Tusinde tak for input. Det er egentlig også en Life+ jeg har kig på med lidt ekstraudstyr.PF skrev: ↑30. dec 2024, 15:30@Dvdols
Vi er enormt glade for vores nye Buzz, det er så en SWB med 5 sæder.
Der er en voldsom mængde plads i den, og jeg kan heller ikke forestille mig, hvordan det skulle kunne være svært at passe ind i den.
Vores er laveste udstyrsmodel, altså en Life fra 2025.
Nogle erfaringer vi allerede har gjort, i løbet af den første uge:
Elektriske sidedøre ville være et nice-to-have. Jeg kan godt se fordelen i det, hvis man vil sidde og åbne/lukke oppe fra førersædet.
Elektrisk bagklap er på nippet til et need-to-have. Den kan være besværlig at lukke, alt efter størrelse på personen. Nogen gange, skal den have et godt "smæk", før at den lukker helt i.
Omvendt så læser jeg også om nogle stykker, som har problemer med elektronikken i dem.
Det kunne være rart med 3 zoners klima.
Om vi kommer til at mangle vinduer i sidedørene vil vise sig til sommer.
HUD kan jeg ikke se værdien i, med mindre man alligevel får det i en af udstyrspakkerne.
Vi snakker allerede nu om, at vi måske opsiger leasing kontrakten efter de 12 måneder, og tager enten en SWB/LWB med 2-2-2 konfigurationen, men vi har også 3 børn, hvor 2 bruger autosæde endnu.
Den kører fantastisk og ekstremt blødt. Jeg tror faktisk ikke, at jeg vil op i 20"/21" af den grund, hvis vi opgraderer til næste år.
Vær' opmærksom på, at den er ret "tørstig"![]()
Hvis du har behov for at prøve en SWB, selvom det er Life og 5 sæders, så sig til.
IMG_2842.JPG
Jeg er kommet frem til at jeg i så fald skal have varmepumpe, 6 sæder og komfortpakke+ (for aukustiske ruder) som minimum. Ved ikke om area vier også er nødvendigt eller bakkamera er fint. Matrix kunne også være lækkert. Havde ikke tænkt at automatiske døre var nødvendigt (og ej heller bagklap) men dørene er jo også en del tungere så kan godt se ideen.
Ja, prisen løber hurtigt op og det er nok også det jeg ser som det store minus
. Spørgsmålet er så om jeg hellere vil have en meget lavt udstyret ID Buzz end en højt udstyret Enyaq. Eller om jeg bare gerne vil give det mere for en lækker ID Buzz….. beslutninger, beslutninger.
Jeg har heller ikke stort behov for HUD - fordelen ved Buzz’en (og andre ID’ere) er jo også at instrumentbrættet sidder på rattet så rattet aldrig blokerer for instrumenteringen (som faktisk ofte er et problem for undertegnede).
Ruderne har vi aldrig åbne men havde godt spekuleret på om 3 zoners klimaanlæg ville blive nødvendig i så stor en bil da temperaturgradienter utvivlsomt vil være større grunden størrelse og mængden af vinduesoverflade.
Rækkevidden var jeg ikke umiddelbart nervøs for. Jeg skal kun pendle 60 km per dag ved hastigheder mellem 50, 70 og 80 km/t så tænker ikke den sluger så meget her. Kan lade på arbejdet og på sjældne længere ture til fx Jylland kan jeg bare hurtigoplade via mit kommende Clever All Inclusive abonnement (kan ikke lade hjemme da jeg bor i lejlighed).
Kan se at Buzz’en faktisk er opgivet til cirka 650 km ved bykørsel (ved jeg skal tage højde for 10-80% hverdagskapacitet) så måske jeg med mit kørselsbehov faktisk vil opnå mere end WLPT?
Det største minus pt ved Buzz (udover pris) er det sølle ID armlæn der er lidt for smalt til at være behageligt (min skulderbredde passer ikke helt hertil)