Ny teknologi - på godt og ondt

Stedet hvor tråde om alle andre bilmærker end VAG skal oprettes
Besvar
martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 806 times
Been thanked: 697 times

Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af martinta » 11. mar 2022, 00:29

Godaften de herskaber.

Det her bliver et af de lidt længere indlæg, som nok på godt og ondt fortæller en historie om hvordan teknologi og "brugervenlighed" kan blive noget rigtig rod i biler.

Historien omhandler vores Tesla Model 3, vores Passat, uheldige omstændigheder og 2 unge fyre.

I går klokken klokken 16 henter vi børnene i børnehaven i Passaten, herfra kører vi videre på værksted for at hente teslaen. Fruen kører nu i Passaten og jeg kører i teslaen. Da de kommer hjem beslutter den store sig for, at sådan en Passat er en dejlig bil, så der vil han bo fremover - i ved nok hvordan det går. Han får lov til at blive i bilen, men efter 10-15 minutter fandt han ud af at det egentlig var sjovere på hans værelse. Så han kravler ud, lukker døren og går ind. (fejl 1) Fruen har nu glemt at han er gået ind efter hende og får IKKE låst bilen.

kort efter kommer jeg så hjem, jeg har en del ting med hjem, så har hænderne fulde under "tømning", så jeg går 2-3 ture frem og tilbage. Én af de ting jeg efterlader inde i huset er min telefon. De af jer der har en Tesla ved at telefonen er din nøgle, så da jeg nu ikke har telefonen med låser bilen. Jeg går nu ud får at sætte stik i bilen - som nu er låst og derfor ikke kan åbne ladedækslet, jeg får derfor fruen der sidder i sofaen til at trykke lås op så jeg kan få ladet bilen, jeg sætter kabel i, og går ind (fejl 2)

Nu går aftenen som den skal, alle er glade, børnene kommer i seng, det samme gør vi. Da vi vågner dagen efter er der en notifikation på telefonen om at tesla'ens frunk er åben - men jeg slår det hen som en fejl. Vi får morgenmad og klarer morgenens rutiner, og jeg går ud i carporten, kun for at finde ud af at frunken rent faktisk var åben.

Jeg kigger ind af sideruden og ser skærmen i bilen tændt, og står og afventer koden til handskerummet - og er nu forvirret. Her skulle alarmklokken nok have ringet, men nej, jeg lukker frunken, og kører børnene i børnehave uden egentlig at tænke mere over det.

Da jeg ankommer til kontoret kigger jeg på facebook, og ser at der er en storm af vrede beskeder i kvarterets gruppe - der har været indbrud i et hav af biler om natten - og der slår det mig - det er da derfor frunken var åben. De har været inde i bilen, ikke kunne komme i hanske rummet, og så tjekket frunken om der var noget interessant.

Jeg ringer til fruen som kan fortælle at Passaten også er totalt gennemrodet, men der mangler ikke noget i nogen af dem.

Men hvorfor og hvordan? Vi får hurtigt gennemskuet hvordan de er kommet ind i Passaten, da fruen nu husker at der jo var noget med en dreng der ikke ville ud i går, og den derfor nok ikke har været låst - men hvordan kan det være at en bil der selv skal låse, ikke var låst.

Og så kommer vi så til teknologien - som fordel - for nu er jeg dybt nysgerrig på hvordan det er forgået, og begynder at grave. Bilen registrer alt kørsel til teslafi, og et kig derind sladrer om et tidspunkt.

Noget har vækket bilen fra dens søvn (aka taget i dørhåndtaget) klokken 1:40
teslafi1.png
teslafi1.png (12.63 KiB) Vist 1419 gange
Men hvad er der så sket, på dette tidspunkt ved jeg ikke forløbet endnu, så jeg graver videre. Udover at bilen er inde i teslafi, har jeg den også til at lave logs til Home Assistants, ligesom min udvendige PIR sensorer gør det samme, så nu kan der strikkes et billede sammen - omen ikke helt i CSI stil grundet tidsforskelle på tværs af de enheder der sender logs ind.

Men klokken 1:44:07 er de gået ind af indkørslen.
HA - motion log.png
HA - motion log.png (15.3 KiB) Vist 1419 gange
Og de har været hurtige, for klokken 1:47:39 er de gået ud igen, så hele operationen har taget dem 3½ minut.
HA motion log 2.png
HA motion log 2.png (15.02 KiB) Vist 1419 gange
Passaten efterlader jo ikke noget interessant data, og igen, så hver obs på tiden det har taget.

Jeg kigger så på tesla'ens log og kan se de har åbnet frunken, men af uforklarlige årsager er der ikke logget noget på at de har åbnet bagagerummet - det kan så være en fejl i loggen, eller at de har været klar over at tesla'en bagagerum larmer ganske forfærdeligt når det åbnes og lukkes.
Frunk.png
Frunk.png (13.57 KiB) Vist 1419 gange
Men nu er nysgerigheden for mig peaket - for hvordan er de kommet ind i den - og også her finder vi svaret via bilens logs.
Dørlås.png
Dørlås.png (18.29 KiB) Vist 1419 gange
Kigger vi i loggen, så kan vi se bilen bliver låst klokken 18:48, hvilket stemmer meget godt overens med at jeg har været igang med at tømme den, og er gået indenfor - og her har lagt min telefon - telefonen er min nøgle, så da jeg kommer ud igen er bilen nu låst. Jeg beder fruen (som sidder med sin telefon i hånden) om at låse bilen op fra app'en. det sker klokken 18:59:52 - Og det næste vi så ser, er at den ikke låser igen.

Og når man tænker tilbage, så giver det jo mening - men man er bare vant til den altid er låst. Men i klassiske termer, svarer det jo til at jeg tager min Passat nøgle, låser den op, og åbner og lukker en dør, herefter låser den ikke igen. Men hvor Teslaen normalt vil låse når man går væk fra den (fra den har forbindelse til telefonen til ingen forbindelse), så opnår den aldrig sidstenævnte status. For den er jo manuelt bedt om at låse op, og der har ikke været en nøgle (aka telefon) som har været i rækkevidde og forladt den, som er det der trigger et lås.

Og så er vi tilbage til pointe - Teknologi er en god ting, og årsagen til jeg rimelig let kunne finde ud af hvad der var sket, men på samme tid gør den en magelig nok til at stole på den - og derved tro at den altid gør som vi forventer. I vores tilfælde har det måske været et held, for var de låst var der trodsalt en vis risiko for at begge havde en smadret rude her til morgen i stedet - selvom jeg tænker sandsynligheden er lille da de nok bare var gået videre.

Anyway, tænkte bare lige jeg ville dele den, da jeg synes det var ret interessant at se hvad man egentlig kunne få ud af loggen på ens bil.

Og inden nogen spørger - hvordan ved jeg der var to? Tjo, naboens totalt lovlige kamera (eller noget) som overvåger hele vejen har fanget dem gå ned af min indkørsel, og deraf ved jeg det er 2 unge fyrer.
These users thanked the author martinta for the post (total 7):
VW-GTEakaupHansHDanielB12KevinffMartin1986The Micktrix / Dk

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af Kevinff » 11. mar 2022, 07:32

Så fordi bilen har været låst op så har teslaen ikke selv taget nogle billeder af idioterne? Det er fandme ærgerligt. Men ja teknologi kan være godt og ondt og her er det vel egentlig fordi i er blevet “for vant” til teslaen selv låser uanset Kan du ikke fremadrettet lave en automation igennem HA der tjekker om bilen er låst kl XX og så giver dig besked hvis den ikke er?
These users thanked the author Kevinff for the post:
martinta

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af HansH » 11. mar 2022, 08:12

Uanset om vi snakker Lane Assist, Automatisk låsning, automatgearets gearskift, Predictive ACC, tilpasning af fart efter vejskiltelæsning ... etc etc etc ..... Så kan man vel sige helt generelt:

Automatik er rigtigt fint! Så længe man er enig med dets beslutninger..

Men meget sød lille historie. +1 på den :)

Til gengæld ingen plusser til de .. hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere, talentløse skiderikker, impotente grødbønder, lusepustere og skide socialdemokrater .. som har været i alle jeres biler derude :(
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
martintaKHADK
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 806 times
Been thanked: 697 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af martinta » 11. mar 2022, 08:13

Kevinff skrev:
11. mar 2022, 07:32
Så fordi bilen har været låst op så har teslaen ikke selv taget nogle billeder af idioterne? Det er fandme ærgerligt. Men ja teknologi kan være godt og ondt og her er det vel egentlig fordi i er blevet “for vant” til teslaen selv låser uanset Billede Kan du ikke fremadrettet lave en automation igennem HA der tjekker om bilen er låst kl XX og så giver dig besked hvis den ikke er?
Både og - som udgangspunkt kan man via sentry bestemme hvornår den skal optage (hvilke lokationer). Fordi det bruger relativt meget strøm er det normalt ikke slået til derhjemme. Så selv hvis den havde været låst ville den ikke have taget billeder af gerningsmændende.

Og du er helt spot on med resten af dit indlæg :D - problemet her er ikke teknologien, men at man stoler så meget på den at man bare forventer den altid gør som man tror. Min nye automation til at låse bilen efter klokken 22 eller hvis alarmen står til "armed home" er i prod siden i går aftes :lol:

Jeg åbnede pandoras æske i går, og købte et kamera som blev sat op - så nu skal jeg se om jeg se om jeg kan lave noget meningsfuldt med det, så jeg bliver advaret hvis der kommer nogen når vi ikke er hjemme eller sover.

OBS: inden nogen råber "ulovligheder!" jeg er klar over det pt, tager mere end jeg må, den blev købt i går aftes, og monteret i går aftes, så det skal lige justeres ind så det kun rammer vores egen grund - men det er trodsalt til at overkomme.
IMG_2821.PNG
IMG_2821.PNG (775.73 KiB) Vist 1351 gange
Senest rettet af martinta 11. mar 2022, 08:14, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
mertodinlo
Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 14. jan 2009, 11:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Wettingen - CH
Has thanked: 411 times
Been thanked: 206 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af mertodinlo » 11. mar 2022, 08:14

HansH skrev:
11. mar 2022, 08:12
Automatik er rigtigt fint! Så længe man er enig med dets beslutninger..
+1 på den, jeg lånte kollegas Skoda Octavia, med Lane Assist, det var jo ligesom at køre med konen! "Du skal holde dig midt i din vejbane!!" Det skal du skuda ikke bestemme! Så røg hun ud af bilen, men kommer retur hver gang man starter :roll: :D
These users thanked the author mertodinlo for the post (total 2):
HansHmartinta

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 806 times
Been thanked: 697 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af martinta » 11. mar 2022, 08:39

mertodinlo skrev:
11. mar 2022, 08:14
HansH skrev:
11. mar 2022, 08:12
Automatik er rigtigt fint! Så længe man er enig med dets beslutninger..
+1 på den, jeg lånte kollegas Skoda Octavia, med Lane Assist, det var jo ligesom at køre med konen! "Du skal holde dig midt i din vejbane!!" Det skal du skuda ikke bestemme! Så røg hun ud af bilen, men kommer retur hver gang man starter :roll: :D
Køb Tesla :lol:

"Jeg vil gerne bede dig om at tage fat i rattet" *man ignorerer den* "Nu skal du altså tage fat i rattet!" *man ignorer den igen* - næste besked er med en rød baggrund og en tone alla "NU HOLDER DU FANDME FAT I RATTET!"

Hvis man så tager fat i rattet er beskeden "Fuck dig! Hvis du ikke er stor nok til lane assist, så virker jeg bare ikke mere resten af turen!" Og så er der ikke mere Autopilot før bilen er slukket og genstartet

Se fra ca. 1:50

These users thanked the author martinta for the post:
mertodinlo

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af HansH » 11. mar 2022, 08:44

martinta skrev:
11. mar 2022, 08:39
Hvis man så tager fat i rattet er beskeden "Fuck dig! Hvis du ikke er stor nok til lane assist, så virker jeg bare ikke mere resten af turen!" Og så er der ikke mere Autopilot før bilen er slukket og genstartet
Mangler der måske et "ikke" her ... ? :)

Eller virker det faktisk sådan, at selv om man til sidst adlyder, får man alligevel sin velfortjente straf, så man ka lær det! :D
These users thanked the author HansH for the post:
martinta
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 806 times
Been thanked: 697 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af martinta » 11. mar 2022, 09:27

HansH skrev:
11. mar 2022, 08:44
martinta skrev:
11. mar 2022, 08:39
Hvis man så tager fat i rattet er beskeden "Fuck dig! Hvis du ikke er stor nok til lane assist, så virker jeg bare ikke mere resten af turen!" Og så er der ikke mere Autopilot før bilen er slukket og genstartet
Mangler der måske et "ikke" her ... ? :)

Eller virker det faktisk sådan, at selv om man til sidst adlyder, får man alligevel sin velfortjente straf, så man ka lær det! :D
Der mangler ikke et "ikke" :lol: Det er det der er så krotesk :D Man får en straf for at man var for langsom til at reagere.

Hvis man gør det samme i Passaten tilgiver den dig så snart du tager rattet, men teslaen bliver fornærmet og gider ikke samarbejde med en resten af turen :cry:

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af HansH » 11. mar 2022, 09:45

martinta skrev:
11. mar 2022, 09:27
Der mangler ikke et "ikke" :lol: Det er det der er så krotesk :D Man får en straf for at man var for langsom til at reagere.
Man får et par advarsler, adlyder ... og derefter falder hammeren! Damn... den er sgu iskold den ellert :D

Det minder mig lidt om en parkeringsepisode for en måneds tid siden.

Vi var taget til Tortilla Flats i Vejle en lørdag aften for at spise, Janni og drengene og jeg.
Lige overfor restauranten er der en privat P-plads.
Kortautomatens evne til at tage betalingskort var ude af drift, så man kunne kun betale med app.
Der gik en rum tid med at få downloadet den rigtige app, oprettet brugerprofil, bekræftet email adresse, oprettet køretøjer, bekræftet betalingskort med NemID ... bla bla. Vi stod en 5-6 p-kunder der og fedtede med vores ringedyr, og det var selvfølgelig pissekoldt :D
Nå!

Jeg får endelig gennemført det hele og startet parkeringen, og så går vi på restaurant.
Efter 5 minutter ved bordet ... "Fåårk! Jeg har indtastet Passat'ens nr.plade på parkeringen" - og vi var kørende i Octavia'en.
Mig ind og stoppe den forkerte parkering på Passat'en og starte en ny på Octavia'en.

Passat'en nåede at stå på parkering 6 minutter ... fra 18:32 til 18:38.
Da vi kom ned sad der en hilsen på kr 795 med observationstid 18:33 - 18:37.
Surt. Men fair nok ... det var jo uomtvisteligt mig der havde nosset i det :(

Hvad der dog et eller andet sted nagede mig, var at jeg jo havde startet en ny parkering på Octavia'en, som vi jo endte med også at betale for.
De 6 min på Passaten kostede 27,50 og Octaviaen betalte vi 77,50 for - i alt 105 kr for at parkere lidt over 2 timer.
Så det var jo ikke fordi de ikke havde fået betalt deres lorteparkeringsplads!

Da jeg indser fejlen i første omgang, skulle jeg jo lige have smuttet ned for at se om fælden var klappet, og hvis den var .... så sige Fuck det, nu HAR jeg fået bøden. Så har I eddermame også fået betalt jeres lusede stykke asfalt. Så rigeligt! Så nu gider jeg ikke starte en parkering ... hvorfor skulle jeg det ?

Blot en parallel til det med både at gøre/betale som man skal ... OG få straffen! Så er måsen oppe i klaskehøjde og godt rød :D
These users thanked the author HansH for the post:
KHADK
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af hpo » 11. mar 2022, 10:16

Er der ikke noget med der er faldet dom om forkert tastede nr plader,kunne man være heldig at redde den under det hvis man skrev til dem ?
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af HansH » 11. mar 2022, 10:32

hpo skrev:
11. mar 2022, 10:16
Er der ikke noget med der er faldet dom om forkert tastede nr plader,kunne man være heldig at redde den under det hvis man skrev til dem ?
God pointe. Jeg prøver at skrive til Apcoa/Europark :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af DanielB12 » 11. mar 2022, 10:46

Det er vidst kun hvis du taster O i stedet for 0
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af Møbbe » 11. mar 2022, 11:07

Volvoèn sender en SMS til begge mobiler, hvis bilen er ulåst - her låser man bare via Appen.
Har et par gange fået beskeden - da man ikke lige får det gjort når bilen skal tømmes for indkøb.
These users thanked the author Møbbe for the post:
martinta
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af DanielB12 » 11. mar 2022, 11:24

Det er ret smart..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 935
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 124 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af Dikal » 11. mar 2022, 13:23

martinta skrev:
11. mar 2022, 08:13
OBS: inden nogen råber "ulovligheder!" jeg er klar over det pt, tager mere end jeg må, den blev købt i går aftes, og monteret i går aftes, så det skal lige justeres ind så det kun rammer vores egen grund - men det er trodsalt til at overkomme.
Alternativt så snak lige med naboen. Måske de synes, at det er rart nok, at deres båd er overvåget.
Vores nabos kamera filmer hele pladsen foran vores garage samt noget af fliserne op til vores hoveddør.
Det gør ikke mig noget, da vi ikke laver noget fyfy der.
These users thanked the author Dikal for the post:
martinta
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af ac242 » 11. mar 2022, 17:09

I er da heldige ;) Kopieret fra vores boligforenings FB side.
6EBE5488-0DEA-4700-9515-BA64F79AEDBA.jpeg
6EBE5488-0DEA-4700-9515-BA64F79AEDBA.jpeg (207 KiB) Vist 1158 gange
En skriver så efterfølgende

Har en kollega, som også har været udsat for lign. Og det i hans egen carport. Det lyder til, fra politiet, at der har været omkring 30-40 af sådanne "indbrud" på vestegnen de sidste par døgn... Det eneste min kollega har fået af vide er at det er organiseret, 4-6 mand i mørk varevogn, som kører op, hopper ud og indenfor 2 min har de strippet bil for det de vil have og er afsted igen. Enkelte kameraer har fanget dem med masker på, "fake" nummerplade og østeuropæisk "snak"... Rådet er at hvis man ser det/dem, meld det, tag evt billeder, men lad være med at "blande sig". Til dette spurgte min kollega ind, hvor han fik af vide at det så ud til at i hvertfald en af dem rendte rundt med pistol...
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af carstenhjorth » 11. mar 2022, 18:33

martinta skrev:
11. mar 2022, 08:13
OBS: inden nogen råber "ulovligheder!" jeg er klar over det pt, tager mere end jeg må, den blev købt i går aftes, og monteret i går aftes, så det skal lige justeres ind så det kun rammer vores egen grund - men det er trodsalt til at overkomme.

IMG_2821.PNG
Ja den placering er vel mindst 7-8 brud på menneskerettighederne :lol:
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

martinta
Medlem
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 806 times
Been thanked: 697 times

Re: Ny teknologi - på godt og ondt

Indlæg af martinta » 11. mar 2022, 21:49

carstenhjorth skrev:
11. mar 2022, 18:33
martinta skrev:
11. mar 2022, 08:13
OBS: inden nogen råber "ulovligheder!" jeg er klar over det pt, tager mere end jeg må, den blev købt i går aftes, og monteret i går aftes, så det skal lige justeres ind så det kun rammer vores egen grund - men det er trodsalt til at overkomme.

IMG_2821.PNG
Ja den placering er vel mindst 7-8 brud på menneskerettighederne :lol:
I forbindelse med rundten var der nogle stykker der viste deres kameraer, nogle af dem pegede ud over vejen.. Er du da sindsyg en gang ramaskrig i gruppen :lol: Så jeg går efter better safe than sorry

Besvar

Tilbage til "The Car Lounge"