Vw polo bluegt 2016

Her kan du vise din Volkswagen frem og få feedback
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Volkswagen > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Besvar
Johnni G T
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. maj 2020, 17:10
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Vw polo bluegt 2016

Indlæg af Johnni G T » 6. maj 2020, 18:24

Min lille polo gt , er standard endnu, kun sænket lidt fra tidligere ejer.

Vil dog blive ændret lidt på den med tiden.
Syntes bare ikke at jeg kan finde ret meget lir til den facelifted version, så håber der er nogle der kan give lidt gode råd med tiden :)
Vedhæftede filer
D6DC662B-E633-4A46-BCE7-459E0D066029.jpeg
D6DC662B-E633-4A46-BCE7-459E0D066029.jpeg (124.93 KiB) Vist 1353 gange
A719BC4C-1B40-4B2A-9392-0CE532F80A95.jpeg
A719BC4C-1B40-4B2A-9392-0CE532F80A95.jpeg (123.74 KiB) Vist 1353 gange

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Vw polo bluegt 2016

Indlæg af DanielB12 » 6. maj 2020, 18:40

Afgangsrør i alu-sølv pynter gevaldigt.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
Johnni G T
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Johnni G T
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. maj 2020, 17:10
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Vw polo bluegt 2016

Indlæg af Johnni G T » 6. maj 2020, 19:43

DanielB12 skrev:
6. maj 2020, 18:40
Afgangsrør i alu-sølv pynter gevaldigt.
Det ville pynte rigtig meget. Men har selv kun kunne finde udstødningssystem fra supersprint og et ukendt mærke fra Astina som passer på den faceliftede model af gt’en. Supersprint bagpoten syntes jeg er lidt kedelig og det der ukendte mærke , ved jeg sgu ikke helt hvad jeg syntes om, selvom der er nogle forskellige muligheder for afgangsrør. Ville helst have en god kvali potte i dtm stil

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Vw polo bluegt 2016

Indlæg af GranTurismo » 6. maj 2020, 22:42

Velkommen til og tillykke med bilen.

Der er masser af udstyr til den faceliftede model også. Du kan evt. prøve at kigge i Peter N's tråd som også er her i galleriet.

Imo er SuperSprint de fedeste. De er godkendte (som resonated) og giver dermed ikke problemer ved syn. Der er rigtig mange som kører med Milltek, men de er imo overrated. De er ikke godkendte og der er kun 1 afgang fra potten som bliver delt i et Y. Friedrich laver også og er økonomisk attraktive.

Opdater gerne opslaget med udstyr osv. Er din også med DSG? I så fald vil jeg anbefale en DSG-optimering inden eller samtidig med motoroptimering. Jeg har TVS Stage 2+ i min. Det er fandme lækkert i forhold til standard DSG-software!!! Sådan burde den køre fra fabrikken.

Der er en dansk Polo BlueGT Owner's Club på facebook. Der er også meget inspiration at hente.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
Johnni G T
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: Vw polo bluegt 2016

Indlæg af Madmax » 7. maj 2020, 08:16

Du kan bare købe afgangsrør og sætte udover de originale. Det gjorde jeg på min BlueGT da jeg havde den.
De kostede vel 300kr.

Billede

Johnni G T
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. maj 2020, 17:10
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Vw polo bluegt 2016

Indlæg af Johnni G T » 8. maj 2020, 07:26

Mange tak

Jeg må lede de forkerte steder angående dele, for ja jeg har fundet lidt til modellen, men det er godt nok ikke meget jeg har kunne finde. Selv noget så simpelt som sorte vw emblemer har jeg ikke kunne finde til modellen. Købte nogen for lidt siden, men der passede emblemet så ikke i fronten. Men ja jeg kan vel skifte hele front grillen ud, har set de har en på astina, så kan jeg nok komme rundt om problemet sådan.

Og ja mener det var det mærke jeg kaldte ukendt det Friedrich. Har aldrig hørt om dem før. Men de gode gamle mærker som remus, Sebring, supersprint mm har dælme ikke rigtig noget når jeg har været på deres hjemmesider. Supersprint kunne jeg finde en mulighed med. Men ville som nævnt gerne have en potte i dtm stilen. Og der er der kun mærket Friedrich som vidst passer på, i hvert fald den eneste jeg har kunne finde, som på papiret skulle passe på.

Har planer om at få den chippet og ja muligvis en dsg optimering. Er der nogle steder de laver det som du kan anbefale til dette?

Må lige finde hans tråd

Johnni G T
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. maj 2020, 17:10
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Vw polo bluegt 2016

Indlæg af Johnni G T » 8. maj 2020, 07:28

Hej Pablo
Rør haler springer jeg over, så nøjes jeg med den originale hvis det kommer der til 😊

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Vw polo bluegt 2016

Indlæg af GranTurismo » 8. maj 2020, 12:58

Johnni G T skrev:
8. maj 2020, 07:26
Mange tak

Jeg må lede de forkerte steder angående dele, for ja jeg har fundet lidt til modellen, men det er godt nok ikke meget jeg har kunne finde. Selv noget så simpelt som sorte vw emblemer har jeg ikke kunne finde til modellen. Købte nogen for lidt siden, men der passede emblemet så ikke i fronten. Men ja jeg kan vel skifte hele front grillen ud, har set de har en på astina, så kan jeg nok komme rundt om problemet sådan.

Og ja mener det var det mærke jeg kaldte ukendt det Friedrich. Har aldrig hørt om dem før. Men de gode gamle mærker som remus, Sebring, supersprint mm har dælme ikke rigtig noget når jeg har været på deres hjemmesider. Supersprint kunne jeg finde en mulighed med. Men ville som nævnt gerne have en potte i dtm stilen. Og der er der kun mærket Friedrich som vidst passer på, i hvert fald den eneste jeg har kunne finde, som på papiret skulle passe på.

Har planer om at få den chippet og ja muligvis en dsg optimering. Er der nogle steder de laver det som du kan anbefale til dette?

Må lige finde hans tråd
Det er ikke alle som laver DSG-optimering. Jeg kan anbefale Dansk Bilservice som forhandler TVS-software. TVS er nok verdens mest erfarne mht. DSG. Jeg har valgt en Stage 2+ som kører med øget koblingstryk, for at reducere risikoen for glidende koblinger. De laver også motorstyring, men det har jeg ikke erfaring med. Scantune i Galten har et godt ry mht. motorstyring og de kan tilbyde gratis deaktivering af ACT i forbindelse med optimering (det vil du blive glad for når der komme en anden udstødning på).
Landberg kan også tilbyde både motorstyring og DSG-optimering. Thomas Landberg har også et godt ry.

Motoren er ens i 6R og 6C BlueGT. Forskellen er blot at 6R er opgivet til 140 Hk og er kun Euro5 godkendt, hvor 6C er opgivet til 150 Hk og er Euro6 godkendt. Så en Milltek til 6R BlueGT passer også på 6C. De er dog ikke godkendte og der er kun 1 afgang på potten som bliver delt i et Y. Der er RIGTIG mange som kører med Miltek, så jeg ville vælge noget andet - SuperSprint... :D
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Volkswagen"