VW ID Buzz tråden

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
DangerDane
Medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 221 times
Been thanked: 170 times

Re: VW ID Buzz tråden

Indlæg af DangerDane » 28. nov 2025, 21:00

Watcher skrev:
28. nov 2025, 10:55
Det altid kun træk eller bakkamera på dem.. lydanlæg er ikke økonomisk forsvarligt ingen vil gi 30-40k for orig soundsystem.
Så er jeg undtagelsen. Smed trods alt 15k på at få bedre lyd i min nuværende golf, og ville gøre det igen for har indtil videre ikke prøvet en bil hvor standard anlægget har været spot on ab fabrik.
Mvh Flemming Jacobsen
2017 Golf Variant 1.4 TSI BMT Billede

VCDS Hex-Net Ubegrænset + OBD11

akaup
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 708 times
Been thanked: 120 times

Indlæg af akaup » 28. nov 2025, 21:47

Watcher skrev:
28. nov 2025, 11:38
Når det så er sagt så har jeg noget lignende fitcam bar fra alixpress i min egen A7 super nemt at lave, der en version som kun virker med tænding der stjæler den alt strøm fra bakkam, og så en med parking mode(den har jeg valgt) der skal lige trækkes en konstant strøm også.
Det er sgu alligevel meget sjovt - at du har så'n nåe kina-gøgl monteret i din fine A7-slæde - altså hvor du lever at at sælge og montere originale dyre* løsninger til gud og hvermand...
:lol:

(Misforstå mig ikke - jeg synes jo alt er dyrt :lol: Fik laveste pris på skift af ACC-radar på tidligere A4 fra cartrends, så dine priser er sikkert helt ok.)
Ikke sendt via TapaTalk eller Iphone :D
Mvh Andreas
Tesla Model 3 Highland 2024 - konebilen - Citroen C4 Grand Picasso 2011 - 110HK 1.6HDI - E6G - alt-mulig-bilen
Land Rover SIII 88" 1976 - Farbilen

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 29. nov 2025, 07:32

akaup skrev: Det er sgu alligevel meget sjovt - at du har så'n nåe kina-gøgl monteret i din fine A7-slæde - altså hvor du lever at at sælge og montere originale dyre* løsninger til gud og hvermand...
:lol:

(Misforstå mig ikke - jeg synes jo alt er dyrt :lol: Fik laveste pris på skift af ACC-radar på tidligere A4 fra cartrends, så dine priser er sikkert helt ok.)
Orig dashcam til a7’eren er en løsning fra 2016 + det skal sidde fysisk i forruden og ikke skjult så det ville bare være en lorte løsning.

Jeg har som sådan ikke noget imod kina dele det ka virke rigtig godt, men det kan også være noget kæmpe pis. Har jeg så solgt det til en kunde skal jeg jo gi 2års garanti + går det i stykker er det jo min skyld så jeg ska ha dårlig feedback fordi de har fået en kina løsning, hvor hvis jeg har det personligt jamen jeg ved det kit har kostet 100$ jeg ved det kina som sikkert går i stykker og hvis det gør jamen så må jeg bare købe noget nyt igen værre er det ikke. Men står du som kunde og har købt sådan et sæt af mig, og jeg så siger jamen vi ska lige ha et nyt hjem det tager 2-3mdr med fragt så blir du igen sur på mig og alt er min skyldBilledeBillede

Det er igen det med jeg har trods alt været igang 20år nu, jeg ved hvilke ting jeg skal bruge tid på og hvad jeg skal skære fra og droppe for erfaring siger det ka blive hovedpine

Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post (total 4):
akaupMorten HedenstedThe Micktrix / Dkmajland
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 29. nov 2025, 07:44

DangerDane skrev: Så er jeg undtagelsen. Smed trods alt 15k på at få bedre lyd i min nuværende golf, og ville gøre det igen for har indtil videre ikke prøvet en bil hvor standard anlægget har været spot on ab fabrik.
Men i en golf ka du også gøre så noget relativt nemt da det er old school setup det kan man ikke i en ny bil mere på samme måde.

Nu laver jeg jo kun orig løsninger så til en buzz ville det være harman kardon soundsystem med 14 højtalere.. dvs du ska købe alle delene løst i reservedele, nye beklædninger hist og pist, forstærker, beslag til forstærker osv.

Når du så har styr på indkøbslisten så skal ud ud fra diagrammer bygge ledningsnet til hele systemet og trække alle ledninger selv(10-14timer alene sikkert)

Nu er du så færdig men der ingen lyd, så ska du lige skaf et stelnr fra en buzz der født med det og flash datasæt i forstærkeren samt de dele af datasættet i headunit som vedrører soundsystem(det kan du snildt bruge 5-10timer på også)

Når bilen så er færdig får kunden en indkaldelse til opdatering 5 uger efter.. den opdatering ka ikke fuldføres fordi nu passer bilens baseline ikke mere da kodningerne i headunit er ændret samt der ligepludselig er en extra styreenhed tilknyttet bilen(forstærkeren) så holder kundens bil lige en extra uge hos vw indtil de får svar fra support at de lige skal hive sikringen til forstærker og prøve igen.. når kunden så får sin bil igen så der ingen lyd fordi nu alt kodet fra.

Så hvis man er realistisk er det bare no go og ikke økonomisk forsvarligt at lave den slags ja

Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post (total 7):
HansHBrianDSakaupjohn mMorten HedenstedmajlandKMDTHY
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 83 times
Been thanked: 133 times
Kontakt:

Indlæg af Schmidt » 2. dec 2025, 09:24

Efter en uges tid med Buzz er jeg meget glad og tilfreds.
Som tidligere nævnt var det én jeg fandt på lagerlisten, så den er som den er.

I bagklogskabets klare lys havde jeg synes IQ Light havde været fedt. Jeg synes egentlig at selve lyset på bilen er tilstrækkeligt, men naturligvis er IQ Light bedre, men det jeg er mest ked af er at mangle lyset bagpå mellem baglygterne.

Jeg er lidt "ligeglad" med striben foran og den ekstra lysstribe over lygterne, men bagpå synes jeg det bliver meget lidt lys med "bare" de to baglygter.

Jeg formodel at den "lygte" der sidder på en bil uden IQ Light ikke indeholder nogen former for lys, men er det mon muligt at købe denne, koble til og kode så det virker eller er det fuldstændig låst, så der intet er at gøre? :)

Jeg kan finde kits fra Kufatec og lign. men der er det selve baglygten, ikke "lightbaren".

Min søgning på de udenlandske Buzz facebook sider lader til at der er nogen der har gjort det, men enten virker links ikke eller der bliver ikke nævnt noget om hvem/hvor/hvad?

Nogle inputs fra guru panelet? :)
These users thanked the author Schmidt for the post:
akaup
VW ID. BUZZ 2026
Skoda Citigo · "MiniHulk" :mrgreen:
Solgt: Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey :roll:

DangerDane
Medlem
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 221 times
Been thanked: 170 times

Indlæg af DangerDane » 4. dec 2025, 22:26

Watcher skrev:
29. nov 2025, 07:44
Men i en golf ka du også gøre så noget relativt nemt da det er old school setup det kan man ikke i en ny bil mere på samme måde.

Så hvis man er realistisk er det bare no go og ikke økonomisk forsvarligt at lave den slags ja
Den løsning jeg har i min burde også virke i en nyere bil ide at det egt er et like for like match til det Helix anlæg man har kunne købe originalt til Golf osv. Men 100% originalt bliver det jo nok ikke i en nyere bil og det kan jeg så godt leve med, hvis alternativet er et piv ringe originalt anlæg :o. Ifølge dem jeg har købt det af så skulle det være ret plug and play fx at monterer det i en ID eller tilsvarende hvis jeg skulle opgradere.

Men ja hvis man vil have det helt originalt så er vi 100% enige, men personligt ville jeg så heller ikke nøjes med et originalt anlæg uanset.
Mvh Flemming Jacobsen
2017 Golf Variant 1.4 TSI BMT Billede

VCDS Hex-Net Ubegrænset + OBD11

ij6210
Aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 138 times
Been thanked: 273 times

Indlæg af ij6210 » 25. feb 2026, 10:07

Lidt sløv tråd, når man tænker på det pæne Buzz-salg i 2025 :-)

Anyway, en brugt Buzz kan nu fås for under 300.000 kr. Så nu begynder det at ligne noget.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil?free= ... torder=asc
Audi A3 2.0 TDI 2011, Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011, Audi SQ5 3.0 TDI 2013, VW Touran 1.5 TSI DSG 2020, Tesla Model 3 (2024), Tesla Model 3 (2023), VW ID.4 (2021)
VW ID.Buzz GTX (2025)

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Schmidt » 25. feb 2026, 10:19

Det har jeg også tænkt @ij6210 - Så jeg vil da gerne byde lidt ind :)

Jeg har nu rundet 5.000 km i min siden 24. november og er stadig super glad for den.
Skal forbi Streetpoint i starten af marts og have den sænket med fjedre fra H&R, bare liiiige for at tage "det værste" og få lige meget luft hele vejen rundt.

Jeg havde regnet med jeg havde fået den folieret nu, men jeg tegner stadig på løsninger og synes ikke helt jeg er der endnu. Fælge tror jeg også jeg er ved at være landet på - Jeg havde kontakt med Navis i England som laver nogle virkeligt fede og enkle design (https://naviswheels.com/), men primært til Transporter. Man kan dog få dem lavet custom, men i 22" blev det lige dyrt nok, egentlig mest pga. levering og told/moms. Hvis det ikke var for det, så var priserne rimelige.

Jeg håber på de på et tidspunkt begynder at producere til Buzz, tænker der er et meget godt marked for dem og virkede ikke til det var det store problem for dem i produktionen :)

Har set disse fra Keratech, og tror det er der jeg ender. Jeg er egentlig ikke vild med sorte fælge, men nu giver jeg det lige et skud og ellers må de males i en farve der passer til foliefarver/design.

Til sidst hvis der lige skal en bette smule malurt i bægeret så er jeg begyndt at få de meget omtalte bremseproblemer. I fugtigt vejr skurer, hyler og hakker de ind imellem i ved lav hastighed. Jeg afventer svar fra den lokale VW forhandler. Hvad jeg kan læse mig til er der kommet en rigtig løsning med nye stumper hvor indtil nu har de blot smurt/rengjort og problemet er hurtigt opstået igen for de fleste.
vw1.jpg
vw1.jpg (85.31 KiB) Vist 466 gange
vw2.jpg
vw2.jpg (313.11 KiB) Vist 466 gange
These users thanked the author Schmidt for the post (total 2):
GylgonedbepOct3
VW ID. BUZZ 2026

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Schmidt » 25. feb 2026, 10:25

I forhold til folie er jeg nået hertil, men er ikke sikker på jeg er i mål endnu - det er altid sværere at lave noget til sig selv end til kunder. (Håber ikke logo anses som "reklame" herinde, ellers fjerner jeg det blot, det var for at give et helhedsindtryk i stedet for at fjerne det).

En eller anden form for "camo" eller Jon Olsson camo ender jeg nok i :)
folie.png
folie.png (1.52 MiB) Vist 463 gange
VW ID. BUZZ 2026

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Schmidt » 25. feb 2026, 16:07

Lille update på bremseproblemet.

Startede med at kontakte forhandleren hvor jeg har købt bilen, blot for at holde "kommandovejen". Jeg spurgte om de nye bremsebakker der skulle være kommet - De svarede blot at de plejede at smøre/rense i første omgang og det løste problemet for de fleste (Ikke helt hvad jeg har hørt). Nå, men jeg aftalte med dem at jeg lige tog det ved den lokale VW forhandler for ikke at skulle køre for langt.

Svar fra den lokale VW forhandler:
"På nuværende tidspunkt er vi blevet bedt om at indstille alle reparationer på bagbremser på id.buzz (selvfølgelig ikke ved alment slid) Vi afventer noget nyt fra fabrikken omkring det."

Af ren nysgerrighed ringede jeg til en kammerat som er Salgschef ved en VW på sjælland.
Jeg har set den forhandler nævnt på mange tråde på FB hvor de faktisk har fikset med de rigtige stumper.
Han sagde at der lå en TPI og de har delene til at fikse det "rigtigt", men disse er i restordre, så der er rift om dem.

Så lidt forskellige meldinger fra forskellige forhandlere, men sådan plejer det jo gerne at være :)
VW ID. BUZZ 2026

Brugeravatar
Gylgon
Nyt medlem
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Middelfart
Has thanked: 141 times
Been thanked: 61 times

Indlæg af Gylgon » 25. feb 2026, 16:25

Det bliver godt når VW finder en løsning på de skrigende bremser.
For det er godt nok træls at høre på.
These users thanked the author Gylgon for the post:
edbepOct3
Kald mig bare "Just" :D
Vores siden nov. ´21
2020 VW T-Cross 1.5 TSI Style, DSG.

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Schmidt » 25. feb 2026, 16:30

Gylgon skrev:
25. feb 2026, 16:25
Det bliver godt når VW finder en løsning på de skrigende bremser.
For det er godt nok træls at høre på.
Som jeg forstår det så er der kommet nye (redesignede) bremsebakker som løser problemet én gang for alle, det er så meget forskelligt hvordan forhandlerne går til opgaven. Hvad jeg kan læse på diverse (danske) Facebook grupper så er der nogen forhandlere der selv indkalder til skift, nogen skifter uden brok ved henvendelse og nogen forlanger alverdens dokumentation/videooptagelser før de gør noget.

Jeg har spurgt min lokale VW forhandler (som afventer) om de holder mig opdateret eller om jeg selv skal checke ind med dem. Alt efter hvad de svarer tænker jeg egentlig blot at skrive en venlig mail til VW Hovedkontor og høre hvordan jeg skal forholde mig :)

Og Ja, det lyder skrækkeligt. Jeg synes godt jeg kan holde det nede med et par gode opbremsninger i "N", ikke hvor jeg bremser hårdt men stille og roligt gradvist hårdere så bagbremserne for lov til at lave lidt, dog skal det naturligvis bare spille, så jeg ser også frem til en "rigtig" løsning :)
edbepOct3
VW ID. BUZZ 2026

Brugeravatar
JSKristensen
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 226 times
Been thanked: 81 times

Indlæg af JSKristensen » 25. feb 2026, 16:37

Schmidt skrev:I forhold til folie er jeg nået hertil, men er ikke sikker på jeg er i mål endnu - det er altid sværere at lave noget til sig selv end til kunder. (Håber ikke logo anses som "reklame" herinde, ellers fjerner jeg det blot, det var for at give et helhedsindtryk i stedet for at fjerne det).

En eller anden form for "camo" eller Jon Olsson camo ender jeg nok i :)
folie.png
Må jeg sende dig en besked hvis du kunne hjælpe mig med logo, blot på en Transporter?

Sendt fra min SM-S721B med Tapatalk

These users thanked the author JSKristensen for the post:
Schmidt

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Schmidt » 25. feb 2026, 16:39

@JSKristensen - Ja selvfølgelig :)
JSKristensen
VW ID. BUZZ 2026

Brugeravatar
Gylgon
Nyt medlem
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Middelfart
Has thanked: 141 times
Been thanked: 61 times

Indlæg af Gylgon » 25. feb 2026, 18:45

Med en Cargo, der er godt fyldt,
Er det heldigvis kun de første par opbremsninger der hyler.
Men det kunne da være rart, at man ikke lige skal starte dagen med opbremsning der flytter rundt på sagerne i varerummet😜

Jeg må lige prikke til værkstedet næste gang jeg er forbi.
These users thanked the author Gylgon for the post:
Schmidt
Kald mig bare "Just" :D
Vores siden nov. ´21
2020 VW T-Cross 1.5 TSI Style, DSG.

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Schmidt » 2. mar 2026, 10:34

Lille update på "Bremsegate".

Jeg skrev direkte til VW og fik inden for en time en medarbejder i røret. Det var jeg egentlig positivt overrasket over.
Vi havde en fin snak, men jeg må nok indrømme, at det hele bliver lidt mudret.

Først var der ingen TPI, og det er rigtigt, at de afventer, som min lokale VW-forhandler også har fortalt.
Da jeg så fortæller, at jeg har hørt, at der faktisk ER en TPI, og at jeg kan se, at flere får den udført lige nu, så er det pludselig rigtigt, at der er en TPI, men den er trukket tilbage lige nu. Men jeg kan jo se på diverse FB-grupper, at kunder lige har fået den udført. Jo, okay, der var måske noget om det, men det er så, fordi delene er i restordre.

Det er der jo ikke noget problem i. Jeg forstår bare ikke, hvorfor de ikke fortæller sandheden og siger, at delene er i restordre, at vi noterer, at du skal have det lavet, og så ringer vi dig op, når der er dele til det. Det ville jeg have respekt og forståelse for. Men 15 minutters snak, hvor de prøver alt muligt andet, det bliver jeg lidt træt af.

Spørgsmål som "...men hvor meget larmer det egentlig?" og "er det sådan rigtig slemt?" synes jeg simpelthen er for mærkelige. Jeg kunne forstå det, hvis der var noget "vinding" i det for mig, men det er udelukkende spild af tid for at få et par nye bremsebakker, som burde have virket fra start.

Som jeg sagde til den flinke medarbejder: "Hvorfor skulle jeg bruge min egen og jeres tid på opkald, tur på værksted osv., blot for at få noget skiftet, hvis der ikke var et problem?"

Jeg synes, der mangler lidt ærlighed, som først kommer frem, hvis man presser på og selv har information om, hvad der sker for andre.
These users thanked the author Schmidt for the post (total 2):
jansomKMDTHY
VW ID. BUZZ 2026

Brugeravatar
Henrik2800
Aktiv medlem
Has thanked: 51 times
Been thanked: 305 times

Indlæg af Henrik2800 » 2. mar 2026, 10:43

Benægt, benægt, benægt...
These users thanked the author Henrik2800 for the post (total 2):
Schmidtjansom
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

ij6210
Aktiv medlem
Has thanked: 138 times
Been thanked: 273 times

Indlæg af ij6210 » 2. mar 2026, 10:46

Min har nu mistet netforbindelsen. Må lige ind og se, om det er fordi jeg har ændret i privatindstillinger etc.
Jeg slettede bare 2 mobiler der tidligere havde været tilknyttet.
Jeg var inde og rette lidt fordi jeg ville se, om jeg kunne undgå at jeg hver gang skal trykke OK selvom jeg er primære bruger.

Den siger stadig velkommen når jeg sætter mig ind i bilen, men mit profilbillede er også forsvundet.
Audi A3 2.0 TDI 2011, Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011, Audi SQ5 3.0 TDI 2013, VW Touran 1.5 TSI DSG 2020, Tesla Model 3 (2024), Tesla Model 3 (2023), VW ID.4 (2021)
VW ID.Buzz GTX (2025)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"