Den nye Passat R-Line Limited Edition - Nu i Danmark - Min kammerats nye bil
- Monze1980
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 764 times
Jeg vil hellere køre Passat 2,0 fremfor M5.
Hvis jeg skal køre i en BMW skal det være fordi jeg bliver betalt for det.
Der mærke siger mig så absolut intet - heller ikke selvom modellen nærmest måtte have så meget udstyr, at de kan svejse under vand og lave kaffe på samme tid.
Sent from my iPad using Tapatalk
Der mærke siger mig så absolut intet - heller ikke selvom modellen nærmest måtte have så meget udstyr, at de kan svejse under vand og lave kaffe på samme tid.
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
-
PL
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 120 times
Re: Den nye Passat R-Line Limited Edition - Nu i Danmark - Min kammerats nye bil
Helt fair at du har den holdning, men hvorfor? Der skal da temmeligt meget had til at afvise en bil der trods alt er en del af de fleste bilelskeres våde drøm.Monze1980 skrev: ↑15. dec 2019, 20:22Jeg vil hellere køre Passat 2,0 fremfor M5.
2024 BMW i5 M60
-
nbryde
- Medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 172 times
Re: Den nye Passat R-Line Limited Edition - Nu i Danmark - Min kammerats nye bil
Helt enig, det kan jo ikke være fordi man går op i biler så og udelukkende ser på det som et transportmiddel fra A til B. Kunne jo ligeså godt køre Dacia.PL skrev:Helt fair at du har den holdning, men hvorfor? Der skal da temmeligt meget had til at afvise en bil der trods alt er en del af de fleste bilelskeres våde drøm.Monze1980 skrev: ↑15. dec 2019, 20:22Jeg vil hellere køre Passat 2,0 fremfor M5.
Sendt fra min EML-L29 med Tapatalk
- _Jensen
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Bornholm
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 555 times
Jeg er super glad for min Tiguan. Men havde jeg råd til en BMW X5 ville jeg nuppe den, uden at blinke med øjnene først.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Lasse R
- Medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 98 times
PL skrev: ↑15. dec 2019, 19:45Med al respekt, så jeg altså altså ikke mindes mange debatter hvor nogen har holdt på at de hellere ville køre passat 2.0 frem for en M5 selvom det var omkostningsfrit![]()
Selvom udgangspunktet for tråden var jo en bil som de fleste er enige i er fed og det er lidt synd at det drukner i en diskussion om æbler kontra elpærer, så skal vi vel for h.. have noget at kunne debattere om?![]()
Men den med at det er omkostningsfrit er jo en illusion.. (ellers må man gerne sende adressen på den der fritvalgs p-plads i en PB). Alting skal jo holdes op imod prisen på grisen, medmindre penge slet ikke er en faktor - men så er det nok alligevel ikke en passat eller BMW 5 der skal vælges imellem.
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017
ID.7 Tourer Style S 2026
ID.7 Tourer Style S 2026
-
PL
- Nyt medlem
Det var et tankeeksempel tidligere i tråden for at anskueliggøre bilens egenskaber/tiltrækning når man ikke behøver at tage hensyn til økonomien, ifht. sammenligninger der var ligeså virkelighedsfjerne.Lasse R skrev: ↑15. dec 2019, 22:29PL skrev: ↑15. dec 2019, 19:45Med al respekt, så jeg altså altså ikke mindes mange debatter hvor nogen har holdt på at de hellere ville køre passat 2.0 frem for en M5 selvom det var omkostningsfrit![]()
Selvom udgangspunktet for tråden var jo en bil som de fleste er enige i er fed og det er lidt synd at det drukner i en diskussion om æbler kontra elpærer, så skal vi vel for h.. have noget at kunne debattere om?![]()
Men den med at det er omkostningsfrit er jo en illusion.. (ellers må man gerne sende adressen på den der fritvalgs p-plads i en PB). Alting skal jo holdes op imod prisen på grisen, medmindre penge slet ikke er en faktor - men så er det nok alligevel ikke en passat eller BMW 5 der skal vælges imellem.
Hvis du læser mine indlæg vil du se at jeg netop argumenterer for at økonomi er en vigtig (og ofte den vigtigeste) faktor, ellers kørte størstedelen af os bilnørder vel i noget med mindst 600 hk
2024 BMW i5 M60
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 206 times
Stop nu jer selv, det er åbenbart svært for jer at forstå, at ikke alle falder på halen for en BMW.nbryde skrev: ↑15. dec 2019, 20:55Helt enig, det kan jo ikke være fordi man går op i biler så og udelukkende ser på det som et transportmiddel fra A til B. Kunne jo ligeså godt køre Dacia.PL skrev:Helt fair at du har den holdning, men hvorfor? Der skal da temmeligt meget had til at afvise en bil der trods alt er en del af de fleste bilelskeres våde drøm.Monze1980 skrev: ↑15. dec 2019, 20:22Jeg vil hellere køre Passat 2,0 fremfor M5.
Om jeg fatter i gider bruge jeres tid her sammen med sådan en usel flok vagelskere.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
-
PL
- Nyt medlem
Ahem jeg kører pt. I min 5. VAG og er rigtig glad for den. Men det behøver vel ikke betyde at jeg ikke også kan se noget fedt ved andre mærker?vw4ever skrev: ↑15. dec 2019, 23:10Stop nu jer selv, det er åbenbart svært for jer at forstå, at ikke alle falder på halen for en BMW.nbryde skrev: ↑15. dec 2019, 20:55Helt enig, det kan jo ikke være fordi man går op i biler så og udelukkende ser på det som et transportmiddel fra A til B. Kunne jo ligeså godt køre Dacia.PL skrev:
Helt fair at du har den holdning, men hvorfor? Der skal da temmeligt meget had til at afvise en bil der trods alt er en del af de fleste bilelskeres våde drøm.
Om jeg fatter i gider bruge jeres tid her sammen med sådan en usel flok vagelskere.
Selvom jeg er glad for min bil ville jeg da være endnu gladere for en RS6, ford GT40 eller en Giulia q4 (M serien var jo kun et eksempel taget fra en bruger)
Jeg synes ikke der er noget usselt over at elske sin vag, det mener jeg heller ikke at jeg har givet udtryk for. Til gengæld er der måske en lille smule plads til forbedring hvis man elsker vag så meget at man ikke kan anderkende at andre virkeligt lækre biler i en helt anden prisklasse måske kan noget mere og bedre.
Mvh
- These users thanked the author PL for the post:
- Morten Hedensted
2024 BMW i5 M60
- HansH
- Admin
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 4205 times
- Been thanked: 5780 times
Min kommentar var på ingen måde en admin-henstilling om at stoppe debatten. Slet ikkePL skrev: ↑15. dec 2019, 19:45Med al respekt, så jeg altså altså ikke mindes mange debatter hvor nogen har holdt på at de hellere ville køre passat 2.0 frem for en M5 selvom det var omkostningsfrit![]()
Som jeg tidligere har skrevet (i forb. med en Passat vs. Superb debat), så er debatten helt fin og bryder ikke med noget kodeks på siden her.
viewtopic.php?p=1501072#p1501072
I min optik er debatten her et spørgsmål om hvad der giver mest værdi for den enkelte. Dvs hvad man får ud af det i forhold til penge der puttes i det.
nbryde skrev f.eks. således:
Jeg mener jo ikke bare at man kan sige "en A6" eller "en 5/3 serie".Meen jeg er da blevet lidt nysgerrig på, hvor du mener at en Passat gør det bedre end f.eks. en A6 eller en 5/3 serie og at du i ramme alvor ville vælge Passaten hvis der var frit valg på parkeringspladsen
Såvel Audi som BMW er pr. definition født temmelig skrabet. Dvs. der skal sættes ret mange (dyre) krydser, før den begynder at kunne matche trådens Passat.
Jeg tænker at det vil både nbryde med sin 3'er og GaSelle med sin 5'er kunne bekræfte.
Jeg kender ikke ekstraudstyr på nbryde's, og ej heller på GaSelles, dog erindrer jeg blot at GaSelle fortalte at hans var ret basic - netop fordi krydserne hurtigt fik det til at løbe løbsk.
Det samme gør sig gældende på en Audi A6.
Derfor synes jeg ikke helt det giver mening at antyde, at enhver fornuftigt tænkende selvfølgelig ville vælge en A6 fremfor en Passat. For hvilken A6, hvilken 5/3 serie, og hvilken Passat er der tale om ?
Jeg kan kun sige, at det skulle saftsuseme være en seriøst heftig 5/3 serie, før jeg ville vælge den over denne tråds Passat Limited Edition !
Personligt foretrækker jeg en bil med mange krydser, som skiller sig ud fra mængden.
Da jeg købte min nuværende B7, havde jeg en udveksling med en anden bruger herinde fra.
Han: "Jamen, for de penge kan du jo få en fabriksny B8. Hvad vil du så med en 3 år gammel B7 ? Det er jo helt gak".
Mig: "Ja det er rigtigt - jeg kan få en fabriksny B8. En halvsløj comfortline uden noget som helst. Jeg vil 100x hellere have en Highline med en rich udstyrsliste, som skiller sig ud fra mængden, end en fabriksny, halvsløj B8. Sådan er min prioritering".
Jeg er lige så meget VAG fanboi som vw4ever. Indrømmet. Og hvad så ?
Jeg ville aldrig købe en BMW. Ikke fordi jeg har noget imod BMW, men fordi VAG familien rummer en så stor diversitet i forhold til prestige, kvalitet, value for money, rummelighed, praktikalitet osv osv osv, at jeg sagtens kan finde det alternativ der passer MIT temperament og kan købes for MIN pengepung.
Derfor ville jeg ikke kigge i BMW's retning, hvis jeg var oppe i det segment. Så blev det Audi, any day.
Jeg ser derfor ingen principiel forskel på denne debat, og så tråden om Passat vs Superb.
Samt alle de andre tråde, hvor "dilemmaet" mellem valg af BMW, Mercedes, VW, Skoda, PUG biler osv - listen er uendelig.
Det er akkurat samme argumenter der kan fremføres, og når alt kommer til alt, så er det hvad der giver værdi for den enkelte, der afgør sagen.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 856 times
- Been thanked: 2400 times
Ja, min er ret standard - den blev købt som ‘demo’, så valgene var taget. De er dog ikke så skrabede, som de var engang. Der er LED for/bag, OPS, el-sæder, farveskærm, læder MF rat, kamerabaseret nødbremse, ‘light’ ambientebelysning og subwoofere under sæderne, for at nævne et par highlights. Til gengæld er drivlinien milevidt bedre, end hvad jeg har prøvet i en VAG - specielt gearkassen er sublim. Og netop gearkassen var grunden til, at jeg købte denne bil (og en 118d Aut. til konen). Efter to biler med defekte DQ200 og en Golf 7 med dårlige sealinger og et par kampe med et udueligt værksted, trængte jeg til luftforandring.
Den kører helt fantastisk, og er frisk nok til husbehov (190Hk/400Nm, 0-100 på 7,3 sek og 235 km/t på toppen) og samtidig er den ret økonomisk, hvis man kører med omtanke. Desuden har den ikke slået en prut forkert, og krævet værkstedsbesøg udover et service (som ikke kostede ret meget mere, end på en Skoda).
Jeg er ikke specielt fanatisk (længere), og jeg ved ikke, hvilket mærke den næste bil bliver endnu. Hvis ens vådeste drøm er en Passat, så fint for mig - jeg vil dog hellere udvide horisonten lidt. Passat er en udmærket bil, dog ikke specielt ophidsende. Og det var netop min pointe i mit første indlæg; Passat er fin, men dæleme ikke til +700K.
Den kører helt fantastisk, og er frisk nok til husbehov (190Hk/400Nm, 0-100 på 7,3 sek og 235 km/t på toppen) og samtidig er den ret økonomisk, hvis man kører med omtanke. Desuden har den ikke slået en prut forkert, og krævet værkstedsbesøg udover et service (som ikke kostede ret meget mere, end på en Skoda).
Jeg er ikke specielt fanatisk (længere), og jeg ved ikke, hvilket mærke den næste bil bliver endnu. Hvis ens vådeste drøm er en Passat, så fint for mig - jeg vil dog hellere udvide horisonten lidt. Passat er en udmærket bil, dog ikke specielt ophidsende. Og det var netop min pointe i mit første indlæg; Passat er fin, men dæleme ikke til +700K.
‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
-
nbryde
- Medlem
Kan langt hen ad vejen bekræfte dette, BMW er langt fra så skrabede som de tidligere har været og motor og drivlinie samt køreegenskaber er milevidt bedre end i f.eks. en Passat.GaSelle skrev:Ja, min er ret standard - den blev købt som ‘demo’, så valgene var taget. De er dog ikke så skrabede, som de var engang. Der er LED for/bag, OPS, el-sæder, farveskærm, læder MF rat, kamerabaseret nødbremse, ‘light’ ambientebelysning og subwoofere under sæderne, for at nævne et par highlights. Til gengæld er drivlinien milevidt bedre, end hvad jeg har prøvet i en VAG - specielt gearkassen er sublim. Og netop gearkassen var grunden til, at jeg købte denne bil (og en 118d Aut. til konen). Efter to biler med defekte DQ200 og en Golf 7 med dårlige sealinger og et par kampe med et udueligt værksted, trængte jeg til luftforandring.
Mht. så er de bestemt også konkurrence dygtige, tjek lige deres leasing priser på en 3 serie kontra hvad VW tager for deres nye passat, hint det falder ikke ud til VWs fordel.
- Sgh2008ejs
- Nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Sydfyn
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 101 times
Men for at være fair, så er det også to helt forskellige bilstørrelser du sammenligner.
3 Serien skal vel i størrelse nærmere sammenlignes med en Golf
- hvis man har brug for pladsen, som jeg, naturligvis.
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style
2019 Seat Mii Style
-
nbryde
- Medlem
Mjah, Golf ville jeg sammenligne med 1 serien.Sgh2008ejs skrev:Men for at være fair, så er det også to helt forskellige bilstørrelser du sammenligner.
3 Serien skal vel i størrelse nærmere sammenlignes med en Golf![]()
Tænker at Passat er et sted mellem 3 og 5 serien, i min optik er det rigeligt med plads en familie på 4.
- Sgh2008ejs
- Nyt medlem
Kommer an på hvad du måler på. Kabine, måske. En golf er dog større end en 1 serie.nbryde skrev: ↑16. dec 2019, 00:04Mjah, Golf ville jeg sammenligne med 1 serien.Sgh2008ejs skrev:Men for at være fair, så er det også to helt forskellige bilstørrelser du sammenligner.
Tænker at Passat er et sted mellem 3 og 5 serien, i min optik er det rigeligt med plads en familie på 4.
Tager du bagagerummet, som vel er derfor man køber en Variant/Touring, så har en Golf 20% større litermål end en 3 serie touring, og Passat har 30% større litermål.
Det betyder noget hvis man har 2 unger under 4 som jeg, med barnevogn og alt det andet lort der følger med
Der kan være forskel på hvor meget bredden betyder, afhængig af hvad man skal medbringe - men en Golf Variant har faktisk et større bagagerum end en 5-serie Touring
Senest rettet af Sgh2008ejs 16. dec 2019, 00:10, rettet i alt 1 gang.
- These users thanked the author Sgh2008ejs for the post:
- DanielB12
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style
2019 Seat Mii Style
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
Fruens 1’er matcher den Golf 7, den afløste, ret fint på pladsen. Golf’en er måske lidt større indvendigt. Det er ikke den nye forhjulstrukne 1’er, jeg taler om - den er større. 5’eren har mere plads foran end Passat. Bagsædepladsen er mindre, men ikke vildt meget.nbryde skrev: ↑16. dec 2019, 00:04Mjah, Golf ville jeg sammenligne med 1 serien.Sgh2008ejs skrev:Men for at være fair, så er det også to helt forskellige bilstørrelser du sammenligner.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
-
PL
- Nyt medlem
Jeg tog det skam heller ikke som en admin henstillingHansH skrev: ↑15. dec 2019, 23:34Min kommentar var på ingen måde en admin-henstilling om at stoppe debatten. Slet ikkePL skrev: ↑15. dec 2019, 19:45Med al respekt, så jeg altså altså ikke mindes mange debatter hvor nogen har holdt på at de hellere ville køre passat 2.0 frem for en M5 selvom det var omkostningsfrit![]()
![]()
Som jeg tidligere har skrevet (i forb. med en Passat vs. Superb debat), så er debatten helt fin og bryder ikke med noget kodeks på siden her.
viewtopic.php?p=1501072#p1501072
I min optik er debatten her et spørgsmål om hvad der giver mest værdi for den enkelte. Dvs hvad man får ud af det i forhold til penge der puttes i det.
nbryde skrev f.eks. således:
Jeg mener jo ikke bare at man kan sige "en A6" eller "en 5/3 serie".Meen jeg er da blevet lidt nysgerrig på, hvor du mener at en Passat gør det bedre end f.eks. en A6 eller en 5/3 serie og at du i ramme alvor ville vælge Passaten hvis der var frit valg på parkeringspladsen
Såvel Audi som BMW er pr. definition født temmelig skrabet. Dvs. der skal sættes ret mange (dyre) krydser, før den begynder at kunne matche trådens Passat.
Jeg tænker at det vil både nbryde med sin 3'er og GaSelle med sin 5'er kunne bekræfte.
Jeg kender ikke ekstraudstyr på nbryde's, og ej heller på GaSelles, dog erindrer jeg blot at GaSelle fortalte at hans var ret basic - netop fordi krydserne hurtigt fik det til at løbe løbsk.
Det samme gør sig gældende på en Audi A6.
Derfor synes jeg ikke helt det giver mening at antyde, at enhver fornuftigt tænkende selvfølgelig ville vælge en A6 fremfor en Passat. For hvilken A6, hvilken 5/3 serie, og hvilken Passat er der tale om ?
Jeg kan kun sige, at det skulle saftsuseme være en seriøst heftig 5/3 serie, før jeg ville vælge den over denne tråds Passat Limited Edition !
Personligt foretrækker jeg en bil med mange krydser, som skiller sig ud fra mængden.
Da jeg købte min nuværende B7, havde jeg en udveksling med en anden bruger herinde fra.
Han: "Jamen, for de penge kan du jo få en fabriksny B8. Hvad vil du så med en 3 år gammel B7 ? Det er jo helt gak".
Mig: "Ja det er rigtigt - jeg kan få en fabriksny B8. En halvsløj comfortline uden noget som helst. Jeg vil 100x hellere have en Highline med en rich udstyrsliste, som skiller sig ud fra mængden, end en fabriksny, halvsløj B8. Sådan er min prioritering".
Jeg er lige så meget VAG fanboi som vw4ever. Indrømmet. Og hvad så ?
Jeg ville aldrig købe en BMW. Ikke fordi jeg har noget imod BMW, men fordi VAG familien rummer en så stor diversitet i forhold til prestige, kvalitet, value for money, rummelighed, praktikalitet osv osv osv, at jeg sagtens kan finde det alternativ der passer MIT temperament og kan købes for MIN pengepung.
Derfor ville jeg ikke kigge i BMW's retning, hvis jeg var oppe i det segment. Så blev det Audi, any day.
Jeg ser derfor ingen principiel forskel på denne debat, og så tråden om Passat vs Superb.
Samt alle de andre tråde, hvor "dilemmaet" mellem valg af BMW, Mercedes, VW, Skoda, PUG biler osv - listen er uendelig.
Det er akkurat samme argumenter der kan fremføres, og når alt kommer til alt, så er det hvad der giver værdi for den enkelte, der afgør sagen.
Jeg reagerede i 1. Omgang fordi man begyndte at sammenligne æbler og pærer; en passat kan ikke sætte en m3/m5/tesla i et lyskryds, en passat har ikke forrude HUD osv osv, og det skal den heller ikke, da den er i en anden prisklasse end A6, 5serie etc.
Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er der imo rigtig god sammenhæng ifht pris/kvalitet i en passat kontra de dyrere alternativer hos Audi, BMW og Mercedes, og som jeg mener tåler en mere fair sammenligning.
Jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for at eks en BMW skulle være bedre end Audi, som mærke, og som du med rette sammenligner.
Jeg står dog gerne ved at en BMW M5 er en bedre bil end en passat, hvis det økonomiske aspekt er uden betydning. V8, 600 hk og bedre materialer/løsninger overalt slår trods alt 190 hk familiecontainer.
Er man ikke enig må man sgu smide rationelle argumenter på bordet fremfor bare at skrive at man ikke kan lide biler fra Bayern.
Det er sådan set helt fair at man til enhver tid vil vælge en polo fremfor ethvert alternativ uanset om man får kastet en maserati nakken, det er bare ikle særlig smart imo
2024 BMW i5 M60
-
nbryde
- Medlem
Altså vi kunne klare en Emmaljunga kombi vogn og to små børn i en Peugeot 206 GTI, det gik ok, kræver så lidt mere kreativ tænkning når bilen skal pakkes - men det gik. Så køber ikke den med at der ikke er plads nok i en 3 serie f.eks til en familie på 4.GaSelle skrev:Fruens 1’er matcher den Golf 7, den afløste, ret fint på pladsen. Golf’en er måske lidt større indvendigt. Det er ikke den nye forhjulstrukne 1’er, jeg taler om - den er større. 5’eren har mere plads foran end Passat. Bagsædepladsen er mindre, men ikke vildt meget.nbryde skrev: ↑16. dec 2019, 00:04Mjah, Golf ville jeg sammenligne med 1 serien.Sgh2008ejs skrev: Men for at være fair, så er det også to helt forskellige bilstørrelser du sammenligner.
- Monze1980
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- Has thanked: 506 times
- Been thanked: 764 times
Had er så meget sagt, og er et meget stort ord at bruge.PL skrev:Helt fair at du har den holdning, men hvorfor? Der skal da temmeligt meget had til at afvise en bil der trods alt er en del af de fleste bilelskeres våde drøm.Monze1980 skrev: ↑15. dec 2019, 20:22Jeg vil hellere køre Passat 2,0 fremfor M5.
Men BMW siger mig absolut intet, hvorimod VW (og Audi) er biler jeg bryder mig rigtig meget om.
Jeg kan også rigtig godt lide at køre i de nyere Kia, som jeg synes er rigtig lækre.
Jeg har selv en A4 Avant fra 2010 samt en A5 cabriolet fra samme år.
Dem er jeg topglad for, og ærligt, så betyder det intet for mig, at de ikke har hverken lane assist, navigation, personlige indstillinger i sæder, automatisk dæktrykovervågning og mange af de andre features, som er kommet til siden 2010.
Det er svært at forklare, men jeg får bare den der følelse, at når jeg stiger ind i bilen, så er det bare et sted jeg har lyst til at sidde de næste syv timer, selvom jeg faktisk bare skal tre km nordpå og i Løvbjerg og handle.
Eneste jeg savner i dem er bluetooth til tlf., men det finder jeg en løsning på, og ellers går det skam nok også.
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- HansH
- Admin
Jeg tjekkede lige BMW's hjemmeside:PL skrev: ↑16. dec 2019, 00:14Jeg står dog gerne ved at en BMW M5 er en bedre bil end en passat, hvis det økonomiske aspekt er uden betydning. V8, 600 hk og bedre materialer/løsninger overalt slår trods alt 190 hk familiecontainer.
Er man ikke enig må man sgu smide rationelle argumenter på bordet fremfor bare at skrive at man ikke kan lide biler fra Bayern.
Det er sådan set helt fair at man til enhver tid vil vælge en polo fremfor ethvert alternativ uanset om man får kastet en maserati nakken, det er bare ikle særlig smart imo![]()
Jeg går ud fra at du hentyder til Monze1980' udsagn om at han hellere vil køre Passat end M5 ?
Okay. Den må han hellere selv stå på mål for
Hvis jeg fik tilbudt valget mellem en M5 til 1,9mio og en hvilken som helst Passat, så ville jeg nu også tage M5'eren.
Og så ville jeg nok bare få den solgt på bedst mulig måde, købe mig den VAG jeg kunne ønske mig mest, og så bruge alle de rare overskydende penge til noget andet.
Debatten flagrer for meget, når man snakker om 5-serie, A6 og Passat i flæng, uden at gå dybere i det.
Jeg mener at man er nødt til at ensbenævne tingene ud fra en eller anden parameter, før det giver mening.
Og den mest oplagte parameter er i min bog prisen.
Dvs hvis spørgsmålet skal have en berettigelse, så skal man tage udgangspunkt i trådens Passat model, som iflg. Nicklas vil koste 650.000 efter 4 mdrs liv som demo, og så kan man kigge på hvor meget 5-serie og A6 man kan få for 650 - og derefter drøfte tingene.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
- Sgh2008ejs
- Nyt medlem
Du kan få meget 5-serie.
Den her er godtnok ikke helt ny, men større motor og flere Hk
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/ ... ut/4400131
Der er også lige til en 300 hestes E-klasse fra 2019
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merc ... ut/4528656
Eller en A6’er med stortset det hele, godtnok 25k dyrere. Inkl Matrix LED
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi ... tr/4518940
Den her er godtnok ikke helt ny, men større motor og flere Hk
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style
2019 Seat Mii Style
- HansH
- Admin
Præcis.Sgh2008ejs skrev: ↑16. dec 2019, 09:13Du kan få meget 5-serie.
Den her er godtnok ikke helt ny, men større motor og flere Hk![]()
Så giver det mening at spørge -
"Du kan vælge mellem en 4 mdr gl Passat Limited Edition, denne ½ år gl E300, denne 2 år gl 540i med 75.000km på uret, eller denne A6"
Både BMW'en og Merc'en ligger på over 900K i nypris, iflg. bilbasens data.
Jeg synes de tre du har fundet, er ganske udmærkede eksempler på sammenlignelige alternativer med prisen som fællesnævner.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
Til info gav vi 445K for 520d’eren, tre måneder gammel og med 8K på uret. Det er i det leje, at mange Passat´er og Superb´er ligger også. Havde jeg valgt en Superb igen, havde jeg måske fået lidt mere udstyr - så det er kompromiset for at få en bedre drivlinie og et mærke, der generelt er lidt dyrere. Jeg fortryder bestemt ikke valget.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
- tuxx
- Medlem
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 82 times
- Kontakt:
Mht klasse / platform / tiltænkt segment :
Octavia, A4, BMW 3, Golf, Leon, Mercedes C.
Superb, A6, BMW 5, Passat, Mercedes E.
Sådan er den klassiske inddeling vel? Så ved jeg godt der er kommet en masse mærkelige fisk ind midt imellem dem alle, men oprindeligt er ovenstående vel inddelingen og dermed også dem der skal sammenlignes mod hinanden og ikke på kryds og tværs.
Jeg snakker her ikke prestige, for der er selvfølgelig langt mere prestige i en E klasse end i en Superb, uanset hvor god en bil en Skoda er.
Octavia, A4, BMW 3, Golf, Leon, Mercedes C.
Superb, A6, BMW 5, Passat, Mercedes E.
Sådan er den klassiske inddeling vel? Så ved jeg godt der er kommet en masse mærkelige fisk ind midt imellem dem alle, men oprindeligt er ovenstående vel inddelingen og dermed også dem der skal sammenlignes mod hinanden og ikke på kryds og tværs.
Jeg snakker her ikke prestige, for der er selvfølgelig langt mere prestige i en E klasse end i en Superb, uanset hvor god en bil en Skoda er.
Martin
2017 KIA Rio 1.2 Premium
2017 KIA Rio 1.2 Premium
-
Freddy9218
- Helt nyt medlem
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Den står virkelig flot. Tror dog jeg ville havde valgt en Cupra Ateca til den pris.
.
Men det er bare min mening. Tillykke med bilen
.
Men det er bare min mening. Tillykke med bilen
Nuværende 2021 Cupra Ateca 2,0 TSI 300
Tidlgiere 2020 Seat Taracco FR 2,0 TSI 4X4
Tidlgiere 2005 Opel Astra 1,4
Tidligere 2019 1,5 DSG Passat Variant Highline.
Tidlgiere 2020 Seat Taracco FR 2,0 TSI 4X4
Tidlgiere 2005 Opel Astra 1,4
Tidligere 2019 1,5 DSG Passat Variant Highline.
-
PL
- Nyt medlem
Jeg tror ikke vi er uenige Hans, M5 sammenligningen var præcis for at sætte tingene på spidsen, nu det blev bragt på bane.HansH skrev: ↑16. dec 2019, 08:36Jeg tjekkede lige BMW's hjemmeside:PL skrev: ↑16. dec 2019, 00:14Jeg står dog gerne ved at en BMW M5 er en bedre bil end en passat, hvis det økonomiske aspekt er uden betydning. V8, 600 hk og bedre materialer/løsninger overalt slår trods alt 190 hk familiecontainer.
Det er sådan set helt fair at man til enhver tid vil vælge en polo fremfor ethvert alternativ uanset om man får kastet en maserati nakken, det er bare ikle særlig smart imo![]()
Snap1.jpg
Jeg går ud fra at du hentyder til Monze1980' udsagn om at han hellere vil køre Passat end M5 ?
Okay. Den må han hellere selv stå på mål for![]()
Hvis jeg fik tilbudt valget mellem en M5 til 1,9mio og en hvilken som helst Passat, så ville jeg nu også tage M5'eren.
Og så ville jeg nok bare få den solgt på bedst mulig måde, købe mig den VAG jeg kunne ønske mig mest, og så bruge alle de rare overskydende penge til noget andet.
Debatten flagrer for meget, når man snakker om 5-serie, A6 og Passat i flæng, uden at gå dybere i det.
Jeg mener at man er nødt til at ensbenævne tingene ud fra en eller anden parameter, før det giver mening.
Og den mest oplagte parameter er i min bog prisen.
Dvs hvis spørgsmålet skal have en berettigelse, så skal man tage udgangspunkt i trådens Passat model, som iflg. Nicklas vil koste 650.000 efter 4 mdrs liv som demo, og så kan man kigge på hvor meget 5-serie og A6 man kan få for 650 - og derefter drøfte tingene.
Som jeg skriver flere gange tidligere, så klarer passat sig fint når man sammenligner pris/kvalitet med de dyrere alternativer i klassen, og jeg er helt på linie med dig i at det er den vigtigste præmis for 99% af os.
Præmissen for mit input at HVIS nu man var så heldig at tilhøre den ene procent der kan tørre bag med tusindlapper så ville man nok ikke vælge passat. Det skal ses som et indspark ifht at passaten bliver talt op i en klasse den ikke hører til, og det er vel egentlig heller ikke fair?
2024 BMW i5 M60
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 5091 times
- Been thanked: 2288 times
- Kontakt:
Det var præcis samme overvejelser/begrundelse vi havde med købet af vores A4.. Vi kiggede også på Passat, men synes den er alt for dyr, især når det 'bare' er en passat. Vi gav lidt mere - 510 - men var så med 11 km på tælleren, og stort set alt det udstyr vi gerne ville have.. Da vi sad og sammenlignede på konfiguratoren, så kom passat'en bare hurtigt der op af. Så er vi så gået på kompromis med pladsen og farven, men ift. Poloen' var det en ganske fin forbedring.GaSelle skrev: ↑16. dec 2019, 09:48Til info gav vi 445K for 520d’eren, tre måneder gammel og med 8K på uret. Det er i det leje, at mange Passat´er og Superb´er ligger også. Havde jeg valgt en Superb igen, havde jeg måske fået lidt mere udstyr - så det er kompromiset for at få en bedre drivlinie og et mærke, der generelt er lidt dyrere. Jeg fortryder bestemt ikke valget.
Generelt så forstår jeg ikke helt debatten, og hvorfor man går så meget op i, om en anden person gerne vil have en VW i stedet for en BMW.. er det ikke lidt ligegyldigt, når det ikke er en realistisk debat (sådan som den er stillet op, i hvert fald)?
Synes måske det er mere relevant at debattere, om f.eks. en Kodiaq RS til 750k er bedre end en Passat til 750k.. Som HansH skriver, en M5 koster 2,5x mere end Micki's passat (det er vel endnu mere underligt - hvorfor er det hemmeligt i #1 at et er micki's demo/firma-bil?)
Det er jo bare for sjovt
- HansH
- Admin
Jeg er helt med på hvad du mener.PL skrev: ↑16. dec 2019, 12:12Som jeg skriver flere gange tidligere, så klarer passat sig fint når man sammenligner pris/kvalitet med de dyrere alternativer i klassen, og jeg er helt på linie med dig i at det er den vigtigste præmis for 99% af os.
Præmissen for mit input at HVIS nu man var så heldig at tilhøre den ene procent der kan tørre bag med tusindlapper så ville man nok ikke vælge passat. Det skal ses som et indspark ifht at passaten bliver talt op i en klasse den ikke hører til, og det er vel egentlig heller ikke fair?
Jeg synes trådens Passat LE har karisma og udstråler potens. Den måtte gerne pynte i min garage (om end den farve... men lad nu det ligge).
Omvendt vil jeg også sige, at stod jeg med 650K i hånden og skulle vælge mellem den, og så den A6 som Sgh2008ejs linker til, så valgte jeg Audi'en.
Jeg tænker at man med Audi'en tager et trin op af kvalitetsstigen, og man tager definitivt et trin op på prestigestigen - dvs den almene opfattelse af Audi vs VW.
Omvendt ville jeg give afkald på 4Motion og nogle hestekræfter, og muligvis også andre ting. Men det offer synes jeg ville være prisen værd.
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 161 times
- Been thanked: 187 times
Shiiiit det stikker jo fuldstændig i af den her tråd
Hvorfor skal folk herinde altid nævne BMW?
Jeg hader personligt BMW om det så var en M5, så var der MANGE biler der kom før den
Men nu er det her jo et VAG forum, så forstår ikke hvordan BMW, overhovedet kommer på tale fordi der en der syntes en Passat er for dyr
Jeg hader personligt BMW om det så var en M5, så var der MANGE biler der kom før den
Men nu er det her jo et VAG forum, så forstår ikke hvordan BMW, overhovedet kommer på tale fordi der en der syntes en Passat er for dyr
- These users thanked the author Nicklas123456 for the post (total 3):
- vw4ever • Syndicate • Jay-Jay
Fordi livet er for kort til andet end VAG 
Nuværende bil:
VW Tiguan R 2.0TSI 320HK 4motion
Tidligere biler:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line -- VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline -- Audi A4 1.8T Quattro 1999 -- VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Tiguan R 2.0TSI 320HK 4motion
Tidligere biler:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line -- VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline -- Audi A4 1.8T Quattro 1999 -- VW Vento 1.8 1997
-
nbryde
- Medlem
Lidt rigeligt stærkt at ligefrem hade et mærke og dermed gå glip af en masse ganske gode biler og oplevelser.Nicklas123456 skrev:Shiiiit det stikker jo fuldstændig i af den her tråd
Haft dårlige erfaringer med ejerskab af en BMW?
Det handler ligeså meget om at priserne for bl.a. passat stiller helt af og bevæger sig op i et leje hvor den slet ikke hører hjemme mod bl.a. A6 og 5 serien.
-
Syndicate
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: 7100 Vejle
- Has thanked: 494 times
- Been thanked: 202 times
Jeg er meget enig i din betragtning.Nicklas123456 skrev: ↑16. dec 2019, 20:44Shiiiit det stikker jo fuldstændig i af den her tråd
Du fremviser en super lækker bil, og (igen) kommer snakken over i BMW mv.
Der er efterhånden rigtig mange BMW-folk herinde, som ynder at fortælle vidt og bredt om det fantastiske ved netop BMW. Det er også rigtig fint, men jeg synes at det falder noget uden for skiven på et VAG-forum, hvor man konstant skal sammenligne VAG vs. BMW, som man af (gode) grunde, aldrig bliver enige om alligevel!
Jeg synes også at tråden er kørt HELT af sporet!
2021 Skoda Enyaq 80