Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Stedet hvor tråde om alle andre bilmærker end VAG skal oprettes
Besvar
claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1790
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af claussor » 15. apr 2023, 13:45

Når nu der påpeges mangler ved Tesla, så vil jeg lige smide det sindssygt gode anlæg med der er STANDARD i Y og 3 (pånær SR) der spiller røven ud af bukserne på konkurrenterne.

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 855
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af mortenmol » 15. apr 2023, 20:36

martinta skrev:
HansH skrev:
15. apr 2023, 09:43
TorbenRasmussen skrev:
15. apr 2023, 08:48
Kommentarerne fra tidligere med, at hvis man var i markedet efter en elbil i 400k lejet, så var Tesla oplagt, vil jeg godt udfordre - jeg er i markedet efter en elbil til 650k og jeg ser sq også Tesla’en som en virkelig seriøs kandidat. En Polestar 2 render i +600k før den matcher performance, og en iX3/Q4 når aldrig at matche performance (ikke engang tæt på). Så jeg har daglige kampe inde i hovedet om hvorvidt jeg vil leve med kompromiserne, eller om man så blot har to biler man både hader og elsker.
Men.. så udfordrer du jo ikke de kommentarer. Tværtimod så melder du dig ind i koret.. ;)
Tror du læser forkert her Hans :) (eller også gør jeg)

Torben skriver at hvis man før var i markedet efter en elbil i 400k segmentet så gav tesla mening pris/kvalitet. Hvorimod i dag, selv hvis du leder efter en dyrere premium bil til 650k, så er tesla stadig med i opløbet på trods af at den er så meget billigere. (eller med andre ord: Bilen er pt. mere værd end du skal give for den).

Jeg vil som altid tilføje, at Teslaen har den fantastiske feature, at man simpelthen ikke kan falde i søvn i den på en lang tur på motorvejen - det har man slet ikke tid til når man hele tiden skal være opmærksom på om den finder på at bremse (phantom breaks) eller gør noget andet dumt.
Fungerer din seriøst så dårligt?
Jeg kørte til sommerhuset i båstad fra kbh med autopilot 85% af tiden da jeg sad i et Call med en fra US der krævede en del fokus. Der var et par gange den kørte forbi en lastbil den slagtede ned fra 135 til 128-130 og så foretrækker jeg selv at køre op ad Hallandsåsen. Ellers kører bilen det meste af motorvejen undtagen betalings anlægget på broen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Kevinff » 15. apr 2023, 20:45

Vores fungerer også helt fint på motorvej. De få gange på landevej hvor jeg har brugt det har det også været fornuftigt nok. Der er dog et enkelt sted på landevejen ved os selv hvor der er lidt slinger i valsen

Har så kun kørt omkring 2200 i den totalt så min sample size er ikke mega stor

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af TorbenRasmussen » 15. apr 2023, 21:48

HansH skrev:
martinta skrev:
15. apr 2023, 09:49
HansH skrev:
15. apr 2023, 09:43


Men.. så udfordrer du jo ikke de kommentarer. Tværtimod så melder du dig ind i koret.. ;)
Tror du læser forkert her Hans :) (eller også gør jeg)

Torben skriver at hvis man før var i markedet efter en elbil i 400k segmentet så gav tesla mening pris/kvalitet. Hvorimod i dag, selv hvis du leder efter en dyrere premium bil til 650k, så er tesla stadig med i opløbet på trods af at den er så meget billigere. (eller med andre ord: Bilen er pt. mere værd end du skal give for den).
Hvis Torben skal udfordre de kommentarer, så skal han være uenig i, at Tesla er et oplagt bud i 400K segmentet.

Og det er ikke sådan jeg forstår hans pointe.

Fordi Tesla giver mening for Torben i 650K segmentet, udelukker vel ikke at den også kan give mening i 400K segmentet. Både for ham og for andre.
Alright, så lad os kalde det en udvidelse og ikke en udfordring.

Jeg vedholder dog, at jeg synes det er lidt slapt, at man i en iX3/Q4/GTX/Enyaq ikke kan få noget kvikkere end 6.2-6.8 til de 100, når man for så små penge hos Tesla ryger ned på 5 sekunder. Har man brug for det? Sikkert ikke. Men hvorfor kan man ikke få en variant der kan - VAG’s 300 hk variant virker lidt pewny i forhold til hvad andre kan tilbyde i deres 4x4.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 2):
magreOzona
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1736
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Thor-thor » 16. apr 2023, 00:23

superbeszzz skrev:
15. apr 2023, 10:03
0-100 er en ligegyldig feature. Så snart en bil rammer 6-7 sekunder mangler man ikke motorkraft til overhalinger. Om den så er 4,2; 5,1 eller 5,6 er helt ligegyldigt i min optik.
Ikke 100% enig.
Overordnet set har du naturligvis helt ret i at alt under 8-9 sek. er rigeligt.

Men lækre mellemaccelerationer er gyldne. Jeg kører en del km på landevej/hovedvej. På en dag hvor diverse godtfolk, har rottet sig sammen, om at lave en hale bag "laveste fællesnævner" inden for fart, er en frisk acceleration en gave ;)
These users thanked the author Thor-thor for the post (total 2):
jansomOzona

Brugeravatar
VW-GTE
Helt nyt medlem
Indlæg: 76
Tilmeldt: 13. maj 2020, 16:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af VW-GTE » 16. apr 2023, 06:37

Vil også sige de 0-100 er altså bare de sjoveste, er sådan set ligeglad med om bilen kan fortsætte med at accellere op til 250kmh eller 300 or whatever.
Når man eks holder som den første i lyskrydset, og bilen accelere øjeblikkeligt når man røre speederen og bare er væk inden dem i bag har forstået at nu må de køre, og kun lige anes svagt i bakspejlet :lol:
Men det er måske også bare en fetish jeg har.
Audi Q4 E-Tron 50 Quatro S-Line-2022

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Ozona » 16. apr 2023, 09:34

Jeg er altså enig med Torben, og Thor her.

Jeg kan godt lide at komme hurtigt ud af lyskrydset og så hurtige mellemaccelrationer, men alt over 140 rager mig langsomt.

Jeg er rigtig tiltrukket af Tesla på 0-100 og mellemaccelrationer, men alle de issues der er med især assistentsystemerne vil genere mig alt for meget i hverdagen.

I dag laver jeg ca 7 sek 0-100 i min Passat, og vil gerne ned omkring 5-5,5 - og her kommer Enyaq, GTX osv bare til kort, hvor er det øv man ikke kan lave noget virkelig skarpt

Sendt fra min Xiaomi MI 11T med Tapatalk

These users thanked the author Ozona for the post (total 3):
peter wTargetRas
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af TorbenRasmussen » 16. apr 2023, 10:09

Det er næppe en fetish. Konen havde inden købet af en TM3, proklameret at det var lige meget med accelerationen. Hendes SR er varianten med 325 hk, så hun stryger til 100 på 5.5, hvilket hun nu er blevet ganske godt tilfreds med. Man vænner sig hurtigt til det og netop mellemaccelerationerne og 0-60 er der hvor det giver noget.

Der er min ICE lidt handicappet, da den skal op i omdrejninger før jeg har momentet, så selvom den næsten kan følge med til 100, så er den altså sat når det gælder byhastigheder. Der ville jeg gerne over og have Teslas moment.

Vi havde også prøvekørt andre modeller inden og Born, ID3, e-tron mv. er bare mærkbart langsommere - ikke langsomme, bare langsommere.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

PL
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 70 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af PL » 16. apr 2023, 13:19

Hvis man er bilglad betyder accelleration da i den grad noget, det hører vel også ind under begrebet køreglæde.
Så unikke er Tesla da heller ikke, der er andre mærker der kan nærmest det samme, også ICE biler.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af N » 16. apr 2023, 14:02

PL skrev:
16. apr 2023, 13:19
Hvis man er bilglad betyder accelleration da i den grad noget, det hører vel også ind under begrebet køreglæde.
Så unikke er Tesla da heller ikke, der er andre mærker der kan nærmest det samme, også ICE biler.
Bare ikke til de priser - hvilket jo er det, som gør Tesla så svær at komme udenom.

Jeg overvejer pt. en 2016-2018 A6 3.0 TDI Quattro. Til de samme penge kan man få en fabriksny Model Y, som uden vanskeligheder render fra A6'eren...

HenrikH
Medlem
Indlæg: 559
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 145 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af HenrikH » 16. apr 2023, 14:16

TorbenRasmussen skrev:
15. apr 2023, 21:48
HansH skrev:
martinta skrev:
15. apr 2023, 09:49


Tror du læser forkert her Hans :) (eller også gør jeg)

Torben skriver at hvis man før var i markedet efter en elbil i 400k segmentet så gav tesla mening pris/kvalitet. Hvorimod i dag, selv hvis du leder efter en dyrere premium bil til 650k, så er tesla stadig med i opløbet på trods af at den er så meget billigere. (eller med andre ord: Bilen er pt. mere værd end du skal give for den).
Hvis Torben skal udfordre de kommentarer, så skal han være uenig i, at Tesla er et oplagt bud i 400K segmentet.

Og det er ikke sådan jeg forstår hans pointe.

Fordi Tesla giver mening for Torben i 650K segmentet, udelukker vel ikke at den også kan give mening i 400K segmentet. Både for ham og for andre.
Alright, så lad os kalde det en udvidelse og ikke en udfordring.

Jeg vedholder dog, at jeg synes det er lidt slapt, at man i en iX3/Q4/GTX/Enyaq ikke kan få noget kvikkere end 6.2-6.8 til de 100, når man for så små penge hos Tesla ryger ned på 5 sekunder. Har man brug for det? Sikkert ikke. Men hvorfor kan man ikke få en variant der kan - VAG’s 300 hk variant virker lidt pewny i forhold til hvad andre kan tilbyde i deres 4x4.
Har endnu ikke rigtigt været i markedet efter en elbil, da jeg har brig for en der kan trække hestetrailer.
Så har fysisk prøvet diverse elbiler, men hvad med en Ford Mustang-E ? Den har da pæn performance? Og i mine (subjektive) øjne en langt pænere bil end en Tesla Y
Ved så ikke hvor meget den evt så halter andre steder ift udstyr, kvalitet

john m
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 7. feb 2015, 09:27
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 57 times
Been thanked: 17 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af john m » 16. apr 2023, 14:19

Det er fuldstændig ligemeget, det er jo en mustang 😉🙂👍🍾💥🚘

PL
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 70 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af PL » 16. apr 2023, 14:45

N skrev:
16. apr 2023, 14:02
PL skrev:
16. apr 2023, 13:19
Hvis man er bilglad betyder accelleration da i den grad noget, det hører vel også ind under begrebet køreglæde.
Så unikke er Tesla da heller ikke, der er andre mærker der kan nærmest det samme, også ICE biler.
Bare ikke til de priser - hvilket jo er det, som gør Tesla så svær at komme udenom.

Jeg overvejer pt. en 2016-2018 A6 3.0 TDI Quattro. Til de samme penge kan man få en fabriksny Model Y, som uden vanskeligheder render fra A6'eren...
Det kan jeg sagtens følge, man får ikke performance til de samme penge andre steder. Til gengæld halter alt andet en del 😄

Man kan håbe at Teslas prispolitik kan trække andre mærker i den rigtige retning.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1736
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Thor-thor » 16. apr 2023, 16:03

Thor-thor skrev:
16. apr 2023, 00:23
....lækre mellemaccelerationer er gyldne.
I øvrigt en nylig accelerations-oplevelse. Kører på en hovedvej i Fiat 500e. Foran kører en A4 1.8T.
Jeg kommer tættere på og vi kører nu 78 km/t (får fornemmelsen af, at han har sat farten ned, men kan tage fejl).
Da der er frit/god oversigt går jeg i gang med en overhaling. Da jeg kommer op på siden, kan jeg høre at der pludselig bliver fyret godt op derovre. Fiat'en får pisken og smutter forbi, på trods af at fyrbøderen i indersporets er på overarbejde.

Ungersvenden i A4 er tydeligvis utilfreds. Han er efterfølgende stort set limet til bagkofangeren og kører nu pludselig omkring 90 km/t, indtil han kort efter kan overhale, henover fuldt optrukket stribe og sildeben, mens han triumferende tænder havariblinket.... 8-)
These users thanked the author Thor-thor for the post:
jansom

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Ozona » 16. apr 2023, 19:17

PL skrev:Hvis man er bilglad betyder accelleration da i den grad noget, det hører vel også ind under begrebet køreglæde.
Så unikke er Tesla da heller ikke, der er andre mærker der kan nærmest det samme, også ICE biler.
Hvilke? For jeg synes dælme ikke jeg kan finde nogen? ( I hvert fald ikke jeg synes der er fede) men jeg kan måske overset nogen?

Sendt fra min Xiaomi MI 11T med Tapatalk

Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af ANAJ » 16. apr 2023, 19:23

PL skrev:
N skrev:
16. apr 2023, 14:02
PL skrev:
16. apr 2023, 13:19
Hvis man er bilglad betyder accelleration da i den grad noget, det hører vel også ind under begrebet køreglæde.
Så unikke er Tesla da heller ikke, der er andre mærker der kan nærmest det samme, også ICE biler.
Bare ikke til de priser - hvilket jo er det, som gør Tesla så svær at komme udenom.

Jeg overvejer pt. en 2016-2018 A6 3.0 TDI Quattro. Til de samme penge kan man få en fabriksny Model Y, som uden vanskeligheder render fra A6'eren...
Det kan jeg sagtens følge, man får ikke performance til de samme penge andre steder. Til gengæld halter alt andet en del Billede

Man kan håbe at Teslas prispolitik kan trække andre mærker i den rigtige retning.
Hold nu op…. Det er jo ikke den bedst sælgende bil fordi den er hurtig.

Noget af det vi sætter allermest pris på i vores Model Y er:
- Plads og praktikalitet: Vi er 5 inkl en på 1 år i bagudvendt autostol, og det går uden problemer. Benplads er suveræn.
Derudover har vi pakket både en Emmaljunga barnevogn og Baby Jogger klapvogn samt tasker til 5-dages tur uden problemer. Tror endda vi have en lille gasgrill med i frunk.
- Infotainment/smartphone app: Infotainment er det bedste jeg nogensinde har set i en bil. Skærmen er fantastisk og fungerer som en iPad. Navigation fungerer gnidningsløst, Netflix og Disney+ er fantastisk underholdning for ungerne på farten, og når vi pakker bil.
App’en kan kontrollere alt, og overvåge alt. Så glemmer vi at lukke en dør, eller står et vindue åbent får vi en notifikation. Vi kan forvarme bil, tænde sædevarme osv (det kan andre også, men stadig)
- Rækkevidde: Den kører nemt 450-500 med mit kørselsmønster om sommeren.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author ANAJ for the post (total 2):
BrianBMikael M109R

PL
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 70 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af PL » 16. apr 2023, 19:36

Ozona skrev:
16. apr 2023, 19:17
PL skrev:Hvis man er bilglad betyder accelleration da i den grad noget, det hører vel også ind under begrebet køreglæde.
Så unikke er Tesla da heller ikke, der er andre mærker der kan nærmest det samme, også ICE biler.
Hvilke? For jeg synes dælme ikke jeg kan finde nogen? ( I hvert fald ikke jeg synes der er fede) men jeg kan måske overset nogen?

Sendt fra min Xiaomi MI 11T med Tapatalk
BMW, Polestar, ja selv Ford.
TM3 performances tal er i øvrigt latterlige, da det kræver en del forberedelse at nå under de 4 sek. (3,3 sek er ikke fra stilstand)
Jeg synes så ikke Tesla er særlig fede, altså udover præstationerne.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Kevinff » 16. apr 2023, 19:43

ANAJ skrev:
PL skrev:
N skrev:
16. apr 2023, 14:02
Bare ikke til de priser - hvilket jo er det, som gør Tesla så svær at komme udenom.

Jeg overvejer pt. en 2016-2018 A6 3.0 TDI Quattro. Til de samme penge kan man få en fabriksny Model Y, som uden vanskeligheder render fra A6'eren...
Det kan jeg sagtens følge, man får ikke performance til de samme penge andre steder. Til gengæld halter alt andet en del Billede

Man kan håbe at Teslas prispolitik kan trække andre mærker i den rigtige retning.
Hold nu op…. Det er jo ikke den bedst sælgende bil fordi den er hurtig.

Noget af det vi sætter allermest pris på i vores Model Y er:
- Plads og praktikalitet: Vi er 5 inkl en på 1 år i bagudvendt autostol, og det går uden problemer. Benplads er suveræn.
Derudover har vi pakket både en Emmaljunga barnevogn og Baby Jogger klapvogn samt tasker til 5-dages tur uden problemer. Tror endda vi have en lille gasgrill med i frunk.
- Infotainment/smartphone app: Infotainment er det bedste jeg nogensinde har set i en bil. Skærmen er fantastisk og fungerer som en iPad. Navigation fungerer gnidningsløst, Netflix og Disney+ er fantastisk underholdning for ungerne på farten, og når vi pakker bil.
App’en kan kontrollere alt, og overvåge alt. Så glemmer vi at lukke en dør, eller står et vindue åbent får vi en notifikation. Vi kan forvarme bil, tænde sædevarme osv (det kan andre også, men stadig)
- Rækkevidde: Den kører nemt 450-500 med mit kørselsmønster om sommeren.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Er det en Big star supreme? I såfald må du meget gerne sende billeder af hvordan du pakker den for selvom der er plads til vores synes jeg stadig den er pisse uhandy og giver mig grå hår Billede det er på grænsen til at jeg overvejer at købe en mindre barnevogn.

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af martinta » 16. apr 2023, 19:43

HenrikH skrev:
16. apr 2023, 14:16
Har endnu ikke rigtigt været i markedet efter en elbil, da jeg har brig for en der kan trække hestetrailer.
Så har fysisk prøvet diverse elbiler, men hvad med en Ford Mustang-E ? Den har da pæn performance? Og i mine (subjektive) øjne en langt pænere bil end en Tesla Y
Ved så ikke hvor meget den evt så halter andre steder ift udstyr, kvalitet
Vi er lidt ude i mosters, kærestes ven ish.. Så tag det med et gran salt.

Men min nabo har en Mustang Mach-e og jvf. taber den voldsomt meget rækkevidde når den er kold. Den er så også uden varmepumpe, hvor Tesla og de fleste andre jo har varmepumpe. Så jeg ville nok vente på Mustang Mach-E V2 inden jeg sprand på den vogn :)

Men enig, bilen kører godt, og er generelt pæn og velkørerne (baseret på de få ture jeg har været med på)

PL
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 70 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af PL » 16. apr 2023, 19:44

ANAJ skrev:
16. apr 2023, 19:23
PL skrev:
N skrev:
16. apr 2023, 14:02


Bare ikke til de priser - hvilket jo er det, som gør Tesla så svær at komme udenom.

Jeg overvejer pt. en 2016-2018 A6 3.0 TDI Quattro. Til de samme penge kan man få en fabriksny Model Y, som uden vanskeligheder render fra A6'eren...
Det kan jeg sagtens følge, man får ikke performance til de samme penge andre steder. Til gengæld halter alt andet en del Billede

Man kan håbe at Teslas prispolitik kan trække andre mærker i den rigtige retning.
Hold nu op…. Det er jo ikke den bedst sælgende bil fordi den er hurtig.

Noget af det vi sætter allermest pris på i vores Model Y er:
- Plads og praktikalitet: Vi er 5 inkl en på 1 år i bagudvendt autostol, og det går uden problemer. Benplads er suveræn.
Derudover har vi pakket både en Emmaljunga barnevogn og Baby Jogger klapvogn samt tasker til 5-dages tur uden problemer. Tror endda vi have en lille gasgrill med i frunk.
- Infotainment/smartphone app: Infotainment er det bedste jeg nogensinde har set i en bil. Skærmen er fantastisk og fungerer som en iPad. Navigation fungerer gnidningsløst, Netflix og Disney+ er fantastisk underholdning for ungerne på farten, og når vi pakker bil.
App’en kan kontrollere alt, og overvåge alt. Så glemmer vi at lukke en dør, eller står et vindue åbent får vi en notifikation. Vi kan forvarme bil, tænde sædevarme osv (det kan andre også, men stadig)
- Rækkevidde: Den kører nemt 450-500 med mit kørselsmønster om sommeren.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Øhm, der går vist lidt stråmand i den, jeg forholder mig til snakken om acceleration og køreglæde, ikke hvorfor der er solgt mange Teslaer, eller hvor mange Emmaljungaer der er plads til i en model Y.

Det er superfedt at du er glad for din Tesla og at den opfylder dine behov, det vil jeg på ingen måde tage fra dig,

ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af ANAJ » 16. apr 2023, 19:50

Kevinff skrev:
ANAJ skrev:
PL skrev: Det kan jeg sagtens følge, man får ikke performance til de samme penge andre steder. Til gengæld halter alt andet en del Billede

Man kan håbe at Teslas prispolitik kan trække andre mærker i den rigtige retning.
Hold nu op…. Det er jo ikke den bedst sælgende bil fordi den er hurtig.

Noget af det vi sætter allermest pris på i vores Model Y er:
- Plads og praktikalitet: Vi er 5 inkl en på 1 år i bagudvendt autostol, og det går uden problemer. Benplads er suveræn.
Derudover har vi pakket både en Emmaljunga barnevogn og Baby Jogger klapvogn samt tasker til 5-dages tur uden problemer. Tror endda vi have en lille gasgrill med i frunk.
- Infotainment/smartphone app: Infotainment er det bedste jeg nogensinde har set i en bil. Skærmen er fantastisk og fungerer som en iPad. Navigation fungerer gnidningsløst, Netflix og Disney+ er fantastisk underholdning for ungerne på farten, og når vi pakker bil.
App’en kan kontrollere alt, og overvåge alt. Så glemmer vi at lukke en dør, eller står et vindue åbent får vi en notifikation. Vi kan forvarme bil, tænde sædevarme osv (det kan andre også, men stadig)
- Rækkevidde: Den kører nemt 450-500 med mit kørselsmønster om sommeren.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Er det en Big star supreme? I såfald må du meget gerne sende billeder af hvordan du pakker den for selvom der er plads til vores synes jeg stadig den er pisse uhandy og giver mig grå hår Billede det er på grænsen til at jeg overvejer at købe en mindre barnevogn.
Billede

Det her var ikke lige pakket til langtur, men fra en endagstur med begge vogne med de fleste hjul på.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af KBoesen » 16. apr 2023, 20:33

KMDTHY skrev:
14. apr 2023, 09:08
Men alligevel sælger MEB bilerne fra VAG ret godt.
Naaah, det gør de faktisk ikke.

VW har stort set ikke solgt en ny ID.3/4/5 siden Tesla justerede priserne. Og det er i hele EU.

Det eneste der "redder" dem på salgstallene, at de har været så håbløst bagud med leveringerne.

Men inden meget kort tid, der render ordrerbøgerne ud.

Så de skal bare se og få taget sig sammen. Men for ikke at skabe for negativ vibe omkring brandet, er de nødt til at holde startprisen, men så læsse godt med udstyr i bilerne. Ligesom Skoda gør det.

Så er det også meget nemmere, stille og roligt pille udstyr ud igen, alt efter hvordan salget gør, end at flytte selve prisen 50 op eller ned.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1736
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Thor-thor » 16. apr 2023, 22:28

PL skrev:
16. apr 2023, 19:44
ANAJ skrev:
16. apr 2023, 19:23
PL skrev: .... man får ikke performance til de samme penge andre steder. Til gengæld halter alt andet en del Billede
.
Hold nu op…. Det er jo ikke den bedst sælgende bil fordi den er hurtig.

Noget af det vi sætter allermest pris på i vores Model Y er:
Øhm, der går vist lidt stråmand i den, jeg forholder mig til snakken om acceleration og køreglæde, ikke hvorfor der er solgt mange Teslaer....
"..... performance.... ..Til gengæld halter alt andet en del"?

PL
Nyt medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 70 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af PL » 17. apr 2023, 00:18

Thor-thor skrev:
16. apr 2023, 22:28
PL skrev:
16. apr 2023, 19:44
ANAJ skrev:
16. apr 2023, 19:23

Hold nu op…. Det er jo ikke den bedst sælgende bil fordi den er hurtig.

Noget af det vi sætter allermest pris på i vores Model Y er:
Øhm, der går vist lidt stråmand i den, jeg forholder mig til snakken om acceleration og køreglæde, ikke hvorfor der er solgt mange Teslaer....
"..... performance.... ..Til gengæld halter alt andet en del"?
Du har sådan set lige citeret hvad jeg mener med performance.. men fair nok at prøve at bygge en ny stråmand på semantik.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1736
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Thor-thor » 17. apr 2023, 12:15

PL skrev:
17. apr 2023, 00:18
Thor-thor skrev:
16. apr 2023, 22:28
PL skrev:
16. apr 2023, 19:44

Øhm, der går vist lidt stråmand i den, jeg forholder mig til snakken om acceleration og køreglæde, ikke hvorfor der er solgt mange Teslaer....
"..... performance.... ..Til gengæld halter alt andet en del"?
Du har sådan set lige citeret hvad jeg mener med performance.. men fair nok at prøve at bygge en ny stråmand på semantik.
Du er meget glad for at kaste med "stråmænd"?
Citatet var sådan set bare for at illustrere, at du ikke kun forholder dig til acceleration? Du får, i en enkelt sætning, signaleret, at "alt andet" ved Tesla åbenbart er noget skrammel, hvilket så afføder en kommentar fra @ANAJ omkring at der er en del andre grunde til køb? Hvilket du efterfølgende påstår er en stråmand?
Det er dig selv der åbner diskussionen om "alt andet" op?
These users thanked the author Thor-thor for the post:
Mikael M109R

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af peter w » 17. apr 2023, 13:00

Gaaaab
These users thanked the author peter w for the post (total 2):
Passatg 3cDanielB12
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af _Jensen » 19. apr 2023, 21:48

Tesla margin er faldet 24%! Det er koster dyrt at sænke deres priser så markant.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af TorbenRasmussen » 20. apr 2023, 13:15

Hvis man producerer tilsvarende mange biler og hvis de alle sammen fungerer perfekt, så etablerer man jo blot en sikker markedsposition. At dømme efter hvor svært det er at få en værkstedstid, så er sidstnævnte forudsætning dog ikke helt tilfældet...
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Kevinff » 20. apr 2023, 13:27

Når man tænker på at VW direktør i 2018 sagde at de i 2020 ville sælge lige så gode elbiler som Tesla men til den halve pris så klør de sig nok lidt i hovedet pt

Tesla satte priserne i usa ned igen igår vist. 4-5 gang nu.
These users thanked the author Kevinff for the post (total 2):
martintaDanielB12

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af superbeszzz » 6. okt 2023, 13:26

Nu læste jeg mig lige til, at Tesla endnu en gang har reduceret priserne på TM3 og TMY i USA med op til 2.500 USD. Spændende om de følger med i Europa/DK
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Besvar

Tilbage til "The Car Lounge"