Ville dog stadigvæk blive hidsig

Jeg syntes det svarer lidt til at din fossil bil kun kan køre i 1. og måske 2. gear. Altså en væsentlig funktionsfejl.DanielB12 skrev: ↑24. jan 2023, 13:41Det har vel ikke noget med sikkerhed at gøre..? Det er jo rent 'komfort', og forstår egentlig også realtor - hvad nu hvis alle DC-ladere var døde, lige dér hvor man havde behov for at lade.. så skal der vel heller ikke sendes fejeblade ud i hobetal..
Ville dog stadigvæk blive hidsig![]()
True - det er nok en rimelig grå gråzone.Tonny skrev: ↑24. jan 2023, 14:18Jeg syntes det svarer lidt til at din fossil bil kun kan køre i 1. og måske 2. gear. Altså en væsentlig funktionsfejl.DanielB12 skrev: ↑24. jan 2023, 13:41Det har vel ikke noget med sikkerhed at gøre..? Det er jo rent 'komfort', og forstår egentlig også realtor - hvad nu hvis alle DC-ladere var døde, lige dér hvor man havde behov for at lade.. så skal der vel heller ikke sendes fejeblade ud i hobetal..
Du har hurtig taget BMW dna’en til digDanielB12 skrev:
Ville dog stadigvæk blive hidsig
Så lad os vende den om. Hvis det var sket i Flensborg og ejer skulle lade 2 timer i fredercia for at komme hjem, var det så også fejebladsberettiget?DanielB12 skrev: ↑24. jan 2023, 14:27True - det er nok en rimelig grå gråzone.Tonny skrev: ↑24. jan 2023, 14:18Jeg syntes det svarer lidt til at din fossil bil kun kan køre i 1. og måske 2. gear. Altså en væsentlig funktionsfejl.DanielB12 skrev: ↑24. jan 2023, 13:41Det har vel ikke noget med sikkerhed at gøre..? Det er jo rent 'komfort', og forstår egentlig også realtor - hvad nu hvis alle DC-ladere var døde, lige dér hvor man havde behov for at lade.. så skal der vel heller ikke sendes fejeblade ud i hobetal..
Funktionsfejl måske,men bilen køre jo fint det tager bare lang tid at lade,ikke helt det samme som kun at kunne køre i 1 gearTonny skrev: ↑24. jan 2023, 14:18Jeg syntes det svarer lidt til at din fossil bil kun kan køre i 1. og måske 2. gear. Altså en væsentlig funktionsfejl.DanielB12 skrev: ↑24. jan 2023, 13:41Det har vel ikke noget med sikkerhed at gøre..? Det er jo rent 'komfort', og forstår egentlig også realtor - hvad nu hvis alle DC-ladere var døde, lige dér hvor man havde behov for at lade.. så skal der vel heller ikke sendes fejeblade ud i hobetal..
Vildt nok. Jeg er ikke fan af tesla. Jeg kører 30.000 km om året og har ikke oplevet ovenstående.PhillOS skrev: ↑25. jan 2023, 07:52Nu kommer der desværre nok endnu flere Tesla'er på vejene.
- Deres forlygter blænder ustyrligt meget? Forstår ikke hvordan de er blevet godkendt i EU med de lygter!?
- Man støtter Elon Musk - behøver jeg sige mere?
- De er så grimme at Fiat Multipla fremstå, som et Pininfarina mæstervæk....
Og please.. så forstår jeg ikke hvorfor det er SÅ SVÆRT at køre med OnePedal driving for folk... Jeg får ****ing epilepsi af at køre bagved dem nogen gange..
- Ergonomien med skærmen i midten, det er så dumt.
Mvh den gamle sure mand.
Omvendt har jeg det på samme måde med VAGs elbilerPhillOS skrev:Jeg prøvede altså ikke at trolle nogen. Jeg kan bare virkelig ikke se hvor attraktionen til dem ligger, uanset prisen.
Hmm.. hvordan mener du "ikke startet forfra" ?
Troede ikke det var et reelt problem..PhillOS skrev:Og please.. så forstår jeg ikke hvorfor det er SÅ SVÆRT at køre med OnePedal driving for folk... Jeg får ****ing epilepsi af at køre bagved dem nogen gange..
Bygget videre med styrebokse alle mulige steder og er enormt kabelnet, noget af der har straffet dem under chip krisen.HansH skrev:Hmm.. hvordan mener du "ikke startet forfra" ?
Det var vel dét de gjorde med MEB platformen.
Indtil da var der kun e-Golf, og det er helt rigtigt at den bare er bygget på en tilpasset MQB platform, med forhjulstræk osv
Men MEB platformen repræsenterer da en "byg noget der fra starten er en elbil".
Det lyder godt nok også sølleRealtor skrev: ↑25. jan 2023, 11:08F.eks. i den danske e-tron gruppe på FB er der pt. meget debat fra dem som tilkøbte digitale spejle. Det viser sig at de typisk kun holder 2 år før der går fugt i dem, og flere beretter nu om regninger på 12k pr stk der skal skiftes, som der ikke ydes kulance på efter 3 år.
mortenmol skrev: ↑25. jan 2023, 13:05
Specielt når jeg hører de fleste af de plastik støbe leverandører jeg mødes med i EU og USA alle siger de vil væk fra bilbranchen fordi de år for år bliver presset på prisen og de kan fjerne forretningen med kort notits.
Når fokus er så stort på at reducere omkostninger, hvorfor så bruge de samme metoder og de samme komponenter fra hylden i stedet for at nytænke og reducere omkostningerne derigennem?
Jo Tesla har deres egen og dete r så dansk auto hjælp der kommer ud..
Men er det kun i Danmark man er dækket af Tesla's egen ?
Den stribe lys langs hele fronten er så grim, jeg begriber ikke de og MB begge synes det er fedtkoden skrev:
Kommentarerne om lygter og lys på tesla ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal sige til... de lys over hele fronten Vw og andre kører med er dog det grimmeste jeg har set. hvad skal det til for?
Den røde bagpå kan gå...men det bliver meget amerikanerbil agtigt.
Jeg er enig i det meste, men ret skal være ret - synes selv jeg forsøger at forholde mig ret objektivt, selvom Tesla begejstrer mig en del mere end fx ID4. Og Tesla er nu ikke uden problemer selv.koden skrev: ↑25. jan 2023, 13:25BrianB har jo ligesom forklaret ovenfor hvorfor tesla er valgt for mange.
En id4 kommer ikke i nærheden prismæssigt...
derudover døjer den vel stadig med software, selvom det er bedre.
der er ikke nogen Frunk foran men et proppet motorrum.... så kan det godt være de har lavet en ren MEB elbil platform.
Men det virker ikke sådan...
Kommentarerne om lygter og lys på tesla ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal sige til... de lys over hele fronten Vw og andre kører med er dog det grimmeste jeg har set. hvad skal det til for?
Den røde bagpå kan gå...men det bliver meget amerikanerbil agtigt.
medmindre man bare slet ikke kan lide teslaen eller mangler de sidste udstyrsdetaljer, så er det svært at se argument for at købe en id4. Jo hvis man har mange penge....men så køber man jo nok noget andet.
Det sjovt jeg gjorde mig de helt samme tanker da jeg se Munro.mortenmol skrev: ↑25. jan 2023, 13:05Og det undrer mig faktisk at de gør det
Jeg har en kollega der tidligere var i Volvos indkøbs afdeling, hun fortalte hvor forbløffede hendes tekniske kollegaer var over hvor meget Tesla havde reduceret kabelnettet og hvor mange penge de sparer der og på alle de andre elektroniske komponenter de har reduceret med.
Fx sikringer
Specielt når jeg hører de fleste af de plastik støbe leverandører jeg mødes med i EU og USA alle siger de vil væk fra bilbranchen fordi de år for år bliver presset på prisen og de kan fjerne forretningen med kort notits.
Når fokus er så stort på at reducere omkostninger, hvorfor så bruge de samme metoder og de samme komponenter fra hylden i stedet for at nytænke og reducere omkostningerne derigennem?