Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Stedet hvor tråde om alle andre bilmærker end VAG skal oprettes
Besvar
Brugeravatar
VW-GTE
Helt nyt medlem
Indlæg: 76
Tilmeldt: 13. maj 2020, 16:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af VW-GTE » 14. apr 2023, 09:23

KMDTHY skrev:
14. apr 2023, 09:08
VW-GTE skrev:
14. apr 2023, 09:01
VAG og mange andre sov i timen da det for alvor blev elektrisk…Tesla styre jo for vildt, der er ingen pt der når dem til sokkeholderne.
Men alligevel sælger MEB bilerne fra VAG ret godt.
Jaja, den slags findes endnu :mrgreen:
Audi Q4 E-Tron 50 Quatro S-Line-2022

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 395 times
Been thanked: 478 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Monze1980 » 14. apr 2023, 09:30

DanielB12 skrev:
14. apr 2023, 08:54
Man er en stædig idiot/rad hvis man helt fravælger Tesla når man kigger bil i 300-380k kr.-segmentet. Man får satme meget bil for pengene.. uanset om Musk er en idiot eller ej. og ift. de fejl og misses de har, så er VAG da ikke bedre.. Skæve bremser, software der i den grad halter, opdateringer der udskydes, biler der ikke vil kendes ved sin ejer* og hvad de ellers har præsteret af tosserier.


*Måske det i virkeligheden er en feature?
Ja, der er megt bil for pengene, uden tvivl.

De misses VAG har/har haft er som sådan ikke generelle og rammer alle kunder. Dét gør Teslas stunt. Jeg er med på Tesla gør det af en grund, men ét eller andet sted, er der gået noget helt galt, når priserne sådan både kan og bliver sænket.

Jeg var blevet rasende, skuffet, ked af det, og sikkert en masse andre ting, hvis jeg havde købt en Tesla for så at de blev sat ned efterfølgende, som tilfældet har været.
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Realtor » 14. apr 2023, 09:31

Y LR 433 og Y Perf. 456.

Satme skarpe priser især på en performance.

Var min e-tron væk, så var der en god chance for det blev bestilt en sort performance med sort interiør. Det eneste som ville holde mig tilbage var - sættes de mon yderligere ned om 3 mdr?
These users thanked the author Realtor for the post:
Monze1980
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 615 times
Been thanked: 461 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af KMDTHY » 14. apr 2023, 09:36

Realtor skrev:
14. apr 2023, 09:31
Y LR 433 og Y Perf. 456.

Satme skarpe priser især på en performance.

Var min e-tron væk, så var der en god chance for det blev bestilt en sort performance med sort interiør. Det eneste som ville holde mig tilbage var - sættes de mon yderligere ned om 3 mdr?
Tør du vente, sættes den op igen? You never know :twisted:

Men tilvælger man 20" Induction-fælge til en LR... så er der ikke langt op(6500 kr) til en Performance som kommer med 21'' Überturbine-fælge standard.
These users thanked the author KMDTHY for the post (total 2):
DanielB12N
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
VW-GTE
Helt nyt medlem
Indlæg: 76
Tilmeldt: 13. maj 2020, 16:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af VW-GTE » 14. apr 2023, 09:42

Tror man skal købe i nu’et hvor behovet er der.

Vi bliver altid lidt iriterede når man lige har købt noget der så en månede senere bliver set 25% billigere end hvad man selv gav, men sådan er det bare, hovedsagen er at man er glad for det man har, uanset hvad det er.
These users thanked the author VW-GTE for the post (total 3):
donfetafulmartintaDanielB12
Audi Q4 E-Tron 50 Quatro S-Line-2022

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af martinta » 14. apr 2023, 09:52

VW-GTE skrev:
14. apr 2023, 09:42
Tror man skal købe i nu’et hvor behovet er der.

Vi bliver altid lidt iriterede når man lige har købt noget der så en månede senere bliver set 25% billigere end hvad man selv gav, men sådan er det bare, hovedsagen er at man er glad for det man har, uanset hvad det er.
Jeg tror også vi skal vende os til en ny virkelighed (i hvert fald når vi taler tesla).

Har de ledig produktion, så sættes prisen ned. Har de backlog så sættes prisen op. I modsætning til det vi er vant til hvor bilen får en pris når den lanceres og så køres der løbende kampagner på specifikke udstyrsmodeller.

Så ja, tror også man skal tage beslutningen i nuet, og så være glad for det man har købt i stedet for at tænke på hvordan det kunne have været hvis man havde haft en krystalkugle.
These users thanked the author martinta for the post:
VW-GTE

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af DanielB12 » 14. apr 2023, 10:06

Monze1980 skrev:
14. apr 2023, 09:30
DanielB12 skrev:
14. apr 2023, 08:54
Man er en stædig idiot/rad hvis man helt fravælger Tesla når man kigger bil i 300-380k kr.-segmentet. Man får satme meget bil for pengene.. uanset om Musk er en idiot eller ej. og ift. de fejl og misses de har, så er VAG da ikke bedre.. Skæve bremser, software der i den grad halter, opdateringer der udskydes, biler der ikke vil kendes ved sin ejer* og hvad de ellers har præsteret af tosserier.


*Måske det i virkeligheden er en feature?
Ja, der er megt bil for pengene, uden tvivl.

De misses VAG har/har haft er som sådan ikke generelle og rammer alle kunder. Dét gør Teslas stunt. Jeg er med på Tesla gør det af en grund, men ét eller andet sted, er der gået noget helt galt, når priserne sådan både kan og bliver sænket.

Jeg var blevet rasende, skuffet, ked af det, og sikkert en masse andre ting, hvis jeg havde købt en Tesla for så at de blev sat ned efterfølgende, som tilfældet har været.
Men med tesla så køber du dig ind i det med at alle er skåret over én kam og buttfuckes lige hårdt, so to speak.. Med VAG er man jo enten buttfucked meget eller rigtig meget.. eller slet ikke, fordi man er naiv :lol:

Og VAG er nok ikke slemmere end andre, eller intet slår BMW selvfølgelig, det er bare nærliggende at sparke til dem nu vi er på VAGcars.

Prisen ja. men igen så synes jeg præmissen for deres volantile priser er meget bedre end den måde som priserne på biler er nu, hvor det ligeså meget er dit jyske gen der afgør om prisen er god, som at sælgeren fik morgensex og er ekstra glad..
Vores eget eksempel synes jeg er perfekt - vi er stort set de eneste i BMW iX3-gruppen der opnåede en rabat af betydning da vi købte vores.. der ville jeg da, hvis jeg var en af dem der ikke fik en rabat, være endnu mere øv over at en eller anden tosse var mere heldig/dygtig/købsparat/whatever end jeg lige var.. Hos tesla er man lige.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 395 times
Been thanked: 478 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Monze1980 » 14. apr 2023, 11:42

Jeg forstår simpelthen ikke det du skriver, eller forsøger at hentyde til.
These users thanked the author Monze1980 for the post (total 2):
jansombaconbaronen
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af HansH » 14. apr 2023, 11:56

Monze1980 skrev:
14. apr 2023, 11:42
Jeg forstår simpelthen ikke det du skriver, eller forsøger at hentyde til.
Jeg tror / gætter på at Daniel supplerer martinta's indlæg lige forinden, hvor Martin kommenterer på at prisdannelsen hos Tesla er bestemt af noget så jordnært som udbud og efterspørgsel. Dvs at prisen kan svinge næsten som dagskursen på aktier.
Well .. bop-bop ... men du forstår pointen.

Og hans pointe er, at det således ikke er op til den enkelte købers held & forhandlingsevner at opnå en gunstig pris .. men at det er Musk's dagsudbud der sætter prisen ens for alle.

Noget i den stil.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
Monze1980DanielB12
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af DanielB12 » 14. apr 2023, 12:13

Yeah.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
Monze1980
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

DennisT
Medlem
Indlæg: 759
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 43 times
Been thanked: 43 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af DennisT » 14. apr 2023, 12:57

Jeg er bare så glad, for at jeg købte en TM3 da de kostede en formue :D

Men har lige kigget på BMW I4 M50 igen og Mercedes EQE :roll: Mercedes er desværre for dyr til min pengepung og BMW er jeg i overvejelser om, da min kollega snakker rigtig godt om sin...

Jeg gruer for hvordan tesla's serviceværksteder skal kunne følge med, med den eksplosive vækst, der har været salg af deres biler.. :o
Og er sgu lidt træt, at have ventet på svar gennem deres app i mere end en måned, for at få skiftet en amplifier, da alt Sub forsvandt ud af det blå..

Men er jeg villig til at smide penge på jorden for at komme over i et andet brand? sikkert ikke, så lever med tesla'en endnu.
Instagram: all_the_good_wine

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 79 times
Been thanked: 104 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af mobworld » 14. apr 2023, 13:53

DennisT skrev:
14. apr 2023, 12:57
Men har lige kigget på BMW I4 M50 igen ........
Hvis jeg ikke havde brug for bagsæde rækken i ny og næh, havde jeg også kigget på en I4 M50, men der er for trangt bagi ....

Vær lige obs på det
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af jansom » 14. apr 2023, 13:58

Musk sælger jo bare biler som var det telefoner eller kogeplader. Det er en anden virkelighed vi skal vænne os til. En brugsting, der svinger i pris og er på tilbud engang imellem.
Tesla har jo været alt alt for dyre før. Prisen nærmer sig hvad de burde koste.
These users thanked the author jansom for the post:
HansH
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 494 times
Been thanked: 252 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af donfetaful » 14. apr 2023, 13:59

martinta skrev:
14. apr 2023, 09:52

Jeg tror også vi skal vende os til en ny virkelighed (i hvert fald når vi taler tesla).

Har de ledig produktion, så sættes prisen ned. Har de backlog så sættes prisen op.
Er det ikke sådan amerikanere tænker? "Har jeg for meget at lave på jobbet, sættes prisen op på mit arbejde. Har jeg for lidt, så sætter jeg prisen ned."

Det giver god mening tænker jeg
Kør og vær glad 🛻💨

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af DanielB12 » 14. apr 2023, 14:07

DennisT skrev:
14. apr 2023, 12:57
Jeg er bare så glad, for at jeg købte en TM3 da de kostede en formue :D

Men har lige kigget på BMW I4 M50 igen og Mercedes EQE :roll: Mercedes er desværre for dyr til min pengepung og BMW er jeg i overvejelser om, da min kollega snakker rigtig godt om sin...

Jeg gruer for hvordan tesla's serviceværksteder skal kunne følge med, med den eksplosive vækst, der har været salg af deres biler.. :o
Og er sgu lidt træt, at have ventet på svar gennem deres app i mere end en måned, for at få skiftet en amplifier, da alt Sub forsvandt ud af det blå..

Men er jeg villig til at smide penge på jorden for at komme over i et andet brand? sikkert ikke, så lever med tesla'en endnu.
De åbner nyt værksted og “salgsafdeling” her i Køge i løbet af i år
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Kevinff » 14. apr 2023, 14:43

Yes og det bliver større end det nye de lige har lavet i Ribe. Mener showroom først er klar om et år men de tager det i brug i år til udlevering af biler så det kan godt tænkes de forventer voldsomt salg hvilket en pris nedsætning endnu engang godt kunne sætte skub i

DennisT
Medlem
Indlæg: 759
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 43 times
Been thanked: 43 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af DennisT » 14. apr 2023, 15:20

mobworld skrev:
14. apr 2023, 13:53
DennisT skrev:
14. apr 2023, 12:57
Men har lige kigget på BMW I4 M50 igen ........
Hvis jeg ikke havde brug for bagsæde rækken i ny og næh, havde jeg også kigget på en I4 M50, men der er for trangt bagi ....

Vær lige obs på det
Har været ude og se den og lillemands barnesæde kan være der uden problemer, så vi burde være homefree der, men tak for input.
90 % af tiden er jeg også alene i bilen :)
Instagram: all_the_good_wine

DennisT
Medlem
Indlæg: 759
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 43 times
Been thanked: 43 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af DennisT » 14. apr 2023, 15:22

DanielB12 skrev:
14. apr 2023, 14:07
DennisT skrev:
14. apr 2023, 12:57
Jeg er bare så glad, for at jeg købte en TM3 da de kostede en formue :D

Men har lige kigget på BMW I4 M50 igen og Mercedes EQE :roll: Mercedes er desværre for dyr til min pengepung og BMW er jeg i overvejelser om, da min kollega snakker rigtig godt om sin...

Jeg gruer for hvordan tesla's serviceværksteder skal kunne følge med, med den eksplosive vækst, der har været salg af deres biler.. :o
Og er sgu lidt træt, at have ventet på svar gennem deres app i mere end en måned, for at få skiftet en amplifier, da alt Sub forsvandt ud af det blå..

Men er jeg villig til at smide penge på jorden for at komme over i et andet brand? sikkert ikke, så lever med tesla'en endnu.
De åbner nyt værksted og “salgsafdeling” her i Køge i løbet af i år
Ja, det er jeg også opmærksom på, men tror ikke at et værksted kan gøre det, nu hvor der er så mange solgte biler...
Men lad os nu se hvad tiden bringer, for det er godt nok en del penge der vil forsvinde ud i den blå luft hvis teslaen skal sælges :oops:
Instagram: all_the_good_wine

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Realtor » 15. apr 2023, 00:09

Der begynder også at komme nogle fornufige I4 M50 på markedet, kontra de fantasipriser som de tidligere har stået til.

Men det at en tesla ikke skal serviceres tæller også super positivt i min bog. Som tidligere skrevet, så gik min kollegas tm3 sr 3 år og 90tkm uden at besøge tesla en eneste gang. Den kostede 4 dæk i udgifter på de 3 år, så den havde sommer og vinterdæk. Tvivler på man kan finde billigere driftsudgifter end det.

Samtidig er garanti på tesla langt bedre end det tyske. 4 år / 80tkm som basis + 8 år / 160 eller 190tkm for de fleste på batteri og drivlinie. Men udfordringen bliver at markedet på sigt bliver oversvømmet af teslaer, som det allerede er ved at ske nu, og med private sælgere i stor stil, så skal der underbydes og det giver / formentlig store afskrivninger.
These users thanked the author Realtor for the post (total 2):
VW-GTEN
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Mads H
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 15. mar 2015, 21:46
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tjæreborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 65 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Mads H » 15. apr 2023, 06:43

Kevinff skrev:
14. apr 2023, 14:43
Yes og det bliver større end det nye de lige har lavet i Ribe. Mener showroom først er klar om et år men de tager det i brug i år til udlevering af biler så det kan godt tænkes de forventer voldsomt salg hvilket en pris nedsætning endnu engang godt kunne sætte skub i
Blot til info så har Tesla ikke selv bygget i Ribe. Det er en lokal bilhandler der har bygget det, og efterfølgende lejet det ud til Tesla.
These users thanked the author Mads H for the post:
eichmeier
2017 Golf 7 SV 1.4TSI DSG7 R-Line+
1993 Corrado VR6

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af martinta » 15. apr 2023, 08:18

Realtor skrev:
15. apr 2023, 00:09
Der begynder også at komme nogle fornufige I4 M50 på markedet, kontra de fantasipriser som de tidligere har stået til.

Men det at en tesla ikke skal serviceres tæller også super positivt i min bog. Som tidligere skrevet, så gik min kollegas tm3 sr 3 år og 90tkm uden at besøge tesla en eneste gang. Den kostede 4 dæk i udgifter på de 3 år, så den havde sommer og vinterdæk. Tvivler på man kan finde billigere driftsudgifter end det.

Samtidig er garanti på tesla langt bedre end det tyske. 4 år / 80tkm som basis + 8 år / 160 eller 190tkm for de fleste på batteri og drivlinie. Men udfordringen bliver at markedet på sigt bliver oversvømmet af teslaer, som det allerede er ved at ske nu, og med private sælgere i stor stil, så skal der underbydes og det giver / formentlig store afskrivninger.
For ikke at nævne, at der bliver endnu større problemer med at få et besøg på værkstedet når den fejler noget. Århus værkstedet er helt umuligt, og mon ikke de andre lider samme "skæbne" med alle de biler der nu bliver skubbet ud.

Så selvom det er billigere uden service, så er det også ret nødvendigt at den ikke skal til service :lol:

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af Kevinff » 15. apr 2023, 08:23

Mads H skrev:
Kevinff skrev:
14. apr 2023, 14:43
Yes og det bliver større end det nye de lige har lavet i Ribe. Mener showroom først er klar om et år men de tager det i brug i år til udlevering af biler så det kan godt tænkes de forventer voldsomt salg hvilket en pris nedsætning endnu engang godt kunne sætte skub i
Blot til info så har Tesla ikke selv bygget i Ribe. Det er en lokal bilhandler der har bygget det, og efterfølgende lejet det ud til Tesla.
Same same Billede tænker ikke tesla bygger selv nogle steder i Danmark Billede

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af TorbenRasmussen » 15. apr 2023, 08:48

De mange Teslaer på markedet har så haft noget af et impact på servicen. Det er nu 2 uger siden jeg fejlmeldte vores 3’er med fejl på stort set alt det sjove udstyr udtaget motoren, og der er intet sket. Der gik over en uge før de overhovedet ringede tilbage og de er ikke kommet nærmere en løsning eller at have booket den ind til service.

Kommentarerne fra tidligere med, at hvis man var i markedet efter en elbil i 400k lejet, så var Tesla oplagt, vil jeg godt udfordre - jeg er i markedet efter en elbil til 650k og jeg ser sq også Tesla’en som en virkelig seriøs kandidat. En Polestar 2 render i +600k før den matcher performance, og en iX3/Q4 når aldrig at matche performance (ikke engang tæt på). Så jeg har daglige kampe inde i hovedet om hvorvidt jeg vil leve med kompromiserne, eller om man så blot har to biler man både hader og elsker.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
N
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af DanielB12 » 15. apr 2023, 09:26

Men betyder 0-100 virkelig så meget? Sådan i dagligdagen. Jeg synes aldrig jeg mangler hastighed eller acceleration i vores.
For mig er komfort, assistentsystemer og kabinematerialer, -kvalitet på ingen måde i nærheden af iX3, polestar, eller EQC. Q4 er en anden sag, der er en Enyaq jo lækrere indvendigt 😂

Anyhow, kan godt forstå en performance er fed - de første 3-4 uger.. men derefter synes jeg det bliver lidt trivielt.. minder om denne klassiker fra Grand Tour. :lol:
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 3):
HansHWrekkHenrikH
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af HansH » 15. apr 2023, 09:38

DanielB12 skrev:
15. apr 2023, 09:26
Men betyder 0-100 virkelig så meget? Sådan i dagligdagen. Jeg synes aldrig jeg mangler hastighed eller acceleration i vores.
For mig er komfort, assistentsystemer og kabinematerialer, -kvalitet på ingen måde i nærheden af iX3, polestar, eller EQC.
+100 på den vægtning.
Hilsen 204HK og 2200kg .. :)
These users thanked the author HansH for the post:
superbeszzz
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af HansH » 15. apr 2023, 09:43

TorbenRasmussen skrev:
15. apr 2023, 08:48
Kommentarerne fra tidligere med, at hvis man var i markedet efter en elbil i 400k lejet, så var Tesla oplagt, vil jeg godt udfordre - jeg er i markedet efter en elbil til 650k og jeg ser sq også Tesla’en som en virkelig seriøs kandidat. En Polestar 2 render i +600k før den matcher performance, og en iX3/Q4 når aldrig at matche performance (ikke engang tæt på). Så jeg har daglige kampe inde i hovedet om hvorvidt jeg vil leve med kompromiserne, eller om man så blot har to biler man både hader og elsker.
Men.. så udfordrer du jo ikke de kommentarer. Tværtimod så melder du dig ind i koret.. ;)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af martinta » 15. apr 2023, 09:49

HansH skrev:
15. apr 2023, 09:43
TorbenRasmussen skrev:
15. apr 2023, 08:48
Kommentarerne fra tidligere med, at hvis man var i markedet efter en elbil i 400k lejet, så var Tesla oplagt, vil jeg godt udfordre - jeg er i markedet efter en elbil til 650k og jeg ser sq også Tesla’en som en virkelig seriøs kandidat. En Polestar 2 render i +600k før den matcher performance, og en iX3/Q4 når aldrig at matche performance (ikke engang tæt på). Så jeg har daglige kampe inde i hovedet om hvorvidt jeg vil leve med kompromiserne, eller om man så blot har to biler man både hader og elsker.
Men.. så udfordrer du jo ikke de kommentarer. Tværtimod så melder du dig ind i koret.. ;)
Tror du læser forkert her Hans :) (eller også gør jeg)

Torben skriver at hvis man før var i markedet efter en elbil i 400k segmentet så gav tesla mening pris/kvalitet. Hvorimod i dag, selv hvis du leder efter en dyrere premium bil til 650k, så er tesla stadig med i opløbet på trods af at den er så meget billigere. (eller med andre ord: Bilen er pt. mere værd end du skal give for den).

Jeg vil som altid tilføje, at Teslaen har den fantastiske feature, at man simpelthen ikke kan falde i søvn i den på en lang tur på motorvejen - det har man slet ikke tid til når man hele tiden skal være opmærksom på om den finder på at bremse (phantom breaks) eller gør noget andet dumt.
These users thanked the author martinta for the post:
DanielB12

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af HansH » 15. apr 2023, 09:58

martinta skrev:
15. apr 2023, 09:49
HansH skrev:
15. apr 2023, 09:43
TorbenRasmussen skrev:
15. apr 2023, 08:48
Kommentarerne fra tidligere med, at hvis man var i markedet efter en elbil i 400k lejet, så var Tesla oplagt, vil jeg godt udfordre - jeg er i markedet efter en elbil til 650k og jeg ser sq også Tesla’en som en virkelig seriøs kandidat. En Polestar 2 render i +600k før den matcher performance, og en iX3/Q4 når aldrig at matche performance (ikke engang tæt på). Så jeg har daglige kampe inde i hovedet om hvorvidt jeg vil leve med kompromiserne, eller om man så blot har to biler man både hader og elsker.
Men.. så udfordrer du jo ikke de kommentarer. Tværtimod så melder du dig ind i koret.. ;)
Tror du læser forkert her Hans :) (eller også gør jeg)

Torben skriver at hvis man før var i markedet efter en elbil i 400k segmentet så gav tesla mening pris/kvalitet. Hvorimod i dag, selv hvis du leder efter en dyrere premium bil til 650k, så er tesla stadig med i opløbet på trods af at den er så meget billigere. (eller med andre ord: Bilen er pt. mere værd end du skal give for den).
Hvis Torben skal udfordre de kommentarer, så skal han være uenig i, at Tesla er et oplagt bud i 400K segmentet.

Og det er ikke sådan jeg forstår hans pointe.

Fordi Tesla giver mening for Torben i 650K segmentet, udelukker vel ikke at den også kan give mening i 400K segmentet. Både for ham og for andre.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af superbeszzz » 15. apr 2023, 10:03

0-100 er en ligegyldig feature. Så snart en bil rammer 6-7 sekunder mangler man ikke motorkraft til overhalinger. Om den så er 4,2; 5,1 eller 5,6 er helt ligegyldigt i min optik.
These users thanked the author superbeszzz for the post (total 7):
HansHKMDTHYu_bulljansomThe Micktrix / DkHenrikHKBoesen
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Tesla lavede lige kæmpeudsalg

Indlæg af martinta » 15. apr 2023, 12:03

HansH skrev:
15. apr 2023, 09:58
martinta skrev:
15. apr 2023, 09:49
HansH skrev:
15. apr 2023, 09:43


Men.. så udfordrer du jo ikke de kommentarer. Tværtimod så melder du dig ind i koret.. ;)
Tror du læser forkert her Hans :) (eller også gør jeg)

Torben skriver at hvis man før var i markedet efter en elbil i 400k segmentet så gav tesla mening pris/kvalitet. Hvorimod i dag, selv hvis du leder efter en dyrere premium bil til 650k, så er tesla stadig med i opløbet på trods af at den er så meget billigere. (eller med andre ord: Bilen er pt. mere værd end du skal give for den).
Hvis Torben skal udfordre de kommentarer, så skal han være uenig i, at Tesla er et oplagt bud i MAX 400K segmentet.

Og det er ikke sådan jeg forstår hans pointe.

Fordi Tesla giver mening for Torben i 650K segmentet, udelukker vel ikke at den også kan give mening i 400K segmentet. Både for ham og for andre.
Jo, hvis du lige tilføjer det jeg skrev i din kommentar, så giver det mening :D

Besvar

Tilbage til "The Car Lounge"