Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Stedet hvor tråde om alle andre bilmærker end VAG skal oprettes
Besvar
Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Jannik » 25. mar 2022, 15:41

Nogen der har noget at udsætte på Mercedes A-Klasse?
Vi overvejer at lease en ny A200 Sedan som erstatning for konens Polo AW, som vi ærligt talt er pissetrætte af (DQ200, motor bruger olie, superhård affjedring, ringe kabinekvalitet osv.).

Udover at den nuværende A-klasse er ved at være lidt halvgammel, og at der nok kommer et facelift til sommer, så synes jeg det er en superflot bil.
Hessel siger de kan levere i 2022, hvilket VW ikke kan garantere for en ny Polo. Med nogenlunde samme udstyr koster merceren ca. 1.300kr/md mere og 15k mere i udbetaling, men der er flere heste, 4 cylindre, formodet højere kabinekvalitet osv.

Audi gider jeg ikke, og BMW vil ikke sælge 1-serien i Danmark mere, desværre.

@HansH: Jeg vidste ikke lige om ovenstående kræver sin egen tråd i The Car Lounge. Hvis det griber om sig kan vi evt. flytte det derover.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1890
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 329 times
Been thanked: 212 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af The Micktrix / Dk » 25. mar 2022, 22:44

Jannik skrev:
25. mar 2022, 15:41
Nogen der har noget at udsætte på Mercedes A-Klasse?
Vi overvejer at lease en ny A200 Sedan som erstatning for konens Polo AW, som vi ærligt talt er pissetrætte af (DQ200, motor bruger olie, superhård affjedring, ringe kabinekvalitet osv.).

Udover at den nuværende A-klasse er ved at være lidt halvgammel, og at der nok kommer et facelift til sommer, så synes jeg det er en superflot bil.
Hessel siger de kan levere i 2022, hvilket VW ikke kan garantere for en ny Polo. Med nogenlunde samme udstyr koster merceren ca. 1.300kr/md mere og 15k mere i udbetaling, men der er flere heste, 4 cylindre, formodet højere kabinekvalitet osv.

Audi gider jeg ikke, og BMW vil ikke sælge 1-serien i Danmark mere, desværre.

HansH: Jeg vidste ikke lige om ovenstående kræver sin egen tråd i The Car Lounge. Hvis det griber om sig kan vi evt. flytte det derover.
Ganske fin bil, kører godt. Man for en masse udstyr eller kan få. Som langt større biler har.

Ser lidt fejl på kamera i forruden, eller der kommer sådan et slør. Liger dug foran kamera. Som lige skal renes og noget nyt plastik til. Så kører den igen. Nogen har fejl på skæremen. Den går i sort, men de bliver jo bare skiftet. Ellers fin bil, sku ikke så meget der. Lyder på folk de glade for dem ;)

Men regn med lidt hjul/dæk støj. Det er en A - klasse. Jeg kunne fint selv trille rundt i en. Hilsen Mb mekker,
These users thanked the author The Micktrix / Dk for the post:
jansom
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Jannik » 26. mar 2022, 12:36

The Micktrix / Dk skrev:
25. mar 2022, 22:44
Ganske fin bil, kører godt. Man for en masse udstyr eller kan få. Som langt større biler har.

Ser lidt fejl på kamera i forruden, eller der kommer sådan et slør. Liger dug foran kamera. Som lige skal renes og noget nyt plastik til. Så kører den igen. Nogen har fejl på skæremen. Den går i sort, men de bliver jo bare skiftet. Ellers fin bil, sku ikke så meget der. Lyder på folk de glade for dem ;)

Men regn med lidt hjul/dæk støj. Det er en A - klasse. Jeg kunne fint selv trille rundt i en. Hilsen Mb mekker,
Tak for tilbagemeldingen.
Vi planlægger at prøve én her i weekenden.
Kan de garantere levering inden udgangen af 2022, hvor vi skal aflevere Polo'en, så kunne det meget vel ende med at blive sådan en vi bestiller.

Smider man lidt udstyr i, kommer man hurtigt faretruende tæt på prisen på en C-klasse (C200), som i hybridversionen (C300E) er tæt på det optimale køretøj for mit vedkommende.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 498 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Nicklossi » 26. mar 2022, 13:51

Jannik skrev:
26. mar 2022, 12:36
The Micktrix / Dk skrev:
25. mar 2022, 22:44
Ganske fin bil, kører godt. Man for en masse udstyr eller kan få. Som langt større biler har.

Ser lidt fejl på kamera i forruden, eller der kommer sådan et slør. Liger dug foran kamera. Som lige skal renes og noget nyt plastik til. Så kører den igen. Nogen har fejl på skæremen. Den går i sort, men de bliver jo bare skiftet. Ellers fin bil, sku ikke så meget der. Lyder på folk de glade for dem ;)

Men regn med lidt hjul/dæk støj. Det er en A - klasse. Jeg kunne fint selv trille rundt i en. Hilsen Mb mekker,
Tak for tilbagemeldingen.
Vi planlægger at prøve én her i weekenden.
Kan de garantere levering inden udgangen af 2022, hvor vi skal aflevere Polo'en, så kunne det meget vel ende med at blive sådan en vi bestiller.

Smider man lidt udstyr i, kommer man hurtigt faretruende tæt på prisen på en C-klasse (C200), som i hybridversionen (C300E) er tæt på det optimale køretøj for mit vedkommende.
Den er bare farlig at komme ud af, den vej.
Hvis man lige smider 50 mere, så… man kunne også smide yderligere 30, for så… inden man ser sig om, har man sprunget budgettet 8 gange, solgt konen, ungerne skal sultes og huset skal lejes ud til lyssky mennesker 😂😂
These users thanked the author Nicklossi for the post (total 3):
OzonaJannikThe Micktrix / Dk

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Jannik » 26. mar 2022, 17:24

Nicklossi skrev:
26. mar 2022, 13:51
Den er bare farlig at komme ud af, den vej.
Hvis man lige smider 50 mere, så… man kunne også smide yderligere 30, for så… inden man ser sig om, har man sprunget budgettet 8 gange, solgt konen, ungerne skal sultes og huset skal lejes ud til lyssky mennesker 😂😂
Og det er så lige nøjagtigt sådan det kom til at udspille sig idag.
Det stak heeelt af :shock:

Tog konen og datteren med til Ejner Hessel i Aarhus idag, og fik en rigtig god snak med en sælger derude.
Det korte af det lange er, at planen var at kigge på en A200 Sedan med lidt udstyr, og kom efter 2,5 time (inkl køretid frem og tilbage) hjem med en underskrevet slutseddel på 4-årig leasing af en C300 sedan m. AMG, Premiumpakke og anhængertræk i obsidiansort metallak.

Den er produceret (i Sydafrika) og skulle kunne leveres til juni.

Den er altså bare fin, sådan en C-klasse og er mere eller mindre min drømmebil.
Og det er sq ikke nemt at stå imod, når konen sidder og siger: "skriv nu bare under" :D
IMG_0378.jpeg
IMG_0378.jpeg (364.3 KiB) Vist 1201 gange
These users thanked the author Jannik for the post (total 9):
PFHallasKBoesenKorreborgOzonaThe Micktrix / DkSwoelfMartin1986stadil
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

stoffer
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 21 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af stoffer » 26. mar 2022, 17:39

Tillykke. Det er også en fed bil. Du skulle ikke vente på hybriden? :)
Hvorfor kan du ikke købe BMW 1 serien mere

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 498 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Nicklossi » 26. mar 2022, 17:45

Jannik skrev:
26. mar 2022, 17:24
Nicklossi skrev:
26. mar 2022, 13:51
Den er bare farlig at komme ud af, den vej.
Hvis man lige smider 50 mere, så… man kunne også smide yderligere 30, for så… inden man ser sig om, har man sprunget budgettet 8 gange, solgt konen, ungerne skal sultes og huset skal lejes ud til lyssky mennesker 😂😂
Og det er så lige nøjagtigt sådan det kom til at udspille sig idag.
Det stak heeelt af :shock:

Tog konen og datteren med til Ejner Hessel i Aarhus idag, og fik en rigtig god snak med en sælger derude.
Det korte af det lange er, at planen var at kigge på en A200 Sedan med lidt udstyr, og kom efter 2,5 time (inkl køretid frem og tilbage) hjem med en underskrevet slutseddel på 4-årig leasing af en C300 sedan m. AMG, Premiumpakke og anhængertræk i obsidiansort metallak.

Den er produceret (i Sydafrika) og skulle kunne leveres til juni.

Den er altså bare fin, sådan en C-klasse og er mere eller mindre min drømmebil.
Og det er sq ikke nemt at stå imod, når konen sidder og siger: "skriv nu bare under" :D

IMG_0378.jpeg
Hvis det er under samme betingelser som jeg skrev før… er konen så solgt nu? Var det derfor du bare skulle skrive under? 😂

Tillykke med den! Den er mega fin!

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af DanielB12 » 26. mar 2022, 17:50

Dejlig lørdag! 4 års leasing? Er der så noget rabat at hente eller hvorfor 4?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Jannik » 26. mar 2022, 17:58

Sælgeren fra BMW Aarhus fortalte mig, at BMW har valgt ikke at sælge flere biler til Danmark med forbrændingsmotorer. Ifølge ham havde de fået at vide fra førerbunkeren, at virksomheden ikke tjener noget på disse biler, ved at sælge dem til Danmark. Derfor vil de prioritere bilerne til andre markeder, hvor de rent faktisk tjener på dem.
Det er naturligvis hele forsyningssituationen, der foranlediger sådan en beslutning.

Jeg ville meget gerne have en C300e. Den ville passe mit kørselsbehov perfekt.
Desværre er vi i en situation hvor vi skal aflevere den ene af vores biler til december, og levering af en C300e ville være godt ind i foråret 2023. Derudover kommer der en prisstigning på 7% på alle Mercedes-modeller produceret efter juni i år.
These users thanked the author Jannik for the post:
stoffer
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Jannik » 26. mar 2022, 18:09

DanielB12 skrev:
26. mar 2022, 17:50
Dejlig lørdag! 4 års leasing? Er der så noget rabat at hente eller hvorfor 4?
Ja, helt sikkert en dejlig lørdag :D
Mercedes leaser normalt over 2 år. Det synes jeg er alt for kort, specielt taget den høje udbetaling i betragtning.
Sælgeren regnede på hvad den månedlige ydelse var for 2, 3 og 4 år, og den 4-årige var den billigste, mens den 3-årige var dyrest.
Det samme gjaldt for A-klassen.

Rabat var der intet som helst at hente af.Jeg håbede at jeg i det mindste kunne handle lidt om de 6.000kr i etableringsomkostninger, men nix.
Den bil jeg har bestilt er den eneste C-klasse, der er på vej til landet, som ikke allerede er solgt. Ellers er der levering et stykke inde i 2023.

Sidder i øvrigt lige og finder ud af, at der er elektrisk justerbare forstole i den bil, selvom sælgeren sagde der ikke er.
De er med i premiumpakken. Måske har de sparet dem væk pga. chipmangel :lol:
These users thanked the author Jannik for the post:
DanielB12
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Monze1980 » 26. mar 2022, 18:43

Hvad ender sådan en Mercedes op i på de fire år med etablering og alles ?

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Jannik » 26. mar 2022, 21:01

Monze1980 skrev:
26. mar 2022, 18:43
Hvad ender sådan en Mercedes op i på de fire år med etablering og alles ?
Det er skræmmende, men her er tallene for de 2 tilbud jeg fik idag på 4 års leasing:
361.320,00kr + førstegangsydelse på 40k + etableringsomk. på 6k og 20.000km/år for C300 (ialt 407.345,00kr)
247.140,00kr + førstegangsydelse på 25k + etableringsomk. på 6k og 15.000km/år for A200 (ialt 278.165,00kr)

Dertil kommer naturligvis forsikring, ejerafgift osv.

Var nødt til lige at finde noget at sammenligne med, en Enyaq 80 Sportline render i 382.915kr for 20.000km/år og 4 år.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Monze1980 » 26. mar 2022, 21:21

Det er helt vildt. Kommer aldrig til at forstå det leasing.

Kender ikke priserne for mercerne, men en Enyaq Sportline kan vel erhverves for små 500k., og at skulle give små 400k for at have den i fire år, kan jeg ikke helt se fornuften i.
These users thanked the author Monze1980 for the post (total 4):
Kasper ChristensenlarslynKBoesenBladerunner
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 498 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Nicklossi » 26. mar 2022, 21:28

Jeg synes godt nok også det virker som fuldstændigt vildt høje priser, kontra finansiering af en ny.

Nuvel, man skal nok lægge mere end 40.000kr i udbetaling, men jeg tror ikke sådan en har tabt over 400.000kr på 4 år/80.000km.

Edit:

Kan se der står en til 630 på Bilbasen.
Det er ikke sikkert den har samme udstyr som din, men at den kun skulle være godt 200 værd om fire år, har jeg svært ved at tro 😅

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merce ... re_listing

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af KBoesen » 26. mar 2022, 21:57

Kan da afsløre at en 4 år gammel C220 AMG Line med ca. 80 på tælleren får du ca. 300.000,- for idag... Og dem kunne du handle for ca. 480.000,- spritnye.

Nu ved jeg godt, at vi har et virkeligt hidsigt marked idag, men så lad os sige under normale omstændigheder, så var det 250.000,- man havde fået.

Så ja, pænt meget skod regnestykke, hvis jeg skal komme med mine 5 cents.
These users thanked the author KBoesen for the post:
mortenmol
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Alfafreak
Nyt medlem
Indlæg: 347
Tilmeldt: 13. aug 2008, 10:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 12 times
Been thanked: 37 times

Re: Erfaringer med Mercedes A-Klasse

Indlæg af Alfafreak » 28. mar 2022, 09:39

Jannik skrev:
26. mar 2022, 17:58
Sælgeren fra BMW Aarhus fortalte mig, at BMW har valgt ikke at sælge flere biler til Danmark med forbrændingsmotorer. Ifølge ham havde de fået at vide fra førerbunkeren, at virksomheden ikke tjener noget på disse biler, ved at sælge dem til Danmark. Derfor vil de prioritere bilerne til andre markeder, hvor de rent faktisk tjener på dem.
Det er naturligvis hele forsyningssituationen, der foranlediger sådan en beslutning.

Jeg ville meget gerne have en C300e. Den ville passe mit kørselsbehov perfekt.
Desværre er vi i en situation hvor vi skal aflevere den ene af vores biler til december, og levering af en C300e ville være godt ind i foråret 2023. Derudover kommer der en prisstigning på 7% på alle Mercedes-modeller produceret efter juni i år.
Den er godt nok hård! Vildt at skulle fortælle alle kunderne at fabrikken har givet en støvlen, og man derfor ikke kan levere biler med forbrændingsmotor fremover.

Men det forklarer så også hvorfor BMW har fjernet priserne på deres biler med forbrændingsmotor på deres hjemmeside.
Nogle af hybridbilerne har stadig en pris, og alle elbilerne har en pris.
Nu med BMW i4

Besvar

Tilbage til "The Car Lounge"