Side 1 af 2

2017 VW Passat Variant GTE

: 17. jul 2017, 20:03
af larsen_mic
Bilfabrikant: VW
Model: Passat Variant GTE
Udstyrsvariant: GTE
Motor/HK/NM: 218hk / 400Nm
Årgang/modelår: 10/2016 (2017 model)
Farve: Pure hvid
Ekstra Udstyr: LED High for- og baglygter, el forsæder med memmory, el svingbar træk, el sidespejle, el bagklap, del-læder og Alcantara, køreprofil indstillinger, park assist, app connect, DK navigationspakke og carnet, dæktrykskontrol.
Fælge: Org. 17" alufælge sommer og tilsvarende til vinter.
ICE:

Billeder:

Re: Passat Variant GTE

: 17. jul 2017, 20:05
af larsen_mic
Det lykkedes mig ikke rigtig at uploade i korrekt rækkefølge, og heller ikke alle billeder.. det forsøger jeg at rette op på.

Re: Passat Variant GTE

: 17. jul 2017, 20:06
af Bopjensen
Den er flot!
Fik du den hvide trillebør med i handlen?

Re: Passat Variant GTE

: 17. jul 2017, 20:11
af larsen_mic
Haha dog ikke. Det er en Butchers & Bicycles e-bike, derfor en slags lillebror. :)

Re: Passat Variant GTE

: 18. jul 2017, 00:12
af GranTurismo
larsen_mic skrev:Det lykkedes mig ikke rigtig at uploade i korrekt rækkefølge, og heller ikke alle billeder.. det forsøger jeg at rette op på.
Tillykke med den!!! Fandme en fin bil sådan en GTE.

Vær opmærksom på at det sidste billede du uploader bliver vist først.

Re: Passat Variant GTE

: 18. jul 2017, 07:33
af HansH
Wauv! Super, superflot Passat GTE..
Kan virkelig godt lide de fælge!
Og så klæder LED High-forlygterne sådan en lækkerbisken.

Stort tillykke med den! :)

Re: Passat Variant GTE

: 18. jul 2017, 07:43
af larsen_mic
Tak for de pæne ord.

Den er super fed! Fælgene kunne dog godt være lidt større. Det ser man mere i profil.
For 14 dage siden troede jeg at en A6er fra 2013 var lykken, men endte med at ombestemme mig i 11. Time og står nu med den her. Fortryder intet, endnu i hvert fald :-)

Jeg tager bedre billeder og sætter rækkefølgen op så snart jeg er retur fra ferien.

Re: Passat Variant GTE

: 18. jul 2017, 09:07
af pwh
Tillykke med den! Jeg har nu haft min GTE Variant i 3 måneder, og bliver mere og mere glad for valget :-)
Kombination af den (stille) luksus eldrift giver til hverdag, og samtidig rækkevidde og solid ydelse når man har behov for det, er fuldstændig fantastisk!

Jeg er lige kommet hjem fra en tur til Sydfrankrig, og er mere end tilfreds med dens ageren som rejsemakker på Autobahn ;-) Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Passat Variant GTE

: 18. jul 2017, 10:44
af larsen_mic
Fedt! Det glæder mig at høre!
Jeg havde min i 24 timer før vi drog på ferie.. tog en tur med færgen over Skagerrak i 3m bølger. Frygtede for bilen fra 1 min., og andre biler fra skader men vi slap uden. Heldigvis :-)

Re: Passat Variant GTE

: 19. jul 2017, 10:57
af Nc
Godt nok en flot bil. Ville virkelig gerne have sådan en.

Når nu I kører på ferie i dem, kører I så hele vejen og tanker når det er nødvendigt, eller lader i også på de tankstationer som tilbyder dette? Hvor langt kører I sådan ca på literen på sådan en ferie?

Jeg har lige solgt min Golf GTE, den var på gule plader til erhvervsbrug, så brugte den aldrig til længere ture.

Re: Passat Variant GTE

: 19. jul 2017, 14:20
af pwh
Nc skrev:Godt nok en flot bil. Ville virkelig gerne have sådan en.

Når nu I kører på ferie i dem, kører I så hele vejen og tanker når det er nødvendigt, eller lader i også på de tankstationer som tilbyder dette? Hvor langt kører I sådan ca på literen på sådan en ferie?

Jeg har lige solgt min Golf GTE, den var på gule plader til erhvervsbrug, så brugte den aldrig til længere ture.
Det giver ikke mening at sjatlade en GTE, da den maksimalt kan lades med 3,7 kW. Det tager derfor lige under tre timer at give den en fuld opladning.

Når vi er på køreferie, så tager en tankning sjældent mere end ti minutter, og det er ikke besværet værd at finde en ladestander til de lidt længere pauser.

Der kan være lidt over 50 liter i tanken, og turen på 1.700 km kunne klares på tre tanke benzin - dvs. ca. 12 km/l.
Den ene tank husker jeg dog endte på et snit på 9,8 km/l... Det koster at køre stærkt - også i en GTE på +1,7 ton.

Til gengæld kunne jeg lade på feriestedet (med mormor-laderen), og vi havde kun en enkelt længere (200 km) køretur dernede. Så dernede foregik det primært på el.

Bortset fra det er det genialt at kunne starte klimaanlæg via Car-Net, så bilen er kølet ned når man kommer ud til den :-) Det lærer man hurtigt at sætte pris på...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Passat Variant GTE

: 19. jul 2017, 16:28
af gudhjem
Tillykke med den fine bil, den står virkelig flot og er i den helt rigtige farve


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Passat Variant GTE

: 19. jul 2017, 17:06
af larsen_mic
Jeg skal gerne skrive en lille kommentar omkring første ferietur. Vi har kørt hybrid på motorvej mv., og ellers ren el ved færge og en smule by. Der er 15km batteri tilbage, og gns. Km/L er 16 i øjeblikket.
På landevej retur fra forhandleren på hovedvej gik den 20km/L. Forventer dog lidt mere el til hverdagene :-)

Re: Passat Variant GTE

: 20. jul 2017, 20:38
af Lund_A
Tillykke med vognen.. Ser rigtig godt ud.. :)

Re: Passat Variant GTE

: 24. jul 2017, 07:36
af _Jensen
Lækker vogn, stort tillykke :)

Re: Passat Variant GTE

: 22. nov 2017, 19:41
af JAS
jeg sidder selv med overvejelser om en gte'er.
Hvad er dit kørselsmønster til hverdag? Og hvad kører du km/l der?

Re: Passat Variant GTE

: 23. nov 2017, 16:19
af mtc2300
Jeg overvejede en GTE, men kørelyset i kofangeren, det minder mig for meget om Renaul Talisman/Renault Migrænes løbende mascara. Ellers er det jo en maks udstyret udgave sådan en GTE.

Re: Passat Variant GTE

: 25. nov 2017, 09:40
af larsen_mic
Haha, de kan godt minde lidt om hinanden.. og så alligevel så uendeligt langt fra. Gå med LED high lygterne, så er det markant federe.. plus 220hk, 400Nm og 0-100 på 7,6sek det finder du ikke i den Franske kasse der :-) nok om det.

Mit køremønster er byture til hverdag ca. 15km dagligt frem og tilbage. Den holder ca et par dage i ren strøm hos os. Derfor er forbruget til dagligt ren El. Ved længere tre skal du forvente ca 16km/L.. det får vi i hvert fald ud ag den :)

Re: Passat Variant GTE

: 25. nov 2017, 09:44
af JAS
De 16km/l er det inkl de kilometer du nu har kørt på el?

Re: Passat Variant GTE

: 25. nov 2017, 10:18
af larsen_mic
Det er hybrid mode på motorvejen, og altså ikke noget med kompensation for ren el.

Det kombinerede regnestykke forstår jeg ikke meget af, så det er nemmere at holde adskildt.. kører man derimod GTE mode og har en tung højrefod (accelerationen er skide god :-)) så er det lidt mindre :-)

Re: Passat Variant GTE

: 30. nov 2017, 01:17
af claussor
Hvis man kører lad os sige 1500 km dvs. Omkring 2-3 tanke, og med fuld opladning hjemmefra men uden at oplade under de 1500 km, hvordan forholder det sig så med batteriet?

Er der nok juice til at den har alle 218hk under hele forløbet hvis man kører normalt på motorvej? Med diverse hårde accelerationer?

Re: Passat Variant GTE

: 30. nov 2017, 05:52
af larsen_mic
Det vil jeg mene at der bør være. Ved konstant hastighed drives den efter min opfattelse primært af benzin, og samtidig lades en lille smule på batteriet.. det afhænger nok af dit køremønster, men for en tur på tværs af landet og en tank benzin så gælder ovenstående i hvert fald for mig.

Re: Passat Variant GTE

: 30. nov 2017, 06:43
af pwh
claussor skrev:Hvis man kører lad os sige 1500 km dvs. Omkring 2-3 tanke, og med fuld opladning hjemmefra men uden at oplade under de 1500 km, hvordan forholder det sig så med batteriet?

Er der nok juice til at den har alle 218hk under hele forløbet hvis man kører normalt på motorvej? Med diverse hårde accelerationer?
Hybridmode blev ændret ved opdatering i sommers.
Før opdateringen, så ville batteriet blive afladt til ca. 5 km/20-30%.
Efter opdateringen virker den som "battery hold", og forsøger at holde ladestanden konstant (ift. den ladestand der var da du slog over i hybridmode).

I GTE mode vil bilen konstant forsøge at holde minimum ~50% på batteriet. Så hvis det er tæt på tomt, og du slår den over i GTE mode, så vil den lade rimelig kraftigt på batteriet når der er overskud ift. den effekt der skal bruges på at drive bilen frem.

Så man skal ikke forvente at ligge på konstant 230 km/t - der vil de 150/156 hk komme til kort når der ikke er hjælp at hente fra elmotoren.
I praksis er det også tæt på umuligt.

Ved en tur i Tyskland har jeg tømt en tank hvor bilen fik lov til at trække alt hvad den kunne når vejen og hastigheden var fri.
I praksis støder man altid på en campingvogn i overhalingsbanen, et vejarbejde, 120 km/t zone osv., så bilen får hele tiden mulighed for at lade på batteriet.

I løbet af den tank svingede batteristanden meget lidt, så der var aldrig et tidspunkt hvor maksimal effekt ikke var til rådighed.
Men i teorien kan du køre batteriet fladt i GTE mode Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Re: Passat Variant GTE

: 30. nov 2017, 19:16
af i-s
claussor skrev:Hvis man kører lad os sige 1500 km dvs. Omkring 2-3 tanke, og med fuld opladning hjemmefra men uden at oplade under de 1500 km, hvordan forholder det sig så med batteriet?

Er der nok juice til at den har alle 218hk under hele forløbet hvis man kører normalt på motorvej? Med diverse hårde accelerationer?
Ja og nej ... Der er saft til accelerationer, men ikke saft til du kan give den fuld pulver hele vejen.
Du er nødt til at lade på batteriet ind i mellem, for at have saft til el motoren når den skal hjælpe til.

Re: Passat Variant GTE

: 16. jan 2019, 11:00
af Dalbjerg
Genopliver lige denne tråd :) Nogen der ved om de nye modeller af Passat Variant GTE er med samme motor osv som de "gamle"

Hvis man har 100km på job som er 95% motorvej hvad er økonomien så... Hvor langt kan man køre på den første opladning ? Og hvor mange liter skal man regne med at bruge ? Regner lidt på om de lavere afgifter osv kan gøre op med TDI'ens lavere forbrug.

Re: Passat Variant GTE

: 16. jan 2019, 12:10
af JAS
35-39 km på denne årstid, uden kabinevarme dog opvarmet inden afgang.
Derudover kører den ca. 16.8 km/l - på mit forbrug.
120 km/t på motorvej med ACC i Comfort og fartgrænser overholdt øvrige steder.
Det er en rute på 63 km. hvor af de 53km er på motorvej.

Re: Passat Variant GTE

: 16. jan 2019, 12:54
af Dalbjerg
JAS skrev:
16. jan 2019, 12:10
35-39 km på denne årstid, uden kabinevarme dog opvarmet inden afgang.
Derudover kører den ca. 16.8 km/l - på mit forbrug.
120 km/t på motorvej med ACC i Comfort og fartgrænser overholdt øvrige steder.
Det er en rute på 63 km. hvor af de 53km er på motorvej.
16,8 incl. de 35-39km på el ? Eller 16,8 for de resterende km ?

Re: Passat Variant GTE

: 16. jan 2019, 13:05
af JAS
De resterende km

Re: Passat Variant GTE

: 16. jan 2019, 13:27
af Dalbjerg
JAS skrev:
16. jan 2019, 13:05
De resterende km
Sidst.. Hvordan med Service osv... er det sammenligneligt med en TDI ?

Re: Passat Variant GTE

: 16. jan 2019, 14:21
af JAS
Sidste sidste ved 85k km (90k km) kostede mig 3800,- uden at prutte om prisen hos VW i Næstved.
De resterende skal jeg ikke kunne udtale mig om, da den har været på servicekontrakt.
Men 60.000 km interval service er "dyrt" da der skal skiftes dsg olie oven i. Men det skal der jo også på en TDI - hvis den har DSG.
Spørg endelig løs :-)