Skal nok lige få taget nogle billeder af interiør også, må lige igang med støvsugeren

Bilen kører iøvrigt helt fabelagtigt godt, og ja rækkevidden hæmmer selvfølgelig mange, men kan man klare sig, og i mit tilfælde med to biler i husstanden, så man kender det daglige så er den super.
Kan jo lige tilføje at kommer man fra en UP (60 hk) ja så ville man jo være lykkelig og begejstret for næste alt større med mere kraft, men tro mig når først man prøve el, ja så bliver man sku lidt grebet af det.
Havde jo først Polo R-Line 1.5 tsi i tankerne, og var vild med den efter prøvetur, men da så chancen grundet prisreduktion kom på denne e-Golf var jeg solgt. Og vil sige selvom Polo er blevet en lækker bil, der er vokset meget og modnet, så er Golf bare lige det ekstra både på komfort og udstyr.
Golf har lige det ekstra, og især led lygter med dla, er virkeligt noget af det jeg nyder at køre med.
De 136 hk, føles også bare af mere. Den er klar hele tiden, og lidt en sjov følelse den ikke skifter gear, bare konstant power, uanset hastighed. Den er samtidigt ekstremt nem at køre, og dosere pedalen på.
Har en Citroën C4 Grand Picasso 1,6 hdi 120 hk i husstanden også, og på trods af 300 Nm på den diesel maskine, både støjer, vibrere og føles som håndbremsen er trukket når man kommer fra e-Golf. Og den køre nu ellers ok den Citroën (svampe Bob firkant) kalder jeg den nu

Alle Golf kører nu godt, men her med e-power virker den bare som værende klasse over, da den vejer som den gør, er selv kraftig blæst som for tiden ligemeget. Man mærker dog vægten, og den er ikke så “sporty” GTI på landevejskurver. Bevares den ligger fint, men man kan ved nedbremsninger godt fornemme vægten lidt. Tilgengæld trækker den vildt imponerende ud af sving, og den glidende acceleration og uden støj, er utroligt vanedannende.
Jeg er på ingen måde blevet “frelst el bils fortaler” men man skylder sig selv at prøve en, tror rigtigt mange vil blive positive, og nyde det lækre moment der bare er konstant.
Nu de fleste af os ikke har råd til de allerstørste mest lækre forbrændingsmotor biler grundet afgifter i hobetal, så får man altså vildt sjov bil i e-Golf til pengene.
Dem i min familie der har prøvet er alle blevet noget overraskede, og der er også Mercedes-Benz ejere imellem. Det kører godt det el.