citroen c3 1,2 motor/service fejl

Stedet hvor tråde om alle andre bilmærker end VAG skal oprettes
Besvar
Baloop
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

citroen c3 1,2 motor/service fejl

Indlæg af Baloop » 9. feb 2025, 22:32

hej jeg har en citroen c3 1,2 benzin 82 hk fra 2014 hvor jeg oplever problemer med bilen både selvom den har stået stille og så starter bilen men under kørsel så tænder den både motor og servicelampen og jeg kan ikke give bilen gas eller tager ihvertfald ikke fart og det lyder føles som om det blæser ude fra motorrummet os selvom jeg slukker bilen men for at få fjernet fejlen og kunne køre videre er jeg nød til at tage polen af batteriet vente 15-20 sekunders tid og så sætte på igen hvor efter motolampen og det er slukket og kan køre videre indtil så kommer igen. jeg har haft fået bilen testet flere gange uden held eller resultater så er der nogen kloge hoveder der kan hjælpe med en løsning forklaring på hvad dette kan skyldes i at bilen laver denne fejl er selv tilbøjelig til at tro det er batteriet da det virker underligt man kan køre videre efter at hive polen fra men dette mener mekanikeren ikke hjælper ret meget derudover er der godt nok en smule irer ( sikkert stavet forkert ) på den ene batteripol og lidt meget små huler i udstødningen men alt i alt køre bilen som den skal og ganske fint ud over at den laver denne ballade med motor/servicelampen

Brugeravatar
Henrik2800
Aktiv medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 51 times
Been thanked: 305 times

Re: citroen c3 1,2 motor/service fejl

Indlæg af Henrik2800 » 9. feb 2025, 23:04

Måske skal du prøve en anden mekaniker.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Besvar