Tak for at tagge mig, jeg har lidt bevidst holdt mig ude af samtalen. For mit vedkommende stod valget mellem ix1, og i4 - i4'eren var klart den sjoveste til mig (har aldrig været specielt meget til SUV) i4'eren gav mig det sportslige uden at den blev kæmpe høj, og den måtte også gerne se lidt fræk ud, og have lidt motor (og derfor var den gamle enyaq, id5 osv slet ikke i spil)
Når det er sagt, så har jeg 2-2,5 krav som er ret massive, travel Assist(eller tilsvarende) skal fungere noget nært upåklageligt (det udelukker en hel del biler) og jeg er udstyrsluder med stor streg under luder. - og så sidst kom jeg fra en over 3 år gammel passat Rline 4motion, og skulle denne gang vælge ny bil, og ville helst heller ikke stige mere i beskatning en højst nødvendig.
I4'eren udgik pga bagsædeplads og slutpris (husker at den endte i omkring 650K før genberegning - og så havde den stadig ikke keyless, lækre m-pakker eller lignende)
gode råd var dyre, og havde egentlig afskrevet id7 for med over 10 år med 3 forskellige passater, ville jeg ikke have endnu en passat, men da den netop landede som den første bil med den nye motor gav jeg den en chance - og jeg var solgt før jeg overhovedet havde kørt ud fra forhandleren på testtur (og det er ikke en overdrivelse)
Nu skal den det ikke blive en roman, har tilbagelagt 13000 km i id7eren, og her er hvad jeg elsker ved den.
Lækker interiør og ordentlig samlekvalitet
Enormt lækre sæder som man sidde fantastisk godt i incl..lækker og brugbar massage (bruger det ca 80% af min køretid)
(Næsten)Alt i udstyr - inden for den klasse.
Enormt komfortabel (okay, den er ikke sportslig, det har jeg gået lidt på kompromis med)
Tilpas hurtig til det stadig er sjovt
Hurtig ladetid (dog sjældent brugt)
Lækker Ambiente lys, og brugbart headup display.
Sublim Travel Assist, og godt lysudbytte fra Matrix lygter.
God venderadius
Pga. Dens design (sort i bunden) ser den lav ud
Hvis jeg absolut SKAL finde noget negativt om den er det følgende:
Den er ret stor (på godt og ondt) det mærkes når man parkerer, kører i snævre pkældre m.v.
Touch knapper på rat (man lærer at leve med det, men ville helt klart foretrække fysiske knapper.
Dørhåndtag er kun elektroniske, det kan godt virke lidt fesent
Kun 2 knapper til rude åbning.
De allervarmeste anbefalinger herfra.
Maj 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Konebil: Maj 2024 - E-Golf 2020