Opladning hos CircleK - af en andens bil ...

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
majland
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 366 times

Opladning hos CircleK - af en andens bil ...

Indlæg af majland » 27. jan 2026, 16:31

CircleK's app har en udemærket feature at man starter med at tilslutte bilen og så får en liste med ladestandere at vælge imellem. Der bliver kun vist de ladere der for nyligt har fået tilsluttet en bil. Er der mange ladestandere er det meget nemt lige at vælge den rigtige mellem de få der typisk bliver vist. Det virker både på AC (langsomme destinationsladere) og DC (hurtig/lynladere)

Men jeg oplevede 29/12-2025 at en lader var mærket forkert op så jeg ladede på en fremmed bil !

Havde tilsluttet bilen til AC laderen 4561 og startet opladning af denne via CircleK app'en.
Favn.CircleK.jpg
Favn.CircleK.jpg (114.23 KiB) Vist 810 gange
Senere da jeg regnede med at bilen var ladet op kiggede jeg i bilens app - men der var ikke kommet strøm på bilen ! Men jeg havde ladet 55kWh ifølge CircleK APP'en.

Stoppede opladning - tog stikket fra og satte det i igen. Nu viste den så kun 5451 som ledig og jeg startede opladningen på den og fik opladt min bil.

Laderne på stedet var fra Easee og opmærkningen på fronten var lavet med dymo/brother labels.

Har klaget til CircleK Norge 29/12-2025. Jeg havde bedt om at få refunderet de 301,16 NOK med henvisning til at laderne var mærket forkert op. Men har her 4 uger senere kun modtaget et autosvar med saksnummer.

13/1-2026 henvendte jeg mig også til CircleK Danmark - Der fik jeg også et sagsnr. og beskeden. "Du kan forvente svar fra os indenfor 5 hverdage" - men har ikke hørt en skid.

Fejl sker, men jeg er temmelig utilfreds med at det er umuligt for mig som privat at komme igennem hos CircleK.

Ja, jeg havde mange muligheder for selv at opdage at det ikke var den rigtige bil jeg ladede på. Men ved AC opladning via en APP plejer jeg ikke at have behov for at kontrollere mere når app'en viser at der laders. Havde bare ikke fantasi til at forestille mig at laderne kunne være mærket forkert op. Fremover må jeg så til det ....

Cyppen
Nyt medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 21 times
Been thanked: 122 times

Re: Opladning hos CircleK - af en andens bil ...

Indlæg af Cyppen » 27. jan 2026, 17:32

Er det ikke bare at lave en indsigelse i banken, og så er den sag løst?
These users thanked the author Cyppen for the post:
DanielB12
Porsche Taycan Cross Turismo
ID Buzz
Renault Megane E-tech

Brugeravatar
Monze1980
Aktiv medlem
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 506 times
Been thanked: 764 times

Indlæg af Monze1980 » 27. jan 2026, 19:01

Ja sådan noget havde jeg heller ikke tænkt var nødvendigt at kontrollere. Jeg synes dog jeg er ret god til lige at se om bilen er i gang. Har oplevet én gang den ikke ladede, og præcis dér, kontrollerede jeg det ikke. Det er også eneste gang jeg har oplevet, det har drillet, og selvfølgelig var det lige den gang jeg ikke kiggede efter :D

Men sgu da skørt, at den er mærket forkert - det må den være gjort for nyligt, ellers ville de vel have mange, der oplevede det samme?
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
majland
Aktiv medlem

Indlæg af majland » 27. jan 2026, 22:05

Hvis en anden havde ladet min bil havde jeg heller ikke opdaget det. Den tog kun 48kWh så jeg havde ikke opdaget forskellen til de 55kWh jeg havde ladet på en andens...

Hvis der kun er en bil der lige er tilsluttet så vil de fleste nok bare klikke på den uden at se på nummeret på ladestanderen. Men nu fik jeg så vist en 2-3 stykker og valgte selvfølgelig den jeg stod ved. Da alle ladere havde biler tilsluttet må der jo nødvendigvis være flere der ikke havde en aktiv opladning og jeg fik så tilfældigvis valgt en med næsten tomt batteri.

De her easee ladere har en RFID på bagpladen så selve laderen (Chargeberry) bare kan klikkes i. Så er en defekt tager man bare coveret af og smækker en ny i. Den læser bagplade tag'et, går online over mobilnettet og henter sin configuration ned.

Måske de har haft coverne af for at klistre nye CircleK mærkater på og der har fået byttet rundt ?

De har været der et par år, men jeg ladede der ikke sidste år da jeg dengang havde ladet nok oppe neden for bjerget og de næsten altid er optagede. Vi havde været ude og køre hundeslæde ved Sjussøen nord for lillehammer og var heldige at der lige var en en ledig lader da vi kom tilbage

Jeg er ikke sikker på at jeg kan gøre indsigelse i Banken da jeg jo selv aktivt har aktiveret en lader .... Bare ikke den jeg troede det var ....

Det var en feriebolig jeg havde lejet og min udlejer/formidler har givet beskeden videre til dem der har lejlighederne og p pladsen. Så der er da håb for at det bliver rettet.

Fejl sker - men jeg er knotten over ikke at kunne komme i kontakt med CircleK. Hverken i Norge hvor jeg ladere, eller i Danmark hvor jeg er kunde via app'en

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 13 times
Been thanked: 172 times

Indlæg af Dikal » 28. jan 2026, 16:17

Der er sgu nok en, som bor ved siden af en CirkleK, som sætter sin bil til opladning uden at starte.
Og så har han været rundt til diverse standere og selv sat det mærkat på, så han kan få ladet bilen gratis :lol:
These users thanked the author Dikal for the post:
DanielB12
Nuværende: Mercedes C220d Night Edition
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke, 1x Kinesisk Svensker

Brugeravatar
majland
Aktiv medlem

Indlæg af majland » 28. jan 2026, 19:49

Kan jo ikke afvise at der er "hærværk" men han skal jo også have timingen til at passe så "hans" laders nummer lige popper op som nyligt tilsluttet ....

https://maps.app.goo.gl/5uQGE38WHp65Totz7

Det er såmend ikke så meget beløbet (det kan man jo ikke bruge meget tid for) men mere princippet i at selskabet er umuligt at kontakte... Hverken den Circle K Norge eller Danmark har givet mig andet et et sagsnummer.

Jeg er medlem af FDM og har sendt det deres vej - Først afviste FDM at hjælpe med henvisning til at det var i udlandet.

Men det er ifølge min APP Circle K Danmark A/S at jeg har en aftale med og at tvister skal afgøres efter dansk ret (og på Frederiksberg hvis der kommer til en retssag). Så har bedt FDM om at se på det en gang til.

ij6210
Aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 273 times

Indlæg af ij6210 » 30. jan 2026, 13:11

Det skal være en, der ved, at han jævnligt kan få strøm på sin bil. Og som jævnligt lader på den lader der i virkeligheden har det nummer.

Teoretisk set kan det også bare være drengestreger.

Har kun prøvet Circle K's app en enkelt gang, og der virkede det ikke, fordi jeg skulle logge ind via mit mobilnummer, og jeg har ikke brugt Circle K Plus i 8 år, og dengang havde jeg et andet mobilnummer, så jeg kunne ikke logge på, men fik dog betalt via kreditkort.
Audi A3 2.0 TDI 2011, Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011, Audi SQ5 3.0 TDI 2013, VW Touran 1.5 TSI DSG 2020, Tesla Model 3 (2024), Tesla Model 3 (2023), VW ID.4 (2021)
VW ID.Buzz GTX (2025)

Brugeravatar
majland
Aktiv medlem

Indlæg af majland » 9. feb 2026, 15:09

Har idag fået besked fra CircleK om at de sender en refusion for den fejlagtige opladning og ikke mindst at "teknisk afdeling" vil se på opmærkningen på stedet.
These users thanked the author majland for the post (total 3):
majbomDikalHansH

Brugeravatar
majland
Aktiv medlem

Indlæg af majland » 25. feb 2026, 16:54

Og pengene er også gået ind.

Sidste krølle på hustorien bliver så når nogen kan bekræfte at de også har fået ændret opmærkningen på stedet
These users thanked the author majland for the post:
akaup

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"