EU stempler biler i dansk plan som sorte

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af Gasolin82 » 23. apr 2021, 07:44

Så går den nok ikke længere.
Hybridbilerne stemplet som sorte.
Mon man skulle skynde sig, hvis man vil bestille en med rabat :roll:

Læs nedenstående link.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/eu-st ... dle-aftale

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af DanielB12 » 23. apr 2021, 08:31

Aftalen skal kigges på i 2025 og S og V har været ude og sige, at se ikke har intentioner om at den skal genbehandles før det tidspunkt. EUs definition har ikke konsekvens for aftalen.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af BrianDS » 23. apr 2021, 09:53

DanielB12 skrev:Aftalen skal kigges på i 2025 og S og V har været ude og sige, at se ikke har intentioner om at den skal genbehandles før det tidspunkt. EUs definition har ikke konsekvens for aftalen.
Har vi røde støttepartier, så bliver den genforhandlet og alt bliver dyrere - det er der ingen tvivl om, det er billigt for regeringen for det rammer ikke deres og støttepartiernes vælgere ligeså meget som andre.
These users thanked the author BrianDS for the post (total 2):
TargetRIX
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af Gasolin82 » 23. apr 2021, 10:03

DanielB12 skrev:
23. apr 2021, 08:31
Aftalen skal kigges på i 2025 og S og V har været ude og sige, at se ikke har intentioner om at den skal genbehandles før det tidspunkt. EUs definition har ikke konsekvens for aftalen.
Den er jeg med på.
Men der kan sagtens komme pres på den kommende tid.

Ændringer før tid er absolut muligt. Også selvom A og V udtaler sig anderledes nu.
Aftalen er spritny. Selvfølgelig skal den forsvares.

Og er der noget vi ved med disse bilafgifter, så er det, at de er ret dynamiske.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af DanielB12 » 23. apr 2021, 10:26

Ja, det er rigtigt. Og det er jo tosset at man ikke har samme definition som EU. Fordelen kan være at man kan bruge de penge som hybriderne får i "tilskud", til et reelt tilskud til elbilerne, f.eks. fjerne momsen.. Det ville gøre en god forskel
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af BrianDS » 23. apr 2021, 14:00

Hybrid biler har bare den fordel at de ikke kræver en massiv investering i infrastruktur, og mange vil kunne klare sig på el i størstedelen af tiden - og dermed kan der komme flere til at køre på el fremfor elbiler der kræver større batterier og dermed flere ressourcer

Hybridbiler har så andre ulemper, men klimamæssigt kan det være en hurtig gevinst
These users thanked the author BrianDS for the post:
PhillOS
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af Bopjensen » 23. apr 2021, 15:42

Jeg læste engang en artikel om hvor meget sådan en hybrid egentlig forurener med alle de "koldstarter"

Det var noget med at cat aldrig nåede at blive varme.

Tror bestemt ikke de gør noget synderligt godt for miljøet, med mindre man lader dem op og kun kører på el.

Jeg er sikker på at os entusiaster nok skal få dem ladet op, men når Hr og Fru Danmark har haft den i et par måneder og rusen har lagt sig, så kunne jeg godt frygte at mange af dem aldrig ser en stikkontakt igen.
These users thanked the author Bopjensen for the post (total 2):
PhillOSMathiasen

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af DanielB12 » 23. apr 2021, 16:57

Hørte i radioen at ud af de ~7000 hybrider der var solgt i 2021, var ca 50 % firmabiler.

Jeg er 99% at langt størstedelen af dem kun er købt for at få en billigere bil, og at incitatementet for at lade dem hver dag ligger på et meget lille sted..
These users thanked the author DanielB12 for the post:
BrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 648
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af SkodiaqDK » 23. apr 2021, 17:13

Mener mercedes har påstået deres phev-biler kører omkring 20% længere pr. Liter pga. hybridfunktionen, i forhold til en alm. benzin/diesel. Altså UDEN at blive ladt op med ledning tilsluttet.

Så længe det er billigere og tidsbesparende at lade op med kabel (vs. at køre forbi en tankstation) så tror jeg da de fleste husejere benytter sig af den mulighed.

Phev er ikke fejlfrit og nogle skider på opladning, korrekt.

... og jeg springer over elbiler så længe de tøffer rundt med teoretiske rækkevidder på 5-600km, svarende til omkring 300-350km på en halvkold blæsende dag, dvs halvdelen af året i Danmark.

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af Gasolin82 » 23. apr 2021, 18:26

SkodiaqDK skrev:
23. apr 2021, 17:13
Mener mercedes har påstået deres phev-biler kører omkring 20% længere pr. Liter pga. hybridfunktionen, i forhold til en alm. benzin/diesel. Altså UDEN at blive ladt op med ledning tilsluttet.

Så længe det er billigere og tidsbesparende at lade op med kabel (vs. at køre forbi en tankstation) så tror jeg da de fleste husejere benytter sig af den mulighed.

Phev er ikke fejlfrit og nogle skider på opladning, korrekt.

... og jeg springer over elbiler så længe de tøffer rundt med teoretiske rækkevidder på 5-600km, svarende til omkring 300-350km på en halvkold blæsende dag, dvs halvdelen af året i Danmark.
Jeg forstår heller ikke al den hysteri omkring hybridbiler.
Ja, man kan bruge dem uden opladning.

Men der er altså også mange af os, hvor de 40-60km i ren el kørsel passer perfekt. Derfor vil bilerne selvfølgelig blive opladet.

Det kan sgu også blive for meget al den hysteri. Ro på folkens.
These users thanked the author Gasolin82 for the post:
Target

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 23. apr 2021, 19:53

JaJa, men ta jer sammen istedet for og være så frelst..: Der er ikke en eneste Plugin-Hybrid der er købt af andre årsager, end at vælgeren kan stå i Sport Mode, og man får en billigere bil.

Samme med de rene El-biler. Eneste grund til Tesla sælger såååå godt, er afgiftsfritagelsen. Billig Luksus-bil.
Hvis folk var så frelst, så havde de købt en Leaf eller en Niro i stedet.

/ Lars
These users thanked the author Lars - Sound2Vision for the post (total 3):
BrianDSDanielB12Morten Hedensted
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
kitora
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 18. jun 2008, 15:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 67 times
Been thanked: 215 times

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af kitora » 23. apr 2021, 20:32

Intet er sort eller hvidt, medmindre ens agenda påbyder at det SKAL være enten sort eller hvidt (læs:politikere).

Jeg har skiftet fra elbil til hybridbil (årsagen til mit valg er irrellevant).

Jeg har pt. kørt 7500 km(ish). Det samlede km/l regnskab lyder på 33,2 km/l siden bilen forlod samlebåndet. Pga. Corona har jeg ikke kørt som planlagt til kontoret 5 dage om ugen, men hvis det havde været tilfældet ville benzinforbruget have været signifikant lavere.

Politiske meldinger er som statistikker; der er altid tilfælde hvor man kan argumentere for sit budskab.

Er hybridbiler grønne; det kommer s*tme an på hvordan man bruger bilen! Har man som politiker valgt at bruge den kørende sælger som kører 1000 km om dagen og har valgt en hybridbil pga. anskaffelsesprisen alene, så er der billige point at hente som politiker! - kigger man på dem som reelt gør en indsats for miljøet; not so much!

Jeg vil glæde mig til den dag politikerne ikke brugte den grønne agenda til at score billige point fra de vælgere som ikke gider gøre en indsats, men bruger forsiden af avisen til at danne sine meninger.
These users thanked the author kitora for the post (total 2):
BrianDSLars - Sound2Vision
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior (Til salg - send PM)
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 1,6 TD

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af Gasolin82 » 23. apr 2021, 20:36

kitora skrev:
23. apr 2021, 20:32
Intet er sort eller hvidt, medmindre ens agenda påbyder at det SKAL være enten sort eller hvidt (læs:politikere).

Jeg har skiftet fra elbil til hybridbil (årsagen til mit valg er irrellevant).

Jeg har pt. kørt 7500 km(ish). Det samlede km/l regnskab lyder på 33,2 km/l siden bilen forlod samlebåndet. Pga. Corona har jeg ikke kørt som planlagt til kontoret 5 dage om ugen, men hvis det havde været tilfældet ville benzinforbruget have været signifikant lavere.

Politiske meldinger er som statistikker; der er altid tilfælde hvor man kan argumentere for sit budskab.

Er hybridbiler grønne; det kommer s*tme an på hvordan man bruger bilen! Har man som politiker valgt at bruge den kørende sælger som kører 1000 km om dagen og har valgt en hybridbil pga. anskaffelsesprisen alene, så er der billige point at hente som politiker! - kigger man på dem som reelt gør en indsats for miljøet; not so much!

Jeg vil glæde mig til den dag politikerne ikke brugte den grønne agenda til at score billige point fra de vælgere som ikke gider gøre en indsats, men bruger forsiden af avisen til at danne sine meninger.
Jeg er helt enig i dine betragtninger.
Alt kan misbruges i denne verden.

En hybrid er perfekt hvis kørselsmønsteret passer, og man jævnligt oplader den.

Ellers lækker vogn du har fået dig der.
Har prøvekørt 530e. Dejlig bil.
Går ud fra du er tilfreds💪

Fabianen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af Fabianen » 24. apr 2021, 13:50

kitora skrev:
23. apr 2021, 20:32
Intet er sort eller hvidt, medmindre ens agenda påbyder at det SKAL være enten sort eller hvidt (læs:politikere).

Jeg har skiftet fra elbil til hybridbil (årsagen til mit valg er irrellevant).

Jeg har pt. kørt 7500 km(ish). Det samlede km/l regnskab lyder på 33,2 km/l siden bilen forlod samlebåndet. Pga. Corona har jeg ikke kørt som planlagt til kontoret 5 dage om ugen, men hvis det havde været tilfældet ville benzinforbruget have været signifikant lavere.

Politiske meldinger er som statistikker; der er altid tilfælde hvor man kan argumentere for sit budskab.

Er hybridbiler grønne; det kommer s*tme an på hvordan man bruger bilen! Har man som politiker valgt at bruge den kørende sælger som kører 1000 km om dagen og har valgt en hybridbil pga. anskaffelsesprisen alene, så er der billige point at hente som politiker! - kigger man på dem som reelt gør en indsats for miljøet; not so much!

Jeg vil glæde mig til den dag politikerne ikke brugte den grønne agenda til at score billige point fra de vælgere som ikke gider gøre en indsats, men bruger forsiden af avisen til at danne sine meninger.
Jeg ser sku ikke helt i det her tilfælde hvad der menes med billige point. Budskabet fra EU er jo netop , hælder du brændstof i bilen eller ej.
Så kan du sige , ja jeg lader hver dag og bruger ikke benzin motoren. Hvad er så princippet med en hybrid? De længere ferie ture? Jamen det vil så være sort kørsel.
Vi har vel allesammen vidst at hybridbiler er overgangen til fuldstændig el drift.
These users thanked the author Fabianen for the post:
Torslunde

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: EU stempler biler i dansk plan som sorte

Indlæg af BrianDS » 24. apr 2021, 19:29

Fabianen skrev:
kitora skrev:
23. apr 2021, 20:32
Intet er sort eller hvidt, medmindre ens agenda påbyder at det SKAL være enten sort eller hvidt (læs:politikere).

Jeg har skiftet fra elbil til hybridbil (årsagen til mit valg er irrellevant).

Jeg har pt. kørt 7500 km(ish). Det samlede km/l regnskab lyder på 33,2 km/l siden bilen forlod samlebåndet. Pga. Corona har jeg ikke kørt som planlagt til kontoret 5 dage om ugen, men hvis det havde været tilfældet ville benzinforbruget have været signifikant lavere.

Politiske meldinger er som statistikker; der er altid tilfælde hvor man kan argumentere for sit budskab.

Er hybridbiler grønne; det kommer s*tme an på hvordan man bruger bilen! Har man som politiker valgt at bruge den kørende sælger som kører 1000 km om dagen og har valgt en hybridbil pga. anskaffelsesprisen alene, så er der billige point at hente som politiker! - kigger man på dem som reelt gør en indsats for miljøet; not so much!

Jeg vil glæde mig til den dag politikerne ikke brugte den grønne agenda til at score billige point fra de vælgere som ikke gider gøre en indsats, men bruger forsiden af avisen til at danne sine meninger.
Jeg ser sku ikke helt i det her tilfælde hvad der menes med billige point. Budskabet fra EU er jo netop , hælder du brændstof i bilen eller ej.
Så kan du sige , ja jeg lader hver dag og bruger ikke benzin motoren. Hvad er så princippet med en hybrid? De længere ferie ture? Jamen det vil så være sort kørsel.
Vi har vel allesammen vidst at hybridbiler er overgangen til fuldstændig el drift.
Det kommer an på så meget - bruger vi ressourcerne på PHEV, så er der mulighed for at flere kører størstedelen på el, og samtidig ikke er brug for så meget ladeinfrastruktur i starten.

Jeg tror der kommer andet end batterier, da det er en begrænsning for de køretøjer der kører næsten døgnet rundt og dem der bor i lejlighed. Det kommer alt sammen an på behov, men elbiler er tunge, meget tunge, der må kunne findes en løsning der er næsten ligeså god for miljøet.
CO2 neutralt brændstof findes men er alt for dyrt.

Jeg ved ikke hvad fremtiden bringer, elbiler er en del af den, men jeg tror ikke det er det eneste.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"