Side 2 af 2

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

: 17. nov 2023, 23:58
af dklap
KBoesen skrev:
17. nov 2023, 23:08
Nu er det ikke for at skabe dårlig stemning, men jeg er 99,9 % sikker på, at bagsæderne fra en ID.4/ID.5 bør være plug and play. De to biler er helt ens fra brandvæg og til baghjul med samme akselafstand osv. Så kan ikke forestille mig andet, end at de gør det. :mrgreen:


Men fed opgradering med forsæderne. Det er de samme sæder der er i mine forældres ID.4 og jeg er også helt pjattet med dem. :)
Ingen dårlig stemning her, bare rolig. 😊

Jeg faldt over en video hvor en gut fortalte om en masse mål for bagsæderne i hans ID.4. Skrev det hele ned og gik ud og sammenlignede med mit gamle bagsæde, der synes jeg der var flere ting der ikke stemte. F.eks. Virkede det midterste sæde til at være noget bredere i ID.4.


(Tilføjelse: Ifølge EV Database er ID.3 1809 mm bred mens ID.4 er 1852 mm. Det passer meget godt med at midterste stykke af bagsædet er en 4-5 cm bredere i ID.4)


Men om de så havde passet, havde ID.4 bagsædet næppe været et helt identisk match alligevel. På langt de flere ID.4 virker det til at dele af kunstlædet er noget lysere end mikrofiberstoffet, som i denne ID.4 lånebil jeg havde :

IMG_8939.jpeg
IMG_8939.jpeg (279.84 KiB) Vist 1734 gange


Mine nye forsæder ser i stedet ud til at matche bagsædet herunder, som jeg kun har set i nogle ID.5’ere. Altså hvor kunstlæder og mikrofiber er stort set samme nuance. Har ikke set et brugt bagsæde i den variant nogen steder (og for øvrigt også kun meget få af varianten ovenover):

IMG_0478.jpeg
IMG_0478.jpeg (151.25 KiB) Vist 1734 gange

Så selv hvis det skulle passe i min ID.3, tror jeg det ville blive meget svært at finde et brugt. Og sikkert også mindst lige så dyrt som hvad jeg har givet for at få lavet mit bagsæde om.

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

: 18. nov 2023, 16:59
af KBoesen
Sporvidden er nærmest en-til-en den samme, cirkus 1.588 cm, så tror de 4 cm du refererer til, er bare den udvendige design, der giver den.

Men vi lader den ligge. Det vigtigste er, at det er en røv fed upgrade. ;-)

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

: 10. maj 2024, 22:44
af dklap
Synes emnet bliver for småt for en helt ny tråd, prøver derfor her og håber nogen har svaret. :)

Det lykkedes at få alt til at virke ved begge de nye forsæder, memory, massage, easy entry, lændestøtte, el-indstilling osv.

Dog skulle man ifølge manualen til både ID.3 og ID.4 kunne indstille intensiteten på massagen i 3 trin. Nogen der ved hvordan man gør det?

Synes det står noget uklart i manualen. Som jeg læser det, burde det være med lændestøtte-“knappen”, men synes ikke rigtig jeg kan mærke nogen forskel i styrken, når jeg trykker på en af de 4 knapper mens massagen kører.

Kan se på nettet at andre også har problemer med at finde ud af det. Skrev for noget tid siden til den lokale VW forhandler og spurgte, de svarede dog aldrig, muligvis fordi forsæderne er eftermonteret.

massage01.jpeg
massage01.jpeg (45.77 KiB) Vist 341 gange
massage02.jpeg
massage02.jpeg (143.78 KiB) Vist 341 gange

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

: 6. jun 2024, 18:06
af JakobS
Dit tilkodede Travel Assist - fungerer det fint? Og er din bil udstyret med det rigtige rat?

Grunden til jeg spørger, er at jeg har en Cupra Born uden Travel Assist - og har læst mig frem til at det kan kodes med OBD Eleven. Men at det virker knap så godt når den ikke har "Capacative Steering Wheel".

Re: 2021 VW ID.3 Pro Performance

: 6. jun 2024, 19:48
af dklap
@JakobS ja det fungerer fantastisk, jeg bruger Travel Assist utrolig meget.

Under normale omstændigheder, skal du have det rat for at Travel Assist giver mening. Der findes dog folk som brugeren “Diskoboy” der kan trylle lidt, så det ikke er nødvendigt.