Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Låst

Jeg kunne godt tænke mig en Elbil...Hvis man

Afstemning sluttede 31. dec 2021, 20:28

Ja tak. Køber en snart
48
24%
Nej Tak
31
15%
Har allerede en elbil og det spiller
26
13%
Har en elbil og overvejer elbil som bil nr. 1/2 også
15
7%
Overvejer elbil som bil nr. 2
20
10%
Kunne købe dem uden nogen form for afgift
2
1%
Kunne lade bilen op flere steder. Altså flere ladestandere
18
9%
Venter til VAG kommer med nye og bedre ID modeller
13
6%
Kunne få dem som almindelig sedan/stationcar
15
7%
Andet, begrund med svar
16
8%
 
Afgivne stemmer: 204

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14519
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Watcher » 6. dec 2021, 08:59

Når ikke kam er skjult i logo så er de lort. På min a5 med 360 graders er der ingen sprinkler heller så der skal jeg huske at tørre hele tiden. På A3 har jeg lavet sprinkler og det kæmpe forskel.

S klassen og konens C har skjulte kam’s og på S klassen endda både for/bag som køre ud. Tilgengæld er mercedes’s kamera ubrugelige om aften pga dårligt lys. Men problemet er også folk stadig forventer at de får 8k hd opløsning på en oled skærm, men så langt fremme er vi bare ikke endnu i en bil…


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post (total 2):
kGlerupBrianDS
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 856
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af mortenmol » 6. dec 2021, 09:34

DanielB12 skrev:
kGlerup skrev:
6. dec 2021, 07:01
DanielB12 skrev:Kan man ikke få @Watcher e.lign. til at montere et kamera med sprinkler? Det fik vi på vores A4 og det er fandeme lækkert.
Den har skam sprinkler i ID.4. Så er du HELT sikker på der hænger dråber bagefter..
Giv mig kameraet bag logoet tilbage!
Ja okay. Så må det være tosset designet..

1 ud af måske 10 gange, så hænger der en dråbe fast på vores. Men så skal sprinkleren bare kører engang til, så er den væk.

På vores Bmw i3 er der ikke noget afdækning eller sprinkler, så der er det også useless, hvis ikke man lige husker at tørre det af med fingeren, når man går rundt om bilen.

Er ret øv over at høre, at Tesla også halter bagud på det.. generelt, efter at have været medlem af Tesla m3 gruppe på fb i en månedstid, så er jeg ikke helt overbevist om, at vi skal have en Tesla… synes godt nok der er mange dumt designede ting på den bil.. så i morges en laaang post med råd til hvordan man får en god start en vintermorgen. Et af rådene var at hive Venstre bagsæde lidt frem, så der kom varme til ladeporten, så stikket ikke fryser fast BilledeBillede

Vores kommer til at holde i opvarmet garage, så problemet ligger ikke dér. Problemet ligger i, at det åbenbart er så dårligt designet en bil, at der er behov for at give sådan et råd.
Der er selvfølgelig mange andre ting, der er geniale ved bilen, og lyder også til at nogle ting, feks viskerautomatik og fantom-brems er mindre i de nye biler end bare dem der er et par år gamle
Jeg har en 2021, havde ikke en eneste phantom braking i går fra Esbjerg - Kbh, trods bilen kørte på AP 99% af tiden, eneste issue er på Fyn hvor Google maps tror man kun må køre 80 da de sidste var forbi da der var vejarbejde.
Visker automatikken er blevet en del bedre, men har stadig sine off moments

Jeg har haft bakkamera de sidste 15 år og har bare vænnet mig til at tørre linsen af med fingeren når jeg åbner bagsmækken, jeg ville da klart foretrække kameraet var skjult.
Der var fin fart på circle K laderen og det var gratis, så kunne jeg se opfølgning på F1 imens.
Sjovt den ikke registrerede min SuC i fredags, den er nok ikke gratis alligevel

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 809 times
Been thanked: 699 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af martinta » 6. dec 2021, 09:40

Nu kommer emnet på tesla igen - men - kan bekræfte hvad Morten skriver herover.

Det er ved at være længe siden jeg har oplevet phamtom breaks. Så virker til de har fået fikset det i en eller anden opdatering (havde dog forventet en form for fanfare el. for at fejre det), men ser ud til det er løst i det skjulte.
These users thanked the author martinta for the post:
DanielB12

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 856
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af mortenmol » 6. dec 2021, 10:06

Det kræver også Tesla skulle anerkende der har været fejl det tror jeg ikke er Musks stil


Sent from my iPhone using Tapatalk

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 809 times
Been thanked: 699 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af martinta » 6. dec 2021, 10:17

mortenmol skrev:
6. dec 2021, 10:06
Det kræver også Tesla skulle anerkende der har været fejl Billede det tror jeg ikke er Musks stil
:lol: På det punkt forestiller jeg mig han er meget som Steve Jobs i sin tid.

Fik prøvet ladern i Kaltenkirchen både fredag og søndag, 244 kw nåede den op på, godt nok falder den igen, men det går faktisk ret stærkt - næste mål må så være at placere de ladere i nærheden af et toilet som IKKE er lukket om søndagen :? :roll:
These users thanked the author martinta for the post (total 2):
HansHJGGH

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Dennis2k » 6. dec 2021, 11:17

DanielB12 skrev:
6. dec 2021, 08:49

Er ret øv over at høre, at Tesla også halter bagud på det.. generelt, efter at have været medlem af Tesla m3 gruppe på fb i en månedstid, så er jeg ikke helt overbevist om, at vi skal have en Tesla… synes godt nok der er mange dumt designede ting på den bil.. så i morges en laaang post med råd til hvordan man får en god start en vintermorgen. Et af rådene var at hive Venstre bagsæde lidt frem, så der kom varme til ladeporten, så stikket ikke fryser fast 🥴🥴
Du skal ikke lade dig gå alt for meget på - De der Facebook grupper er fyldt med "ingeniør typer" (ikke ondt ment), de forsøger konstant at forbedre og finde klagepunkter. Nogle af dem er nødt til at være ingeniører, resten er nok bare clairvoyante :lol:

Generelt funger en Tesla helt fint og når vi taler om 2021 modeller og frem, så er de værste "tosserier" løst.
Men ærligt, der er nogle ting som er tosset - Men for mig overskygger det ikke de klare fordeler som Tesla stadig her.
These users thanked the author Dennis2k for the post (total 3):
martintaDanielB12AAMS
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 696 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Thor-thor » 6. dec 2021, 11:38

Dennis2k skrev:
6. dec 2021, 11:17
DanielB12 skrev:
6. dec 2021, 08:49
generelt, efter at have været medlem af Tesla m3 gruppe på fb i en månedstid, … synes godt nok der er mange dumt designede ting på den bil.. så i morges en laaang post med råd til hvordan man får en god start en vintermorgen. Et af rådene var at hive Venstre bagsæde lidt frem, så der kom varme til ladeporten
- De der Facebook grupper er fyldt med "ingeniør typer" (ikke ondt ment), de forsøger konstant at forbedre og finde klagepunkter. Nogle af dem er nødt til at være ingeniører, resten er nok bare clairvoyante :lol:
Mig bekendt bliver ladeporten på M3 opvarmet ifb. med forvarmning af bilen? (måske kun fra 2020 og frem?)

Derudover helt enig med Dennis. En del af indlæggene omhandlende diverse problemer/løsninger på de FB grupper skal tages med et gran salt (og tror at reelle ingeniører er i undertal...)...

Som en anden nævner, har jeg vænnet mig til at køre en finger over linsen, så virker det som regel. Men en afskærmet løsning ville selvfølgelig være det rigtige.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af SteffenR » 6. dec 2021, 13:19

BrianDS skrev:
5. dec 2021, 23:05
Sådan er der vel så mange ting, udviklingen går hurtigt, folk vil have mere og mere, så tingene bliver ikke altid perfekt.

Jeg er enig i at et bedre kamera og en bedre måde at holde det rent kunne være ønskeligt, men jeg ved ikke om kameraet er bedre eller ringere end alternativerne, eller om de "rigtige" ikke kan leveres pga global mangel på stumper af netop disse typer.

Der kan være mange årsager, men jeg ser 3D print over alt til ting som modificerer oplevelsen, om det så er Skoda eller Apple eller B&O så findes der uoriginalt ekstraudstyr som giver en anden oplevelse - og nogle gange bedre.

Nogle virksomheder laver ikke andet.
https://www.stbbrackets.co.uk/en-GB
https://lab3d.dk/
https://baelt.dk/

Andre løsninger kunne være et andet kamera - det koster bare meget mere.
Nu er bakkamera ikke en nu opfindelse og det kan ikke koste mange basseøre, at tage kameraet fra en vw, skifte logoet og smide det på en Enyaq, når man alligevel er i gang med, at smide 10 mia i, at udvikle en ny model.

Har intet imod 3d print, men synes der er en forskel på om et b&o tv mangler en holder til Apple tv og en bilfabrik fejler på det basale.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af SteffenR » 6. dec 2021, 13:21

Dennis2k skrev:
6. dec 2021, 11:17


Du skal ikke lade dig gå alt for meget på - De der Facebook grupper er fyldt med "ingeniør typer" (ikke ondt ment), de forsøger konstant at forbedre og finde klagepunkter. Nogle af dem er nødt til at være ingeniører, resten er nok bare clairvoyante :lol:
Prøv at se Wham Bam Teslacam på youtube, deres videoer giver en ret god indsigt i Tesla ejere.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af karstein » 6. dec 2021, 16:45

Vi har fået en ‘gratis’ lader hos CirkelK her i byen (prøveperiode). Det er dog yderst beskedent ift. hastighed - er der noget jeg gør forkert?
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Sace
Medlem
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 158 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Sace » 6. dec 2021, 16:53

Jeg tror også der er meget forskel på hvor god man er til at leve med de små "quirks" der måtte være på fx. en Tesla. Oplevede flere af den slags ting på min tidligere bil. Konen bemærkede det aldrig, jeg bandede hver gang jeg kørte :D
SteffenR skrev:
5. dec 2021, 22:38
Vanvittigt, at man har brugt, så mange penge på at designe og udvikle en bil til 2021 og så har man ikke kunne finde ud af lave et bakkamera, der virker uden en 3D printet dims.
Ja, og det er desværre i flere biler. Min A5 har også et elendigt kamera som bliver beskidt når bilen har rullet 4m. Det bliver dog ikke blændet.

I min tidligere A-klasse var kvaliteten af kameraet LANGT bedre. Og det var skjult når man kørte fremad.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6051
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6477 times
Been thanked: 1650 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af BrianDS » 6. dec 2021, 17:10


SteffenR skrev:
BrianDS skrev:
5. dec 2021, 23:05
Sådan er der vel så mange ting, udviklingen går hurtigt, folk vil have mere og mere, så tingene bliver ikke altid perfekt.

Jeg er enig i at et bedre kamera og en bedre måde at holde det rent kunne være ønskeligt, men jeg ved ikke om kameraet er bedre eller ringere end alternativerne, eller om de "rigtige" ikke kan leveres pga global mangel på stumper af netop disse typer.

Der kan være mange årsager, men jeg ser 3D print over alt til ting som modificerer oplevelsen, om det så er Skoda eller Apple eller B&O så findes der uoriginalt ekstraudstyr som giver en anden oplevelse - og nogle gange bedre.

Nogle virksomheder laver ikke andet.
https://www.stbbrackets.co.uk/en-GB
https://lab3d.dk/
https://baelt.dk/

Andre løsninger kunne være et andet kamera - det koster bare meget mere.
Nu er bakkamera ikke en nu opfindelse og det kan ikke koste mange basseøre, at tage kameraet fra en vw, skifte logoet og smide det på en Enyaq, når man alligevel er i gang med, at smide 10 mia i, at udvikle en ny model.

Har intet imod 3d print, men synes der er en forskel på om et b&o tv mangler en holder til Apple tv og en bilfabrik fejler på det basale.
3D printet skal hjælpe med afskærmning aflys når det er mørkt, ikke på at holde linsen ren.

Logoet der vipper passer ikke på alle Skoda, fordi der nu står Skoda med bogstaver hen over bagklappen fremfor et logo hvor man kan gemme kameraet og vippe det væk.
Jeg selv har ikke lagt mærke til problemer med skidt som ikke kunne fjernes med sprinkler. Men kan godt se det med nummerplade lyset godt kunne skærmes lidt bedre.

Men jo, var der et logo der kunne vippe ville det da være fint.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 809 times
Been thanked: 699 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af martinta » 6. dec 2021, 17:35

karstein skrev:
6. dec 2021, 16:45
Vi har fået en ‘gratis’ lader hos CirkelK her i byen (prøveperiode). Det er dog yderst beskedent ift. hastighed - er der noget jeg gør forkert?
Vil skyde på koldt batteri, den burde stige stille og roligt som der kommer noget temperatur i batteriet.

Ved et "varmt" batteri, kan jeg snildt lade med 240 kw på min (ved dog ikke om din er en SR eller LR, og om der i givet fald er forskel)

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 696 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Thor-thor » 6. dec 2021, 18:12

karstein skrev:
6. dec 2021, 16:45
Vi har fået en ‘gratis’ lader hos CirkelK her i byen (prøveperiode). Det er dog yderst beskedent ift. hastighed - er der noget jeg gør forkert?
Jep, formentlig koldt batteri.
Prøv at lade efter en længere tur og brug forvarmning (prøv at sætte Cirkel K laderen som destination)

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af karstein » 6. dec 2021, 18:43

Tak for de gode input - jeg troede at 30km var nok til at varme den op, men der skal vist mere til.
P.t. er CirkelK laderen ikke markeret som lader på teslas navigation - men må finde en i nærheden. Det er smådumt at den ikke kan tvinges i ‘opvarmningsmode’ - det virker som en meget basal ting. (Men det var mest for sjov, lader altid i carporten til dagligt).

Vi har en SR+, men den burde kunne lade hurtigere end blot 30kwh
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 696 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Thor-thor » 6. dec 2021, 20:14

karstein skrev:
6. dec 2021, 18:43
Tak for de gode input - jeg troede at 30km var nok til at varme den op, men der skal vist mere til.

Vi har en SR+, men den burde kunne lade hurtigere end blot 30kwhBillede
Nej, 30 km er slet ikke nok. Ture på +100 km er heller ikke nødvendigvis nok, såfremt de foregår med jævn fart/lav belastning.
SR kan så vidt jeg husker lade med op til 170 kW? Men det kræver lav ladestand og varmt batteri.

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Dennis2k » 6. dec 2021, 20:19

SR+ peaker ved 170kW så enig, du burde kunne få noget mere fart på :)

Men det er formentligt et koldt batteri som nævnt.

Jeg prøvede Superchargeren i kirke såby med lav SuC, det er en fed fornemmelse at lade med 210kW, selvom det hurtigt går ned ad bakke 😬
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 620 times
Been thanked: 463 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af KMDTHY » 6. dec 2021, 23:29

SteffenR skrev:
6. dec 2021, 13:19
Nu er bakkamera ikke en nu opfindelse og det kan ikke koste mange basseøre, at tage kameraet fra en vw, skifte logoet og smide det på en Enyaq, når man alligevel er i gang med, at smide 10 mia i, at udvikle en ny model.

Har intet imod 3d print, men synes der er en forskel på om et b&o tv mangler en holder til Apple tv og en bilfabrik fejler på det basale.
Tror jeg bliver glad for min CamWipe :D :lol:
https://camwipe.com/
These users thanked the author KMDTHY for the post:
martinta
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 515.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Kevinff » 6. dec 2021, 23:51

Er alle 2021 M3 SR + modellen? Teslas egen hjemmeside skriver bare standard range og den “gamle” 0-100 tid og hk så vidt jeg husker, men dem til salg på feks Bilbasen hedder SR+?


Sent from my iPhone using Tapatalk

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af AAMS » 7. dec 2021, 05:52

DanielB12 skrev:
6. dec 2021, 08:49
kGlerup skrev:
6. dec 2021, 07:01
DanielB12 skrev:Kan man ikke få @Watcher e.lign. til at montere et kamera med sprinkler? Det fik vi på vores A4 og det er fandeme lækkert.
Den har skam sprinkler i ID.4. Så er du HELT sikker på der hænger dråber bagefter..
Giv mig kameraet bag logoet tilbage!
Er ret øv over at høre, at Tesla også halter bagud på det.. generelt, efter at have været medlem af Tesla m3 gruppe på fb i en månedstid, så er jeg ikke helt overbevist om, at vi skal have en Tesla… synes godt nok der er mange dumt designede ting på den bil.. så i morges en laaang post med råd til hvordan man får en god start en vintermorgen. Et af rådene var at hive Venstre bagsæde lidt frem, så der kom varme til ladeporten, så stikket ikke fryser fast 🥴🥴

Vores kommer til at holde i opvarmet garage, så problemet ligger ikke dér. Problemet ligger i, at det åbenbart er så dårligt designet en bil, at der er behov for at give sådan et råd.
Der er selvfølgelig mange andre ting, der er geniale ved bilen, og lyder også til at nogle ting, feks viskerautomatik og fantom-brems er mindre i de nye biler end bare dem der er et par år gamle
Jeg har haft tæt på 40 biler siden jeg var 18 år gammel. Min Tesla er blandt top 3 indtil videre. Jeg er ikke "frelst" som andre Tesla-ejere, men synes det er en ret komplet pakke. Jeg har kun haft én reklamation, hvilket var et dørhåndtag der sad lidt langt inde.

Målt på flere parametre, synes jeg en Tesla er et ret stærkt kort. Jeg er også medlem af de FB grupper, men er holdt op med at følge dem. De er en faldstamme af diskussioner og personangreb.

Du er altid velkommen til at spørge - jeg er forholdsvis objektiv, og kan sagtens finde nogle fejl og mangler ved en Tesla. Men jeg er på 8/10 mulige i tilfredshed overordnet set. (Min bil står også ude, og ladeporten springer lige op i synet, som en pi... ej, you get the picture...)
These users thanked the author AAMS for the post:
DanielB12
Det man siger, er man selv

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af AAMS » 7. dec 2021, 05:55

karstein skrev:
6. dec 2021, 18:43
Tak for de gode input - jeg troede at 30km var nok til at varme den op, men der skal vist mere til.
P.t. er CirkelK laderen ikke markeret som lader på teslas navigation - men må finde en i nærheden. Det er smådumt at den ikke kan tvinges i ‘opvarmningsmode’ - det virker som en meget basal ting. (Men det var mest for sjov, lader altid i carporten til dagligt).

Vi har en SR+, men den burde kunne lade hurtigere end blot 30kwhBillede
Jeg kører Herning-Aarhus. Sætter Supercharger ind som destination, når jeg er forbi Silkeborg. Opvarmning af batteri starter, og når jeg ankommer til en Clever ved City Vest (50kW), er batteriet varmt, og tager pænt imod 46-47kW. Og det er med motorvej hele vejen, så der skal lidt hjælp med opvarmning til.
Det man siger, er man selv

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af DMJ » 7. dec 2021, 08:04

AAMS skrev:
7. dec 2021, 05:52
Min Tesla er blandt top 3 indtil videre...
Men det er jo også en lidt skæv sammenligning. En del af det fede ved Teslaen sammenlignet med de tidligere biler er vel at den er elektrisk (jeg synes ihvertfald hurtigt at ICE biler føles lidt outdated når man har været en tur i elbil). Derved er det jo drivlinien og ikke bilen som måske står for de fleste point?
Jeg er dog enig i at Tesla fortsat har en stærk drivlinie i forhold til andre producenter og har en mere moderne tilgang til softwareudvikling. Dog falder de igennem på andre parametre for mig, men det er jo pandoras æske vi ikke skal åbne :). (det afhænger jo af hvilke parametre vi hver især vægter højest og hvor de parametre så tilfredsstilles bedst)

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af SteffenR » 7. dec 2021, 08:42

KMDTHY skrev:
6. dec 2021, 23:29
Tror jeg bliver glad for min CamWipe :D :lol:
https://camwipe.com/
Vildt nok navn.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 696 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Thor-thor » 7. dec 2021, 10:41

Kevinff skrev:
6. dec 2021, 23:51
Er alle 2021 M3 SR + modellen? Teslas egen hjemmeside skriver bare standard range og den “gamle” 0-100 tid og hk så vidt jeg husker, men dem til salg på feks Bilbasen hedder SR+?
Den nyeste aftapning er ændret med lidt større batteri (+5 kWh så vidt jeg ved) længere rækkevidde og hedder nu bare "Model 3"

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Kevinff » 7. dec 2021, 12:17

Thor-thor skrev:
Kevinff skrev:
6. dec 2021, 23:51
Er alle 2021 M3 SR + modellen? Teslas egen hjemmeside skriver bare standard range og den “gamle” 0-100 tid og hk så vidt jeg husker, men dem til salg på feks Bilbasen hedder SR+?
Den nyeste aftapning er ændret med lidt større batteri (+5 kWh så vidt jeg ved) længere rækkevidde og hedder nu bare "Model 3"
Ah så “+” modellen hedder bare model 3 nu?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Dennis2k » 7. dec 2021, 12:21

Kevinff skrev:
7. dec 2021, 12:17
Thor-thor skrev:
Kevinff skrev:
6. dec 2021, 23:51
Er alle 2021 M3 SR + modellen? Teslas egen hjemmeside skriver bare standard range og den “gamle” 0-100 tid og hk så vidt jeg husker, men dem til salg på feks Bilbasen hedder SR+?
Den nyeste aftapning er ændret med lidt større batteri (+5 kWh så vidt jeg ved) længere rækkevidde og hedder nu bare "Model 3"
Ah så “+” modellen hedder bare model 3 nu?
Jeps! Standard Range+ er som model udgået og erstattet af en Rear Wheel Drive som jo så er en opgraderet SR+, kan man vel egentlig sige.
These users thanked the author Dennis2k for the post:
Kevinff
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 47 times
Been thanked: 139 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af vandhunden » 8. dec 2021, 13:09

FDM og importøren er ikke helt enige i JP i dag omkring Renault Zoe og Dacia Spring

https://jyllands-posten.dk/biler/ECE135 ... listermest
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1174
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 272 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af xbn » 8. dec 2021, 19:58

Vildt nok at Dacia scorer bedre end Renault.
Billede

Cupra4life
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25. apr 2016, 20:33
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af Cupra4life » 9. dec 2021, 08:26

SteffenR skrev:
5. dec 2021, 21:12
Bakkameraet i Enyaq er bare fårking elendigt.
Det er ikke bare ringe, det er en JOKE!!
Tusmørke og du er f.........
Ibiza Cupra 2016 1.8TSI @ 268HK & 432NM - 0-100@5sek & 270+km/t

u_bull
Medlem
Indlæg: 745
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 187 times
Been thanked: 354 times

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

Indlæg af u_bull » 9. dec 2021, 08:42

Dennis2k skrev:
6. dec 2021, 20:19
SR+ peaker ved 170kW så enig, du burde kunne få noget mere fart på :)

Men det er formentligt et koldt batteri som nævnt.

Jeg prøvede Superchargeren i kirke såby med lav SuC, det er en fed fornemmelse at lade med 210kW, selvom det hurtigt går ned ad bakke 😬
En bil opladet til 35% som kun modtager med 28-30kW fra en lyncharger…
Lugter det ikke lidt af reduceret charger-performance - måske netop fordi den er gratis…?
Uagtet batteritemperatur, så lyder 28kW ikke rigtigt i mine ører.
Jeg kører godt nok ikke Tesla EV, men ville vi ikke have hørt Tesla-ejere brokke sig hvis 28kW var ‘normalt’?
(SÅ meget fanboys er de vel trods alt ikke 😂)

Låst

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"