Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Der er vist sket mange optimeringer inkl det du nævner der.magre skrev:Jeg har tidligere læst at de har optimeret en del på deres batteripakke, bl.a. ved at reducere antallet af svejsninger i batteripakken med noget ala +80% og at der derfor var forventning om en mulig reduktion i prisen grundet den væsentlige lavere produktionspris. Så det er ikke overraskende at de sætter prisen ned, det var sådan set varslet men at det er med så meget er selvfølglig overraskende![]()
Så jeg tror absolut ikke at det er en midlertidig nedsættelse og jeg tror bestemt at priserne på VAG gruppens biler derfor nødvendigvis må følge med ned. Hvor meget/lidt, det ved kun Kong Semler

Det gjorde de også, bare over lidt længere tid. I 2019 kostede en 3LR 450k og i går 550k.
Jeg tror deres vækstmål prioriteres højere, og at de ser en produktion der ikke kører på 100% som et nederlag. Generelt har de også en høj margin på deres biler i forhold til mange andre, så der er et vist råderum
Er det ikke kun de to de laver på Gigafactory?N skrev:Hvad er forklaringen på, at det kun er model 3 og Y som sættes ned?
Tænker det samme... eneste modeller der laves i Berlin og Kina.TorbenRasmussen skrev: ↑13. jan 2023, 20:54Er det ikke kun de to de laver på Gigafactory?N skrev:Hvad er forklaringen på, at det kun er model 3 og Y som sættes ned?
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 550.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. Mon ikke Fisker er rimelig træt af det her
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. Jo, det er rimeligt nedern at stå med en helt nyudviklet bil i konkurence med en model der har været optimeret på i mere end 5 år. Det må altså være væsentligt sværere at sænke prisen for dem.
Af hvad jeg kan google mig frem til, så tjente de ca. 10k usd på en 3'er i 8/2022. Så at sætte den ned med 100k virker ret vildt. Uanset at der er nogle forskelle landene imellem.
Det mener jeg ikke de har... de får det stramt... "Jamen Tesla sælger jo til...."
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. Der var marginalt afgift på en 3’erKorreborg skrev:Men husk. De danske afgifter gør vel også at den falder noget mere.
Af hvad jeg kan google mig frem til, så tjente de ca. 10k usd på en 3'er i 8/2022. Så at sætte den ned med 100k virker ret vildt. Uanset at der er nogle forskelle landene imellem.
Har præcis samme tanke om min MB EQC.
Jeg ved snart ikke... Om det er det ene sjælløse transportmiddel eller det andet, er vel efterhånden uden betydning?
)Jeg kørte EQE da jeg var ude at kigge, og syntes såmænd det er en rigtig fin bil. Og ja, støjdæmpningen er super i dem. Mercedes er heller ikke dem jeg er mest skuffet over.
Så du tror at personen som har en BMW i4 eller Porsche Taycan i bestilling vil droppe den og bestille en Tesla istedet nu?
De har også sænket priserne i USA.KMDTHY skrev: ↑13. jan 2023, 21:11Tænker det samme... eneste modeller der laves i Berlin og Kina.TorbenRasmussen skrev: ↑13. jan 2023, 20:54Er det ikke kun de to de laver på Gigafactory?N skrev:Hvad er forklaringen på, at det kun er model 3 og Y som sættes ned?