EU stempler biler i dansk plan som sorte
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
EU stempler biler i dansk plan som sorte
Så går den nok ikke længere.
Hybridbilerne stemplet som sorte.
Mon man skulle skynde sig, hvis man vil bestille en med rabat
Læs nedenstående link.
https://www.dr.dk/nyheder/politik/eu-st ... dle-aftale
Hybridbilerne stemplet som sorte.
Mon man skulle skynde sig, hvis man vil bestille en med rabat
Læs nedenstående link.
https://www.dr.dk/nyheder/politik/eu-st ... dle-aftale
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4435 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Aftalen skal kigges på i 2025 og S og V har været ude og sige, at se ikke har intentioner om at den skal genbehandles før det tidspunkt. EUs definition har ikke konsekvens for aftalen.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Har vi røde støttepartier, så bliver den genforhandlet og alt bliver dyrere - det er der ingen tvivl om, det er billigt for regeringen for det rammer ikke deres og støttepartiernes vælgere ligeså meget som andre.DanielB12 skrev:Aftalen skal kigges på i 2025 og S og V har været ude og sige, at se ikke har intentioner om at den skal genbehandles før det tidspunkt. EUs definition har ikke konsekvens for aftalen.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Den er jeg med på.
Men der kan sagtens komme pres på den kommende tid.
Ændringer før tid er absolut muligt. Også selvom A og V udtaler sig anderledes nu.
Aftalen er spritny. Selvfølgelig skal den forsvares.
Og er der noget vi ved med disse bilafgifter, så er det, at de er ret dynamiske.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4435 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Ja, det er rigtigt. Og det er jo tosset at man ikke har samme definition som EU. Fordelen kan være at man kan bruge de penge som hybriderne får i "tilskud", til et reelt tilskud til elbilerne, f.eks. fjerne momsen.. Det ville gøre en god forskel
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Hybrid biler har bare den fordel at de ikke kræver en massiv investering i infrastruktur, og mange vil kunne klare sig på el i størstedelen af tiden - og dermed kan der komme flere til at køre på el fremfor elbiler der kræver større batterier og dermed flere ressourcer
Hybridbiler har så andre ulemper, men klimamæssigt kan det være en hurtig gevinst
Hybridbiler har så andre ulemper, men klimamæssigt kan det være en hurtig gevinst
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Jeg læste engang en artikel om hvor meget sådan en hybrid egentlig forurener med alle de "koldstarter"
Det var noget med at cat aldrig nåede at blive varme.
Tror bestemt ikke de gør noget synderligt godt for miljøet, med mindre man lader dem op og kun kører på el.
Jeg er sikker på at os entusiaster nok skal få dem ladet op, men når Hr og Fru Danmark har haft den i et par måneder og rusen har lagt sig, så kunne jeg godt frygte at mange af dem aldrig ser en stikkontakt igen.
Det var noget med at cat aldrig nåede at blive varme.
Tror bestemt ikke de gør noget synderligt godt for miljøet, med mindre man lader dem op og kun kører på el.
Jeg er sikker på at os entusiaster nok skal få dem ladet op, men når Hr og Fru Danmark har haft den i et par måneder og rusen har lagt sig, så kunne jeg godt frygte at mange af dem aldrig ser en stikkontakt igen.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4435 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Hørte i radioen at ud af de ~7000 hybrider der var solgt i 2021, var ca 50 % firmabiler.
Jeg er 99% at langt størstedelen af dem kun er købt for at få en billigere bil, og at incitatementet for at lade dem hver dag ligger på et meget lille sted..
Jeg er 99% at langt størstedelen af dem kun er købt for at få en billigere bil, og at incitatementet for at lade dem hver dag ligger på et meget lille sted..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Medlem
- Indlæg: 648
- Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 163 times
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Mener mercedes har påstået deres phev-biler kører omkring 20% længere pr. Liter pga. hybridfunktionen, i forhold til en alm. benzin/diesel. Altså UDEN at blive ladt op med ledning tilsluttet.
Så længe det er billigere og tidsbesparende at lade op med kabel (vs. at køre forbi en tankstation) så tror jeg da de fleste husejere benytter sig af den mulighed.
Phev er ikke fejlfrit og nogle skider på opladning, korrekt.
... og jeg springer over elbiler så længe de tøffer rundt med teoretiske rækkevidder på 5-600km, svarende til omkring 300-350km på en halvkold blæsende dag, dvs halvdelen af året i Danmark.
Så længe det er billigere og tidsbesparende at lade op med kabel (vs. at køre forbi en tankstation) så tror jeg da de fleste husejere benytter sig af den mulighed.
Phev er ikke fejlfrit og nogle skider på opladning, korrekt.
... og jeg springer over elbiler så længe de tøffer rundt med teoretiske rækkevidder på 5-600km, svarende til omkring 300-350km på en halvkold blæsende dag, dvs halvdelen af året i Danmark.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Jeg forstår heller ikke al den hysteri omkring hybridbiler.SkodiaqDK skrev: ↑23. apr 2021, 17:13Mener mercedes har påstået deres phev-biler kører omkring 20% længere pr. Liter pga. hybridfunktionen, i forhold til en alm. benzin/diesel. Altså UDEN at blive ladt op med ledning tilsluttet.
Så længe det er billigere og tidsbesparende at lade op med kabel (vs. at køre forbi en tankstation) så tror jeg da de fleste husejere benytter sig af den mulighed.
Phev er ikke fejlfrit og nogle skider på opladning, korrekt.
... og jeg springer over elbiler så længe de tøffer rundt med teoretiske rækkevidder på 5-600km, svarende til omkring 300-350km på en halvkold blæsende dag, dvs halvdelen af året i Danmark.
Ja, man kan bruge dem uden opladning.
Men der er altså også mange af os, hvor de 40-60km i ren el kørsel passer perfekt. Derfor vil bilerne selvfølgelig blive opladet.
Det kan sgu også blive for meget al den hysteri. Ro på folkens.
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
JaJa, men ta jer sammen istedet for og være så frelst..: Der er ikke en eneste Plugin-Hybrid der er købt af andre årsager, end at vælgeren kan stå i Sport Mode, og man får en billigere bil.
Samme med de rene El-biler. Eneste grund til Tesla sælger såååå godt, er afgiftsfritagelsen. Billig Luksus-bil.
Hvis folk var så frelst, så havde de købt en Leaf eller en Niro i stedet.
/ Lars
Samme med de rene El-biler. Eneste grund til Tesla sælger såååå godt, er afgiftsfritagelsen. Billig Luksus-bil.
Hvis folk var så frelst, så havde de købt en Leaf eller en Niro i stedet.
/ Lars
- These users thanked the author Lars - Sound2Vision for the post (total 3):
- BrianDS • DanielB12 • Morten Hedensted
---
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
- kitora
- Medlem
- Indlæg: 793
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 15:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 215 times
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Intet er sort eller hvidt, medmindre ens agenda påbyder at det SKAL være enten sort eller hvidt (læs:politikere).
Jeg har skiftet fra elbil til hybridbil (årsagen til mit valg er irrellevant).
Jeg har pt. kørt 7500 km(ish). Det samlede km/l regnskab lyder på 33,2 km/l siden bilen forlod samlebåndet. Pga. Corona har jeg ikke kørt som planlagt til kontoret 5 dage om ugen, men hvis det havde været tilfældet ville benzinforbruget have været signifikant lavere.
Politiske meldinger er som statistikker; der er altid tilfælde hvor man kan argumentere for sit budskab.
Er hybridbiler grønne; det kommer s*tme an på hvordan man bruger bilen! Har man som politiker valgt at bruge den kørende sælger som kører 1000 km om dagen og har valgt en hybridbil pga. anskaffelsesprisen alene, så er der billige point at hente som politiker! - kigger man på dem som reelt gør en indsats for miljøet; not so much!
Jeg vil glæde mig til den dag politikerne ikke brugte den grønne agenda til at score billige point fra de vælgere som ikke gider gøre en indsats, men bruger forsiden af avisen til at danne sine meninger.
Jeg har skiftet fra elbil til hybridbil (årsagen til mit valg er irrellevant).
Jeg har pt. kørt 7500 km(ish). Det samlede km/l regnskab lyder på 33,2 km/l siden bilen forlod samlebåndet. Pga. Corona har jeg ikke kørt som planlagt til kontoret 5 dage om ugen, men hvis det havde været tilfældet ville benzinforbruget have været signifikant lavere.
Politiske meldinger er som statistikker; der er altid tilfælde hvor man kan argumentere for sit budskab.
Er hybridbiler grønne; det kommer s*tme an på hvordan man bruger bilen! Har man som politiker valgt at bruge den kørende sælger som kører 1000 km om dagen og har valgt en hybridbil pga. anskaffelsesprisen alene, så er der billige point at hente som politiker! - kigger man på dem som reelt gør en indsats for miljøet; not so much!
Jeg vil glæde mig til den dag politikerne ikke brugte den grønne agenda til at score billige point fra de vælgere som ikke gider gøre en indsats, men bruger forsiden af avisen til at danne sine meninger.
- These users thanked the author kitora for the post (total 2):
- BrianDS • Lars - Sound2Vision
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior (Til salg - send PM)
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 1,6 TD
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 1,6 TD
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 214
- Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 55 times
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Jeg er helt enig i dine betragtninger.kitora skrev: ↑23. apr 2021, 20:32Intet er sort eller hvidt, medmindre ens agenda påbyder at det SKAL være enten sort eller hvidt (læs:politikere).
Jeg har skiftet fra elbil til hybridbil (årsagen til mit valg er irrellevant).
Jeg har pt. kørt 7500 km(ish). Det samlede km/l regnskab lyder på 33,2 km/l siden bilen forlod samlebåndet. Pga. Corona har jeg ikke kørt som planlagt til kontoret 5 dage om ugen, men hvis det havde været tilfældet ville benzinforbruget have været signifikant lavere.
Politiske meldinger er som statistikker; der er altid tilfælde hvor man kan argumentere for sit budskab.
Er hybridbiler grønne; det kommer s*tme an på hvordan man bruger bilen! Har man som politiker valgt at bruge den kørende sælger som kører 1000 km om dagen og har valgt en hybridbil pga. anskaffelsesprisen alene, så er der billige point at hente som politiker! - kigger man på dem som reelt gør en indsats for miljøet; not so much!
Jeg vil glæde mig til den dag politikerne ikke brugte den grønne agenda til at score billige point fra de vælgere som ikke gider gøre en indsats, men bruger forsiden af avisen til at danne sine meninger.
Alt kan misbruges i denne verden.
En hybrid er perfekt hvis kørselsmønsteret passer, og man jævnligt oplader den.
Ellers lækker vogn du har fået dig der.
Har prøvekørt 530e. Dejlig bil.
Går ud fra du er tilfreds
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Jeg ser sku ikke helt i det her tilfælde hvad der menes med billige point. Budskabet fra EU er jo netop , hælder du brændstof i bilen eller ej.kitora skrev: ↑23. apr 2021, 20:32Intet er sort eller hvidt, medmindre ens agenda påbyder at det SKAL være enten sort eller hvidt (læs:politikere).
Jeg har skiftet fra elbil til hybridbil (årsagen til mit valg er irrellevant).
Jeg har pt. kørt 7500 km(ish). Det samlede km/l regnskab lyder på 33,2 km/l siden bilen forlod samlebåndet. Pga. Corona har jeg ikke kørt som planlagt til kontoret 5 dage om ugen, men hvis det havde været tilfældet ville benzinforbruget have været signifikant lavere.
Politiske meldinger er som statistikker; der er altid tilfælde hvor man kan argumentere for sit budskab.
Er hybridbiler grønne; det kommer s*tme an på hvordan man bruger bilen! Har man som politiker valgt at bruge den kørende sælger som kører 1000 km om dagen og har valgt en hybridbil pga. anskaffelsesprisen alene, så er der billige point at hente som politiker! - kigger man på dem som reelt gør en indsats for miljøet; not so much!
Jeg vil glæde mig til den dag politikerne ikke brugte den grønne agenda til at score billige point fra de vælgere som ikke gider gøre en indsats, men bruger forsiden af avisen til at danne sine meninger.
Så kan du sige , ja jeg lader hver dag og bruger ikke benzin motoren. Hvad er så princippet med en hybrid? De længere ferie ture? Jamen det vil så være sort kørsel.
Vi har vel allesammen vidst at hybridbiler er overgangen til fuldstændig el drift.
- These users thanked the author Fabianen for the post:
- Torslunde
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte
Det kommer an på så meget - bruger vi ressourcerne på PHEV, så er der mulighed for at flere kører størstedelen på el, og samtidig ikke er brug for så meget ladeinfrastruktur i starten.Fabianen skrev:Jeg ser sku ikke helt i det her tilfælde hvad der menes med billige point. Budskabet fra EU er jo netop , hælder du brændstof i bilen eller ej.kitora skrev: ↑23. apr 2021, 20:32Intet er sort eller hvidt, medmindre ens agenda påbyder at det SKAL være enten sort eller hvidt (læs:politikere).
Jeg har skiftet fra elbil til hybridbil (årsagen til mit valg er irrellevant).
Jeg har pt. kørt 7500 km(ish). Det samlede km/l regnskab lyder på 33,2 km/l siden bilen forlod samlebåndet. Pga. Corona har jeg ikke kørt som planlagt til kontoret 5 dage om ugen, men hvis det havde været tilfældet ville benzinforbruget have været signifikant lavere.
Politiske meldinger er som statistikker; der er altid tilfælde hvor man kan argumentere for sit budskab.
Er hybridbiler grønne; det kommer s*tme an på hvordan man bruger bilen! Har man som politiker valgt at bruge den kørende sælger som kører 1000 km om dagen og har valgt en hybridbil pga. anskaffelsesprisen alene, så er der billige point at hente som politiker! - kigger man på dem som reelt gør en indsats for miljøet; not so much!
Jeg vil glæde mig til den dag politikerne ikke brugte den grønne agenda til at score billige point fra de vælgere som ikke gider gøre en indsats, men bruger forsiden af avisen til at danne sine meninger.
Så kan du sige , ja jeg lader hver dag og bruger ikke benzin motoren. Hvad er så princippet med en hybrid? De længere ferie ture? Jamen det vil så være sort kørsel.
Vi har vel allesammen vidst at hybridbiler er overgangen til fuldstændig el drift.
Jeg tror der kommer andet end batterier, da det er en begrænsning for de køretøjer der kører næsten døgnet rundt og dem der bor i lejlighed. Det kommer alt sammen an på behov, men elbiler er tunge, meget tunge, der må kunne findes en løsning der er næsten ligeså god for miljøet.
CO2 neutralt brændstof findes men er alt for dyrt.
Jeg ved ikke hvad fremtiden bringer, elbiler er en del af den, men jeg tror ikke det er det eneste.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK