Audi TT 225 Quattro Roadster vs. BMW 330i cab E46

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Trademan
Nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gæt selv
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Audi TT 225 Quattro Roadster vs. BMW 330i cab E46

Indlæg af Trademan » 23. sep 2009, 12:49

Forstår ikke din sammenligning mht hurtighed for såvidt jeg husker så er begge biler ca 7 sek fra 0-100 km/t. Du kan også tune 330eren, så du skal vel sammenligne dem standard.

Jeg havde taget bimmeren - ingen kone bil til mig.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 72 times
Been thanked: 572 times

Indlæg af Realtor » 23. sep 2009, 14:03

jeg havde også taget bmwen.

For 4 år siden havde jeg nok taget tt´en, men idag ser man dem for ofte, og du kan ikke se forskel på om det er en billig eller dyr udgave. Endvidere er der mere lir over bmwen, også lyder sådan en 6benet sag lidt for godt :geek:
Audi E-tron 55

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
VCDS ejer: Ja
Been thanked: 0

Indlæg af Dennis J » 23. sep 2009, 14:21

Realtor skrev:jeg havde også taget bmwen.

For 4 år siden havde jeg nok taget tt´en, men idag ser man dem for ofte, og du kan ikke se forskel på om det er en billig eller dyr udgave. Endvidere er der mere lir over bmwen, også lyder sådan en 6benet sag lidt for godt :geek:
Det er mega let at se forskel, men TT´éren er stadig en frisør bil uanset om det er den vilde eller ej..medmindre det er den nye af dem :P ...men stadig så er bimmeren simpelthen så dødsyg inde som ude, og ja selv en S4 uden RS4 sæderne er feder -BMW har jo samme kabine som de havde i 70´erne...

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
ELSPADEN
Nyt medlem

Indlæg af ELSPADEN » 23. sep 2009, 14:30

Dennis J skrev:
Realtor skrev:jeg havde også taget bmwen.

Det er mega let at se forskel, men TT´éren er stadig en frisør bil uanset om det er den vilde eller ej..medmindre det er den nye af dem :P ...men stadig så er bimmeren simpelthen så dødsyg inde som ude, og ja selv en S4 uden RS4 sæderne er feder -BMW har jo samme kabine som de havde i 70´erne...
Du skulle næsten se en før du taler ;)

Billede

Billede

Og audien er 2år nyere :?
Syntes sgu BMWén er meget godt med :)

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Big-_-D » 23. sep 2009, 14:37

Bimmeren... En TT vil altid være en tøsebil. Om du så montere 1000heste og et surfbræt af en spoiler... damebil damebil damebil... :)

Og hvis du smider TT'eren ud og S2000 ind - så ville jeg vælge bimmeren :)

6ben og 4 sæder... haps!!!

Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Brugeravatar
Aagaard
Aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 100 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Aagaard » 23. sep 2009, 15:01

Dennis J skrev: En bmw er dødsyg indevendig og udevendig, og køreegenskaberne er først fornuftige i m´serien, men får da altid røv af en S audi i køreegenskaber...ville helt klart vælge en RS4 cabrio med et par år på bagen...
En RS4 cab, kan man få det?
'22 Skoda Enyaq 80 sportline
'20 VW E-golf

ChristofferD
Helt nyt medlem

Indlæg af ChristofferD » 23. sep 2009, 16:12

Hvad med et alternativ der slå begge nævnte med længder når vi snakker design og stil!?
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 900703.htm

Kommer også i en TBi udgave (1.8 T) med 230 hk snart.. :)
Alfist

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 23. sep 2009, 16:28

Trademan skrev:Forstår ikke din sammenligning mht hurtighed for såvidt jeg husker så er begge biler ca 7 sek fra 0-100 km/t. Du kan også tune 330eren, så du skal vel sammenligne dem standard.

Jeg havde taget bimmeren - ingen kone bil til mig.
De er ikke så langt fra hinanden i standard-udgaven (0-100 km/t) de to modeller, men det er jo væsentligt billigere at chip-tune en TT-turbo end en 330ci suge-motor, da det jo kræver montering af en kompressor i omegnen 30.000 kr.....

Til ChristofferD: Alfa'en er virkelig lækker men jeg tør simpelthen ikke at købe italiensk. Jeg har haft en Alfa 156 og der røg topstykket, fordi tandremmen gik ved 70.000 km...

Til ELSPADEN: Jeg synes også at look'et indvendigt på E46 stadig er flot. TT'erens look indvendigt er også flot.
Senest rettet af kriztian 23. sep 2009, 16:39, rettet i alt 1 gang.

ChristofferD
Helt nyt medlem

Indlæg af ChristofferD » 23. sep 2009, 16:34

Kriztian.. Jeg kan godt forstå dig... Men jeg kan seriøst understrege at Alfa´s nye modeller (alle dem baseret på 159 osv) fejler intet! Undersøg selv sagen nærmere...

Med den Alfa vil du få så meget mere blikfang fra folk end med de to andre biler der bare falder sammen med resten af den danske bilpark... Booooring :?
Alfist

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 23. sep 2009, 18:21

ChristofferD skrev:Kriztian.. Jeg kan godt forstå dig... Men jeg kan seriøst understrege at Alfa´s nye modeller (alle dem baseret på 159 osv) fejler intet! Undersøg selv sagen nærmere...

Med den Alfa vil du få så meget mere blikfang fra folk end med de to andre biler der bare falder sammen med resten af den danske bilpark... Booooring :?
De fejler en alvorlig ting sådan en alfa - den kan nedskrives til 0 kr når man har kørt ud fra forhandleren - men som jeg nævnte meget tidligere, så går der ikke længe før Fiat bliver anbefalet her på et VAG forum..tsk tsk..

Iøvrigt så er det meget fint at smide et billed af en ny m3 kabine op, når der snakkes om en 330i cab, og der er vist et link allerede her i tråden til en bil der står til salg og så kan man jo selv vurdere om den kabine får en til at savle...men nok om det..

Ja RS4 kan fåes som cabriolet, men ikke i den nye årgang da den slet ikke er kommet endnu...

Jeg bliver mere mere tilbøjelig til at anbefale igen drastisk om ikke en EOS var noget for dig, der skal ikke meget mere end nogen 19" sutter på den, og så er en BMW 330i pinlig grim til sammenligning...

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem

Indlæg af Big-_-D » 23. sep 2009, 18:50

Dennis J skrev:
ChristofferD skrev:Kriztian.. Jeg kan godt forstå dig... Men jeg kan seriøst understrege at Alfa´s nye modeller (alle dem baseret på 159 osv) fejler intet! Undersøg selv sagen nærmere...

De fejler en alvorlig ting sådan en alfa - den kan nedskrives til 0 kr når man har kørt ud fra forhandleren - men som jeg nævnte meget tidligere, så går der ikke længe før Fiat bliver anbefalet her på et VAG forum..tsk tsk..

Iøvrigt så er det meget fint at smide et billed af en ny m3 kabine op, når der snakkes om en 330i cab, og der er vist et link allerede her i tråden til en bil der står til salg og så kan man jo selv vurdere om den kabine får en til at savle...men nok om det..

Ja RS4 kan fåes som cabriolet, men ikke i den nye årgang da den slet ikke er kommet endnu...

Jeg bliver mere mere tilbøjelig til at anbefale igen drastisk om ikke en EOS var noget for dig, der skal ikke meget mere end nogen 19" sutter på den, og så er en BMW 330i pinlig grim til sammenligning...
Hvorfor ikke bare den bedste bil? altså ja det er et vagcar forum - men hvis bmw laver en bedre bil hvorfor skal han så vælge en der er dårligere?

altså det er lidt som at vælge en grå bil fordi man ikke så nemt kan se ridser - jamen hvis man bedre kan lide en i rød eller blå?

Dennis - syntes det er synd du er så ensidig... hvis vag er det eneste du brænder for så fair nok - men pas på med at gå med skyklapper du går glip af C63, M5 touring og mange andre super lækre øser...

Big D
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 23. sep 2009, 19:07

Big-_-D skrev:
Dennis J skrev:

Hvorfor ikke bare den bedste bil? altså ja det er et vagcar forum - men hvis bmw laver en bedre bil hvorfor skal han så vælge en der er dårligere?

altså det er lidt som at vælge en grå bil fordi man ikke så nemt kan se ridser - jamen hvis man bedre kan lide en i rød eller blå?

Dennis - syntes det er synd du er så ensidig... hvis vag er det eneste du brænder for så fair nok - men pas på med at gå med skyklapper du går glip af C63, M5 touring og mange andre super lækre øser...

Big D
Jeps jeg går med skyklapper, det erkender jeg blankt når det kommer til vag biler, men helt generelt er jeg bilfanatisk og derfor kan jeg tiltaler næsten alle fede biler mig også - men når det kommer til mercedes eller bmw bliver de aldrige andet end kedelig taxaer og pizzaudbringer. Jeg synes i det heletaget ikke der er noget som helst fedt ved hverken bmw eller mercedes, og jeg mener da helt klart at en EOS er en langt feder og bedre bil end den bmw der er omtalt her...bmw er bare ikke mig.

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 23. sep 2009, 19:58

Tak for de mange input som jeg fortsat er rigtig glad for! Lad os prøve at holde os til mit dilemma og argumenterne for og imod, tak.

Madsbabz
Nyt medlem
Geografisk region: Vestjylland
Been thanked: 2 times

Indlæg af Madsbabz » 23. sep 2009, 20:13

Haha dennis altså.. you make me laugh!..

"TT'eren er en frisørbil"

og så lidt længere nede forslår du en EOS!.

L-O-L

Brugeravatar
ELSPADEN
Nyt medlem

Indlæg af ELSPADEN » 23. sep 2009, 20:24

Dennis J skrev:

Den er fra en M3 fra 2003 så som du så flot skrev ikke var fornyet siden 1970.
Og som jeg skriver er Billedet fra audien en S4 fra 2006.
Så kom ind i kampen og tænk ud af boxen eller bare tænk i det mindste.

Brugeravatar
ELSPADEN
Nyt medlem

Indlæg af ELSPADEN » 23. sep 2009, 20:28

http://gaylife.about.com/od/gayproductr ... rs2007.htm

"Best Ride for the Trendy Gay Man
2007 Volkswagen EOS
Another topless taker on the top gay list. VW's old Rabbit had to be the gayest car ever made. Now it's evolved sister, the EOS, wears the tiara. Ride up or down. Either way, no gay sticker necessary."

Brugeravatar
SK Cor
Nyt medlem

Indlæg af SK Cor » 23. sep 2009, 20:54

Hvis antal sæder er sekundære - hvorfor så ikke vælge en Z4 3,0?

Top motor, lyd og køreegenskaber og køre ringe omkring TT, Scirocco og følger en Boxter helt til dørs.

Honda er fed - har selv overvejet - men den virker mere billig og skrabet. Og så er det jo en riskoger;o)

Denis -> jeg ved ikke, hvor du har det fra, men S-modellerne har aldrig sat M-modellerne til dørs, når det kommer til rendyrkede køreegenskaber. VAG-bilerne har generelt en grim tendens til at vælge at forsætte ligeud, når sving dukker op. Det er gode biler, men rendyrkede køremaskiner med sportsvogns dna, det bliver de aldrig.

Hvad angår turbo vs sug. hentyder jeg ikke til din bil. Jeg aner ikke hvad du kører i, men fakta er at turbomotor altid vil være langsommere roterende end en sugemotor, der henter ydelsen i toppen - tag. ex. på Honda der drejer over 9000 O/min.

Turbo eller ej - det er smagsag. Jeg selv har for 90 % af de biler jeg har haft, kørt trykladede biler og forsætter glædeligt, men var turbo det eneste i verden så havde Lamborghini, Ferrari mv. garanteret haft fyldt programmet op med turbomotorer.

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Indlæg af Møbbe » 23. sep 2009, 21:17

Hver gang jeg ser en TTcab - sidder der enten en tøs, eller en Sidney Lee lignende skabning. Tror ikke jeg har set en BMW cab med "dansk" chauffør?...(det er ikke racistisk ment!!, men BMW cab er = walla og store guldkæder, i hvert fald her på Sjælland)

Havde snuppet en A4, eller en BMW z4
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 462 times
Been thanked: 286 times

Indlæg af The Micktrix / Dk » 23. sep 2009, 21:31

Mortenr skrev:det er så sjovt, for hver gang der er en som spørger til køb af flere forskellige mærker, så skriver alle dem som kører bmw herinde "KØB EN BMW" Hvad med en Audi A4 cab? dur det ikke?
Det var jo bare ik det han spurte om.

Han fik et svar på de 2 biler han spurte om. Og ikke noget snik snak.

Men en Audi A4 er da os en mulighed. Synes bare ikke køre oplevelsen er beder i Audi i forhold til A4. A4 ser os ælder ud med den gammel front. Så skal du op i en ret ny og så bliver den dyr jo. Så det er lidt en balance gang i mine øjen.

En 330 cab kan du jo få for under 300 kilo, med få km og masser af lækker udstyr.
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km ♻️ 💪
Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007 8-) ☀️
Next project - Datzun 240z 🫡

Brugeravatar
Dennis J
Medlem

Indlæg af Dennis J » 23. sep 2009, 22:23

ELSPADEN skrev:
Dennis J skrev:

Den er fra en M3 fra 2003 så som du så flot skrev ikke var fornyet siden 1970.
Og som jeg skriver er Billedet fra audien en S4 fra 2006.
Så kom ind i kampen og tænk ud af boxen eller bare tænk i det mindste.
Elspaden dit navn passer perfekt ;)

Nå men, det jeg skrev var at BMw har så tusse gamle kabiner at se på, og det var hentydet til den OT spørg til, jeg synes nu stadig m3 kabinen stinker i forhold til en RS4 som nok er den eneste rimelige at sammenligne med når du ævler om m3, som OT igen ikke har spurgt til...

S4´eren er uden tryk ligesom BMW 330, og den kører til hver en tid rundt om en BMW 330, ikke en m3 - men det gør RS4 (se evt topgear med den test)...

Hmm ja der er noget fesent over en EOS, det medgir jeg - men bare fordi den figurer på gaylist, så gør til sammenligning også en AMG SLR500, hmmm..ja den er virkelig gayagtig(igen topgear udsendelse)...

ATT: SK cor

Både Porsche og Ferrari har og har haft turbo i deres modeller, Ferrari havde den som til dato stadig blandt entusiaster er den bedste kørermaskine nogensinde og har rekorden fra 0-200 - nemlig en F40, og selv enzo kan ikke værer med her....

At honda maskine går til 9000rpm pga. VTEC tech er ikke noget at råbe hurra for, de laver ikke en disse effekt før 3000rpm...og selv går jeg da til 7800rpm og laver effekt dertil til sammenligning..

Der er bare ikke noget fedt ved en BMW 330 cab, punktum slut og vil man snakke om m3 så skal man sammenligne med RS4..

Mif
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland

Indlæg af Mif » 23. sep 2009, 22:28

hey...
jeg ville vælge TTéren da den kører mega godt med en chip i samt den er røv fræk hvis der kommer lidt af de gode sager på den som madsbabz siger...
tag et kig forbi min TTÉR den er os til salg her på siden..
held og lykke med jagten på drømme bilen...

Brugeravatar
VW HK - DE BEDSTE
Medlem
Geografisk region: Vestsjælland

Indlæg af VW HK - DE BEDSTE » 23. sep 2009, 22:34

Ja :)
Aagaard skrev:
Dennis J skrev: En bmw er dødsyg indevendig og udevendig, og køreegenskaberne er først fornuftige i m´serien, men får da altid røv af en S audi i køreegenskaber...ville helt klart vælge en RS4 cabrio med et par år på bagen...
En RS4 cab, kan man få det?
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"

Brugeravatar
ELSPADEN
Nyt medlem

Indlæg af ELSPADEN » 23. sep 2009, 23:01

Dennis J skrev:det er satme et kønt vagforum det her.....helt klart en scirroco, en bmw hvor herre bevares, det næste bliver sgu da at der på et vag forum bliver anbefalet en Fiat, nå men hver sin smag...

En TT er til piger, men find dig da en ordentlig vag bil at sammenligne med den tyske Bratwurste mit wundergeil istedet for...

Snup en scirroco, en VW eos, en Audi A4 cab..det er biler der er værd at snakke om...

Synes i alle skulle skamme jer og melde jer ind i et bmw forum :evil:
Og DU snakker om at bringe OT ind i emnet :roll:
Manden spørger til TTvs330 og så byder du ind med scirroco/VW eos/Audi A4 cab :lol:
Undskyld jeg ikke er lige seriøs som dig :roll:

Brugeravatar
SK Cor
Nyt medlem

Indlæg af SK Cor » 23. sep 2009, 23:08

ATT: SK cor

Både Porsche og Ferrari har og har haft turbo i deres modeller, Ferrari havde den som til dato stadig blandt entusiaster er den bedste kørermaskine nogensinde og har rekorden fra 0-200 - nemlig en F40, og selv enzo kan ikke værer med her....

At honda maskine går til 9000rpm pga. VTEC tech er ikke noget at råbe hurra for, de laver ikke en disse effekt før 3000rpm...og selv går jeg da til 7800rpm og laver effekt dertil til sammenligning..

Der er bare ikke noget fedt ved en BMW 330 cab, punktum slut og vil man snakke om m3 så skal man sammenligne med RS4..
Hmm - er ikke enig med dig. Meget vel at F40'eren stadig er legendarisk og noget helt særligt - men det er ikke alene grundet motoren. Spørg en Ferrari fanatikker eller blot øvrige VAG fans herpå siden, hvad der er essensen af Ferrari, hvad angår motorer. Turbo maskiner eller skrigende højtroterende sugere...?? Hvad tror du selv svaret bliver? Jeg er faktisk ikke i tvivl.

Det er da fint, du har fået pillet diesel karakterstikken ud af din G4, ved at få den til at præsterer med høje omdrejninger, men her taler vi om standard biler, hvilket jo er en helt anden sag. Fakta er festen er overstået ved 5800 o/min i en std. G4 1,8 t - det er ikke særlig sportsligt i mine øjne, slet ikke sammenlignet med V-Tech motoren, uagtet hvor momentsvage de er i bunden. At de trækker som ind i hexxxxx i toppen, er det som gør dem sportslige.

At sammenligne M3'eren med RS4'eren er ikke aktuelt her, da Kriztian ikke har en sådan under overvejelse.
S4´eren er uden tryk ligesom BMW 330, og den kører til hver en tid rundt om en BMW 330, ikke en m3 - men det gør RS4 (se evt topgear med den test)...
Rigtigt at S4 er hurtigere end 330'eren, men hallo 344 Hk og V8 sammenlignet med 231 Hk og en række 6'er!? Det er ikke sammenligningsgrundlag.

Det er korrekt, at RS4'eren vinder nævnte Topgear program, men det er på helheden og ikke køreegenskaberne alene. Her er BMW'en stadig foran-> se også 5th gear;o)

Totalt off topic -> men det samme gør sig gældende i RS6/M5 serien - se blot seneste udgave af danske Autobild, hvor RS6'eren desvære lammetæves af BMW'en til trods for adskildelige år på bagen efterhånden.

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 24. sep 2009, 07:41

Det er dejligt at læse de mange gode og spændende indlæg!

Jeg er begyndt at hælde mere og mere mod en bmw e46 330ci på baggrund af især pålidelighed og 4 siddepladser. Jeg vil savne turbotrykket fra 265hk i TT'eren, men på den anden side er der også noget dejligt om lyden fra en bmw række 6'er...

Fx denne her: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

Jeg har også set lidt på Z4'eren med 3,0i motor, og har undret mig lidt over hvorfor de er faldet så relativt meget i pris? På mobile.de får man dem jo næsten kastet i nakken.

HenrikH
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 88 times
Been thanked: 164 times

Indlæg af HenrikH » 24. sep 2009, 08:02

kriztian skrev:
Jeg har også set lidt på Z4'eren med 3,0i motor, og har undret mig lidt over hvorfor de er faldet så relativt meget i pris? På mobile.de får man dem jo næsten kastet i nakken.
Der er for nylig kommet en faceliftet Z4 - det plejer at koste ekstra afskrivning på "gammel" model

Supermule

Indlæg af Supermule » 24. sep 2009, 08:07

Jeg havde købt en Z3M Cab....anytime!!
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 102282.htm

Den trækker bukserne af på rigtigt mange biler og holder prisen væsentligt bedre end Z4.

Der er ingen der rigtig vil ha en Z4 og den har ingen "sjæl" som Z3 har det...

Brugeravatar
kriztian
Medlem

Indlæg af kriztian » 24. sep 2009, 08:23

Bestemt en lækker bil Supermule, men da jeg er knap 2 meter er den desværre for lille til mig. Jeg er i øvrigt lidt skeptisk over driftsomkostningerne forbundet med M3-motoren, det er mig bekendt nogenlunde den samme række 6'er på 3,2 liter som findes i e46 m3'eren...

Men lækker og hurtig :shock: det er den!

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem

Indlæg af Big-_-D » 24. sep 2009, 08:32

Z-modellerne er bare heller ikke fede... de er bare for kedelige og ligner en TT'er for meget!

3 serien ligner en rigtig bil og motormæssigt står du godt - kan godt være turboen mangler men ren sug er da også 10 gange fede at få et tryk i ryg af! :twisted: efter min mening i hvert fald.

Big D
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT

Supermule

Indlæg af Supermule » 24. sep 2009, 08:33

Det er modellen før og den har ikke haft nogen problemer med motoren.

Det er plejllejerne på E46M3 der har lavet lort i den fordi den kan rotere så hurtigt.

Så du kan roligt gå efter en Z3M fra før 2002 med den gamle 321hk's motor i. Da den blev skiftet fik den 325hk droslet en smule ned i forhold til E46 M3. Dog roterer den ikke så hurtigt som E46 og derfor har BMW ikke haft probs med den motor i Z3 serien.

Og jeg er også næsten 2 m og kan snildt være i en Cab. Dog har jeg heller ikke Storkeben, og det hjælper lidt....:D

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"