Audi-pigen har skiftet mærke til BMW
-
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 431 times
Re: Audi-pigen har skiftet mærke til BMW
Enig med Gaselle.
Møbbes udtalelse minder for mig om noget, der kunne gå lidt som "man skal ikke bruge sit ur på en iphone. Alle ved at armbåndsure er SÅ meget federe". Jeg kan godt se, at nogle armbåndsure er federe og mekanikken kan være ret lækker. Man skal bare huske på, at 99% af alle armbåndsure er en samling komplet ligegyldige og sørgelige stumper. Det samme som gør sig gældende for biler med "almindelige" 3-4 cylindrede motorer.
Min hustru har fx. en Fiat e500 cabriolet. Den har fandeme tonsvis mere charme end den Polo 1.0 TSI Highline og senere den T-roc 1.5 TSI R-line cabriolet hun havde tidligere.
Møbbes udtalelse minder for mig om noget, der kunne gå lidt som "man skal ikke bruge sit ur på en iphone. Alle ved at armbåndsure er SÅ meget federe". Jeg kan godt se, at nogle armbåndsure er federe og mekanikken kan være ret lækker. Man skal bare huske på, at 99% af alle armbåndsure er en samling komplet ligegyldige og sørgelige stumper. Det samme som gør sig gældende for biler med "almindelige" 3-4 cylindrede motorer.
Min hustru har fx. en Fiat e500 cabriolet. Den har fandeme tonsvis mere charme end den Polo 1.0 TSI Highline og senere den T-roc 1.5 TSI R-line cabriolet hun havde tidligere.
- These users thanked the author superbeszzz for the post (total 2):
- DanielB12 • Syndicate
Herrebil: 2022 Porsche Taycan Cross Turismo - Neptun, Crayon læder interiør, 4-hjulsstyring, BOSE, HUD, 18-vejs adaptiv sportssæder med ventilation, Porsche Matrix, Panorama, 360 kamera, sædevarme bag, 4-zone klima, passagerdisplay oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Tidligere biler: - Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
-
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 888 times
- Been thanked: 456 times
Det kan vel koges ned til det betyder ekstremt meget hvilken bil man kommer fra inden man går over til elbil.
-
- Aktiv medlem
Det er jo åbenlyst, at hvis man står og skruer på sin motor hver aften, elsker olie under neglene og V8-lyden er dte eneste saliggørende, skal man jo ikke vælge en elbil. Hvis man kører til/fra arbejde i skjorteuniform i sin opel astra stationcar eller andre almindelige familibiler og lyder det lidt hult, at tale om hvor meget sjæl der er i ens bil i forhold til en elbil.
Jeg kom fra an A6 V6 bitdi - det var en lækker motor, men der var også mange holdninger til den, da det var en diesel og dermed ikke en "rigtig" motor. Der er mange uskrevne regler i motorklubben

Herrebil: 2022 Porsche Taycan Cross Turismo - Neptun, Crayon læder interiør, 4-hjulsstyring, BOSE, HUD, 18-vejs adaptiv sportssæder med ventilation, Porsche Matrix, Panorama, 360 kamera, sædevarme bag, 4-zone klima, passagerdisplay oma.
- Møbbe
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 55 times
superbeszzz skrev: ↑22. maj 2023, 13:25Enig med Gaselle.
Den må jeg gi dig - Fiat 500, om det er EL eller andet har charme...lige ind til der sidder en stodder bag rattet - så ryger man lige op på mandlig sygeplejerske niveauet.

Volvo V60 R-design 2020
Fiat 500 Lounge
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
Fiat 500 Lounge
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 2474 times
- Been thanked: 3680 times
Men... nu gik det jo på eldrift vs. fossildrift, idet Møbbes udfald var 100% mod eldrift.superbeszzz skrev: ↑22. maj 2023, 13:25Min hustru har fx. en Fiat e500 cabriolet. Den har fandeme tonsvis mere charme end den Polo 1.0 TSI Highline og senere den T-roc 1.5 TSI R-line cabriolet hun havde tidligere.
Og jeg går ud fra du mener, at en fossil Fiat 500 vinder lige så meget på charmen over Polo og T-Roc, som dens eldrevne søster ?
Min pointe er, at det ikke er eldriften der gør at du mener den har charme.
Du mener bare at en Fiat 500 er så meget sødere end en Polo og en T-Roc..

Og det er jo fair nok.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
El-driften er 100% en del af charmen.HansH skrev: ↑23. maj 2023, 06:01Men... nu gik det jo på eldrift vs. fossildrift, idet Møbbes udfald var 100% mod eldrift.superbeszzz skrev: ↑22. maj 2023, 13:25Min hustru har fx. en Fiat e500 cabriolet. Den har fandeme tonsvis mere charme end den Polo 1.0 TSI Highline og senere den T-roc 1.5 TSI R-line cabriolet hun havde tidligere.
Og jeg går ud fra du mener, at en fossil Fiat 500 vinder lige så meget på charmen over Polo og T-Roc, som dens eldrevne søster ?
Min pointe er, at det ikke er eldriften der gør at du mener den har charme.
Du mener bare at en Fiat 500 er så meget sødere end en Polo og en T-Roc..![]()
Og det er jo fair nok.
Min hustru og jeg prøvekørte for 5-6 år siden en Fiat 500. Den larmede så meget, at vi efter 100 meters kørsel kørte tilbage og spurgte om der var noget galt med den. Vi blev informeret, at den 2-cylindrede motor da godt nok larmede lidt, men sådan skulle den altså sige. Det blev den korteste prøvetur vi nogensinde har haft.
Min pointe er, at jeg ikke kæder en bils charme sammen med dens fremdrivning. Jeg ser på det samlede billede.
- These users thanked the author superbeszzz for the post (total 3):
- HansH • DanielB12 • GaSelle
- HansH
- Admin
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 2474 times
- Been thanked: 3680 times
Haha...superbeszzz skrev: ↑23. maj 2023, 06:25Min hustru og jeg prøvekørte for 5-6 år siden en Fiat 500. Den larmede så meget, at vi efter 100 meters kørsel kørte tilbage og spurgte om der var noget galt med den. Vi blev informeret, at den 2-cylindrede motor da godt nok larmede lidt, men sådan skulle den altså sige. Det blev den korteste prøvetur vi nogensinde har haft.
Min pointe er, at jeg ikke kæder en bils charme sammen med dens fremdrivning. Jeg ser på det samlede billede.

Jeg er enig mht at drivlinjen jo blot er en del af den samlede pakke.
Der er e-Golf, iX3, Kona Electric osv - en række biler hvor det i bund og grund er samme bil, blot med anden fremdrift .. (slå mig ikke for hårdt).
Forleden var jeg ude og prøve vores venners nye Megane E-Tech, som vel i bund og grund er en slags Kadjar på elektroner. (Fin bil i øvrigt, jeg kunne lide den).
For disse biler er det lidt nemmere at udlede hvilken forskel drivlinjen alene gør.
I mange tilfælde vil en "rigtig elbil" - dvs en bil bygget på en helt ny platform der fra starten er bestemt til at være en elbil - jo være en helt anden bil. Og derfor sværere at se hvad el/fossil betyder, da der ikke er noget at sammenligne direkte med.
Man kan da godt sammenligne en ID.3 og en Golf Sportsvan .. men så synes jeg bare ikke det giver ret meget mening længere.
Møbbe's bombastiske udsagn om at elbiler ingen charme har, synes jeg selvfølgelig heller ikke holder.
Elbiler kan bare ikke brumme

Og forbrændings-elskere vil nok også synes det er kedeligt, at kræfterne leveres fuldstændig lineært. Ingen momentkurve. Og dermed ingen krav til gear, ingen forskellig karakter afhængig af omdr.tal osv.
- These users thanked the author HansH for the post:
- superbeszzz
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 3975 times
- Been thanked: 1710 times
- Kontakt:
For et par uger siden havde jeg slået ‘iconic sounds by Hans Zimmer’ (
) fra i min bil, utilsigtede. Der gik en dags tid hvor det føltes helt forkert at kører rundt i den, men kunne ikke sætte en finger på det.
Kom så i tanke om mine pillerier i indstillinger, og da lyden kom igen, kom dynamikken igen. En sjov oplevelse, som jo er sigende for elbiler..
Så ja, en elbil der intet siger er kønsløs..men synes på ingen måde det er sådan, når der er kælet lidt for oplevelsen (“omdrejningstæller” der agerer som i gamle dage, lydbilledet, sportsindstillinger etc) jeg kæmper også en kamp derhjemme om, at der skal stå noget V8 i garagen næste sommer. Lige for at prøve det, inden det bliver for midtlivskrise at kører rundt i sådan et gammelt ødsel.. men tror at en enkelt sommer vil stille lysten, og man så vil glæde sig til en elbil igen

Kom så i tanke om mine pillerier i indstillinger, og da lyden kom igen, kom dynamikken igen. En sjov oplevelse, som jo er sigende for elbiler..
Så ja, en elbil der intet siger er kønsløs..men synes på ingen måde det er sådan, når der er kælet lidt for oplevelsen (“omdrejningstæller” der agerer som i gamle dage, lydbilledet, sportsindstillinger etc) jeg kæmper også en kamp derhjemme om, at der skal stå noget V8 i garagen næste sommer. Lige for at prøve det, inden det bliver for midtlivskrise at kører rundt i sådan et gammelt ødsel.. men tror at en enkelt sommer vil stille lysten, og man så vil glæde sig til en elbil igen
Rige børn leger bedst.
- Passatg 3c
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 383 times
- Been thanked: 217 times
De lyde fra Hans Z. er da også kun en gimmick, der er sjov i 30 sek. Dem jeg kender i e-BMW'er har slået det fra permanent.DanielB12 skrev:For et par uger siden havde jeg slået ‘iconic sounds by Hans Zimmer’ () fra i min bil, utilsigtede. Der gik en dags tid hvor det føltes helt forkert at kører rundt i den, men kunne ikke sætte en finger på det.

- These users thanked the author Passatg 3c for the post (total 2):
- superbeszzz • GaSelle
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 3975 times
- Been thanked: 1710 times
- Kontakt:
For mig giver det rigtig god mening og bidrager til køreglæden.
Rige børn leger bedst.
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Has thanked: 161 times
- Been thanked: 677 times
- Kontakt:
Jeg har moddet Tesla'en til konstant at køre med prut-lyd. Det er ren livskvalitet.
- These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 3):
- baconbaronen • DanielB12 • Sace
2020 Volvo V60 T5 R-design (Polestar optimeret)
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 390 times
Som i pops and Bangs eller bare pruttepude?TorbenRasmussen skrev: ↑23. maj 2023, 15:15Jeg har moddet Tesla'en til konstant at køre med prut-lyd. Det er ren livskvalitet.

-
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 57 times
-
- Medlem
- Geografisk sted: Skovlunde
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 74 times
Det er standard udstyr i en årgang 2006 Q7TorbenRasmussen skrev: ↑23. maj 2023, 15:15Jeg har moddet Tesla'en til konstant at køre med prut-lyd. Det er ren livskvalitet.

A3 3,2 vr6
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 296 times
- Been thanked: 343 times
Eller også bliver det endnu mere kønsløst at komme tilbage i en elbil...DanielB12 skrev: ↑23. maj 2023, 08:25jeg kæmper også en kamp derhjemme om, at der skal stå noget V8 i garagen næste sommer. Lige for at prøve det, inden det bliver for midtlivskrise at kører rundt i sådan et gammelt ødsel.. men tror at en enkelt sommer vil stille lysten, og man så vil glæde sig til en elbil igen

- These users thanked the author GranTurismo for the post (total 2):
- MichaelSmed • N
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 195 times
Jeg kører en virkelig kedelig 4-cylindret bil til dagligt. Men efter en tur i en åben BMW z4 35i i eftermiddag, så synes jeg helt klart, at der er en dimension der forsvinder med elbiler. Og som aldrig kommer igen, hvis udviklingen går som den gør.GranTurismo skrev: ↑26. maj 2023, 16:00Eller også bliver det endnu mere kønsløst at komme tilbage i en elbil...![]()
- These users thanked the author xbn for the post:
- GranTurismo
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 296 times
- Been thanked: 343 times
Bilindustrien er heldigvis så venlige at downsize.xbn skrev: ↑26. maj 2023, 21:41Jeg kører en virkelig kedelig 4-cylindret bil til dagligt. Men efter en tur i en åben BMW z4 35i i eftermiddag, så synes jeg helt klart, at der er en dimension der forsvinder med elbiler. Og som aldrig kommer igen, hvis udviklingen går som den gør.GranTurismo skrev: ↑26. maj 2023, 16:00Eller også bliver det endnu mere kønsløst at komme tilbage i en elbil...![]()
RS6 og M5 gik fra 10 til 8 cylindre.
63 AMG fra 8 til 6.
F1 fra 12 til 10 til 8 til 6.
Hvis det hele alligevel ender med en 3-cylindret ligesom Yaris GR, så var lyden af vaskemaskine måske at foretrække?

(Ovenstående kan indeholde spor af sarkasme og sort humor)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Tor Morrison
- Medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 118 times
C63 AMG gik fra otte cylindre til fire. De har smidt 2,0 motoren fra A45 S AMG i den. Den nye C63 S AMG har 680 hk. inklusiv elmotoren.GranTurismo skrev: ↑26. maj 2023, 21:53Bilindustrien er heldigvis så venlige at downsize.xbn skrev: ↑26. maj 2023, 21:41Jeg kører en virkelig kedelig 4-cylindret bil til dagligt. Men efter en tur i en åben BMW z4 35i i eftermiddag, så synes jeg helt klart, at der er en dimension der forsvinder med elbiler. Og som aldrig kommer igen, hvis udviklingen går som den gør.GranTurismo skrev: ↑26. maj 2023, 16:00Eller også bliver det endnu mere kønsløst at komme tilbage i en elbil...![]()
RS6 og M5 gik fra 10 til 8 cylindre.
63 AMG fra 8 til 6.
F1 fra 12 til 10 til 8 til 6.
Hvis det hele alligevel ender med en 3-cylindret ligesom Yaris GR, så var lyden af vaskemaskine måske at foretrække?
(Ovenstående kan indeholde spor af sarkasme og sort humor)
Audi RS3 2016