Endte på 19,5kWh/100km.
Kan ikke rigtigt finde ud af om det er ok eller ej.
Vi har brugt 128kWh alene d. 29 december primært på to biler, der skulle lades op. Har aldrig brugt så meget på et enkelt døgn før

Det er godt klaret, det har taget nogle timer at køre det antal kilometer på cykel...Tonny skrev: ↑1. jan 2025, 15:26Jeg ramte 24,3kWh/100km i December
Fun fact.
Jeg begyndte ca i Juni at motionere på cykel.
Kørte KM (på min profil - altså af mig) i vores iX3 / på cykel:
December: 954/1190
November: 508/645
Oktober: 536/553
September: 469/960
August: 374/906
Juli: 488/920
Juni: 509/721
Sidste 7 måneder ialt: 3.838km i privatbil / 5.895km på racercykel (inkl. virtuelt)
Måske det skal være et 2025 projekt at cykle mere end vi kører i bilenFor mit vedkommende ser det overskueligt ud.

Er det efterhånden ikke en tradition med en ny tråd ved årsskiftet ?donfetaful skrev: ↑1. jan 2025, 18:34Skal vi fortsætte i en ny tråd eller skal denne bestå og fortsættes?

Denne afstemning og tråd låses d. 31/12-2024
Sejt!Tonny skrev: ↑1. jan 2025, 15:26Fun fact.
Jeg begyndte ca i Juni at motionere på cykel.
Kørte KM (på min profil - altså af mig) i vores iX3 / på cykel:
December: 954/1190
November: 508/645
Oktober: 536/553
September: 469/960
August: 374/906
Juli: 488/920
Juni: 509/721
Sidste 7 måneder ialt: 3.838km i privatbil / 5.895km på racercykel (inkl. virtuelt)
Måske det skal være et 2025 projekt at cykle mere end vi kører i bilenFor mit vedkommende ser det overskueligt ud.
Jeg bor i midtjylland og besøgte min søster i nordsjælland hen over julen. Hvis jeg lader helt op kan jeg nå der over også er om vinteren hvis jeg kører pænt. Men da det er billigere for mig at lade ved Ionity end på destinationen stoppede jeg i Korsør begge veje. Ramte 265kW begge gange og der var 23 ledige standere (ud af 24). Så valg af ladeudbyder, bil og evt forvarmning af batteri gør en kæmpe forskel.mousefarm skrev: ↑31. dec 2024, 11:46Har haft fornøjelsen af at låne min fars nye Nissan Ariya henover julen, og har kørt fra Aarhus til København og retur.
Og hold nu kæft et shitshow. Alle Clever lynladere undervejs var alle optaget med kø. Rækkevidde var kort pågrund af temperatur, og kunne ikke lynlade med mere end ca. 50 kw uanset om batteri var forvarmet eller ej.
Hele min fars liv handler nu kun om hvor han kan lade henne, da han ikke har mulighed for lader ved hjemmet, og jeg er ved at være træt af at høre om det.
Og wireless carplay virker kun halvdelen af gangene når man starter bilen, og vejbane assistent er hysterisk og virker ikke i dårlig vejr.
Er det her kejserens nye klæder? Eller findes der en elbil der stadig har ordentlig rækkevidde i dansk vinter + ordentlig lynladning?
Du skal finde en anden vinkel. Du skal reducere de 35tkm ved at cykle (nogle af) dem
Vil du gi et skud på valgmulighederne?

Det er en fin bil park at vælge imellem. Var det komforten der vandt, eller var den sparede tid enormt vigtig?stadil skrev:Jeg er en af de største fortalere for el biler grundet comfort og value for money i vores afgiftsplagede Danmark… meeeeeennn lige netop idag var jeg godt tilfreds med min benzin version som over 11 timer bragte familien sikkert og komfortabelt hjem fra skiferie.. Ps det var 5 timer hurtigere end sidste år hvor turen foregik i EQC.
Porschen er uden tvivl den bedste langtursvogn jeg har prøvet so far - den ligger klippe stabilt og har rigeligt med kraftoverskud til trods for fuld oppakning og godt med modvind igennem kasselbakkerne med boks på taget.
Godt nytår
Jeg synes jo du har klaret det fint de andre år, men det kunne være således:donfetaful skrev: ↑1. jan 2025, 21:51Vil du gi et skud på valgmulighederne?
Jeg tænker der skal en 'jeg har en elbil nu, men overvejer ICE igen'

Godt spørgsmål… EQC’n er uden tvivl en vellykket bil fsva kabinekvalitet og kørekomfort men den kolde årstid og mange “motorvejskilometer” til Alperne gør at valget falder ud til Porschen’s fordel. 11-12 kontra 16-17 timer er trods alt en forskel som idag ville ha forsinket hjemkomst til efter midnat - konen var tydelig mere tilfreds end sidste år