1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
- Mike H
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 202 times
Re: 1.4 TSI ACT - erfaringer med ACT
Har faktisk tænkt på om det var koblingssignal der er problemet. For det er jo udkoblingen som der ikke fanges på videoen. Det er også det der kunne være fejlen når ACT blinker mellem gearskift - for her falder omdrejningerne først for at blive stabile lige ifbm det nye gear kobles ind. Så får jeg et blink og et lille hop fra motor når den finder ud af at ACT ikke skulle aktivere alligevel.
Det forklarer så bare ikke det 3. Problem - at der er klare vibrationer fra motor i ca 30-40% af tilfældene hvor ACT er aktiv ved normal kørsel (altså ikke noget ifbm gearskift).
Mht omdrejninger og gearskift indikator - så lagde vw ny software i motoren (fik fortalt det var fra Audi) som faktisk skulle hæve niveauet for skift... Det har så intet hjulpet.
Det forklarer så bare ikke det 3. Problem - at der er klare vibrationer fra motor i ca 30-40% af tilfældene hvor ACT er aktiv ved normal kørsel (altså ikke noget ifbm gearskift).
Mht omdrejninger og gearskift indikator - så lagde vw ny software i motoren (fik fortalt det var fra Audi) som faktisk skulle hæve niveauet for skift... Det har så intet hjulpet.
Mike
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- mart!n
- Aktiv medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Nu er bilen tungere end vores og så kommer det også helt an på kørestil/speeder possition hvor meget vejen går op ad bakke osv jo.GranTurismo skrev:Jeg synes også det virker underligt at den foreslår at skifte op allerede ved ca. 1500 rpm...
- Mike H
- Aktiv medlem
Tror at vinkel snyder lidt - men kan godt se at skifteindikater beder om at gå fra 5->6 fra omkring 1650-1700 omdrejninger. Det er allerede fra omkring 65-67 km/t - vil dog sige at det gør jeg aldrig.. Det er først her jeg normalt ligger 5. ind, hvis jeg ikke er igang med at accelerere op i hastighed.mart!n skrev:Nu er bilen tungere end vores og så kommer det også helt an på kørestil/speeder possition hvor meget vejen går op ad bakke osv jo.GranTurismo skrev:Jeg synes også det virker underligt at den foreslår at skifte op allerede ved ca. 1500 rpm...
Filmen er i øvrigt taget på Roskildevej - lige omkring Albertslund/ved Vestegnens Politi... Ingen særlige bakker der.
Mike
- Mike H
- Aktiv medlem
Ahhhh - jeg er ikke den eneste...http://www.motor-talk.de/forum/rumble-a ... st42285580
Nogen der kan hjælpe med lidt info på TPI 2036911/1
- hvad står der i den?
- er der nyere versioner (/2 eller nyere)?
- hvad er dato for frigivning af TPI'en?
Og der er vist en nyere Audi TPI 2037323/1
- hvad står der i denne og hvornår er den fra?
Fundet på denne hjemmeside hvor der også er mange med samme problem http://www.audi-sport.net/xf/threads/tf ... 136/page-2
Mike
Nogen der kan hjælpe med lidt info på TPI 2036911/1
- hvad står der i den?
- er der nyere versioner (/2 eller nyere)?
- hvad er dato for frigivning af TPI'en?
Og der er vist en nyere Audi TPI 2037323/1
- hvad står der i denne og hvornår er den fra?
Fundet på denne hjemmeside hvor der også er mange med samme problem http://www.audi-sport.net/xf/threads/tf ... 136/page-2
Mike
Mike
- Mike H
- Aktiv medlem
Nogen der har adgang til Audi TPI info?
Audi TPI 2037323/1
Audi TPI 2037323/1
Mike
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 343 times
- Been thanked: 377 times
Mike, jeg kom til at tænke på at det kunne være interessant at prøve at logge antal Nm under kørsel. Hvis motoren yder mere end 100 Nm (excl. tab) uden at slå over på 4 cylindre, er det jo en fejl.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Mike H
- Aktiv medlem
Ok - kan se et par stykker har skrevet i tråden.
1. Skrevet til Selmer/SMC før jul - intet svar. De fik min video og link til UK og Tysk forum med folk med samme problemer.
2. Skrev til FDM midt sidste uge - fik svar tilbage i fredags at de har sat advokat på og de kontakter mig for den videre færd inden 5 dag.
Har ikke - mig bekendt fået målt nm... Værkstedet i Glostrup har jo afvist min klage, så jeg vil ikke rende dem på døren mere. Men jeg får enormt meget vibration fra motor nu, hvis motor kommer ned på 17-1800 omdrejninger og man så går langsomt op i omdrejning igen... - og ryk fra motor når ACT bliver deaktiv i eks. 3 gear (går fra 2 til 4 cylindre).
Håber at FDM vil være enig og vi så kræver en returnering af bilen.. Synd at VW ikke engang vil skifte en eneste del... De har ihvert fald gjort at jeg aldrig kunne drømme om at købe ny bil hos dem igen... Overvejer høre om jeg må taget bilen til et andet værksted for at høre om de ved bedre end dem i Glostrup - er bare i tvivl om jeg så skal betale selv..
1. Skrevet til Selmer/SMC før jul - intet svar. De fik min video og link til UK og Tysk forum med folk med samme problemer.
2. Skrev til FDM midt sidste uge - fik svar tilbage i fredags at de har sat advokat på og de kontakter mig for den videre færd inden 5 dag.
Har ikke - mig bekendt fået målt nm... Værkstedet i Glostrup har jo afvist min klage, så jeg vil ikke rende dem på døren mere. Men jeg får enormt meget vibration fra motor nu, hvis motor kommer ned på 17-1800 omdrejninger og man så går langsomt op i omdrejning igen... - og ryk fra motor når ACT bliver deaktiv i eks. 3 gear (går fra 2 til 4 cylindre).
Håber at FDM vil være enig og vi så kræver en returnering af bilen.. Synd at VW ikke engang vil skifte en eneste del... De har ihvert fald gjort at jeg aldrig kunne drømme om at købe ny bil hos dem igen... Overvejer høre om jeg må taget bilen til et andet værksted for at høre om de ved bedre end dem i Glostrup - er bare i tvivl om jeg så skal betale selv..
Mike
- Mike H
- Aktiv medlem
Hvor ved du det fra (100 nm grænsen - kan se Mart!n skriver det - men har i en manual eller noget det står i)? Hvordan måles det og hvem kan hjælpe med det? (Rullefelt måske?)GranTurismo skrev:Mike, jeg kom til at tænke på at det kunne være interessant at prøve at logge antal Nm under kørsel. Hvis motoren yder mere end 100 Nm (excl. tab) uden at slå over på 4 cylindre, er det jo en fejl.
Tvivler at min forhandler vil gøre mere - de er blevet en struds... Hoved ned i jorden og håber jeg bare forsvinder
Mike
- mart!n
- Aktiv medlem
- Kontakt:
Du ka måle Nm med VCDS koblet til bilen.Mike H skrev:Hvor ved du det fra (100 nm grænsen)? Hvordan måles det og hvem kan hjælpe med det?GranTurismo skrev:Mike, jeg kom til at tænke på at det kunne være interessant at prøve at logge antal Nm under kørsel. Hvis motoren yder mere end 100 Nm (excl. tab) uden at slå over på 4 cylindre, er det jo en fejl.
Tvivler at min forhandler vil gøre mere - de er blevet en struds... Hoved ned i jorden og håber jeg bare forsvinder
Troede du vidste at ACT slår 2 cylindere fra når bilen yder under 100 Nm og ned til 25 Nm. Har aldrig været nogen hemmelighed ihvertfald. Bliver også fortalt i de fleste tests.
-
HamSjelv
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 12 times
Hejsa,
Mike,
Sælg bilen! Du bliver aldrig, aldrig glad for at køre i den vogn!
Kia er ude på at score markedsandel i Danmark; Det klarer de blandt andet ved god kundeservice....
/Claus
Mike,
Sælg bilen! Du bliver aldrig, aldrig glad for at køre i den vogn!
Kia er ude på at score markedsandel i Danmark; Det klarer de blandt andet ved god kundeservice....
/Claus
- Mike H
- Aktiv medlem
Hmmm ikke de tests jeg har læst - og heller ikke i min instruktions bog (så vidt jeg husker).mart!n skrev:Du ka måle Nm med VCDS koblet til bilen.Mike H skrev:Hvor ved du det fra (100 nm grænsen)? Hvordan måles det og hvem kan hjælpe med det?GranTurismo skrev:Mike, jeg kom til at tænke på at det kunne være interessant at prøve at logge antal Nm under kørsel. Hvis motoren yder mere end 100 Nm (excl. tab) uden at slå over på 4 cylindre, er det jo en fejl.
Troede du vidste at ACT slår 2 cylindere fra når bilen yder under 100 Nm og ned til 25 Nm. Har aldrig været nogen hemmelighed ihvertfald. Bliver også fortalt i de fleste tests.
Så må jeg ud og finde en med VCDS der vil hjælpe med udmåling.
Claus: bliver nok også løsningen. Det gjorde en nordmand i en af de 2 tråde jeg har linket til. Men jeg overgivet mig ikke endnu - de skal fandme dø i synden (VW) og komme til at tage bilen retur - minus kmpris. Jeg vil ikke tage en monster nedskrivning på deres fejlbehæftede produkt. Kunne være sjovt om VCDS kan måle at motor starter nyt gear på 2 cylindre uden at vise det i display. For den giver også lidt vibrationer lige når man starter acceleration.
Mike
- Mike H
- Aktiv medlem
Har fundet vw artikler på Polo GT der siger 25-100 nm. Men denne vw side siger faktisk at Golf kun er op til 85 nm http://soenderborg.volkswagen.dk/Nyhede ... å+Golf+VII
Senest rettet af Mike H 12. jan 2015, 19:05, rettet i alt 1 gang.
Mike
-
Bopjensen
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 98 times
Hej
Hvis det der ACT er styret af motorens moment, kunne det så ikke teoretisk set være din LMM der er defekt?
Venlig hilsen Bo
Hvis det der ACT er styret af motorens moment, kunne det så ikke teoretisk set være din LMM der er defekt?
Venlig hilsen Bo
- Mike H
- Aktiv medlem
Hej Bo - jeg tror ret teknisk det kan være rigtig mange ting. Men forhandleren har givet op og har nu svaret mig at min motor ikke melder fejlBopjensen skrev:Hej
Venlig hilsen Bo
Mike
-
Bopjensen
- Aktiv medlem
Det er godt nok for sindsygt at de bare giver op.
Man skal også passe på med at komme med alt for mange forslag selv, for pludselig hænger man på en helt masse.
Jeg skal godt nok ALDRIG have købt noget VAG, der ikke som minimum har været på markedet i mindst tre år.
Kan man egentlig kode ACT fra? Selvfølgelig er det en uacceptabel løsning, men hvis SMC bare lader dig sejle, så bliver det ikke nemt.
Venlig hilsen Bo
Man skal også passe på med at komme med alt for mange forslag selv, for pludselig hænger man på en helt masse.
Jeg skal godt nok ALDRIG have købt noget VAG, der ikke som minimum har været på markedet i mindst tre år.
Kan man egentlig kode ACT fra? Selvfølgelig er det en uacceptabel løsning, men hvis SMC bare lader dig sejle, så bliver det ikke nemt.
Venlig hilsen Bo
- mart!n
- Aktiv medlem
- Kontakt:
Det gi'r jo ingen mening at en tungere bil med samme motor som Polo BlueGT skulle være sat ned til mindre nm. Så ku man jo lige så godt ha ladet være at montere ACT.Mike H skrev:Har fundet vw artikler på Polo GT der siger 25-100 nm. Men denne vw side siger faktisk at Golf kun er op til 85 nm http://soenderborg.volkswagen.dk/Nyhede ... å+Golf+VII
Personligt syntes jeg heller ikke det var merprisen værd på Golfen for at få det (er rimelig sikker på at du er enig nu), for 1,4 TSI motoren i sig selv er jo en dejlig maskine selv uden cylindere slået fra. Og stadig meget økonomisk.
- Mike H
- Aktiv medlem
Merpris er ikke altid et spørgsmål om brændstof besparelse. Sælger hos VW i Glostrup (Micki herindefra) spurgte om ikke jeg kunne være interesseret i at få ACT og efter en testtur hos VW Gladsaxe (da VW Glostrup ikke havde bil med ACT) sagde jeg ja. Argumentet om at det jo også var godt at have den nyeste motor virkede jo helt rigtigt. Skal sige at testbilen fra VW Gladsaxe virkede helt optimalt og uden vibrationer eller ryk fra motoren. Micki skal ikke skyldes for noget - han er jo ikke ansvarlig for fejl og det var mig der sagde ja til tilvalget - det er deres værksted der afviser at motor fejler noget. Jeg får så efterfølgende en mail der forklarer at de ikke teknisk kan løse de fejl jeg mener der er.. Og som de selv så på en af vores testture.. Så en "struds" vil jeg kalde det.
De har tidligere svaret mig at de ikke vil skifte nogle dele og systemet kan ikke kobles fra... Det forespurgte jeg selv, for så kunne de jo bare returnere de 8.000 kr ACT kostede mig. Men nu er systemet så en konstant irritation som ødelægger alt kørsel i bilen
- derfor vil jeg nu også gå efter en returnering.
De har tidligere svaret mig at de ikke vil skifte nogle dele og systemet kan ikke kobles fra... Det forespurgte jeg selv, for så kunne de jo bare returnere de 8.000 kr ACT kostede mig. Men nu er systemet så en konstant irritation som ødelægger alt kørsel i bilen
Mike
- mart!n
- Aktiv medlem
- Kontakt:
Det var på heller ingen måde en klandring af dig eller dit bilvalg.Mike H skrev:Merpris er ikke altid et spørgsmål om brændstof besparelse. Sælger hos VW i Glostrup (Micki herindefra) spurgte om ikke jeg kunne være interesseret i at få ACT og efter en testtur hos VW Gladsaxe (da VW Glostrup ikke havde bil med ACT) sagde jeg ja. Argumentet om at det jo også var godt at have den nyeste motor virkede jo helt rigtigt. Skal sige at testbilen fra VW Gladsaxe virkede helt optimalt og uden vibrationer eller ryk fra motoren. Micki skal ikke skyldes for noget - han er jo ikke ansvarlig for fejl og det var mig der sagde ja til tilvalget - det er deres værksted der afviser at motor fejler noget. Jeg får så efterfølgende en mail der forklarer at de ikke teknisk kan løse de fejl jeg mener der er.. Og som de selv så på en af vores testture.. Så en "struds" vil jeg kalde det.
De har tidligere svaret mig at de ikke vil skifte nogle dele og systemet kan ikke kobles fra... Det forespurgte jeg selv, for så kunne de jo bare returnere de 8.000 kr ACT kostede mig. Men nu er systemet så en konstant irritation som ødelægger alt kørsel i bilen- derfor vil jeg nu også gå efter en returnering.
Jeg er som sagt glad for min. Men ved at jeg sagtens kunne leve uden da der ikke er den store forskel på forbrugstallene med eller uden ACT. Det var bare min personlige mening jeg ytrede. Lidt OT. Håber det er ok.
-
Bopjensen
- Aktiv medlem
ARGHH! Jeg var hoppet ud fra et tag.
Du må skrive et surt indlæg på deres facebook side.
Var det ikke sådan at migmag fik malet sit tag?
Du må skrive et surt indlæg på deres facebook side.
Var det ikke sådan at migmag fik malet sit tag?
- Mike H
- Aktiv medlem
Martin - tog det slet ikke ilde op - er glad for bilen... Men ACT har bare smadret fornøjelsen fuldstændig - og jeg har total tabt tilliden til VW.mart!n skrev:Det var på heller ingen måde en klandring af dig eller dit bilvalg.Mike H skrev:Merpris er ikke altid et spørgsmål om brændstof besparelse. Sælger hos VW i Glostrup (Micki herindefra) spurgte om ikke jeg kunne være interesseret i at få ACT og efter en testtur hos VW Gladsaxe (da VW Glostrup ikke havde bil med ACT) sagde jeg ja. Argumentet om at det jo også var godt at have den nyeste motor virkede jo helt rigtigt. Skal sige at testbilen fra VW Gladsaxe virkede helt optimalt og uden vibrationer eller ryk fra motoren. Micki skal ikke skyldes for noget - han er jo ikke ansvarlig for fejl og det var mig der sagde ja til tilvalget - det er deres værksted der afviser at motor fejler noget. Jeg får så efterfølgende en mail der forklarer at de ikke teknisk kan løse de fejl jeg mener der er.. Og som de selv så på en af vores testture.. Så en "struds" vil jeg kalde det.
De har tidligere svaret mig at de ikke vil skifte nogle dele og systemet kan ikke kobles fra... Det forespurgte jeg selv, for så kunne de jo bare returnere de 8.000 kr ACT kostede mig. Men nu er systemet så en konstant irritation som ødelægger alt kørsel i bilen- derfor vil jeg nu også gå efter en returnering.
Jeg er som sagt glad for min. Men ved at jeg sagtens kunne leve uden da der ikke er den store forskel på forbrugstallene med eller uden ACT. Det var bare min personlige mening jeg ytrede. Lidt OT. Håber det er ok.
Bopjensen... Har det lidt på samme måde. Bliver glad når jeg ser bilen - men er ved at exploderer 2-3 gange på vej på arbejde når jeg lige bliver vibreret/rystet af den lorte motor. Et fb indlæg har jeg overvejet - men de sletter det jo bare igen. Kan lige så godt gøre det ordentligt (gennem FDM). Desuden er der massere af links ude på nettet der linker til Vagcars - så folk der Googler ACT skal nok finde problemeksemplerne... For de bliver flere og flere - som med kæder, DSG etc etc... - hov, glemte helt tagproblemer på Golf7 - og ikke at forglemme rust problemer på div. Modeller.
Mike
- Mike H
- Aktiv medlem
OK - SMC har kontaktet mig og siger det er normalt at en motor med ACT kan køre på 2 cylinder mode mellem gearskift også - hvis man kører særlig økonomisk. Det kan jeg nu ikke betegnes som (økonomisk kører)...
SÅ - alle jer med ACT - har I oplevet at bilen forbliver på 2-cylinder mode ved gearskift?
(skriv gerne jeres motorvarant)
På forhånd tak.
Mike
SÅ - alle jer med ACT - har I oplevet at bilen forbliver på 2-cylinder mode ved gearskift?
(skriv gerne jeres motorvarant)
På forhånd tak.
Mike
Mike
- farouche
- Medlem
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 157 times
Har 1.4 140 DSG....
P.g.a. DSG lægger jeg ikke helt så meget mærke til det med gearskift, men jeg vil umiddelbart sige at den ikke forbliver på 2cyl ved gearskift.... Men at den aktiverer det hurtigt igen efter skiftet...
Min opfører sig nu ellers ganske eksemplarisk. Fik lavet en opdatering af ACT softwaren (Sikkert den samme som din) som gør at den aktiverer 2cyl mode på nogle mere hensigtsmæssige tidspunkter. Ved jævn fart og ikke lav fart. Det betyder at systemet nu er mere aktivt, stort set umærkeligt og at forbruget bestemt må være blevet optimeret...
P.g.a. DSG lægger jeg ikke helt så meget mærke til det med gearskift, men jeg vil umiddelbart sige at den ikke forbliver på 2cyl ved gearskift.... Men at den aktiverer det hurtigt igen efter skiftet...
Min opfører sig nu ellers ganske eksemplarisk. Fik lavet en opdatering af ACT softwaren (Sikkert den samme som din) som gør at den aktiverer 2cyl mode på nogle mere hensigtsmæssige tidspunkter. Ved jævn fart og ikke lav fart. Det betyder at systemet nu er mere aktivt, stort set umærkeligt og at forbruget bestemt må være blevet optimeret...
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- Mike H
- Aktiv medlem
Ok - den burde slukke Econ skiltet / 2-cylinder mode skiltet mellem gearskift selv om det er DSG vil jeg mene. Min opdatering af sw gjorde kun at gearskifteindikatoren flyttede fra ca. 1400 omdrejninget til 1600 omdrejninger - ingen anden ændring har jeg bemærket. Skifter nu ikke gear ved 1600 omdr. særlig ofte - nok nærmere 2200 eller lidt mere - særligt I de lave gear. Normal kørsel I eks. 5 gear sker ved 18-1900 omdrejninger - og det rumler oftefarouche skrev:Har 1.4 140 DSG....
Mike
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Ligesom farouche er jeg ikke sikker på om min deaktiverer ACT ved gearskifte. Det kan være svært at vurdere, da både ACT og DSG skifter på brøkdele af et sekund. Så vidt jeg husker sker gearskiftet på omkring 0,02 sekund og ACT skal bruge ca. 0,03 sekund for at aktivere/deaktivere. Så desværre ingen hjælp herfra til spørgsmålet.
Min er en 1,4 TSI 150 med ACT.
Mike har du fundet en med VCDS, som kan lave en udlæsning af momentforbrug under kørsel? Det kunne måske være den dokumentation du mangler, for at værkstedet vil tage problemet alvorligt og erkende at systemet i din bil ikke virker i henhold til de givne parametre (2 cylinder mode mellem 25 og 100 Nm).
Min er en 1,4 TSI 150 med ACT.
Mike har du fundet en med VCDS, som kan lave en udlæsning af momentforbrug under kørsel? Det kunne måske være den dokumentation du mangler, for at værkstedet vil tage problemet alvorligt og erkende at systemet i din bil ikke virker i henhold til de givne parametre (2 cylinder mode mellem 25 og 100 Nm).
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Mike H
- Aktiv medlem
Ja - tak. Har en aftale med Mart!n på lørdag. Skal bare lige have aftalt klokslet.GranTurismo skrev:Mike har du fundet en med VCDS, som kan lave en udlæsning af momentforbrug under kørsel?
Har iøvrigt talt med SMC igen - og de vil gerne se den kombination hvor man motorbremser og ACT bliver aktiv - hvorefter man accelererer igen og ACT så skulle deaktivere hurtigt igen... men på min kommer der en del vibrationer, som så I en del tilfælde afsluttes at et hop fra motor, når den går over på 4 cylindere... og det er lige nøjagtig den process Mart!n og jeg skal teste (hvor mange nm der trækkes). Den process bliver mere og mere udtalt på min motor og jeg vil mene jeg kan fremprovokere dette I 30-50% af tilfældene. Denne form for kørsel sker jo tit I Storkøbenhavn
Mike
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
Det bliver spændende at høre mere om. Martins er jo med samme motor og så vidt jeg husker også med manuelt gear.
Jeg ser frem til en "rapport" om jeres erfaringer fra mødet.
Jeg ser frem til en "rapport" om jeres erfaringer fra mødet.
- 3eren
- Medlem
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
- Mike H
- Aktiv medlem
2 ting er sket siden sidste uge.
1. Har testkørt med Mart!n herinde fra - superhyggeligt. Men desværre var hans software ikke ny nok til at mål nm forbrug på min bil. Vi tog en god testtur i min bil - og Matin kunne godt se at der var vibrationer i de lave omdrejninger med 2-cylinder mode. Han blev noget overrasket over et eksempel på gearskift med 2-cylinder mode aktivt hele tiden. Herefter tester vi Mart!ns bil og sjovt nok, så kan vi faktisk også fremtvinge samme tendens og skift med 2-cylinder mode på hans Polo. Mart!n er en ret large mht til at acceptere vibrationerne.. Mens jeg stadig er af den holdning at ACT systemet er noget Bull-shit... Sådan er vi så forskellige. Men vi havde en rigtig fin formiddag med massere af bilsnak. Vi målte nm på hans bil og den overholdt grænsen... Min vil vi vurdere også gør.
2. Jeg har idag haft en teknikker fra SMC ude at køre. På forhånd havde de meddelt, at de også kunne fremtvinge gearskift med 2-cylinder mode... Hvis man kørte ekstremt øko kørsel. Men de ville gerne se de vibrationer jeg talte om. Nå men testen i dag starter med jeg udleverer min 6 punkts liste med motorgangs ting jeg ikke er tilfreds med. Teknikker kigger igennem og svarer.. Ja - det er vist meget godt beskrivende... Det var lige det han havde oplevet ved at teste en bil med ACT over 500 km hen over denne weekend. Han kan sagten mærke og forstå min fustration over de mange vibrationer og motor hop. Men desværre er teknikken lavet sådan at de intet kan gøre. Han fortæller også at de har fået andre henvendelser og de biler deres egne chefer kører i har de også fået henvendelser på....
Vi kommer så og skal prøve en reference bil... Selv om det jo reelt er omsonst eftersom han erkender problematikken, Det er så en ny Passat med 150 hk versionen... Den kører meget bedre og kun med få vibration. Teknikker forklarer at motoren, affjedring og gearkasse jo ikke er helt ens ... Særligt gearkasse er helt anderledes og er lagt ud til mere komfortabelt kørsel i Passaten. Jeg udtrykker min skuffelse over at det så jo ikke er nogen reference bil.. Når der er så stor forskel. Men de kunne simpelthen ikke skaffe en Golf, da der var meget få af dem i omløb.
Nå, men får senere på dagen besked om at de teknisk ikke kan hjælpe og de mener at bilen opfylder hvad den skal....
Jeg siger at det da er noget misvisende markedsføring at man skriver at der ingen vibrationer er ved ACT systemet - hvis man skal forvente det jeg oplever... Svar: jeg må kunne forstå at man jo ikke skriver at produktet giver negative vibrationer i markedsføringsmaterialet... Nej, men det er da stadig at tilbageholde vigtige oplysninger om produktet, at undlade denne information.
Så nu kører sagen videre hos FDM - hvor juristen har sagt at det med vibrationerne er en mangel ved det leverede produkt - og at vi som minimum kan gå efter returnering af betalt beløb for ACT... Men hun afviser ikke vi kan gå efter en returnering af bilen.
Skal nok smide de 6 punkter op - så andre herinde er klar over hvad man også får med ved køb af en motor med ACT... Ud over en teknisk afvisning fra forhandler og SMC...
1. Har testkørt med Mart!n herinde fra - superhyggeligt. Men desværre var hans software ikke ny nok til at mål nm forbrug på min bil. Vi tog en god testtur i min bil - og Matin kunne godt se at der var vibrationer i de lave omdrejninger med 2-cylinder mode. Han blev noget overrasket over et eksempel på gearskift med 2-cylinder mode aktivt hele tiden. Herefter tester vi Mart!ns bil og sjovt nok, så kan vi faktisk også fremtvinge samme tendens og skift med 2-cylinder mode på hans Polo. Mart!n er en ret large mht til at acceptere vibrationerne.. Mens jeg stadig er af den holdning at ACT systemet er noget Bull-shit... Sådan er vi så forskellige. Men vi havde en rigtig fin formiddag med massere af bilsnak. Vi målte nm på hans bil og den overholdt grænsen... Min vil vi vurdere også gør.
2. Jeg har idag haft en teknikker fra SMC ude at køre. På forhånd havde de meddelt, at de også kunne fremtvinge gearskift med 2-cylinder mode... Hvis man kørte ekstremt øko kørsel. Men de ville gerne se de vibrationer jeg talte om. Nå men testen i dag starter med jeg udleverer min 6 punkts liste med motorgangs ting jeg ikke er tilfreds med. Teknikker kigger igennem og svarer.. Ja - det er vist meget godt beskrivende... Det var lige det han havde oplevet ved at teste en bil med ACT over 500 km hen over denne weekend. Han kan sagten mærke og forstå min fustration over de mange vibrationer og motor hop. Men desværre er teknikken lavet sådan at de intet kan gøre. Han fortæller også at de har fået andre henvendelser og de biler deres egne chefer kører i har de også fået henvendelser på....
Vi kommer så og skal prøve en reference bil... Selv om det jo reelt er omsonst eftersom han erkender problematikken, Det er så en ny Passat med 150 hk versionen... Den kører meget bedre og kun med få vibration. Teknikker forklarer at motoren, affjedring og gearkasse jo ikke er helt ens ... Særligt gearkasse er helt anderledes og er lagt ud til mere komfortabelt kørsel i Passaten. Jeg udtrykker min skuffelse over at det så jo ikke er nogen reference bil.. Når der er så stor forskel. Men de kunne simpelthen ikke skaffe en Golf, da der var meget få af dem i omløb.
Nå, men får senere på dagen besked om at de teknisk ikke kan hjælpe og de mener at bilen opfylder hvad den skal....
Jeg siger at det da er noget misvisende markedsføring at man skriver at der ingen vibrationer er ved ACT systemet - hvis man skal forvente det jeg oplever... Svar: jeg må kunne forstå at man jo ikke skriver at produktet giver negative vibrationer i markedsføringsmaterialet... Nej, men det er da stadig at tilbageholde vigtige oplysninger om produktet, at undlade denne information.
Så nu kører sagen videre hos FDM - hvor juristen har sagt at det med vibrationerne er en mangel ved det leverede produkt - og at vi som minimum kan gå efter returnering af betalt beløb for ACT... Men hun afviser ikke vi kan gå efter en returnering af bilen.
Skal nok smide de 6 punkter op - så andre herinde er klar over hvad man også får med ved køb af en motor med ACT... Ud over en teknisk afvisning fra forhandler og SMC...
Mike
- KBAndersen
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Taastrup
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 23 times
Hejsa
Sikke noget møj med din bil.
Syntes ikke jeg oplever de problemer i min. Når ACT er koblet til og den går på to cylinder, kan jeg godt mærke den er lidt mere grov i det, men ikke noget jeg som sådan lægger mærke til. giver jeg minimal gas, så forbliver den på to cylinder. Giver jeg bare lidt mere, hopper den over på fire. Ved gearskifte mener jeg bestemt ikke den forbliver på to cylinder, men vil gerne tjekke.
Sikke noget møj med din bil.
Syntes ikke jeg oplever de problemer i min. Når ACT er koblet til og den går på to cylinder, kan jeg godt mærke den er lidt mere grov i det, men ikke noget jeg som sådan lægger mærke til. giver jeg minimal gas, så forbliver den på to cylinder. Giver jeg bare lidt mere, hopper den over på fire. Ved gearskifte mener jeg bestemt ikke den forbliver på to cylinder, men vil gerne tjekke.
Mvh
KBAndersen
Cupra Formentor 310 - Årgang 2022
KBAndersen
Cupra Formentor 310 - Årgang 2022
@Dub_Collective