Bedste metode til hjemmeladning af Skoda Enyaq?

Alt vedr online services, apps mv.
Besvar
JASE-DK
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Bedste metode til hjemmeladning af Skoda Enyaq?

Indlæg af JASE-DK » 31. maj 2025, 15:55

Vi har en Skoda Enyaq 85 og en Zaptec Go lader der kan lade med 11 kW AC.

Vi bruger pt. Monta, da denne giver mulighed for refusion fra vores elselskab, samt integration til Enyaq'en.

Monta fungerer OK, men når vi anvender SmartCharge funktionen så ender opladningen typisk på omkring 76%, selvom vi har indstillet målet til 80% (i SmartCharge).

Vi er lidt i tvivl om vi har valgt den bedste ladeløsning? Er der andre der har erfaringer med et smartere og mere velfungerede setup, eller er Monta den bedste løsning lige pt?

JAS

Brugeravatar
HansH
Admin
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 4205 times
Been thanked: 5780 times

Re: Bedste metode til hjemmeladning af Skoda Enyaq?

Indlæg af HansH » 31. maj 2025, 16:34

Jeg mener jo du har en optimal kombination af bil og ladeløsning .. :) :)

Prøv lige at tweake bilens indstillinger i Monta appen: Profil --> Bil --> Rediger bilinfo

Hvis den står til 11kW så regner Monta lidt for lavt mht den tid der skal bruges til at oplade.
Jeg har observeret at min Easee typisk giver 10,7 og derfor tilrettet denne parameter. Den rammer ikke altid spot on på 80, men typisk 79 eller 81, hvilket er hvad man kan forvente. Det er ikke som at slå en streg efter en lineal .. :)
Prøv derfor at sætte den parameter til hvad din lader rent faktisk leverer, og se om du ikke rammer tættere på.

Hvis du altid lader til 80, så er det meget nemmere bare at sætte opladningsgrænsen på bilen til 80. Så kan du bare sætte opladningsgrænse i Monta til f.eks. 85 ... og så sørger bilen for at stoppe når den rammer 80.

Snap1.jpg
Snap1.jpg (20.12 KiB) Vist 688 gange
These users thanked the author HansH for the post:
JASE-DK
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Connected Services/Apps"