holm7 skrev: ↑24. mar 2025, 14:14
Tak for jeres input.
I3, ID.3 og e-golf tror jeg bliver "for gamle" og for store. Konen ønsker en rigtig bybil, der er nem at overskue og dermed også nem at parkere
Er der nogle, der har konkrete erfaringer med Mini? Jeg synes 230 km i WLTP rækkevidde lyder af skræmmende lidt om vinteren

Jeg har også svært ved at finde ud af, hvad forskellen i udstyr er på de forskellige udstyrsmodeller. Classic trim, essential, camden edition, trim s, m og l.
Fiat 500 i en Icon udgave med fuld LED eller La prima virker som gode bud inden for budget.
Vi har en ID.5 til de længere ture og hvor hele familien skal af sted.
Vi har haft tre af dem. Den KAN køre 200km om sommeren, om vinteren nærmere 150. Men du skriver selv, at det er til bykørsel, så er det vel næppe relevant. Vores har været brugt til pendling til job/skole, 25.000km/år. Man skal lade oftere, men det har fungeret.
Udstyret er sværere. Stort set alle er individuelle og mange er importerede, så der skal du kigge efter hver enkelt. De har alle LED lygter, varmepumpe og digital instrumentering. Det er ting som sædevarme, HUD, adaptive forlygter, bakkamera, p-sensorer for/bag, Harman/Kardon, nøglefri adgang og panoramatag, der kan variere - specielt på importbilerne. Hvis du har brug for hjælp, så smid gerne et link, så skal jeg gerne kigge på udstyret. Hvis du finder en tysk import af nyere dato, så har de tre års fabriksgaranti. De skal kun til service hvert andet år uden km-begrænsning, så de er ikke dyre, at holde kørende.
Jeg har i en del år fulgt med i en ret stor gruppe på FB for ejere, og jeg har ikke hørt om udskiftninger af motor/batteri/lader/"indsæt selv dyr komponent her" endnu. Den virker klippestabil og godt skruet sammen.