ANAJ skrev: ↑10. mar 2023, 10:23
Få lige læst op på det med undervognsbehandling af Tesla’er. Det frarådes generelt og kan have konsekvenser for garantien på undervognsdele.
God pointe!
Min Dinitrol pusher fortalte lignende historie, sidst jeg var hos ham.
Tesla er krakilske omkring dette, og benytter supplerende rustbeskyttelse som alibi for at undsige sig stort set hvad som helst.
Så de behandlede slet ikke Tesla'er mere.
Som jeg har forstået Dinitrol-verdenen, fungerer det nogenlunde således:
- Dinitrol har en slags "forbindelsesofficer", hvis opgave er at udarbejde sprøjteskemaerne i samarbejde med bilproducenterne
- Først når bilproducenten har godkendt (og dermed står på mål for) sprøjteskemaet for en given model, bliver den frigivet til brug ude på centrene
- Centrene rører ikke en bil med en ildtang, hvis der ikke ligger et godkendt skema
F.eks. blev min Enyaq kun sprøjtet med et tyndt produkt inde over forakslen, hvor den ellers skulle have haft med et tykkere produkt efterflg.
Dette var fordi Skoda ikke ville godkende brug af det tykke produkt derinde, fordi man ikke kunne undgå at ramme nogle højspændingskabler der ligger hen over forakslen.
Dette var status da den var deroppe i maj, lige efter levering, og Dinitrol chefen bad mig komme tilbage til efteråret .... for så kunne det være de havde fået den manglende godkendelse.
Var således derhenne i november, men de var ikke kommet videre med det. Ham "forbindelsesofficeren" havde ikke lykkedes med at komme til en overenskomst med Skoda, og derfor var skemaet uændret på dette punkt.
Og derfor måtte de ikke gøre det.
Og historien var tilsvarende mht Tesla - de vil ikke godkende sprøjteskemaerne, og derfor kan Dinitrol ikke tilbyde behandling af Tesla.
Hvordan det måtte forholde sig hos andre udbydere af supplerende rustbeskyttelse ved jeg ikke noget om.