx » 27. sep 2022, 13:20

Pisseflot bil!

Jeg havde fjernet alt på bagsmækken. Helt ren røv = go go go!
These users thanked the author tuxx for the post:
HansH
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af HansH » 27. sep 2022, 13:33

Mike H skrev:
27. sep 2022, 13:06
.. den kunne godt være min første el-bil... engang når ladning bliver mere udbredt.
Jamen... jeg har kun godt at sige om den. Vi er monsterglade for den! :)

Vi var GODT klar over at den var bagud på software i forhold til Tesla, da vi skrev under. Og lidt på energieffektivitet, og også på ladenetværk.
Men sw er til for at blive opdateret og følge med tiden, så satsningen var at det kom der langsomt styr på. Og fordelen på ladenetværket havde jeg også tiltro til nok skulle udjævnes over tid.

Til gengæld var materialer .. samlekvalitet/finish .. "door closing sound" .. oplevelsen i kabinen .. betjening med "rigtige" knapper på rattet .. rummelighed .. og den slags traditionelle dyder .. af en gedigen standard som jeg ikke kunne se bort fra.
Standard musikanlægget spiller også rigtig godt :) Faktisk bedre end Dynaudio i vores Golf, synes jeg....
Og så var det en VAG, så jeg kunne blive i det community hvor jeg føler mig bedst bakket op på forskellige måder.

Hvis din vej kommer forbi Taulov, og du har en time til overs, så er du mere end velkommen til at kigge ind til en Faxe Kondi og en dæksparkning+prøvetur.
These users thanked the author HansH for the post:
Mike H
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Hallas
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 492 times
Been thanked: 238 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af Hallas » 27. sep 2022, 17:36

Ja, det er træls at det glipper med opdatering, men at det er foregået på den måde på værkstedet er nok mere reglen end undtagelsen.
Desværre kan man sige, men somme tider er det som om, man har følelsen at deres motto er, vi sælger biler nok og interessen i eftermarkedet er ikke så stor..

Håber det bedste og du får den retur inden weekend 🤫🤫
These users thanked the author Hallas for the post:
HansH
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

Indlæg af HansH » 28. sep 2022, 18:57

Nyt SOS-modul blev monteret i dag, og derefter kørte opdateringen igennem.
Elsa blev afhentet og efterflg "genforbundet med omverdenen" uden problemer. Det gik igennem i 1. forsøg.
Nu forestår så et lille stykke arbejde med indstillinger og brugerprofiler.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
Hallasi-s
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"

Indlæg af HansH » 4. feb 2023, 13:49

Lavede min egen batteritest på Elsa, på samme måde som jeg lige har gjort på lillesøster Elli - viewtopic.php?p=1862120#p1862120

Kørte Elsa flad, dvs ned til jeg havde 1% SoC tilbage i instrumentet. Derefter aflæsning før opladning:
1) SoC = 6,0%
2) Totalt tilført kWh = 3150,287

Derefter opladning til 100% og ny aflæsning:
1) SoC = 96,0%
2) Totalt tilført kWh = 3221,365

Totalt er der tilført (3221,365 - 3150,287) = 71,078 kWh.
Disse kWh gav mig (96,0 - 6,0) = 90,0% SoC.

Hvis 71,078 kWh svarer til 90,0% SoC, så vil der altså skulle (71,078 / 0,90) == 78,98 kWh til for at fylde batteriet, såfremt jeg kunne køre det helt ned på 0 og fylde det helt op til 100.
Batteriets bruttokapacitet er fra fødslen 82,0 kWh.
Denne kapacitet er altså i dag blevet til 78,98 kWh.
Med andre ord kommer jeg frem til at Elsa's SoH er (78,98 / 82,0) == 96,3%.

I forhold til sammenligning med Aviloo lå min beregning 2 procentpoint lavere på Golf'en.
Hvis man antager det samme gælder på Elsa, så ville en Aviloo test altså sige 98%.
Bilen er godt 8 mdr gammel og har kørt 14.200km.

Et andet takeaway fra testen: Enyaq'en opererer altså med en buffer på 5% i bunden og 4% i toppen.
These users thanked the author HansH for the post:
magre
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 498 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"

Indlæg af Nicklossi » 4. feb 2023, 23:01

HansH skrev:
4. feb 2023, 13:49
Batteriets bruttokapacitet er fra fødslen 82,0 kWh.
Denne kapacitet er altså i dag, 3 år senere, blevet til 78,98 kWh.
Alligevel trist, hvis batteriet i din 2022 model allerede er tre år gammelt :lol:
These users thanked the author Nicklossi for the post:
HansH

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"

Indlæg af HansH » 4. feb 2023, 23:16

Uuupss.... tak for heads up! :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"

Indlæg af magre » 8. feb 2023, 11:23

Er det mig der er forvirret eller har du også bestilt en aviloo test til Elsa? ;)

Eller har du "kun" bekostet en test på Ellie!?
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

Besvar

Tilbage til "Skoda"