Import af E-UP fra Tyskland
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 100
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jelling, Vejle
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Import af E-UP fra Tyskland
Jeg påtænker at importere en E-UP fra Tyskland til konen. Jeg har søgt og læst på forummet og Google, men mangler lige det sidste, for at jeg er sikker på at alt er korrekt.
Jeg kigger på E-UP til omkring 18000€
Det med de 6 måneder gammel og 6000 km, er det kun ift. sælger, eller har det nogen betydning for importen og efterfølgende omkostninger?
På en bil til 18000€ skal man vel ikke betale noget i afgift?
Jeg har firmabil og kan selv hente med autotrailer, så ingen omkostninger der.
Hvad er der ellers af omkostninger og udfordringer?
Tak på forhånd
Mvh Lars
Jeg kigger på E-UP til omkring 18000€
Det med de 6 måneder gammel og 6000 km, er det kun ift. sælger, eller har det nogen betydning for importen og efterfølgende omkostninger?
På en bil til 18000€ skal man vel ikke betale noget i afgift?
Jeg har firmabil og kan selv hente med autotrailer, så ingen omkostninger der.
Hvad er der ellers af omkostninger og udfordringer?
Tak på forhånd
Mvh Lars
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
De 6 måneder og 6.000km er i forhold til skat. Hvis den er yngre og har kørt mindre end det anses det som en ny bil, hvis den er ældre og har kørt mere anses den som brugt.
Hvis den anses som ny skal du svare moms af bilen, så simpelt stillet op.
Bil under 6.000km og under 6 måneder = 25% moms
bil over 6.000km og over 6 måneder = 0% moms
https://skat.dk/skat.aspx?oId=1946953
Så, det er en væsentlig detalje at den skal være brugt for at det giver meningMotordrevet landkøretøj (motorkøretøj, traktor, motorredskab og knallert) med en slagvolumen på over 48 ccm eller en effekt på over 7,2 kW, hvorDer er tale om et nyt køretøj, når blot den ene betingelse er opfyldt på leveringstidspunktet. Der vil derfor være tale om et brugt transportmiddel, hvis leveringen af køretøjet finder sted efter 6 måneder, og køretøjet har kørt over 6.000 km.
- leveringen finder sted senest 6 måneder efter første ibrugtagning eller
- køretøjet har kørt højst 6.000 km.
Bemærk: formuleringen er OG, så det er ikke nok den er 5 måneder og har gået 7.000km.
Nej, mener grænsen lige pt ligger på 460.000,- eller noget i den stil før der kommer afgifter på - i runde tal. Mener udregningen er lidt mere kompliceret, men umiddelbart vil jeg ikke mene der er andet du skal tænke på.
Du han hente den uden problemer, når du kommer til Danmark skal du have den værdisat (i forhold til skat), her kan du eks. bruge quickimport til den del. Derudover skal den toldsynes og normalt synes, og så skal du have plader på.
Følgende er udgifter vi havde til import i forhold til toldsyn, syn, nummerplade og værdiansættelse.
Quickimport 299,00 kr.
Quickimport 3.180,00 kr.
Pava Bilsyn 850,00 kr.
Pava Bilsyn 450,00 kr.
Håber det gav svar på dine spørgsmål
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2001
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 486 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Helt enig i det meste.martinta skrev: ↑18. sep 2021, 06:16De 6 måneder og 6.000km er i forhold til skat. Hvis den er yngre og har kørt mindre end det anses det som en ny bil, hvis den er ældre og har kørt mere anses den som brugt.
Hvis den anses som ny skal du svare moms af bilen, så simpelt stillet op.
Bil under 6.000km og under 6 måneder = 25% moms
bil over 6.000km og over 6 måneder = 0% moms
https://skat.dk/skat.aspx?oId=1946953
Så, det er en væsentlig detalje at den skal være brugt for at det giver meningMotordrevet landkøretøj (motorkøretøj, traktor, motorredskab og knallert) med en slagvolumen på over 48 ccm eller en effekt på over 7,2 kW, hvorDer er tale om et nyt køretøj, når blot den ene betingelse er opfyldt på leveringstidspunktet. Der vil derfor være tale om et brugt transportmiddel, hvis leveringen af køretøjet finder sted efter 6 måneder, og køretøjet har kørt over 6.000 km.
- leveringen finder sted senest 6 måneder efter første ibrugtagning eller
- køretøjet har kørt højst 6.000 km.
Bemærk: formuleringen er OG, så det er ikke nok den er 5 måneder og har gået 7.000km.
Nej, mener grænsen lige pt ligger på 460.000,- eller noget i den stil før der kommer afgifter på - i runde tal. Mener udregningen er lidt mere kompliceret, men umiddelbart vil jeg ikke mene der er andet du skal tænke på.
Du han hente den uden problemer, når du kommer til Danmark skal du have den værdisat (i forhold til skat), her kan du eks. bruge quickimport til den del. Derudover skal den toldsynes og normalt synes, og så skal du have plader på.
Følgende er udgifter vi havde til import i forhold til toldsyn, syn, nummerplade og værdiansættelse.
Quickimport 299,00 kr.
Quickimport 3.180,00 kr.
Pava Bilsyn 850,00 kr.
Pava Bilsyn 450,00 kr.
Håber det gav svar på dine spørgsmål
Også i at udregningen for hvornår en bil pålægges afgift er kompliceret. Det betyder heller ikke noget, hvor meget du har givet for den i Tyskland. Det, der er vigtigt er den handlede pris herhjemme, udstyr oma. Jeg er dog helt sikker på, at du slipper med 0 kr. i afgift på en E-up
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4440 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Nu skrev du en besked om vores forløb - jeg tror at der ligger nogle beskrivelser af det i elbils-tråden, men overordnet set, så passer martintas beskrivelse ret godt.
Jeg vil med garanti sige, at du intet skal betale til den danske stat i form af moms, told og registreringsafgift, hvis den overholder reglen som martinta skriver.
Men få en vurdering fra Quickimport, koster vidst kun 150 kr nu, for en elbil.
Derefter koster det 2000 kr i gebyr hos dem - så du ikke skal vente de 4-5 uger på skat - og så betaler man også for nr.plader hos Quickimport, hvilket dog så gør, at synshallen må tage 250 kr for at udlevere dem. Ved ikke om alle gør det - de to jeg snakkede med, gjorde (appplus og en lokal).
Jeg vil med garanti sige, at du intet skal betale til den danske stat i form af moms, told og registreringsafgift, hvis den overholder reglen som martinta skriver.
Men få en vurdering fra Quickimport, koster vidst kun 150 kr nu, for en elbil.
Derefter koster det 2000 kr i gebyr hos dem - så du ikke skal vente de 4-5 uger på skat - og så betaler man også for nr.plader hos Quickimport, hvilket dog så gør, at synshallen må tage 250 kr for at udlevere dem. Ved ikke om alle gør det - de to jeg snakkede med, gjorde (appplus og en lokal).
Senest rettet af DanielB12 18. sep 2021, 08:14, rettet i alt 1 gang.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Mig bekendt skal du ikke betale moms igen, såfremt bilen købes med tysk moms på.
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1377
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 478 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Jo, det er dk moms hvis den er under 6 måneder og ikke har rundet 6k km.
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
- These users thanked the author Monze1980 for the post:
- superbeszzz
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2001
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 486 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Hvis bilen er under 6mdr eller 6.000 km. Bliver du pålagt dansk moms oveni den allerede betalte tyske moms. Fuldstændigt som beskrevet tidligere i tråden.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Ja men det er vel kun 6% moms, og ikke 25%
Der er jo betalt 19% på bilen?
Der er jo betalt 19% på bilen?
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4440 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Der er selvfølgelig også de nye eu-moms regler, hvor du ved fjernsalg skal betale dansk moms i stedet for tysk, altså 25 kontra 19. Sælgeren i vores tilfælde glemte det dog
Hvis du selv henter bilen, så er det ikke relevant.
Hvis du selv henter bilen, så er det ikke relevant.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1108
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 471 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Uden at vide hvad en tysk e-up har af udstyr, men kan det overhoved svare sig når en brugt Mii Electric koster ca. det samme herhjemme, og den er rigtig godt udstyret.
Jeg er med på det ikke er en up, og det kan jo være dealbreakeren
Jeg er med på det ikke er en up, og det kan jo være dealbreakeren
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 100
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jelling, Vejle
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Import af E-UP fra Tyskland
En Mii koster herhjemme min. 150.000 kr og udvalget er ikke specielt stort. Hvis man kan få en up hjem til 140.000 kr inkl. omkostninger, så tænker jeg at det er ok. Jeg er ikke mærkesnob, men jeg tænker også at en Up holder prisen bedre på sig sigt, kontra en Mii.Pablo skrev:Uden at vide hvad en tysk e-up har af udstyr, men kan det overhoved svare sig når en brugt Mii Electric koster ca. det samme herhjemme, og den er rigtig godt udstyret.
Jeg er med på det ikke er en up, og det kan jo være dealbreakeren
Mvh Lars
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Nysgerrig hvilken del er du ikke enig i. Har kun prøvet det én gang, så hvis der er noget jeg ikke har fanget første gang lytter jeg gernesuperbeszzz skrev: ↑18. sep 2021, 07:29Helt enig i det meste.
Også i at udregningen for hvornår en bil pålægges afgift er kompliceret. Det betyder heller ikke noget, hvor meget du har givet for den i Tyskland. Det, der er vigtigt er den handlede pris herhjemme, udstyr oma. Jeg er dog helt sikker på, at du slipper med 0 kr. i afgift på en E-up
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2001
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 486 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Denne del er jeg ikke enig i. Jeg bemærker at Fjeppe benytter en styrkemarkør “mig bekendt”, der indikerer usikkerhed. Det er smart gjort for der er ingen tvivl om at reglerne er nøjagtigt som skitseret af dig .
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
-
- Medlem
- Indlæg: 1197
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 808 times
- Been thanked: 699 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Nej, det er så vidt jeg ved 25% oven i de betalte 19%, og så er det dit eget problem at få refunderet de 19% igen fra den tyske stat.
https://quickimport.dk/import-af-bil-fr ... vatperson/
Tænker umiddelbart quickimport burde være en troværdig kilde?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Man kan jo nok finde en uden moms i Tyskland hvis det skulle være. det er jo ikke kun varevogne der handles uden moms i Tyskland.
Bortset fra det syntes jeg 18000 EUR er rigtig mange penge for en E-UP når man kan få en Corsa E eller 208 E for 21000 EUR
Bortset fra det syntes jeg 18000 EUR er rigtig mange penge for en E-UP når man kan få en Corsa E eller 208 E for 21000 EUR
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
I skal lige være obs på, at den SKAL være over 6 mdr. gammel for at beholde de vilde tilskud som den tyske stat giver. Men tænker jeg de fleste tyske sælgere er OBS på. Men bare lige så i ikke selv forelsker jer i en 3 mdr gammel bil.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 100
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jelling, Vejle
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Billigste e-208 I Tyskland koster 22500€ på mobile. Jeg er ude efter den billigste el bil til konen. Der er jo altid noget der lige er lidt bedre til lidt flere penge, men så kan man jo blive vedstyker skrev:Man kan jo nok finde en uden moms i Tyskland hvis det skulle være. det er jo ikke kun varevogne der handles uden moms i Tyskland.
Bortset fra det syntes jeg 18000 EUR er rigtig mange penge for en E-UP når man kan få en Corsa E eller 208 E for 21000 EUR
Mvh Lars
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6253
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2071 times
- Been thanked: 673 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Så du mener at de to er bedre biler?styker skrev:Man kan jo nok finde en uden moms i Tyskland hvis det skulle være. det er jo ikke kun varevogne der handles uden moms i Tyskland.
Bortset fra det syntes jeg 18000 EUR er rigtig mange penge for en E-UP når man kan få en Corsa E eller 208 E for 21000 EUR
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Denne formulering er ud fra en erfaring der er ældre end 5 år, og jeg holder mig altså ikke ajour med samtlige regler der findes i denne verden, men blot dem jeg benytter mig af, derfor kaster jeg bolden op som jeg gør, da der er en risiko for st reglerne er som for 5 år siden hvor min erfaring er fra, så må trådstarter jo opsøge oplysningerne et ekstra sted, eventuelt hos kilden (SKAT). For at være helt sikker.superbeszzz skrev: ↑18. sep 2021, 20:14Denne del er jeg ikke enig i. Jeg bemærker at Fjeppe benytter en styrkemarkør “mig bekendt”, der indikerer usikkerhed. Det er smart gjort for der er ingen tvivl om at reglerne er nøjagtigt som skitseret af dig .
Erfaringen går på de biler jeg tidligere selv har hentet som privat person fra Tyskland (kvalificeret som brugt bil) der skulle ikke betales moms efterfølgende, det var bare at hente den, og så få beregnet afgiften hos en importvirksomhed og betalte denne, jeg kan sagtens sende dig disse specifikationer hvor momsen ikke indgår da denne var betalt i Tyskland (19%)
Men jeg skal nok afstå fra at bruge “styrkemakører” i fremtiden, det var en meget ubevist handling som jeg dybt beklager.
Senest rettet af fjeppe 18. sep 2021, 22:30, rettet i alt 2 gange.
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Jeg antager bare at der er tale om en måske ældre bil, da sælger er opmærksom på de 6 måneder/6000km
Han kunne jo også få et firma til at hente den hjem hvis den er kategoriserer som ny, så kan de (såfremt bilen ikke er momsdød) løfte momsen og smide den på herhjemme (25%), bilen bliver lidt dyrer ja, men så skal han ikke kæmpe med refusion osv.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Det kommer jo helt an på hvilke parametre man kigger på.
Men sikkerhed og rækkevidde der mener jeg bestemt det er væsentlig bedre biler.
Og så kan de fås med adaptiv fartpilot, det er da noget af det bedste udstyr der kan kombineres med automatgear.
- These users thanked the author styker for the post (total 2):
- Brian Scharling • QT1410
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Kan nu godt finde dem til de 21K Euro, Corsa E er jo samme bil med i mine øjne et noget pænere design.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 8999d9fe11
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2001
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 486 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Øhhh, det er positivt ment.fjeppe skrev: ↑18. sep 2021, 21:52Denne formulering er ud fra en erfaring der er ældre end 5 år, og jeg holder mig altså ikke ajour med samtlige regler der findes i denne verden, men blot dem jeg benytter mig af, derfor kaster jeg bolden op som jeg gør, da der er en risiko for st reglerne er som for 5 år siden hvor min erfaring er fra, så må trådstarter jo opsøge oplysningerne et ekstra sted, eventuelt hos kilden (SKAT). For at være helt sikker.superbeszzz skrev: ↑18. sep 2021, 20:14Denne del er jeg ikke enig i. Jeg bemærker at Fjeppe benytter en styrkemarkør “mig bekendt”, der indikerer usikkerhed. Det er smart gjort for der er ingen tvivl om at reglerne er nøjagtigt som skitseret af dig .
Erfaringen går på de biler jeg tidligere selv har hentet som privat person fra Tyskland (kvalificeret som brugt bil) der skulle ikke betales moms efterfølgende, det var bare at hente den, og så få beregnet afgiften hos en importvirksomhed og betalte denne, jeg kan sagtens sende dig disse specifikationer hvor momsen ikke indgår da denne var betalt i Tyskland (19%)
Men jeg skal nok afstå fra at bruge “styrkemakører” i fremtiden, det var en meget ubevist handling som jeg dybt beklager.
Det er et grundtrin for en god argumentation jvf. Toulmin at benytte styrkemarkør, så det syntes jeg bestemt du skal fortsætte med at gøre .
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 100
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jelling, Vejle
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Hvordan er det egentlig med fabriksgarantien ved import? Både de 2 år på bilen og 8 år på batteri? Følger det bare med og kan bruges i Danmark?
Mvh Lars
Mvh Lars
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Import af E-UP fra Tyskland
I skal lige være opmærksom på, når i surfer mobile.de, at i nogle annoncer der viser de prisen inkl. BAFA (tysk elbil tilskud). Det er der nogen der gør, for at få flere hits på mobile.
F.eks bil koster 22.000€, BAFA giver 4000€ - bilen annonceres til 18000€.
Som Dansker skal i give 22.000€, da BAFA kun gælder for Tyskere.
F.eks bil koster 22.000€, BAFA giver 4000€ - bilen annonceres til 18000€.
Som Dansker skal i give 22.000€, da BAFA kun gælder for Tyskere.
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2001
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 486 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
nu bliver det snart mere langhåret end tilsigtet, men en styrkemarkør kan både forstærke eller nedtone tilliden til påstanden.
Så lukker vi den vidst her. Toulmins argumentationsmodel er røvsyg for de fleste og bidrager ikke til noget direkte konstruktivt her .
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Jeg har netop importeret en e-Golf fra 04/2020, der er tegnet +3 år eller op til 100k km garanti på i Tyskland.Kejser skrev:Hvordan er det egentlig med fabriksgarantien ved import? Både de 2 år på bilen og 8 år på batteri? Følger det bare med og kan bruges i Danmark?
Mvh Lars
Fik verificeret af den lokale VW forhandler, at garantien også gælder i DK.
I deres systemer står der, at fabriksgarantien gælder indtil 04/2025 el. 100k km.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 100
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jelling, Vejle
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Men det er jo en udvidet garanti. Er det det samme ved de 2 års standard garanti?Jannik skrev:Jeg har netop importeret en e-Golf fra 04/2020, der er tegnet +3 år eller op til 100k km garanti på i Tyskland.Kejser skrev:Hvordan er det egentlig med fabriksgarantien ved import? Både de 2 år på bilen og 8 år på batteri? Følger det bare med og kan bruges i Danmark?
Mvh Lars
Fik verificeret af den lokale VW forhandler, at garantien også gælder i DK.
I deres systemer står der, at fabriksgarantien gælder indtil 04/2025 el. 100k km.
Mvh Lars
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4440 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Import af E-UP fra Tyskland
Standard-garantien ydes af VAG, så den gælder i hele verdenen (eller i hvert fald hele Europa). Så ingen problemer der - men få stelnummeret og så kontakt dit lokale VW-værksted og hør. De kan jo også lige tjekke om km stemmer overens.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.