Side 124 af 194

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 10:41
af DanielB12
KMDTHY skrev:
16. maj 2022, 10:03
martinta skrev:
16. maj 2022, 08:29
Kald mig bare flueknepper..
Jeg er også flueknepper.... PR afdelingerne rundt omkring trænger til et kurses i de forskellige termer.

Her er det Toyota....
Men den der er mere undskyldt, synes jeg, da det jo er deres hjemmesidesystem der ikke er gearet til batteristørrelser.
Tænker ikke det er direkte pr-afdelingen men it

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 10:45
af HansH
DanielB12 skrev:
16. maj 2022, 10:41
KMDTHY skrev:
16. maj 2022, 10:03
Jeg er også flueknepper.... PR afdelingerne rundt omkring trænger til et kurses i de forskellige termer.

Her er det Toyota....
Men den der er mere undskyldt, synes jeg, da det jo er deres hjemmesidesystem der ikke er gearet til batteristørrelser.
Tænker ikke det er direkte pr-afdelingen men it
Hmm.... de 150 / 160 der opgives, er det ikke elmotorens ydelse ? Som altså retteligt burde have været opgivet i kW ... og ikke kWh...

Dvs hvis jeg forstår Klaus rigtigt, så er det det lille 'h' bagved der vækker hans harme :)
Batterikapacitet opgives i kWh, men jeg tænker ikke Toyota kommer med biler med 150/160 kWh batterier ?!

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 10:48
af xbn
Det er rigtigt Hans, det skulle have være kW (som i HK) og ikke kWh.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 10:51
af DanielB12
HansH skrev:
16. maj 2022, 10:45
DanielB12 skrev:
16. maj 2022, 10:41
KMDTHY skrev:
16. maj 2022, 10:03
Jeg er også flueknepper.... PR afdelingerne rundt omkring trænger til et kurses i de forskellige termer.

Her er det Toyota....
Men den der er mere undskyldt, synes jeg, da det jo er deres hjemmesidesystem der ikke er gearet til batteristørrelser.
Tænker ikke det er direkte pr-afdelingen men it
Hmm.... de 150 / 160 der opgives, er det ikke elmotorens ydelse ? Som altså retteligt burde have været opgivet i kW ... og ikke kWh...

Dvs hvis jeg forstår Klaus rigtigt, så er det det lille 'h' bagved der vækker hans harme :)
Batterikapacitet opgives i kWh, men jeg tænker ikke Toyota kommer med biler med 150/160 kWh batterier ?!
ah det havde jeg ikke tænkt - Selvom jeg da egentlig undrede mig over 150 lød som en del. :lol:

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 11:06
af martinta
HansH skrev:
16. maj 2022, 10:45
DanielB12 skrev:
16. maj 2022, 10:41
KMDTHY skrev:
16. maj 2022, 10:03
Jeg er også flueknepper.... PR afdelingerne rundt omkring trænger til et kurses i de forskellige termer.

Her er det Toyota....
Men den der er mere undskyldt, synes jeg, da det jo er deres hjemmesidesystem der ikke er gearet til batteristørrelser.
Tænker ikke det er direkte pr-afdelingen men it
Hmm.... de 150 / 160 der opgives, er det ikke elmotorens ydelse ? Som altså retteligt burde have været opgivet i kW ... og ikke kWh...

Dvs hvis jeg forstår Klaus rigtigt, så er det det lille 'h' bagved der vækker hans harme :)
Batterikapacitet opgives i kWh, men jeg tænker ikke Toyota kommer med biler med 150/160 kWh batterier ?!
Det er korrekt, hvis man går ind og kigger på specs på bilerne er motoren på 150 eller 160 kW, så det er ydelsen på bilerne. Man kan så stadig undre sig over at elbiler har været på vej i endda nogle år, så at deres platform ikke tager højde for at vise forskellige enheder er vel lidt en brøler fra udviklernes side?

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 11:46
af peter w
martinta skrev:
16. maj 2022, 08:29
Kald mig bare flueknepper..

Men er jeg den eneste der ikke kan forstå hvorfor lade effekten skulle have noget at gøre med rækkevidde? :? :shock:

Det svarer vel lidt til at sige "benzin bilen kan tanke 2 liter i sekundet, og derfor kan den køre 1.000 km på en fuld tank"
Henførende stedord kan være svære, og ANAJ har ret.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 11:52
af martinta
peter w skrev:
16. maj 2022, 11:46
martinta skrev:
16. maj 2022, 08:29
Kald mig bare flueknepper..

Men er jeg den eneste der ikke kan forstå hvorfor lade effekten skulle have noget at gøre med rækkevidde? :? :shock:

Det svarer vel lidt til at sige "benzin bilen kan tanke 2 liter i sekundet, og derfor kan den køre 1.000 km på en fuld tank"
Henførende stedord kan være svære, og ANAJ har ret.
Super, det er godt du er enig med ANAJ. Men jeg holder stadig på at i ikke har ret :-) På trods af 2 random personer på nettet siger det modsatte ;)

God dag til dig.

EDIT: Blot for en ordens skyld. Du er klar over at kW her er en hastighedsangivelse for hvor hurtigt den kan lade, hvorimod batteriet's størrelse som vil blive brugt til at definere en max kilometer angivelse er i kWh. Så jeg kan ikke se det på nogen måder kan være henførerne stedord, da det vil ville kræve at det skal være samme "emne"

ala: Batteriet har en størrelse på 100 kWh - og det giver en rækkevidde på op til 645 kilometer. - hvis der stod det ville jeg være enig med jer.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 12:03
af AU-R8
martinta skrev:
16. maj 2022, 08:29
Kald mig bare flueknepper..

Men er jeg den eneste der ikke kan forstå hvorfor lade effekten skulle have noget at gøre med rækkevidde? :? :shock:

Det svarer vel lidt til at sige "benzin bilen kan tanke 2 liter i sekundet, og derfor kan den køre 1.000 km på en fuld tank"
Korrekt
Forkert formuleret
Men ladeeffekten er da vild vigtig når man ingen tålmodighed ejer.
Ladede EQS i Karlslunde i går.
Der er 2 ladestandere på 170 kw.
Først skal man vente 20 min, begge optaget og så ladede den kun med 144 kw ret stabilt.
Flere ladestationer og 250 kw opladning fra 20-80%.
Så ligner det noget.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 12:14
af martinta
AU-R8 skrev:
16. maj 2022, 12:03
martinta skrev:
16. maj 2022, 08:29
Kald mig bare flueknepper..

Men er jeg den eneste der ikke kan forstå hvorfor lade effekten skulle have noget at gøre med rækkevidde? :? :shock:

Det svarer vel lidt til at sige "benzin bilen kan tanke 2 liter i sekundet, og derfor kan den køre 1.000 km på en fuld tank"
Korrekt
Forkert formuleret
Men ladeeffekten er da vild vigtig når man ingen tålmodighed ejer.
Ladede EQS i Karlslunde i går.
Der er 2 ladestandere på 170 kw.
Først skal man vente 20 min, begge optaget og så ladede den kun med 144 kw ret stabilt.
Flere ladestationer og 250 kw opladning fra 20-80%.
Så ligner det noget.
Ladeeffekten er meget vigtig, der er jeg helt enig.

Har ladet på et par ladere med 240-250 kw, men fælles for dem er at det altid er meget kort. Så den starter rigtig fint ud, og så stille og roligt falder den ned til 130-150 kw, og går man over 80% så dør den helt og lander på 50-70 kw.

Så jeg er på alle måder enig i at ladehastigheden har en kæmpe betydning.

Jeg vil så dog også sige, at ofte er det nok at hastigheden kun er så høj kortvarigt, da jeg personligt ofte kun mangler nogle få procent for at komme hjem, og i de tilfælde tager det måske 4-5 minutter at lade, og så kan man nå resten af vejen.

Lige nu skyder udviklingen lidt 2 forskellige retning. På den ene side har vi udvidere (IONITY, Clever, Tesla (på sigt)) som alle smider hurtigere og hurtigere ladere op, der kan lade med 200-300-400 kW. Men på samme tid har vi en del producenter som kun kan lade med 70-130 kW. Her kan nævnes de ældre Model S som er blevet begrænset og stort set alt der kommer fra VAG lige nu. Dog med den detalje at de så som jeg hører det har en mere stabil ladekurve.

Hvis det skal give mening skal de både kunne lade hurtigere og holde kurven mere stabil.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 12:46
af u_bull
Ja, vil vil gerne have det hele til det halve på den kvarte tid 😜

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 12:51
af martinta
u_bull skrev:
16. maj 2022, 12:46
Ja, vil vil gerne have det hele til det halve på den kvarte tid 😂
Den kvarte tid? nej! NU! :lol:

Retfærdigvis skal det siges, at vores elbil har da kørt lige under 40.000 km det første år vi har haft den og ladetiderne har indtil nu ikke været et problem - heller ikke på langtur.

Men derfor synes jeg stadig at de skal blive enige om at fokusere. Hvis alle ladestandere der bliver sat op er 300+ kW, så er det lidt kontraproduktivt at der sælges en hel del biler som fokusere på noget langsommere hurtigladning.

eks. MG som har en max DC ladehastighed på 92 kW - husk, det er MAX 92 kW. Eller VAG der har max 125 kW hvor den de standard sælges med (er lidt i tvivl om det også gælder Danmark) kun er på 50 kW og de 125 kW derefter er et tilkøb.

Ovenstående er alt sammen MAX hastigheder. Så vi ender ud i en situation som vi allerede kan læse herinde, hvor nogle føler sig mere berettiget til at benytte en hurtig lader end andre, fordi de synes de andres biler lader for langsomt.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 12:59
af GaSelle
Der mangler stadig ladere big-time her i Danmark. Og en ens måde at skilte på. I Tyskland har de styr på det. Der er skiltet langs motorvejene, hvor der er ladere - og hvor langt der er til den næste. Desuden er der mange flere.

Var i sommerhus i weekenden, i Ebeltoft. Der er én hurtiglader (50Kw). Og så et par 11Kw, der som regel er blokeret af PHEV´ere. Det er bare ikke holdbart. Sidst jeg var i Blåvand var der slet ingen ladere tilgængelige. Det er ikke måden at tiltrække turister på.

Jeg synes ikke, at nogen er mere berettiget end andre, når det kommer til adgang til ladestandere og ladehastighed. Det eneste der godt kan give en lidt "mæh" fornemmelse er, når de eneste ladere er blokeret af PHEV`ere, der jo egentlig har et alternativ til at komme videre.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 13:15
af martinta
GaSelle skrev:
16. maj 2022, 12:59
Der mangler stadig ladere big-time her i Danmark. Og en ens måde at skilte på. I Tyskland har de styr på det. Der er skiltet langs motorvejene, hvor der er ladere - og hvor langt der er til den næste. Desuden er der mange flere.
Jeg er egentlig enig med dig - næsten.

Tyskerne har historisk altid været gode til at angive hvor langt der er til næste "stop" og hvad der er på det stop. Men ud fra det du skriver sammenligner du jo motorvej i tyskland med 2 turistbyer i Danmark. Jeg vil formode at situtationen er ligeså slemt nogle steder i Tyskland når du kommer af motorvejsnettet og ned til nogle af de mindre byer

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 13:21
af HansH
Jeg tænker også GaSelle mener på motorvejen. Der er man godt informeret i Tyskland.

Men.. jeg tænker ikke at det skal være skiltning der leder én til en (ledig) ladestander.
Det eneste rigtige på sigt må være apps, der har data i realtid.
At opdateringen på disse så kan være lidt shaky .... well, den stabilitet må forbedres over tid.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 13:36
af DanielB12
Har set en video, hvor de i USA har de nogle dynamiske skilte, ala som med parkeringspladser, som viser hvor mange der er ledige.
Problemet er dog, som også er det samme med appsne pt, så vidt jeg ved - man kan ikke se nogen state på dem der lader..
Så måske er 4 ud af 4 optaget, men den viser ikke om de 2 af dem er på 95% og derved er ledige om kort tid, eller alle 4 lige er sat til.

Men skal det virke rigtigt, så vil det kræve en handling fra brugeren, der angiver hvornår personen vil køre igen, når man ankommer til laderen.. og hvad så hvis man lige bliver lidt længere end det man har angivet? F.eks. fordi man lige skal se seneste afsnit af sin serie færdig (true story, fra en clever-lader i Køge, hvor kæresten ventede på en nærig tesla-ejer)..

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 13:43
af HansH
DanielB12 skrev:
16. maj 2022, 13:36
Har set en video, hvor de i USA har de nogle dynamiske skilte, ala som med parkeringspladser, som viser hvor mange der er ledige.
Problemet er dog, som også er det samme med appsne pt, så vidt jeg ved - man kan ikke se nogen state på dem der lader..
Så måske er 4 ud af 4 optaget, men den viser ikke om de 2 af dem er på 95% og derved er ledige om kort tid, eller alle 4 lige er sat til.

Men skal det virke rigtigt, så vil det kræve en handling fra brugeren, der angiver hvornår personen vil køre igen, når man ankommer til laderen.. og
Kan godt følge din tankegang... Og det ville da være lågsus hvis man fik den info :)

Men analogt til parkeringspladsen -
Så skulle man også ved parkering angive hvornår man er væk igen.
Så det dynamiske skilt kunne vise, at - godt nok er alle optaget lige nu, men der bliver 3 ledige indenfor 10 min.
Og sådan fungerer det jo trods alt heller ikke.
Og uanset om appen kunne fortælle dig, at den ene ladestander er fri om 5 min, så vil den aldrig kunne fortælle dig at der allerede holder 4 biler i kø til den stander når du kommer derhen.

Det er reelt set to forskellige problematikker vi debatterer;
1) at finde ladestanderen
2) at kunne se om den er fri

ad 1) mener jeg som sagt skal overlades til apps
ad 2) skal bare løses med flere ladestandere. Mange flere ladestandere.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 13:48
af mertodinlo
E.On/Clever laderen i Erritsø lader uden man bruger brik nu. Er jeg den eneste der har oplevet det?
Derudover er folk ved at komme op og slås, da der tit og ofte er kø for at komme til at lade og det er ret besværligt at lave noget der ligner køkultur ved den lader

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 13:50
af HansH
mertodinlo skrev:
16. maj 2022, 13:48
E.On/Clever laderen i Erritsø lader uden man bruger brik nu. Er jeg den eneste der har oplevet det?
.... og du har heller ikke startet ladning fra en app ??

Troede ikke de var kommet så langt med Plug & Charge!

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 13:55
af DanielB12
HansH skrev:
16. maj 2022, 13:43
DanielB12 skrev:
16. maj 2022, 13:36
Har set en video, hvor de i USA har de nogle dynamiske skilte, ala som med parkeringspladser, som viser hvor mange der er ledige.
Problemet er dog, som også er det samme med appsne pt, så vidt jeg ved - man kan ikke se nogen state på dem der lader..
Så måske er 4 ud af 4 optaget, men den viser ikke om de 2 af dem er på 95% og derved er ledige om kort tid, eller alle 4 lige er sat til.

Men skal det virke rigtigt, så vil det kræve en handling fra brugeren, der angiver hvornår personen vil køre igen, når man ankommer til laderen.. og
Kan godt følge din tankegang... Og det ville da være lågsus hvis man fik den info :)

Men analogt til parkeringspladsen -
Så skulle man også ved parkering angive hvornår man er væk igen.
Så det dynamiske skilt kunne vise, at - godt nok er alle optaget lige nu, men der bliver 3 ledige indenfor 10 min.
Og sådan fungerer det jo trods alt heller ikke.
Og uanset om appen kunne fortælle dig, at den ene ladestander er fri om 5 min, så vil den aldrig kunne fortælle dig at der allerede holder 4 biler i kø til den stander når du kommer derhen.

Det er reelt set to forskellige problematikker vi debatterer;
1) at finde ladestanderen
2) at kunne se om den er fri

1) mener jeg som sagt skal overlades til apps
2) skal bare løses med flere ladestandere
Først; det skal jo sådan set implementeres, via en fælles standard, i navigations-systemerne i bilerne, og ikke i alle mulige apps, som man så skal sidde i skjul for Bent Betjent og bruge mens man kører (som jo er dér man har behov for den her viden).

Derudover er jeg helt enig i behovet, og rigtigt nok; skal det virke ordentligt skal man også have viden om kø'en*, og jo gerne en estimeret ventetid som tillægges ens navigationdata og rejsens længde.
Men sammenligningen med parkeringspladser, og manglen på info dér synes jeg er forkertish i og med der oftest er mange muligheder for at finde andre pladser i umiddelbar nærhed. Det er der jo ikke, endnu, med ladere.
Derudover, så findes der jo oftest en hel del parkeringspladser i sådan et område, hvor sådan et skilte er placeret, og hvis du cirkler nok gange, så bliver der jo oftest en ledig. Sagt på en anden måde; sandsynligheden for at 1 ud af 100 pladser bliver ledig inden for 5 minutter er markant højere end 1 ud af 4 ladere.


* (og der er så en anden diskussion omkring det, og kulturen heri. Lige nu, virker det som om det er kø-kulturen fra Netto man har taget med sig, hvor det er 50% tålmodighed og 50% lotteri om man kommer først ift. hvilken kø man stiller sig i...)

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 13:59
af HansH
DanielB12 skrev:
16. maj 2022, 13:55
Men sammenligningen med parkeringspladser, og manglen på info dér synes jeg er forkertish i og med der oftest er mange muligheder for at finde andre pladser i umiddelbar nærhed. Det er der jo ikke, endnu, med ladere.
Derudover, så findes der jo oftest en hel del parkeringspladser i sådan et område, hvor sådan et skilte er placeret, og hvis du cirkler nok gange, så bliver der jo oftest en ledig. Sagt på en anden måde; sandsynligheden for at 1 ud af 100 pladser bliver ledig inden for 5 minutter er markant højere end 1 ud af 4 ladere.
Enig.

Og det skyldes jo at det relative udbud af parkeringspladser i forhold til ladestandere, er meget højere.
Derfor jeg siger, at problem 2) skal løses ved at udbuddet af ladestandere forøges (kraftigt), så det minder om det scenarie du beskriver for parkeringspladser :)

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 14:01
af mertodinlo
HansH skrev:
mertodinlo skrev:
16. maj 2022, 13:48
E.On/Clever laderen i Erritsø lader uden man bruger brik nu. Er jeg den eneste der har oplevet det?
.... og du har heller ikke startet ladning fra en app ??

Troede ikke de var kommet så langt med Plug & Charge!
Nææ, jeg jagede bare banditten i og så tryk på start. Plejer lige at skulle bruge chippen, men den hoppede bare igang.
Testede også på en af de gamle standere, det var det samme Billede

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 14:02
af DanielB12
HansH skrev:
16. maj 2022, 13:59
DanielB12 skrev:
16. maj 2022, 13:55
Men sammenligningen med parkeringspladser, og manglen på info dér synes jeg er forkertish i og med der oftest er mange muligheder for at finde andre pladser i umiddelbar nærhed. Det er der jo ikke, endnu, med ladere.
Derudover, så findes der jo oftest en hel del parkeringspladser i sådan et område, hvor sådan et skilte er placeret, og hvis du cirkler nok gange, så bliver der jo oftest en ledig. Sagt på en anden måde; sandsynligheden for at 1 ud af 100 pladser bliver ledig inden for 5 minutter er markant højere end 1 ud af 4 ladere.
Enig.

Og det skyldes jo at det relative udbud af parkeringspladser i forhold til ladestandere, er meget højere.
Derfor jeg siger, at problem 2) skal løses ved at udbuddet af ladestandere forøges (kraftigt), så det minder om det scenarie du beskriver for parkeringspladser :)
Det er realistisk for by-ladere, hvor der helt klart skal sigtes efter at alle p-pladser i større byer hvor man forventer en parkering på mere end 1-2 timer (uden foran Lidl - giver ikke mening i mit hoved) får installeret sådan en ladestander.
Men der synes jeg heller ikke det giver meget mening at kunne se, på langfarten, om en lader er ledig eller ej.
Jeg tænker kun på hurtigladere

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 14:52
af GaSelle
HansH skrev:
16. maj 2022, 13:21
Jeg tænker også GaSelle mener på motorvejen. Der er man godt informeret i Tyskland.

Men.. jeg tænker ikke at det skal være skiltning der leder én til en (ledig) ladestander.
Det eneste rigtige på sigt må være apps, der har data i realtid.
At opdateringen på disse så kan være lidt shaky .... well, den stabilitet må forbedres over tid.
Mente netop på motorvejene herhjemme også - det gik lidt stærkt.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 16. maj 2022, 21:14
af BrianDS
mertodinlo skrev:
16. maj 2022, 14:01
HansH skrev:
mertodinlo skrev:
16. maj 2022, 13:48
E.On/Clever laderen i Erritsø lader uden man bruger brik nu. Er jeg den eneste der har oplevet det?
.... og du har heller ikke startet ladning fra en app ??

Troede ikke de var kommet så langt med Plug & Charge!
Nææ, jeg jagede bare banditten i og så tryk på start. Plejer lige at skulle bruge chippen, men den hoppede bare igang.
Testede også på en af de gamle standere, det var det samme Billede
Der har været mange problemer med Clever den seneste tid, mon ikke de "bare" har låst den op?
Plug'n'charge er ikke implementeret i alle biler endnu, så det vil være lidt underligt hvis det virker uden videre 🤔

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 17. maj 2022, 19:04
af jansom
Har nogen erfaringer med Kia Ceed SW pluginhybrid, Seat Leon Sportstourer hybrid samt BMW 225xe? Rækkevidde f.eks

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 17. maj 2022, 19:18
af GaSelle
Kia’en kører trælst og er lille bagi. Det er en 1.6 N/A benzinmotor, der skal tage slæbet, når strømmen er brugt op. Vi har to hold venner, der har en. Det bliver et stort ‘nej tak’ herfra. De to andre har jeg ikke prøvet.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 17. maj 2022, 19:24
af GaSelle
HansH skrev:
16. maj 2022, 13:21
Jeg tænker også GaSelle mener på motorvejen. Der er man godt informeret i Tyskland.

Men.. jeg tænker ikke at det skal være skiltning der leder én til en (ledig) ladestander.
Det eneste rigtige på sigt må være apps, der har data i realtid.
At opdateringen på disse så kan være lidt shaky .... well, den stabilitet må forbedres over tid.
App’s duer ikke IMHO, når man kører på motorvejen. Der må man ret let kunne lave et skilt med et tal, som man gør med ledige lastbilsparkeringer herhjemme.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 17. maj 2022, 19:32
af jansom
GaSelle skrev:
17. maj 2022, 19:18
Kia’en kører trælst og er lille bagi. Det er en 1.6 N/A benzinmotor, der skal tage slæbet, når strømmen er brugt op. Vi har to hold venner, der har en. Det bliver et stort ‘nej tak’ herfra. De to andre har jeg ikke prøvet.
En skam, det er ellers en pæn bil med masser af udstyr

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 17. maj 2022, 19:48
af DanielB12
Kia bipper når de bakker.. det er simpelthen for tåbeligt.

Re: Kunne DU finde på at købe en Elbil 2-021

: 17. maj 2022, 19:57
af martinta
DanielB12 skrev:
17. maj 2022, 19:48
Kia bipper når de bakker.. det er simpelthen for tåbeligt.
Mener du den der lastbil "bipbip" når man bakker i kia EV6? :lol: