Kia Ceed - Elektrisk bagklap vil ikke lukke

Stedet hvor tråde om alle andre bilmærker end VAG skal oprettes
Besvar
Brugeravatar
West
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Kia Ceed - Elektrisk bagklap vil ikke lukke

Indlæg af West » 25. jun 2023, 19:39

Nogen som har nogle fif og tricks til en elektrisk bagklap som ikke vil lukke?

Den ville godt åbne og lukke da vi kom hjem, og 5 minutter efter skulle vi lige tage det sidste ud.
Den åbner fint, men lukker som om den støder imod noget, og tænker det er den lilles sæde til klapvognen, så det bliver justeret og trykker igen på knappen.
Den kører 2cm ned imens den bipper, og stopper så, og siger så ingenting.
Når man trykker på knappen nu, så bipper den 3 gange, men bevæger sig ikke.

Nogen som har prøvet noget lignende og har nogen ideer til problem og løsning?
Er også nervøs for hvor meget jeg må, fordi der står i instruktionsbogen at hvis man gør det manuelt, så kan man beskadige den.

Sendt fra min moto g200 5G med Tapatalk
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Jesper_christiansen

Re: Kia Ceed - Elektrisk bagklap vil ikke lukke

Indlæg af Jesper_christiansen » 25. jun 2023, 20:47

Hvilken bil er det? Octavia, for de døjer alle med knækkede ledninger til dæmperne i løbet af deres levetid.

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk

Brugeravatar
West
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: Kia Ceed - Elektrisk bagklap vil ikke lukke

Indlæg af West » 26. jun 2023, 06:40

Det er en Kia Ceed hybrid som er 1,5 år gammel.
Fik set YouTube videoer, og læst lidt.
Nogle havde problemer med at på grund af mangel på hydraulisk olie, kunne den ikke køre fuldt op, så prøvede også forskellige lavere højde indstillinger, men uden at det virkede.
Prøvede at låse den op manuelt fra indersiden af bagklappen, men det gav heller ikke noget.
Prøvede at lade den for at sikre den skulle have nok el til at kunne trække den.
Prøvede at bruge smart åbning hvor den selv åbner når du står der længe nok med nøglen bagved, men det virkede heller ikke.
Prøvede at åbne den fra nøglen, og fra knappen ved instrument bordet, men stadig heller ingenting.
Den blev bare ved med at bippe et par gange, og så stoppede det uden at den gjorde noget.

Kunne ikke lade den stå åben hele natten, og da den ikke vil køre med åben måtte jeg jo ty til at trække den ned selv.
Skulle faktisk afsted 6.20, så kunne ikke nå at høre nogen om noget af det inden.
Da den kom i bund låste den selv, og prøvede alle indstillinger af med at åbne den i alle højder, og alle fungerede.
Både indefra og på fjernbetjeningen.

Kan det være tegn på noget, eller har jeg været uheldig, eller har den haft for lidt strøm og derfor stoppet?

Har tænkt at lige få den kigget på fordi jeg ikke vil stå et sted hvor den laver flere problemer og jeg ikke kan få den til at køre, fordi bagklappen ikke vil lukke.

Sendt fra min moto g200 5G med Tapatalk
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Besvar

Tilbage til "The Car Lounge"