Bilafgifter 2021
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8915
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 587 times
Re: Bilafgifter 2021
Ang. prøveture, så er det stadig restriktivt. Jeg har spurgt en lokal forhandler om en prøvetur. Svaret var, at det kun var noget de gjorde, hvis man var klar til at skrive under, og bare lige skulle sikre sig, at der nu også var den rigtige bil. Og det var chefen hos en aut. forhandler...
- Halvleg
- Nyt medlem
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 71 times
Re: Bilafgifter 2021
Jeg blev bare bedt om at møde op på en nærliggende parkeringsplads, hvor jeg vil få nøglerne.GaSelle skrev: ↑12. jan 2021, 13:44Ang. prøveture, så er det stadig restriktivt. Jeg har spurgt en lokal forhandler om en prøvetur. Svaret var, at det kun var noget de gjorde, hvis man var klar til at skrive under, og bare lige skulle sikre sig, at der nu også var den rigtige bil. Og det var chefen hos en aut. forhandler...
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1970
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 41 times
Re: Bilafgifter 2021
Det tror jeg simpelthen ikke på.BrianDS skrev: ↑12. jan 2021, 12:38Helt ærligt, så skal der til at ske noget med lademuligheder, hastighed og reel rækkevidde (også med 130 km/t) før elbiler virkelig skal tage fat.Bopjensen skrev:Med den udvikling der sker på ren elbil lige nu, så tror jeg man skal forvente et ret seriøst værditab på sådan en hybrid.tintin skrev: ↑11. jan 2021, 16:58Mht til hybridbiler i premium klassen som eks en Audi TFSIe, som ser ud til at koste ca. 510.000 i 2021 kommer til at koste ca. 100.000 mere i afgift i 2025. Batterifradraget forsvinder og afgiften stiger fra 0,45 til 0,65
Gad vide hvad det kan betyde når man vil sælge den som brugt i 2025?
Har elbilerne overtaget til den tid, og en hybrid måske ikke er særlig interessant?
Dårlig ry fordi mere kan gå i stykker?
Vi har en I3 som bil "nummer 2" Den kører faktisk mere end bil nummer 1.
Om vinteren er der 230km på en tank og om sommeren er der 300
Lader på 4 timer hvis den er helt tom fra 2-6 om natten.
Det koster ikke en skid at holde kørende sammenlignet med min gamle A3.
Problemet er hvis man ikke kan lade hjemme så bliver det noget lort.
Fatter ikke folk der har 2 biler hvor begge er ICE. Det giver INGEN mening.
Vores I3 kørte i 2020 21.000km og det var begrænset pga corona. Havde der ikke været corona så havde den kørt
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2843
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2249 times
- Been thanked: 500 times
Re: Bilafgifter 2021
I mit tilfælde er bil nummer 2 en mindre og billigere bil (Polo) og jeg kan ikke på nogen måde forsvare at flerdoble den værdi vi har bundet i den ved at skifte den til en elbil. Den koster os et lille service, grøn ejerafgift, forsikring og forbrug - en elbil vil være dyrere i forsikring, måske billigere i service og forbrug. Til gengæld meget dyrere i indkøb.Bopjensen skrev:Det tror jeg simpelthen ikke på.BrianDS skrev: ↑12. jan 2021, 12:38Helt ærligt, så skal der til at ske noget med lademuligheder, hastighed og reel rækkevidde (også med 130 km/t) før elbiler virkelig skal tage fat.Bopjensen skrev: Med den udvikling der sker på ren elbil lige nu, så tror jeg man skal forvente et ret seriøst værditab på sådan en hybrid.
Vi har en I3 som bil "nummer 2" Den kører faktisk mere end bil nummer 1.
Om vinteren er der 230km på en tank og om sommeren er der 300
Lader på 4 timer hvis den er helt tom fra 2-6 om natten.
Det koster ikke en skid at holde kørende sammenlignet med min gamle A3.
Problemet er hvis man ikke kan lade hjemme så bliver det noget lort.
Fatter ikke folk der har 2 biler hvor begge er ICE. Det giver INGEN mening.
Vores I3 kørte i 2020 21.000km og det var begrænset pga corona. Havde der ikke været corona så havde den kørt
Poloen kan ikke tjene som primær bil.
Den anden bil er pt en Touran, og det ville være fint med en elbil der nu kunne erstatte den, men vi skal minimum op i noget der ligner ID.4, ENYAQ eller lignende, selvom de stadig vil have mindre praktisk bagagerum.
Disse biler vil være en ekstra udgift i forhold til finansiering, men kan sandsynligvis holdes til nogenlunde samme pris som en ICEV eller PHEV.
Jeg venter og ser hvad de kan med 77 kWh batteri, men ser jeg på de erfaringer der pt skrives om med ID.3, så er der ned til 40-45% rækkevidde om vinteren, og med den ladeinfrastruktur der er lige nu, så er det ganske simpelt for lidt.
Om sommeren kan det måske blive mere acceptabelt på 70-90% af lovede rækkevidde alt efter hvor og hvordan man kører.
Dertil kommer begrænsede muligheder for trailer og campingvogn, en jungle af forskellige måder at aktivere en opladning, mangel på muligheder for opladning, mange forskellige hensyn der skal tages til bilen.
Skulle man komme i tanke om en tur sydpå, så skal man planlægge via en app for måske at kunne gøre det nogenlunde acceptabelt (ABRP). Noget tyder på at rækkevidden på motorvejen er horribel, når man ser diverse test og videoer. Man skal lade inden batteriet er afladt for meget, og man lader ikke helt op, for det tager for lang tid (det er ikke effektivt), mange rapporterer med opladning på 30-45 kW selv på en 300 kW lader, fordi batteriet ikke lige er varmt nok, der er for meget eller for lidt tilbage - eller....
ladekurven er ikke jævn og stabil.
Det kan godt være du ikke fatter at alle ikke bare skifter til elbil, men indgangsudgiften til det er forholdsvist høj og der er mange kompromiser hvis ikke elbilen passer præcis til dine behov. Det er ligesom om det ikke længere handler om at finde en bil til familiens behov, men at tilpasse behovet til den bil der nu er populær i politik.
Skulle det være realistisk at alle kan bruge en elbil som de er i dag? Hvorfor er ambitionen så kun 775.000 el- OG hybridbiler i 2030?
Kunne jeg se mig selv køre fx en Skoda ENYAQ? Ja, helt bestemt, det ser ud til at blive en fin bil.
Kommer jeg til at købe en elbil næste gang? Ikke hvis tendensen fortsætter som den gør nu, og der ikke sker noget seriøst med elbiler og lademulighederne.
Så jeg tror der stadig vil blive solgt både ICEV og PHEV også i 2025 og sandsynligvis også i 2030 - til gengæld vil det også være usikkert hvad der sker med de nuværende elbiler hvis man får lavet noget der er bedre.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1970
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 41 times
Re: Bilafgifter 2021
Ved ikke lige om jeg er enig..
Vi kiggede på en ny polo som bil nummer to og den er jo heller ikke gratis.
Så hentede jeg en 1 år gammel I3 i tyskland der havde kørt 6800km.
Den endte med at koste 249k. Det er tæt på samme pris som for poloen.
I3 eren har stor navi, adaptive LED forlygter og en hel masse andet.
Men ja 249k er selvfølgelig en del at have bundet i bil nummer to. Det synes min kone også
Vi kiggede på en ny polo som bil nummer to og den er jo heller ikke gratis.
Så hentede jeg en 1 år gammel I3 i tyskland der havde kørt 6800km.
Den endte med at koste 249k. Det er tæt på samme pris som for poloen.
I3 eren har stor navi, adaptive LED forlygter og en hel masse andet.
Men ja 249k er selvfølgelig en del at have bundet i bil nummer to. Det synes min kone også

-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2843
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2249 times
- Been thanked: 500 times
Re: Bilafgifter 2021
Altså nu er vores Polo fra 2015, den har kørt knap 21.000 km, men helt nødvendige 21.000 km (den har i to perioder kørt meget lidt pga. barsel), alligevel tænker jeg ikke den på noget tidspunkt kommer i nærheden af en kvart million i værdiBopjensen skrev:Ved ikke lige om jeg er enig..
Vi kiggede på en ny polo som bil nummer to og den er jo heller ikke gratis.
Så hentede jeg en 1 år gammel I3 i tyskland der havde kørt 6800km.
Den endte med at koste 249k. Det er tæt på samme pris som for poloen.
I3 eren har stor navi, adaptive LED forlygter og en hel masse andet.
Men ja 249k er selvfølgelig en del at have bundet i bil nummer to. Det synes min kone også

En e-Golf ville da være interessant, og både størrelse og rækkevidde ville være rigeligt til nummer to bil, men den vil aldrig kunne tjene merprisen hjem når der ikke køres mere.
Miljømæssigt kan jeg heller ikke forsvare at skifte den med en elbil.
Bil nummer 1 er langt mere interessant at skifte - men om det så bliver en elbil, det kommer an på hvad der sker i nærmeste fremtid
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1970
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 41 times
Re: Bilafgifter 2021
Ja ok, vi har også et større kørselsbehov. Derfor giver det nok mere mening for os.
Vi kører sammenlagt 70k km om året på de to biler.
Bil nummer 1 skal også trække en 2000kg campingvogn så der er udvalget af el ikke så stort.
Vi kører sammenlagt 70k km om året på de to biler.
Bil nummer 1 skal også trække en 2000kg campingvogn så der er udvalget af el ikke så stort.
-
- Medlem
- Indlæg: 566
- Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 44 times
Re: Bilafgifter 2021
Sådan er folk så forskellige, 249k er mere end bil 1 har kostet her.Bopjensen skrev: ↑12. jan 2021, 17:54Ved ikke lige om jeg er enig..
Vi kiggede på en ny polo som bil nummer to og den er jo heller ikke gratis.
Så hentede jeg en 1 år gammel I3 i tyskland der havde kørt 6800km.
Den endte med at koste 249k. Det er tæt på samme pris som for poloen.
I3 eren har stor navi, adaptive LED forlygter og en hel masse andet.
Men ja 249k er selvfølgelig en del at have bundet i bil nummer to. Det synes min kone også![]()
Da vi skiftede bil 2 for lidt over 2 år siden kunne det da have været interessant med en elbil, og måske endda med tilsvarende eller bedre totaløkonomi med en brugt eGolf.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2843
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2249 times
- Been thanked: 500 times
Bilafgifter 2021
Jeg kører 25-30.000 km i min Touran, det er lige på vippen til om en elbil kan betale sig sådan rent råt og økonomisk.Bopjensen skrev:Ja ok, vi har også et større kørselsbehov. Derfor giver det nok mere mening for os.
Vi kører sammenlagt 70k km om året på de to biler.
Bil nummer 1 skal også trække en 2000kg campingvogn så der er udvalget af el ikke så stort.
Elbilerne er på vej ned i samme prisleje, både fordi der er afgiftrabat og hævede priser på ICE, det er nok til at jeg overvejer Hybrid fremfor diesel - fx en Octavia RS iV bliver billigere med udstyr end en Octavia Style TDI 150 DSG - sidstnævnte nærmer sig endda Superb Sportline iV og så er vi også i elbil-“land”, men det løser bare ikke rækkevidde og opladning
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2810
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2176 times
- Been thanked: 688 times
- Kontakt:
Re: Bilafgifter 2021
Vores bil nr 2 bliver en i3 de 180-230 km passer godt til pendling Køge <-> Amager.
'19 A4 Sport Avant 40 tfsi S-tronic
Tidligere: '16 Polo BlueGT DSG
Følg med i husbygger-projektet på viskalbygge.nu
Tidligere: '16 Polo BlueGT DSG
Følg med i husbygger-projektet på viskalbygge.nu
-
- Medlem
- Indlæg: 1471
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nørresundby
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Bilafgifter 2021
Leaseplan har frigivet priser på visse modeller i deres beregner, så mon ikke Nordania også har gjort det eller gør det snart?HondaChris skrev: ↑11. jan 2021, 21:45Vi leaser igennem netop Nordania og vi venter stadig i spænding på beskatningspriser
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |
| Org. VCDS |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |
| Org. VCDS |
- HondaChris
- Medlem
- Indlæg: 532
- Tilmeldt: 10. maj 2012, 18:03
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Bilafgifter 2021
Det håber jeg, jeg er nok bare blevet utålmodig efterhåndenSVK skrev:Leaseplan har frigivet priser på visse modeller i deres beregner, så mon ikke Nordania også har gjort det eller gør det snart?HondaChris skrev: ↑11. jan 2021, 21:45Vi leaser igennem netop Nordania og vi venter stadig i spænding på beskatningspriser

Sent from my iPhone using Tapatalk
Seat Leon Xcellence 2,0 150 HK DSG - 2018 - Nevada white - ST
Mine tidligere biler http://www.bilgalleri.dk/bruger/799-chris_h
Mine tidligere biler http://www.bilgalleri.dk/bruger/799-chris_h
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 13. jan 2021, 21:26
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Bilafgifter 2021
Hej
Jeg overvejer den nye golf gte. Men hvordan virker hybriddelen. Vil man altid kunne have alle 245 hk til rådighed? Eller skal batteriet være ladt op til et hvis punkt? Har prøvet at Google det, men kan ikke lige finde svaret
Jeg overvejer den nye golf gte. Men hvordan virker hybriddelen. Vil man altid kunne have alle 245 hk til rådighed? Eller skal batteriet være ladt op til et hvis punkt? Har prøvet at Google det, men kan ikke lige finde svaret

-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 14 times
Re: Bilafgifter 2021
Som jeg forstår det er batteriet fx 12 KW, men man kan kun køre ren el på de 10KW, så den gemmer altid en lille reserve til et boost. Derfor bør alle hypper være hjemme til en overhaling hele tiden som jeg forstår det.
2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
- VWAU
- Medlem
- Indlæg: 869
- Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 403 times
Re: Bilafgifter 2021
AutoBild der udkommer i dag har en test at Golf 8 GTE versus GTI. På en strækning på 155 km havde en GTI stort set det lovede forbrug (+4%) hvorimod en GTE havde et merforbrug på 564%

Efter godt 40 km´s kørsel taber GTE helt "pusten" ved alle hastigheder.
AutoBild har GTI som en klar vinder.
- These users thanked the author VWAU for the post (total 3):
- jansom • BrianDS • Morten Hedensted
- majland
- Medlem
- Indlæg: 993
- Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 84 times
Re: Bilafgifter 2021
Måske ikke hvis man er typen ofte køber "ny" bil og kun beholder dem i 3-4år
Troede egenligt vi skulle have en PHEV ved årsskiftet 2018/2019 - det blev det ikke men en kodiaq benziner.
Den erstatter Superb'en som primært familiebil. Det giver så ikke så meget mening at sælge den for at købe en elbil, da jeg i normale år næsten ugenligt har lange ture over 400km hvor jeg i de fleste "billige" elbiler vil skulle bruge offentlige ladestandere (bøvl). Kodiaq'en kunne selvfølgelig også nemt tage de lange ture, men så skulle superb'en erstattes af en anden "stor" bil der gerne skulle have en rækkevidde over 300km. Selvom den er ved at være gammel er den stadig ganske behagelig at opholde sig i og da den fik ny rem ved 210.000km for godt et år siden er der ikke lige store serviceudgifter i nær fremtid.
Den lille citigo bruges nu mest af sønnike til/fra arbejde - Den kunne til gengæld nemt skiftes ud for han kunne bare låne en af de andre de få gange han har brug for at køre langt. Men økonomisk tror jeg ikke på at købet af en ny/nyere elbil vil være billigere end at fortsætte med at gøre i en 5år gammel citigo.
Men jeg holder da bestemt øje med afgifterne. Jeg forventer ikke at næste bil vil være med brændstof motor - Der har vi jo kodiaq'en der dækker os ind, med rimelig rækkevidde og kan trække campingvognen.
Men en af de to ældre vil med de aktuelle politiske vinde nok bliver erstattet af en ellert indenfor de næste par år. Men måske jeg lige skal have en fossilbrændende mc skiftet i mellemtiden - Der er batteriteknologien heller ikke endnu til en lang rækkevidde ...Tror der går 10år endnu inden touring på en el mc giver mening
Anders Majland
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré
2011 Skoda Superb Combi Greenline Elegance 1.6 TDI CR DPF
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG




-
- Nyt medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 24 times
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 13. jan 2021, 21:26
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Bilafgifter 2021
Det er også sådan som jeg har forstået det, men lidt svært nøjagtigt at finde ud af. Nu er det ikke fordi jeg skal køre ræs, men vil gerne have alle hypper til rådighed når jeg ønsker, og det uden at skulle tænke på hvor meget strøm der skal være på batteriet.chrstn_olsen skrev: ↑14. jan 2021, 09:01Som jeg forstår det er batteriet fx 12 KW, men man kan kun køre ren el på de 10KW, så den gemmer altid en lille reserve til et boost. Derfor bør alle hypper være hjemme til en overhaling hele tiden som jeg forstår det.
- These users thanked the author ReneJ for the post:
- chrstn_olsen
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 13. jan 2021, 21:26
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Bilafgifter 2021
Øv, så det vil sige når batteriet er ved at være fladt, så kan man ikke forvente fuld performanceVWAU skrev: ↑14. jan 2021, 09:45AutoBild der udkommer i dag har en test at Golf 8 GTE versus GTI. På en strækning på 155 km havde en GTI stort set det lovede forbrug (+4%) hvorimod en GTE havde et merforbrug på 564%og dermed næsten samme forbrug som en GTI. Med fuld opladet batteri kan en GTE hænge med op til 100 km/h med derefter trækker en GTI fra i overlegen stil.
Efter godt 40 km´s kørsel taber GTE helt "pusten" ved alle hastigheder.
AutoBild har GTI som en klar vinder.


-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 14 times
Re: Bilafgifter 2021
Det er klart at tæver man den på bane eller vej, så kan man dræne batteriet helt, spørgsmålet er hvor meget der skal til. På almindelig motorvej, tror jeg ikke man kommer til at mærke problemet.ReneJ skrev: ↑14. jan 2021, 21:56Øv, så det vil sige når batteriet er ved at være fladt, så kan man ikke forvente fuld performanceVWAU skrev: ↑14. jan 2021, 09:45AutoBild der udkommer i dag har en test at Golf 8 GTE versus GTI. På en strækning på 155 km havde en GTI stort set det lovede forbrug (+4%) hvorimod en GTE havde et merforbrug på 564%og dermed næsten samme forbrug som en GTI. Med fuld opladet batteri kan en GTE hænge med op til 100 km/h med derefter trækker en GTI fra i overlegen stil.
Efter godt 40 km´s kørsel taber GTE helt "pusten" ved alle hastigheder.
AutoBild har GTI som en klar vinder.![]()
2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 14 times
Re: Bilafgifter 2021
Hold da op konsekvensen af at ryge over de 50mg/l CO2 kan ses. En GLE 300e (under) koster 730.000, BMW X5 45e (under) koster 865.000 og Audi Q7 55tfsi e (over) koster 1.1 mDKK. Den kommer til at koste salg på Audi siden..
Tror i det hele taget at jeg lige slår koldt vand i blodet på hele hybrid tanken. Læste at ny Mercedes C-klasse hybrid der kommer i efteråret får ca. 100km rækkevidde på ren el. Så kan det være de også har løst puklen i bagagerummet til den tid
Tror i det hele taget at jeg lige slår koldt vand i blodet på hele hybrid tanken. Læste at ny Mercedes C-klasse hybrid der kommer i efteråret får ca. 100km rækkevidde på ren el. Så kan det være de også har løst puklen i bagagerummet til den tid

2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.
- kitora
- Medlem
- Indlæg: 711
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 15:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 119 times
Re: Bilafgifter 2021
Så er der en ny tidsplan for lovbehandlingen.
- Vedhæftede filer
-
- 0C369E6A-A158-4867-B057-6AFE15A7D7D8.jpeg (76.64 KiB) Vist 413 gange
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2016 Golf GTE
2021 BMW 330e Touring M-sport
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2016 Golf GTE
2021 BMW 330e Touring M-sport
- Lau16
- Medlem
- Indlæg: 507
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 37 times
Re: Bilafgifter 2021
Det er en hyldechrstn_olsen skrev: ↑15. jan 2021, 18:29Så kan det være de også har løst puklen i bagagerummet til den tid![]()

2020 VW Polo GTI
2019 SEAT Ibiza FR 1.5 TSI EVO
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
2019 SEAT Ibiza FR 1.5 TSI EVO
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
-
- Medlem
- Indlæg: 599
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:00
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 31 times
Re: Bilafgifter 2021
FEDT, men trist at forhandlere stadig skal betale den gamle afgift ind da systemet tidligst til juni kan håndtere de nye regler.
Så der er et vakuum i forhold til penge der skal komme et sted fra i 4 måneder
/eichmeier
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 281
- Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Bilafgifter 2021
Audi har nu tilrettet priser på ekstraudstyr til A3 TFSIe, så de er faldet med 33% i forhold til benzin og diesel modellerne.
Det gør jo bare PHEV modellen endnu mere attraktiv
I min foretrukne konfiguration er der kr. 55.131 i forskel mellem TFSI og TFSIe, så der er ikke så meget at spekulere på.
Det gør jo bare PHEV modellen endnu mere attraktiv

I min foretrukne konfiguration er der kr. 55.131 i forskel mellem TFSI og TFSIe, så der er ikke så meget at spekulere på.
- Vedhæftede filer
-
TFSI.pdf
- (520.56 KiB) Downloadet 22 gange
-
TFSIe.pdf
- (526.29 KiB) Downloadet 48 gange
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03/16
ACC, Lane Assist, Audi Sound System, Navigation, Xenon+, AFS+ og lyspakke
ACC, Lane Assist, Audi Sound System, Navigation, Xenon+, AFS+ og lyspakke