Men går det virkelig så stærkt? Kan være jeg ikke har fulgt markedet nok men synes det går i ok tempo men på ingen måde ekstremt hurtigt.Møbbe skrev:VI er helt enige mht til kvalitet/feel - men du er den første elbilsejer, der har været "ligeglad" med 0-100.... Problemet med elbilerne, er lige nu - der kommer nye forbedret modeller hver anden måned, hvor de essentielle punkter forbedres ekstremt, og så står man med sidste års "gamle". lidt ala Iphones....mine ungers 13pro, er lidt værd pt - lige indtil 15èren lanceres til sep, så er den ikke 5 potter p...værd.superbeszzz skrev: ↑21. apr 2023, 14:01Jeg er sgu rimeligt ligeglad med 0-100 og syntes det er en meget snæver vinkel, du har. Jeg har været meget glad for mine to elbiler.Møbbe skrev: ↑21. apr 2023, 12:50Det er også en fed fed slæde! Havde jeg pengene, blev det også min næste bil. "Problemet" med Porsche er at man køber sådan en for at være den hurtigste....men Polestar, Tesla o.s.v piller den fra hinanden fra 0-100, som vel egentlig er det mest interessante ved en ELbil , til 1/3 af prisen. Hvis man kommer med en af deres "turbo" modeller, er snakken an anden, men også prisen.
...
Jeg købte mere Porschen for den er helt uforlignelig at køre, i hvert fald ift. de biler jeg har kørt, hvilket inkluderer TM3 i en uge. Samtidig er kvaliteten megahøj og jeg syntes, at bilen er gudesmuk.
Der har været et par interesserede over de seneste par dage. De har kæmpe udfordringer med værditab. Den ene vil gerne købe, men skal sælge en GLC AMG først. Den har angiveligt "brændt" 600.000 på 35.000 km/2 år. Den anden ville bytte med en e-tron 55 meget identisk med den jeg havde sidste år. jeg fik 700.000 for den for 12 måneder siden. De var blevet tilbudt 425.000, hos Audi, ved køb af ny Q8 e-tron. Det lugter af et marked, der hurtigt indhenter de seneste års mærkelige brugtbilsmarked, men det gør lidt mere ondt, når de falder hurtigt end når de stiger
Derfor jeg ikke har en elbil - udviklingen går MEGA stærkt, lige pt.
Tag bare Volvo`s T6/T8 hybrid modeller - for 1 år siden havde en T8 407hk - og en elektrisk rækkevidde på knapt 50km. Nu (samme pris), for du 455hk, og elektrisk rækkevidde på tæt på 90km, som gør den langt mere brugbar.
Samme kommer til at ske med de andre hybrid der er på marked lige nu - rækkevidde på ren el er ikke imponerende - så kommer der en opdatering om 2 mdr-.--bum, så kører den 100 på ren el....jeg beholder Dieselhakkeren lidt endnu
Når de kommer med en model der kan gå 700km, så springer jeg på
Desuden er apple produkter vel nærmest kendte for at holde værdien utrolig godt.. især i forhold til konkurrenterne men jeg forstår hvad du mener.