2020 VW e-Golf
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Volkswagen > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Værkstedet - Galleri/Show off - Volkswagen > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 1202 times
- Been thanked: 388 times
Re: 2020 VW e-Golf
Jeg kender godt reglerne.
Hvis du har en underskrevet salgskontrakt med alle nødvendige oplysninger på køber, så ville jeg ikke betænke mig. Dog ville jeg rådføre mig med min bank først.
Hvis du har en underskrevet salgskontrakt med alle nødvendige oplysninger på køber, så ville jeg ikke betænke mig. Dog ville jeg rådføre mig med min bank først.

- HansH
- Admin
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 1718 times
- Been thanked: 2891 times
Jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skulle påtage mig noget som helst besvær, eller nogen som helst risiko, når manden bare kunne gå ned og sætte pengene ind på en bankkonto !
Gjorde han det —> problem solved.
Og sådan er det…
Og sådan er det…
- These users thanked the author HansH for the post (total 7):
- mertodinlo • DanielB12 • Swan • TorbenRasmussen • jansom • Korreborg • KMDTHY
2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
2020 e-Golf : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 496 times
- Kontakt:
HansH skrev:Jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skulle påtage mig noget som helst besvær, eller nogen som helst risiko, når manden bare kunne gå ned og sætte pengene ind på en bankkonto !
Og sådan er det…

Minder mig om den audi jeg så på vejen hjem igår

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes S500L 4Matic W222 som familiebil
Audi A3 8V Darkside som pendlerbil
Mercedes C200 4matic w205 Cartrends Edition som Kone bil
Husk og like vores facebook side http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice TLF: 31 32 33 34
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
Audi A3 8V Darkside som pendlerbil
Mercedes C200 4matic w205 Cartrends Edition som Kone bil
Husk og like vores facebook side http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice TLF: 31 32 33 34
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
- jansom
- Meget aktiv medlem
Og det har du sådan set ret i.HansH skrev:Jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skulle påtage mig noget som helst besvær, eller nogen som helst risiko, når manden bare kunne gå ned og sætte pengene ind på en bankkonto !
Og sådan er det…
Jeg siger bare, at jeg ikke ville glippe en handel hvis muligheden var kontant betaling. Ihvertfald ikke uden at undersøge det ordentligt. Hvor pengene kommer fra, er ikke mit problem.

- majland
- Medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 180 times
Nej, men nogen typer ønsker man heller ikke kommer rendende igen med vennerne for at reklamere om 3-6 måneder fordi de mener at man har snydt dem ....jansom skrev: ↑18. maj 2022, 08:47Og det har du sådan set ret i.HansH skrev:Jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skulle påtage mig noget som helst besvær, eller nogen som helst risiko, når manden bare kunne gå ned og sætte pengene ind på en bankkonto !
Og sådan er det…
Jeg siger bare, at jeg ikke ville glippe en handel hvis muligheden var kontant betaling. Ihvertfald ikke uden at undersøge det ordentligt. Hvor pengene kommer fra, er ikke mit problem.
Anders Majland
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

- jansom
- Meget aktiv medlem
Den type vil man jo under alle omstændigheder ikke handle medmajland skrev: ↑18. maj 2022, 10:29Nej, men nogen typer ønsker man heller ikke kommer rendende igen med vennerne for at reklamere om 3-6 måneder fordi de mener at man har snydt dem ....jansom skrev: ↑18. maj 2022, 08:47Og det har du sådan set ret i.HansH skrev:Jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skulle påtage mig noget som helst besvær, eller nogen som helst risiko, når manden bare kunne gå ned og sætte pengene ind på en bankkonto !
Og sådan er det…

- jansom
- Meget aktiv medlem
- HansH
- Admin
Vi har en Easee Home.
Vores e-Golf kan lade med 7,4 kWh på 2 faser.
Batteriets nettokapacitet er 32 kWh, dvs hvis det er kørt helt ned på 0% SoC, så vil det tage ca 4½ time at lade til 100%.
I praksis vil man imidlertid tilstræbe at holde SoC mellem 20-80, så når vi har kørt den ned på ca 20% (svarende til 6,4kWh) , lader den typisk ca 2½ time for at komme op på de 80%.
De første e-Golf på markedet (altså dem der kaldes "190") kan så vidt jeg ved kun lade med 1 fase ... dvs 3,7kWh. Den har 24kWh (brutto) batteri.
2. generation kom i 2017 og kaldes "300" med 36 kWh (brutto) batteripakke.
Betegnelserne 190 og 300 refererer til deres NEDC rækkevidde.
- Tonny
- Admin
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 470 times
Et kvik svar er at det afhænger af hvor langt den er kørt ned og hvor meget du skal have på. Men sådan en E-golf kan lade 7,4KW fra en 11KW lader, og det rækker til ca 50km/time i gennemsnit
- HansH
- Admin
For 3 uger siden mødte jeg desværre en kendt svaghed på Golf VII serien (og andre?) ..... tankklap/ladeport der ikke vil åbne.
Elli kneb benene sammen bedre end en kysk gammeljomfru, og nægtede mig således adgang til at sætte mit hanstik i hende.
Ethvert forsøg på at åbne hendes ladeport forblev forgæves.
Lås/lås op ½ mio gange, tryk, nulren og smiger prellede altsammen af på hende som vand på en gås !
Til sidst var der kun tilbage at bruge "dåseåbneren" i form af et stykke blåt plasticværktøj og så bare brække til. Coveret sprang af (det kostede nogle tapper), men derefter var der adgang.
Det var således tid at finde ud af hvad VW's 5 års fabriksgaranti dur til
Bilen blev indleveret til vores foretrukne servicepartner, Fredericia Autoservice (Skoda/Seat forhandler og aut VW servicepartner).
Det startede med en præcisering til mig om, at uanset hvad der sker, så bør man altid kontakte vejhjælp i stedet for selv at "gøre noget", når det handler om sager der bringer fabriksgaranti i spil.
Hvis ikke vejhjælp kan løse problemet (dvs få åbnet ladeporten i dette tilfælde), så kører de bilen til aut værksted.
Derefter har værkstedet 24 timer til at præsentere en løsning, og hvis ikke de kan det, så stilles en lånebil til rådighed.
Hvis ikke værkstedet kan skaffe en lånebil, er det vejhjælp der skal stille med en! Men altså -KUN- hvis man har tilkaldt vejhjælp fra starten.
Jeg var ikke klar over den med vejhjælp og deres forpligtelse i forhold til lånebil ... shame on me!
Læring som måske kan komme andre til gode.
Diagnosen var jo nem at stille, så der blev aftalt en tid for rep en uge senere.
Var som sådan ikke presset, og havde heller ikke brug for lånebil, da jeg jo selv havde skaffet mig adgang til opladning.. hehe
Lavede en deal med værkstedet om at de skiftede tankklaplåsen på garantien, og i samme ombæring udskiftede de dele jeg selv havde brækket i stykker for min egen regning.
Alt forløb herefter som aftalt, bilen blev reppet og jeg fik efterflg en regning på de stumper jeg selv havde ødelagt.
Min (ubeviste) påstand er, at hverken vejhjælp eller værksted ville have været i stand til at få den port op på andre måder end jeg selv havde ... dvs ved at brække den op med magt.
Der findes ingen nødudløsningsmekanisme på en e-Golf. Dette havde jeg tjekket både i instruktionsbogen og på online Erwin, inden jeg brækkede den op.
Men havde jeg overladt det til dem at brække den op, så var jeg sluppet for regningen på de stumper .... så det er selvfølgelig 100% i orden at jeg selv betaler de lærepenge.
Jeg vil rose Fredericia Autoservice og Stephan Kristiansen for en prof håndtering med god dialog og imødekommenhed
Elli kneb benene sammen bedre end en kysk gammeljomfru, og nægtede mig således adgang til at sætte mit hanstik i hende.
Ethvert forsøg på at åbne hendes ladeport forblev forgæves.
Lås/lås op ½ mio gange, tryk, nulren og smiger prellede altsammen af på hende som vand på en gås !

Til sidst var der kun tilbage at bruge "dåseåbneren" i form af et stykke blåt plasticværktøj og så bare brække til. Coveret sprang af (det kostede nogle tapper), men derefter var der adgang.
Det var således tid at finde ud af hvad VW's 5 års fabriksgaranti dur til

Bilen blev indleveret til vores foretrukne servicepartner, Fredericia Autoservice (Skoda/Seat forhandler og aut VW servicepartner).
Det startede med en præcisering til mig om, at uanset hvad der sker, så bør man altid kontakte vejhjælp i stedet for selv at "gøre noget", når det handler om sager der bringer fabriksgaranti i spil.
Hvis ikke vejhjælp kan løse problemet (dvs få åbnet ladeporten i dette tilfælde), så kører de bilen til aut værksted.
Derefter har værkstedet 24 timer til at præsentere en løsning, og hvis ikke de kan det, så stilles en lånebil til rådighed.
Hvis ikke værkstedet kan skaffe en lånebil, er det vejhjælp der skal stille med en! Men altså -KUN- hvis man har tilkaldt vejhjælp fra starten.
Jeg var ikke klar over den med vejhjælp og deres forpligtelse i forhold til lånebil ... shame on me!

Læring som måske kan komme andre til gode.
Diagnosen var jo nem at stille, så der blev aftalt en tid for rep en uge senere.
Var som sådan ikke presset, og havde heller ikke brug for lånebil, da jeg jo selv havde skaffet mig adgang til opladning.. hehe

Lavede en deal med værkstedet om at de skiftede tankklaplåsen på garantien, og i samme ombæring udskiftede de dele jeg selv havde brækket i stykker for min egen regning.
Alt forløb herefter som aftalt, bilen blev reppet og jeg fik efterflg en regning på de stumper jeg selv havde ødelagt.
Min (ubeviste) påstand er, at hverken vejhjælp eller værksted ville have været i stand til at få den port op på andre måder end jeg selv havde ... dvs ved at brække den op med magt.
Der findes ingen nødudløsningsmekanisme på en e-Golf. Dette havde jeg tjekket både i instruktionsbogen og på online Erwin, inden jeg brækkede den op.
Men havde jeg overladt det til dem at brække den op, så var jeg sluppet for regningen på de stumper .... så det er selvfølgelig 100% i orden at jeg selv betaler de lærepenge.
Jeg vil rose Fredericia Autoservice og Stephan Kristiansen for en prof håndtering med god dialog og imødekommenhed

- These users thanked the author HansH for the post (total 2):
- baconbaronen • Syndicate
-
- Nyt medlem
- Geografisk region: Tyskland
- Geografisk sted: Holland
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 34 times
En nærmest episk beskrivelse

- These users thanked the author baconbaronen for the post (total 2):
- HansH • DanielB12
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
- HansH
- Admin
Haha...

Da jeg stod i situationen den torsdag aften, var mit sprog så naboerne tog børnene ind...
-
- Aktiv medlem
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 157 times
Fin beskrivelse af problemet med den defekte låsemekanisme.
Jeg har 7-9-13 ikke oplevet det i hverken GTE’en, hvor ladeporten skulle bruges 2 gange om dagen, eller i e-Golf’en.
Sker det skal jeg huske at tilkalde vejhjælpen.
Jeg har 7-9-13 ikke oplevet det i hverken GTE’en, hvor ladeporten skulle bruges 2 gange om dagen, eller i e-Golf’en.
Sker det skal jeg huske at tilkalde vejhjælpen.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Jeg havde også samme problem for nogle uger siden, det hjalp at slå hårdt der hvor låsemekanismen er, samtidigt med at låse op. På det måde fik jeg den åben så bilen kunne benyttes, indtil jeg kunne få skiftet den på garantien.
Synes dog det er lidt af en designfejl at der ikke er en nødåbning. Eller alternativt ikke at have en lås på dækslet. Det jo ikke muligt at stjæle strømmen som man kan med brændstof på den alm. Golf.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Synes dog det er lidt af en designfejl at der ikke er en nødåbning. Eller alternativt ikke at have en lås på dækslet. Det jo ikke muligt at stjæle strømmen som man kan med brændstof på den alm. Golf.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Tesla model 3, LR - 2021
VW E-golf - 2018
VW E-golf - 2018