2021 VW ID.3 Pro Performance

Her kan du vise din Volkswagen frem og få feedback
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Volkswagen > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 333
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 238 times

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af dklap » 17. nov 2023, 23:58

KBoesen skrev:
17. nov 2023, 23:08
Nu er det ikke for at skabe dårlig stemning, men jeg er 99,9 % sikker på, at bagsæderne fra en ID.4/ID.5 bør være plug and play. De to biler er helt ens fra brandvæg og til baghjul med samme akselafstand osv. Så kan ikke forestille mig andet, end at de gør det. :mrgreen:


Men fed opgradering med forsæderne. Det er de samme sæder der er i mine forældres ID.4 og jeg er også helt pjattet med dem. :)
Ingen dårlig stemning her, bare rolig. 😊

Jeg faldt over en video hvor en gut fortalte om en masse mål for bagsæderne i hans ID.4. Skrev det hele ned og gik ud og sammenlignede med mit gamle bagsæde, der synes jeg der var flere ting der ikke stemte. F.eks. Virkede det midterste sæde til at være noget bredere i ID.4.


(Tilføjelse: Ifølge EV Database er ID.3 1809 mm bred mens ID.4 er 1852 mm. Det passer meget godt med at midterste stykke af bagsædet er en 4-5 cm bredere i ID.4)


Men om de så havde passet, havde ID.4 bagsædet næppe været et helt identisk match alligevel. På langt de flere ID.4 virker det til at dele af kunstlædet er noget lysere end mikrofiberstoffet, som i denne ID.4 lånebil jeg havde :

IMG_8939.jpeg
IMG_8939.jpeg (279.84 KiB) Vist 3072 gange


Mine nye forsæder ser i stedet ud til at matche bagsædet herunder, som jeg kun har set i nogle ID.5’ere. Altså hvor kunstlæder og mikrofiber er stort set samme nuance. Har ikke set et brugt bagsæde i den variant nogen steder (og for øvrigt også kun meget få af varianten ovenover):

IMG_0478.jpeg
IMG_0478.jpeg (151.25 KiB) Vist 3072 gange

Så selv hvis det skulle passe i min ID.3, tror jeg det ville blive meget svært at finde et brugt. Og sikkert også mindst lige så dyrt som hvad jeg har givet for at få lavet mit bagsæde om.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3362
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 404 times
Been thanked: 266 times

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af KBoesen » 18. nov 2023, 16:59

Sporvidden er nærmest en-til-en den samme, cirkus 1.588 cm, så tror de 4 cm du refererer til, er bare den udvendige design, der giver den.

Men vi lader den ligge. Det vigtigste er, at det er en røv fed upgrade. ;-)
These users thanked the author KBoesen for the post:
dklap
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Præventionen
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 333
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 238 times

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af dklap » 10. maj 2024, 22:44

Synes emnet bliver for småt for en helt ny tråd, prøver derfor her og håber nogen har svaret. :)

Det lykkedes at få alt til at virke ved begge de nye forsæder, memory, massage, easy entry, lændestøtte, el-indstilling osv.

Dog skulle man ifølge manualen til både ID.3 og ID.4 kunne indstille intensiteten på massagen i 3 trin. Nogen der ved hvordan man gør det?

Synes det står noget uklart i manualen. Som jeg læser det, burde det være med lændestøtte-“knappen”, men synes ikke rigtig jeg kan mærke nogen forskel i styrken, når jeg trykker på en af de 4 knapper mens massagen kører.

Kan se på nettet at andre også har problemer med at finde ud af det. Skrev for noget tid siden til den lokale VW forhandler og spurgte, de svarede dog aldrig, muligvis fordi forsæderne er eftermonteret.

massage01.jpeg
massage01.jpeg (45.77 KiB) Vist 1679 gange
massage02.jpeg
massage02.jpeg (143.78 KiB) Vist 1679 gange

JakobS
Helt nyt medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 3. jun 2010, 14:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af JakobS » 6. jun 2024, 18:06

Dit tilkodede Travel Assist - fungerer det fint? Og er din bil udstyret med det rigtige rat?

Grunden til jeg spørger, er at jeg har en Cupra Born uden Travel Assist - og har læst mig frem til at det kan kodes med OBD Eleven. Men at det virker knap så godt når den ikke har "Capacative Steering Wheel".
2022 Cupra Born 58

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 333
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 238 times

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af dklap » 6. jun 2024, 19:48

@JakobS ja det fungerer fantastisk, jeg bruger Travel Assist utrolig meget.

Under normale omstændigheder, skal du have det rat for at Travel Assist giver mening. Der findes dog folk som brugeren “Diskoboy” der kan trylle lidt, så det ikke er nødvendigt.
These users thanked the author dklap for the post:
JakobS

Snowflake
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 5. jan 2016, 22:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af Snowflake » 10. jul 2024, 00:09

Fed vogn, og cool med lidt personligt præg på slæden. Har du kendskab til hvad man kan kode at brugbare ting?
Sådan noget som;

1. At fjernlyset altid er sat til Auto
2. At velkomst skærmen automatisk går væk efter 5 sec og vælger online indstilling.

Findes der andet 'komfort' kodninger?

På forhånd tak

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 333
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 238 times

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af dklap » 10. jul 2024, 12:02

@Snowflake velkomstskærmen kan vist desværre ikke programmeres til at forsvinde af sig selv. Eller det kan den godt, men uden at gå i online mode. Og så giver det ikke så meget mening. Man kunne vist før 3.2 opdageringen, men siden er det så vidt jeg ved ikke lykkedes for nogen med succes.

Fjernlyset kan godt sættes til altid at være på Auto. Det ville jeg også selv have gjort, men nåede det ikke inden mit OBD11 abonnement udløb. 😬 Men kan selvfølgelig altid bare aktivere det igen senere.

Ellers har jeg kun selv lavet et par mindre ting på min, som baglygter der altid er tændt og fjerne en irriterende høj tone når man sætter den i bakgear.

Og så ellers Travel Assist og programmering af de nye sæder, som jeg delvist fik hjælp til.

Du kan finde en liste over en del forskellige ting i tråden her: OBD11 Forum - ID3

Snowflake
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 5. jan 2016, 22:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af Snowflake » 10. jul 2024, 22:56

Tak for dit svar og link. Lidt spændende, men ikke rigtig nogle fede brugbare features (i mit tilfælde). Til gengæld ville det være fedt med fuld skærm bakkamera, og uden overblik over parkeringssensorer. Har sgu aldrig lagt mærke til bip lyd ved bak-gear, men det gør jeg nok nu :D

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 333
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 238 times

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af dklap » 11. jul 2024, 08:03

Jeg kan slet ikke klare biplyde, alt hvad der kan slås fra skal slås fra. :D

Har faktisk ikke undersøgt om nogen har gjort det, men jeg ville gerne have bakkameraet til altid at starte i vidvinkel mode. Skal ofte bakke ud på en trafikeret vej, der giver det mere mening med vidvinkel. Til gengæld ville jeg være ked at ikke også at se sensorne, da jeg også også skal bakke direkte mod en mur. :)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13569
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3372 times
Been thanked: 4736 times

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af HansH » 11. jul 2024, 08:54

Men... hvad er det for en "irriterende høj tone når man sætter i bakgear" ... du snakker om ?

Jeg formoder ikke det er p-sensorerne der er tale om.

Vores Enyaq siger ingenting når man skubber den i "R", så derfor jeg er nysgerrig på hvilken gimmick en ID.3 har der .. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 333
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 238 times

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af dklap » 11. jul 2024, 09:50

@HansH Nej det var ikke P-sensorne, den lavede altid en ret høj biplyd så snart den blev sat i R.

I mit link lidt længere oppe, er det også en af de muligheder der bliver beskrevet:
How to disable annoying BEEP when activating reverse gear

1. navigate to control unit 76
2. select 'adaptation'
3. select 'park assist activation tone'
4. select 'off'
5. press and hold to apply changes
Lidt spøjst hvis ikke de andre MEB filer har samme “feature” aktiveret.

Helt generelt skal biler bare ikke bippe, kan slet ikke klare det. Jo, P-sensorere, hvis man nærmer sig noget, men ellers ikke. Synes det et så utrolig irriterende, kan slet ikke forstå set skulle hjælpe på sikkerheden på nogen måder.

Tilføjelse:

Tjek 1.29 min inde i denne video, der har du lyden:


Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13569
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3372 times
Been thanked: 4736 times

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af HansH » 11. jul 2024, 10:09

Ahh..... det der "duut!" :)

Okay - det siger Enyaq'en også.
Teknisk set er det når park assist aktiveres - hvilket det jo gør automatisk når man sætter i bakgear. Men lyden kommer således også hvis man f.eks. bare trykker på den fysiske P-assist knap og dermed manuelt aktiverer det.

Så er jeg med, men personligt ville jeg ikke kalde det en "meget høj irriterende lyd" ... bemærker det aldrig.
Men det er selvfølgelig helt individuelt hvilke irritationsmomenter man lige falder over.

I Enyaq'en ligger den tilpasningskanal i controller 13 "Park Steer Assist". Kunne være man skulle prøve at slå den fra ved lejlighed ...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
dklap
Nyt medlem
Indlæg: 333
Tilmeldt: 18. sep 2019, 21:22
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 238 times

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

Indlæg af dklap » 11. jul 2024, 10:36

/\ Måske er det ikke et meget højt BIIIP, men det er en helt unødvendig lyd. For øvrigt ligesom de fleste andre bip moderne biler giver. :) Du drejer selv på “gearvælgeren”, det giver ingen mening det også skal give en forstyrende lyd.

Og ja, jeg er typen der slet ikke kan klare dem slags, sikkert også i ekstrem grad. Kører jeg i en bil der f.eks. giver et bip ved Lane Assist, får jeg lyst til at køre bilen ind i et træ. :twisted: Har heldigvis ikke hørt den slags i min ID.3 meget længe. Den stritter bare lidt imod, hvis jeg kommer for tæt på midten, helt som det også burde fungere. :) Hvis jeg da ikke lige kører med Travel Assist, som jeg gør helt utrolig meget, så er man selvfølgelig ude over den slags problemer.

Af samme grund er på jeg bestemt ikke fan af de mange nye kinesere, med deres rædselsfulde bipperi. Tesla og Sydkoreanerne virker også ret håbløse på det punkt.

Besvar

Tilbage til "Volkswagen"