Jeg har en kammerat der er endt i en kattepine med en fransk bil (Ja, det er jo skidt fra start)
Jeg skal gøre historien så kort som mulig.
Bilen går i nødprogram d. 6/1-23 og han indleverer bilen til den lokale mekaniker (medlem af kæde af mekanikere).
Han har før brugt værkstedet med fin success.
Ugen efter kontakter værkstedet ham og siger at motorstyringen skal have en softwareopdatering og så skulle den køre igen.
Efter et par dage kontakter værkstedet ham igen og fortæller at de ikke kan få den til at opdatere og den fejler i løbet af processen, hvilket gør at bilen nu slet ikke kan køre da motorstyringen nu ikke virker. De mener det er en forbindelse til sikringsboksen (2.700 kr.). Denne skiftes.
Den 25/1 mener de der skal en ny motorstyring til og værkstedet vil prøve at finde en brugt.
Den 7/2 kontakter ejeren af værkstedet min kammerat og fortæller at de har fundet en motorstyring til 11.500 + moms og indtil videre lyder regningen på 14.000 på det arbejde der er lavet indtil nu.
Det er naturligvis svært at sige om det er deres opdatering der gør noget ved motorstyringen eller om den har været defekt fra start af reperationen, men om sikringsboksen har været nødvendig er jo også svært at sige.
Min kammerat er temmelig pragmatisk omkring det og er ikke sur på værkstedet eller lign. Han ønsker blot at finde en fair løsning for alle.
Så kære VAG folk - hvordan ville I forholde jer? Hvad synes I ville være ret og rimeligt for alle parter?
Jeg er selv lidt mellem 2 stole, for det er svært at afgøre hvad der har været galt fra start, og mit indtryk er at værkstedet virkelige har kæmpet med bilen, men synes det er svært at afgøre hvor mange mislykkede forsøg (og dele) man skal betale for