Side 2 af 6

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 8. jul 2022, 17:26
af Syndicate
Super fint Hans!
Det ser langt bedre ud!

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 8. jul 2022, 18:30
af i-s
HansH skrev:
8. jul 2022, 16:38
Fra dag 1 har placeringen af emblemerne på højre side af bagklappen generet mit øje.
Synes det ser "rodet" ud.
Som om ....... da de har bygget bilen færdig, har der stået en ung gut i baggrunden med "80" emblemet i hænderne og sagt "øøh.... hvad med det her? Skal det ikke på?" ...... "Ups! Pis os.."
Og så har man kylt det ind hvor der lige var plads, og det blev tilfældigvis nedenunder iV.

Således pillede jeg iV og 80 af bagklappen med det samme vi fik den, og så blev den sendt til Ditec. Så kunne området blive poleret og forseglet.
Min plan var egentlig at der bare skulle være clean, dvs at der slet ingenting skulle stå i højre side. Blot SKODA i midten og ENYAQ i venstre side.
Men fruen mente at de måske skulle være der .. blot på samme linje som ENYAQ, så der ligesom blev skabt "balance" i tingene.

Vi har så kørt "clean" en uges tid nu for lige at kigge det an, hvordan det så ud.
Imidlertid kunne jeg godt se hendes idé for mig, så jeg havde købt nye emblemer hjem, og de blev monteret i dag.
De kan jo til enhver tid pilles af igen... :) Men synes egentlig at indenrigsministerens idé fungerer udmærket.
Så mangler du bare at fjerne de afskyelige SKODA bogstaver. Så vil den bagklap bare se så meget bedre ud.

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 8. jul 2022, 19:00
af Madmax
Jeg havde vidst blot ŠKODA stående. Det var hvad jeg fandt pænest.

Jeg har set billeder på fb af en med helt ren bagklap. Det ser forkert og tomt ud.
Der var vidst også en der havde sat ŠKODA logoet på alene. Det så også skævt ud.


Men sikke nogle flotte billeder, det har du styr på Hans.

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 8. jul 2022, 19:07
af BrianDS
i-s skrev:
8. jul 2022, 18:30
HansH skrev:
8. jul 2022, 16:38
...
Så mangler du bare at fjerne de afskyelige SKODA bogstaver. Så vil den bagklap bare se så meget bedre ud.
På min er det eneste bevaret "SKODA", både ENYAQ og 80 iV er fjernet.
Min er dog også Artic Silver, og med krom bogstaver, så det fremstår ikke helt så tydeligt, men selvom jeg havde planlagt at fjerne det hele, så virker det bare forkert at der slet ikke er noget, så S K O D A får lov at bestå ;-)

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 8. jul 2022, 20:03
af Monze1980
Jeg synes det ser vildt godt ud med den sorte skrift på den hvide bil.....hvordan det så er placeret, er hos mig måske lidt så-som-så.

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 8. jul 2022, 22:25
af KMDTHY
Så mangler du bare Crystal Face :D

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 9. jul 2022, 05:34
af Nicklossi
Jeg synes HELT sikkert det skulle være grønne bogstaver.
Ikke fordi det er en Skoda, men for at folk kan se at “her kommer en vagcars autoritet”.
Det skal sgu nok indgyde respekt blandt dine med.. Modtrafikanter 😂

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 9. jul 2022, 10:26
af Flamiq
Tillader mig at gå mod “strømmen” her😂
Jeg syns’ til enhver tid, at helt clean bagklap (såvidt det er muligt) er det pæneste🫣

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 9. jul 2022, 13:40
af Avantismo
Foretrækker også en ren røv uden mærker

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 9. jul 2022, 13:59
af Flamiq
Avantismo skrev:
9. jul 2022, 13:40
Foretrækker også en ren røv uden mærker
Bliver sgu’ lige lidt i tvivl, hvad du mener her🤔
Taler vi på bilen, eller på partneren😵💫🤨😂
Sorry HansH🙏🏽

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 9. jul 2022, 21:22
af KHADK
Tillykke. Den ser sgu godt ud både inde og ude. Sæderne ligner noget, man ikke har lyst til at rykke sin røv fra, når først den er blevet placeret ;-)

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 10:17
af HansH
Elsa blev afleveret til Skoda Fredericia for opdatering til --> 3.0 i går morges.

Kl. 17:30 havde jeg intet hørt fra dem, så kørte derud, og kunne konstatere at den stod præcis samme sted som den var blevet parkeret om morgenen! Hmm......
Inde i værkstedshallen stod der en blå Enyaq, der tydeligtvis var i gang med opdateringsproces, da den sagde lyde og med havariblink på.
Al værkstedspersonale var gået hjem, så talte med en ung (sælger)fyr og spurgte hvad der foregik ?
Han kunne så fortælle at de havde kun én tester til den opdateringsproces og den blå Enyaq voldte problemer .... så derfor var de ikke startet på vores endnu.
Fedt! Måske liiige et ring, en SMS eller en mail havde været OK ? :?
Den unge fyr lovede at lægge en besked til de ansvarlige om at ringe mig op 1st thing in the morning for lige at stemme af mht status.

Intet hørt i dag, så ringer igen derud ved 10:30-tiden.
Ingen ledige - men får lovning om at jeg bliver ringet op. "Altså, igen?" spørger jeg... Jeg betoner at jeg er ved at være en smule mellemfornøjet over at blive holdt i mørket. Problemer er en del af livet, men det gavner ikke sagen at være tavs som graven overfor kunden.

Kl 11 ringer værkstedschef så tilbage:
han - "Den melder fejl på SOS-knappen, så overhead betjeningspanelet skal skiftes. Jeg ved senere i dag hvornår jeg kan have et hjemme. Vi har tidligere taget fra en anden bil, men vi har vist desværre ikke en stående med soltag som vi kan tage fra.."
mig - "OK. Dvs da vi ikke ved om vi snakker 1, 2, 3 eller X dage, kan vi så få en lånebil, så der er ro på vores hverdag?"
han - "Ikke en mulighed. Vi har intet vi kan give jer!"
mig - "Kan vores bil køre? Så vi bare kan få den tilbage mens vi venter på det panel kommer hjem?"
han - "Lige nu lyser samtlige lamper, fordi den er delvist igennem opdateringen. Jeg aner ikke om den overhovedet kan køre."

Suk... :)

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 10:23
af HenrikH
HansH skrev:
27. sep 2022, 10:17
Elsa blev afleveret til Skoda Fredericia for opdatering til --> 3.0 i går morges.

Kl. 17:30 havde jeg intet hørt fra dem, så kørte derud, og kunne konstatere at den stod præcis samme sted som den var blevet parkeret om morgenen! Hmm......
Inde i værkstedshallen stod der en blå Enyaq, der tydeligtvis var i gang med opdateringsproces, da den sagde lyde og med havariblink på.
Al værkstedspersonale var gået hjem, så talte med en ung (sælger)fyr og spurgte hvad der foregik ?
Han kunne så fortælle at de havde kun én tester til den opdateringsproces og den blå Enyaq voldte problemer .... så derfor var de ikke startet på vores endnu.
Fedt! Måske liiige et ring, en SMS eller en mail havde været OK ? :?
Den unge fyr lovede at lægge en besked til de ansvarlige om at ringe mig op 1st thing in the morning for lige at stemme af mht status.

Intet hørt i dag, så ringer igen derud ved 10:30-tiden.
Ingen ledige - men får lovning om at jeg bliver ringet op. "Altså, igen?" spørger jeg... Jeg betoner at jeg er ved at være en smule mellemfornøjet over at blive holdt i mørket. Problemer er en del af livet, men det gavner ikke sagen at være tavs som graven overfor kunden.

Kl 11 ringer værkstedschef så tilbage:
han - "Den melder fejl på SOS-knappen, så overhead betjeningspanelet skal skiftes. Jeg ved senere i dag hvornår jeg kan have et hjemme. Vi har tidligere taget fra en anden bil, men vi har vist desværre ikke en stående med soltag som vi kan tage fra.."
mig - "OK. Dvs da vi ikke ved om vi snakker 1, 2, 3 eller X dage, kan vi så få en lånebil, så der er ro på vores hverdag?"
han - "Ikke en mulighed. Vi har intet vi kan give jer!"
mig - "Kan vores bil køre? Så vi bare kan få den tilbage mens vi venter på det panel kommer hjem?"
han - "Lige nu lyser samtlige lamper, fordi den er delvist igennem opdateringen. Jeg aner ikke om den overhovedet kan køre."

Suk... :)
Virker helt grotesk at der ikke er et tænkende individ ansat hos Skoda Fredericia (eller også "kører" de bare Semler strategien...."vi er ligeglade med vores kunder").
Håber Elsa snart er kørende igen :)

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 10:30
af HansH
HenrikH skrev:
27. sep 2022, 10:23
Virker helt grotesk at der ikke er et tænkende individ ansat hos Skoda Fredericia (eller også "kører" de bare Semler strategien...."vi er ligeglade med vores kunder").
Ja altså.....
Når man læser lidt med på nettet, så er det jo ikke en ukendt ting, det med fejl på loftspanelet .. som så giver knas med opdateringen.
Den er set før.
Men at der ingen dialog er ... som om de regner med at de bare kan beholde folks bil hvor længe det nu er nødvendigt, uden at stemme af ... det synes jeg er lidt skuffende..

Kommunikation kan være en svær ting.. :) Men det er en vigtig ting!

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 10:50
af DanielB12
Har du afvist en lånebil i første omgang? Synes at have læst i en brochure at der er stilles gratis lånebil ifbm opdateringen.

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 10:54
af HansH
DanielB12 skrev:
27. sep 2022, 10:50
Har du afvist en lånebil i første omgang? Synes at have læst i en brochure at der er stilles gratis lånebil ifbm opdateringen.
Ja.
Da vi lavede aftalen tilbage i august (15.08) sagde jeg at det behøvede vi ikke.
Dels fordi jeg havde en forventning om at det ville tage 1-2 dage, men dels også fordi han betonede hvor meget sværere det ville blive at finde en ledig dato, hvis det indebar lånebil (pga mangel på lånebiler).
Så jeg har ingen problemer med at acceptere, at de ikke lige kan trylle en lånebil op af den sorte hat her og nu.

Min skuffelse går på den manglende kommunikation, hvor jeg nærmest skal trygle om en melding på hvad der foregår.
Da jeg ringede kl 10:30 stillede jeg omstillingsdamen i udsigt, at hvis jeg ikke havde hørt fra dem inden middag, så mødte jeg fysisk op derude. Og i så fald ville det ikke være for at overrække en buket roser.
I så fald ville jeg gøre min entré med en udødelig replik, fra en udødelig scene, i Scent of a Woman: "If I were the man I was 5 years ago, I'D TAKE A FLAMETHROWER TO THIS PLACE!!!" :D :D

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 11:09
af DanielB12
Du er en flink og tålmodig mand, Hans.

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 12:09
af Realtor
jeg havde satme krævet en eller anden form for køretøj stillet til rådighed, for det kan simpelthen ikke være dit problem de fucker op så den ikke kan køre.

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 12:30
af Mike H
Først et voldsomt forsinket tillykke med den mega flotte vogn.
Må indrømme at den Enyaq klart tiltaler mig mere end hvilken som helst af ID-modellerne.
Bla. noget med instrumentpanel som er meget pænere i Skoda vs VW.
De der skærme påklistret bag rattet i en ID er bare :roll:

Så til update historien... jeg var da flegnet fuldstændig. Jo, det er meneskeligt at fejle. Men jeg antage at opgaven ikke var planlagt til at tage så lang tid.
Så må de da finde en bil til dig at køre i .... lige nu har de jo fuldstændig ødelagt din sprit nye Elsa :( .

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 12:41
af HansH
Jeg har muligvis en 'svaghed' i forhold til en tendens til også at se det fra modparts side.... men;

Jeg synes fortsat, at det eneste punkt værkstedet har fucket up, er på kommunikationen.

I forhold til det tekniske, så består deres opgave omkring opdateringen groft sagt af to ting:
1) skifte 12V batteri og montere en ny plastafdækning omkring selvsamme batteri
2) sætte testeren i bilens OBD stik, og trykke på en stor "GO!" knap, som igangsætter opdatering til 3.0

Derfra og frem styres hele forløbet af den opdateringsprocedure fabrikken har udviklet. Værkstedet gør i bund og grund "ingenting".
I den opdateringsprocedure ligger bl.a. check på at styreenheder ikke melder fejl, og hvis de gør - så stopper den og brækker sig, og de styreenheder skal fikses inden den kan komme igennem.
At min bil så var født med et overhead betjeningspanel, hvor SOS knappen melder fejl - som det også er set på andre Enyaq - er jo heller ikke værkstedets fuck-up. De kan bare konstatere at den går i stå, og så få bestilt et nyt overhead panel hjem, så de kan få det skiftet.

Det er nogenlunde sådan, i store træk, det foregår.

Alt dette mener jeg ikke de kan gøre en skid for. Men de kunne have gjort det helt anderledes godt i forhold til at holde mig informeret om at der er problemer, så jeg har en chance for at planlægge os ud af det herhjemme.
Jeg kan også sagtens forstå, at en bil der er gået i stå halvt på sw 2.3 og halvt på 3.0, ikke er i stand til at køre ude på vejen. Det er heller ikke værkstedets skyld.

@Realtor - men Tue: du navigerer jo også i en premium-verden, med BMW og Audi. Jeg ligger og roder med en proletarbil (som Tonny kalder det) :D Så det er nok bare hvad det er... :)

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 12:57
af HansH
Seneste opdatering (no pun intended) fra værksted:

Nyt SOS-modul skulle ligge på bordet hos dem i morgen tidlig, og derfra og frem forventer de at det kører glat igennem (da det var den eneste fejl den meldte).

Så jeg krydser fingre for godt nyt fra vestfronten i morgen eftermiddag!

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 13:06
af Mike H
Lyder godt - respekt for din tilgang. Jeg forsøger også at kunne gøre det... men må indrømme at jeg ikke altid er så god.

Hvis man ved at den opdatering fejler - såfremt en komponent melder fejl (og det ved de jo godt ... du fortalt jo om eksemplet med den unge sælger).
Så havde jeg nok inden opdateringen sættes igang - sikret mig at der ikke var nogle fejl lagret. Opdatering må derfor ikke sættes igang, med mindre der er nul-fejl. Ellers kommer de jo gang-på-gang til at så i denne situation. Selv næsten nye biler hår åbenbart fejl... kan jeg forstå.
Tror lige jeg skal læse med i din anden tråd om bilen (nå, det var kun billeder) - den kunne godt være min første el-bil... engang når ladning bliver mere udbredt.

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 13:20
af tuxx
Pisseflot bil!

Jeg havde fjernet alt på bagsmækken. Helt ren røv = go go go!

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 13:33
af HansH
Mike H skrev:
27. sep 2022, 13:06
.. den kunne godt være min første el-bil... engang når ladning bliver mere udbredt.
Jamen... jeg har kun godt at sige om den. Vi er monsterglade for den! :)

Vi var GODT klar over at den var bagud på software i forhold til Tesla, da vi skrev under. Og lidt på energieffektivitet, og også på ladenetværk.
Men sw er til for at blive opdateret og følge med tiden, så satsningen var at det kom der langsomt styr på. Og fordelen på ladenetværket havde jeg også tiltro til nok skulle udjævnes over tid.

Til gengæld var materialer .. samlekvalitet/finish .. "door closing sound" .. oplevelsen i kabinen .. betjening med "rigtige" knapper på rattet .. rummelighed .. og den slags traditionelle dyder .. af en gedigen standard som jeg ikke kunne se bort fra.
Standard musikanlægget spiller også rigtig godt :) Faktisk bedre end Dynaudio i vores Golf, synes jeg....
Og så var det en VAG, så jeg kunne blive i det community hvor jeg føler mig bedst bakket op på forskellige måder.

Hvis din vej kommer forbi Taulov, og du har en time til overs, så er du mere end velkommen til at kigge ind til en Faxe Kondi og en dæksparkning+prøvetur.

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 27. sep 2022, 17:36
af Hallas
Ja, det er træls at det glipper med opdatering, men at det er foregået på den måde på værkstedet er nok mere reglen end undtagelsen.
Desværre kan man sige, men somme tider er det som om, man har følelsen at deres motto er, vi sælger biler nok og interessen i eftermarkedet er ikke så stor..

Håber det bedste og du får den retur inden weekend 🤫🤫

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline

: 28. sep 2022, 18:57
af HansH
Nyt SOS-modul blev monteret i dag, og derefter kørte opdateringen igennem.
Elsa blev afhentet og efterflg "genforbundet med omverdenen" uden problemer. Det gik igennem i 1. forsøg.
Nu forestår så et lille stykke arbejde med indstillinger og brugerprofiler.

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"

: 4. feb 2023, 13:49
af HansH
Lavede min egen batteritest på Elsa, på samme måde som jeg lige har gjort på lillesøster Elli - viewtopic.php?p=1862120#p1862120

Kørte Elsa flad, dvs ned til jeg havde 1% SoC tilbage i instrumentet. Derefter aflæsning før opladning:
1) SoC = 6,0%
2) Totalt tilført kWh = 3150,287

Derefter opladning til 100% og ny aflæsning:
1) SoC = 96,0%
2) Totalt tilført kWh = 3221,365

Totalt er der tilført (3221,365 - 3150,287) = 71,078 kWh.
Disse kWh gav mig (96,0 - 6,0) = 90,0% SoC.

Hvis 71,078 kWh svarer til 90,0% SoC, så vil der altså skulle (71,078 / 0,90) == 78,98 kWh til for at fylde batteriet, såfremt jeg kunne køre det helt ned på 0 og fylde det helt op til 100.
Batteriets bruttokapacitet er fra fødslen 82,0 kWh.
Denne kapacitet er altså i dag blevet til 78,98 kWh.
Med andre ord kommer jeg frem til at Elsa's SoH er (78,98 / 82,0) == 96,3%.

I forhold til sammenligning med Aviloo lå min beregning 2 procentpoint lavere på Golf'en.
Hvis man antager det samme gælder på Elsa, så ville en Aviloo test altså sige 98%.
Bilen er godt 8 mdr gammel og har kørt 14.200km.

Et andet takeaway fra testen: Enyaq'en opererer altså med en buffer på 5% i bunden og 4% i toppen.

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"

: 4. feb 2023, 23:01
af Nicklossi
HansH skrev:
4. feb 2023, 13:49
Batteriets bruttokapacitet er fra fødslen 82,0 kWh.
Denne kapacitet er altså i dag, 3 år senere, blevet til 78,98 kWh.
Alligevel trist, hvis batteriet i din 2022 model allerede er tre år gammelt :lol:

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"

: 4. feb 2023, 23:16
af HansH
Uuupss.... tak for heads up! :)

Re: 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline - aka "Elsa"

: 8. feb 2023, 11:23
af magre
Er det mig der er forvirret eller har du også bestilt en aviloo test til Elsa? ;)

Eller har du "kun" bekostet en test på Ellie!?