Minvolkswagen App

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af GaSelle » 12. maj 2018, 17:14

Det er jo heller ikke tvang. Man SKAL ikke have den installeret - man kan vælge at få det :-)
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
BrianDSDjsvell

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af HansH » 12. maj 2018, 17:51

GaSelle skrev:
12. maj 2018, 17:14
Det er jo heller ikke tvang. Man SKAL ikke have den installeret - man kan vælge at få det :-)
Min kommentar går til Torben (og andre), som mener at vi, der ikke er interesseret i at få MVW installeret, bør anskaffe os en sølvpapirshat.
Jeg mener ikke, at man kategorisk kan afvise, at data indsamlet med den device potentielt KUNNE blive anvendt imod en. Om ikke andet, så internt hos VW, i en sag hvor tingene er sat på spidsen. Højst sandsynligt vil man aldrig høre om det, da modpart selvfølgelig aldrig vil være så dum at afsløre, at data fra enheden indgår aktivt i en bedømmelse der falder negativt ud for bilejer.
Uanset om man betragter dette scenarie som en mulighed eller ej, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle installere en tingest i min bil, som på ingen mulig måde beriger min tilværelse.

Så ... måske andre lægger samme overvejelser til grund. Man behøver ikke nødvendigvis tillægge dem, at de ser spøgelser i hvert mørkt hjørne.
These users thanked the author HansH for the post:
Djsvell
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af jencka » 12. maj 2018, 20:17

Enig Hans, det behøver man ikke.

Men jeg synes holdningerne undertiden har været meget stærke og det har bølget frem og tilbage lige fra sølvpapirshatte uddeling til: "Ved samme lejlighed kunne du jo også lige bede staten om at opsætte overvågning i hele dit hjem, så vi andre kan sikre os at du ikke mishandler konen/børnene."

Jeg har det personligt helt fint med at vi alle hver især gør hvad vi synes er bedst for os og stemmer mest med egne holdninger.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af Thor-thor » 12. maj 2018, 20:35

TorbenRasmussen skrev:
12. maj 2018, 16:42
Jeg har stadig 3 sølvpapirshatte liggende fra tidligere tråde. De kan sendes hvis modtager betaler porto.
Så enhver der er en smule skeptisk i forhold til den omsiggribende dataindsamling i alle mulige sammenhænge kan bare afskrives som paranoide halvtosser?

Er der ikke ved at være beviser nok for at data kan og i nogle tilfælde vil blive misbrugt, hvis nogen kan se en fordel i det?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af HansH » 12. maj 2018, 20:37

jencka skrev:
12. maj 2018, 20:17
Men jeg synes holdningerne undertiden har været meget stærke og det har bølget frem og tilbage lige fra sølvpapirshatte uddeling til: "Ved samme lejlighed kunne du jo også lige bede staten om at opsætte overvågning i hele dit hjem, så vi andre kan sikre os at du ikke mishandler konen/børnene."
Jeg forstår din pointe som at du siger den går begge veje.
Dvs. at det er lige så upassende hvis modstanderne af MVW kalder tilhængerne for sølle, naive individer. (Eller det der ligner).
Lad være slået fast, at det tager jeg lige så stor afstand fra.
Synes hverken der er behov for det, eller at trække sølvpapirshat-kortet. Begge dele er at latterliggøre andres frie valg .. og hvorfor dog...
These users thanked the author HansH for the post:
RIX
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af BrianDS » 12. maj 2018, 20:38

Thor-thor skrev: ...

Er der ikke ved at være beviser nok for at data kan og i nogle tilfælde vil blive misbrugt, hvis nogen kan se en fordel i det?
Jeg har ingen beviser set endnu - men som andre siger - hvis det bekymrer dig, så lad være med at montere den
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af jencka » 12. maj 2018, 20:42

Igen enig Hans ;-)
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af Thor-thor » 12. maj 2018, 21:07

BrianDS skrev:
12. maj 2018, 20:38
Thor-thor skrev: ...

Er der ikke ved at være beviser nok for at data kan og i nogle tilfælde vil blive misbrugt, hvis nogen kan se en fordel i det?
Jeg har ingen beviser set endnu - men som andre siger - hvis det bekymrer dig, så lad være med at montere den
Så den nylige sag med misbrug af Facebook data er ikke bevis på at der er et potentielt problem?

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af BrianDS » 12. maj 2018, 21:38

Thor-thor skrev:
BrianDS skrev:
12. maj 2018, 20:38
Thor-thor skrev: ...

Er der ikke ved at være beviser nok for at data kan og i nogle tilfælde vil blive misbrugt, hvis nogen kan se en fordel i det?
Jeg har ingen beviser set endnu - men som andre siger - hvis det bekymrer dig, så lad være med at montere den
Så den nylige sag med misbrug af Facebook data er ikke bevis på at der er et potentielt problem?
Hvem er ofre i Facebook sagen? Der er misbrugt data, men hvem har taget skade?

Men det Facebook er blevet fanget i er at de ikke har overholdt lovgivningen - det har intet at gøre med data om din bil i denne App

Så nej, intet beviser at ConnectedCars ikke har rent mel i posen.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af Thor-thor » 12. maj 2018, 22:17

BrianDS skrev:
12. maj 2018, 21:38

Hvem er ofre i Facebook sagen? Der er misbrugt data, men hvem har taget skade?

Men det Facebook er blevet fanget i er at de ikke har overholdt lovgivningen - det har intet at gøre med data om din bil i denne App

Så nej, intet beviser at ConnectedCars ikke har rent mel i posen.
Så misbrug uden nogen skade?
Misbrug af data, tilsyneladende med det formål at påvirke en demokratisk proces (et valg) er ikke et problem/ingen har lidt skade?

Men du har da ret, ingen har endnu bevist at MVW misbruger data. Men der er vel ingen tvivl om at der, med en til vished grænsende sandsynlighed, vil opstå situationer, hvor bruger/VW bliver uenige om hvad denne data skal/må bruges til?? (og her er brugeren den "lille" da vedkommende allerede har "solgt" sine data, i bytte for at vide hvor bilen holder parkeret etc.)

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Minvolkswagen App

Indlæg af TorbenRasmussen » 13. maj 2018, 08:55

HansH skrev:
Min kommentar går til Torben (og andre), som mener at vi, der ikke er interesseret i at få MVW installeret, bør anskaffe os en sølvpapirshat.
Jeg mener ikke, at man kategorisk kan afvise, at data indsamlet med den device potentielt KUNNE blive anvendt imod en. Om ikke andet, så internt hos VW, i en sag hvor tingene er sat på spidsen. Højst sandsynligt vil man aldrig høre om det, da modpart selvfølgelig aldrig vil være så dum at afsløre, at data fra enheden indgår aktivt i en bedømmelse der falder negativt ud for bilejer.
Du misforstår. Jeg advokerer ikke for at du skal rende ud og installere dimsen. Jeg mener blot at det er kørt lidt op i en spids når man mener, at man kan sidestille det med at lade regeringen opsætte webcams i dit hus. Min kommentar er skrevet i direkte forlængelse af Neppers svar og det er ham det er stilet til. Jeg er generelt imod den her konstante quoten, som booster sidelængderne her i forum, så hvis jeg svarer nogen i umiddelbar forlængelse, så ser jeg ikke nogen grund til at citere dem.

Jeg går bestemt ikke ind for at lade enhver indsamle data om min gøren og laden, men jeg synes dæleme der er lang vej fra logning af et par nøgletal fra min bil til at lade nogen følge med live hjemme i stuen.
Senest rettet af TorbenRasmussen 13. maj 2018, 08:55, rettet i alt 2 gange.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
Djsvell
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Nepper
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af Nepper » 13. maj 2018, 09:01

TorbenRasmussen skrev:
HansH skrev:
Min kommentar går til Torben (og andre), som mener at vi, der ikke er interesseret i at få MVW installeret, bør anskaffe os en sølvpapirshat.
Jeg mener ikke, at man kategorisk kan afvise, at data indsamlet med den device potentielt KUNNE blive anvendt imod en. Om ikke andet, så internt hos VW, i en sag hvor tingene er sat på spidsen. Højst sandsynligt vil man aldrig høre om det, da modpart selvfølgelig aldrig vil være så dum at afsløre, at data fra enheden indgår aktivt i en bedømmelse der falder negativt ud for bilejer.
Du misforstår. Jeg advokerer ikke for at du skal rende ud og installere dimsen. Jeg mener blot at det er kørt lidt op i en spids når man mener, at man kan sidestille det med at lade regeringen opsætte webcams i dit hus. Min kommentar er skrevet i direkte forlængelse af Neppers svar og det er ham det er stilet til. Jeg er generelt imod den her konstante quoten, som booster sidelængderne her i forum, så hvis jeg svarer nogen i umiddelbar forlængelse, så ser jeg ikke nogen grund til at citere dem.

Jeg går bestemt ikke ind for at lade enhver indsamle data om min gøren og laden, men jeg synes dæleme der er lang vej fra logning af et par nøgletal fra min bil til at lade nogen følge med live hjemme i stuen.
Min kommentar var ikke rettet mod MVW, men mod FunnyJohnnys kommentar om at der efter hans mening skulle sættes sorte bokse i bilerne, så udgifterne kunne fordeles på dem der mishandler dem. Så jeg tror også at du misforstår.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Minvolkswagen App

Indlæg af TorbenRasmussen » 13. maj 2018, 09:08

De sorte bokse er jo en realitet hos visse forsikringsselskaber. Hvis man vil have delt regningen, så køber man jo bare dér? Det er vel ikke forsikringssager det her er tænkt ind i - hvis det er tænkt ind i noget scenarie som involverer bevis af skyld.

At bruge bilens data til at afgøre om den er “brugt forkert” er vel kun et problem hvis der snydes med den måde tallene tolkes på. At noget logges er ikke automatisk lig med, at de bruges IMOD dig. Det kunne også bruges til at bekræfte, at brugsmønstret er normalt.

Man kunne igen rette blikket mod Tesla, som har logget en del i al den tid deres biler har været på gaden. Jeg synes ikke det har virket som om de har brugt data fra eks uheld på en måde, som virker uretfærdig? Tvært imod har de jo netop vist at brugerne har lavet tåbelige ting med deres biler og dens autopilot.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
BrianDS
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Nepper
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Minvolkswagen App

Indlæg af Nepper » 13. maj 2018, 09:17

Ja præcis. Hvis FunnyJohnny eller andre gerne vil have sorte bokse, så må de jo handle der, men hvorfor skal ALLE ha?

Det er utroligt at folk tror at al den overvågning gør dem mere trygge.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af HansH » 13. maj 2018, 09:39

TorbenRasmussen skrev:
13. maj 2018, 08:55
Du misforstår. Jeg advokerer ikke for at du skal rende ud og installere dimsen. Jeg mener blot at det er kørt lidt op i en spids når man mener, at man kan sidestille det med at lade regeringen opsætte webcams i dit hus. Min kommentar er skrevet i direkte forlængelse af Neppers svar og det er ham det er stilet til. Jeg er generelt imod den her konstante quoten, som booster sidelængderne her i forum, så hvis jeg svarer nogen i umiddelbar forlængelse, så ser jeg ikke nogen grund til at citere dem.
Okay modtaget.
Jeg er udmærket med på, at du ikke på noget tidspunkt har forsøgt at overbevise mig om at jeg skal installere en MVW i min bil. Så det var heller ikke sådan jeg forstod din kommentar.
Jeg forstod det sådan at dit sølvpapirshat-tilbud var rettet generelt til alle de her i tråden, som taler imod en MVW.
Nu forstår jeg at dit svar var direkte rettet til Nepper, som drog parallellen til overvågning i privathjem.

Jeg påskønner meget at du er obs på quotes. Og tak for det. Det kan vi kun være glade for :) Og jeg kan også sagtens følge, at et indlæg uden quotes (kan) antages at være rettet direkte til foregående indlæg. Meen... det er jo ikke en præmis man kan tage for 100% givet synes jeg. I dette tilfælde, hvor din kommentar lige så vel kunne være rettet bredt til hele indholdet i tråden, synes jeg det ville have fjernet enhver tvivl lige at quote Nepper.
Men lad det ligge - du har præciseret, og jeg er nu helt på bølgelængde med hvem/hvad dit svar var stilet til.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af jencka » 13. maj 2018, 09:40

Kan vi lade diskussionen ligge der eller alternativt starte en ny tråd til det?

Vil da meget gerne bringe tråden lidt tilbage til, hvor den startede, og spørge til noget uden at skulle risikere at blive udfordret på, at jeg har appen og indtil videre er helt ok med det og faktisk også lidt glad for den :D

Med den seneste opdatering kom der "Ture" på - både seneste og historik. Men synes da at der på den enkelte turs oversigt også stod brændstofforbruget opgivet med 1 decimal.
Men nu er den info væk, og kan ikke lige se, at der har været en opdatering af app.
Har der været en opdatering, eller er det bare en feature, der er ændret?
These users thanked the author jencka for the post (total 2):
BrianDSHansH
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af BrianDS » 13. maj 2018, 09:43

jencka skrev:Kan vi lade diskussionen ligge der eller alternativt starte en ny tråd til det?

Vil da meget gerne bringe tråden lidt tilbage til, hvor den startede, og spørge til noget uden at skulle risikere at blive udfordret på, at jeg har appen og indtil videre er helt ok med det og faktisk også lidt glad for den :D

Med den seneste opdatering kom der "Ture" på - både seneste og historik. Men synes da at der på den enkelte turs oversigt også stod brændstofforbruget opgivet med 1 decimal.
Men nu er den info væk, og kan ikke lige se, at der har været en opdatering af app.
Har der været en opdatering, eller er det bare en feature, der er ændret?
De har opdateret det fordi det ikke lige var helt i orden, den målte lidt i øst og vest en gang i mellem - det skulle komme tilbage igen
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af jencka » 13. maj 2018, 09:49

Ok og Tak :)
Har dog ikke oplevet hverken fejlmålinger eller øst/vest eller sågar syd for Afrika placeringer af bilen.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

HCS-2880
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 9. dec 2017, 19:23
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 47 times
Been thanked: 6 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af HCS-2880 » 13. maj 2018, 09:55

jencka skrev:Kan vi lade diskussionen ligge der eller alternativt starte en ny tråd til det?

Vil da meget gerne bringe tråden lidt tilbage til, hvor den startede, og spørge til noget uden at skulle risikere at blive udfordret på, at jeg har appen og indtil videre er helt ok med det og faktisk også lidt glad for den :D

Med den seneste opdatering kom der "Ture" på - både seneste og historik. Men synes da at der på den enkelte turs oversigt også stod brændstofforbruget opgivet med 1 decimal.
Men nu er den info væk, og kan ikke lige se, at der har været en opdatering af app.
Har der været en opdatering, eller er det bare en feature, der er ændret?
Hej - min App er opdateret pr. 9. maj.
Har ikke nået at se brændstofsforbrug på turene, men bemærker til gengæld, at man kan se bilen indregistreringsnummer på hver enkelt tur.
Meget brugbart (hvordan App’en så end holder øje med skifte af nummerplader)...! :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af BrianDS » 13. maj 2018, 10:25

jencka skrev:Ok og Tak :)
Har dog ikke oplevet hverken fejlmålinger eller øst/vest eller sågar syd for Afrika placeringer af bilen.
Det var nu kun brændstof forbruget jeg hentydede til - placeringen er det vist kun nogle få der har haft lidt problemer med.

Men nogle gange kunne brændstofforbruget være fx 69 liter på en 3 km tur og 0.3 liter på 120 km (bare eksempler), det skulle eftersigende blive rettet så det var mere korrekt, selvom min var rimelig realistisk mens det virkede.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

cbo1972
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. mar 2018, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af cbo1972 » 23. maj 2018, 12:05

med gårsdagens opdatering af app'en er al historik væk på min konto idag. Desuden forsvandt i første omgang al data vedr. benzinforbrug.
Desuden virker låsestatus stadig sporadisk.
Enheden er blevet fejlmeddelt adskillige gange, men der er tilsyneladende langt fra tanke til handling fra VW Køge/Risskov hvor den er blevet fejlmeldt.

Er der mon andre, der har oplevet samme efter seneste opdatering?

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af BrianDS » 23. maj 2018, 12:49

cbo1972 skrev:med gårsdagens opdatering af app'en er al historik væk på min konto idag. Desuden forsvandt i første omgang al data vedr. benzinforbrug.
Desuden virker låsestatus stadig sporadisk.
Enheden er blevet fejlmeddelt adskillige gange, men der er tilsyneladende langt fra tanke til handling fra VW Køge/Risskov hvor den er blevet fejlmeldt.

Er der mon andre, der har oplevet samme efter seneste opdatering?
Min historik er der stadig tilbage fra 6. april, og låsestatus er mere stabil nu end den har været tidligere
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Snazzy
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af Snazzy » 5. jun 2018, 13:43

Får værkstedet ikke ens besked?! har nu 2 gange fået besked fra værkstedet om tid tgil service, men de svarer aldrig?!
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af BrianDS » 5. jun 2018, 14:48

Snazzy skrev:Får værkstedet ikke ens besked?! har nu 2 gange fået besked fra værkstedet om tid tgil service, men de svarer aldrig?!
Har du prøvet at spørge værkstedet?
De får nok ikke besked om at din bil skal til service, men hvis du skriver til dem får de den nok.

De skal vist manuelt tjekke en hjemmeside for at se beskeder fra MinVolkswagen. Og lige til et værksted virker telefonen stadig bare bedreBillede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Snazzy
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af Snazzy » 5. jun 2018, 19:20

BrianDS skrev:
5. jun 2018, 14:48
Snazzy skrev:Får værkstedet ikke ens besked?! har nu 2 gange fået besked fra værkstedet om tid tgil service, men de svarer aldrig?!
Har du prøvet at spørge værkstedet?
De får nok ikke besked om at din bil skal til service, men hvis du skriver til dem får de den nok.

De skal vist manuelt tjekke en hjemmeside for at se beskeder fra MinVolkswagen. Og lige til et værksted virker telefonen stadig bare bedreBillede
Jeg har en måned til jeg skal til service, så massere af tid, synes bare det er træls man laver et sådan system hvis værkstedet ikke benytter sig af det. - Overvejer alligevel at køre til tønder og få fikset service :)
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af BrianDS » 5. jun 2018, 19:42

Snazzy skrev:
BrianDS skrev:
5. jun 2018, 14:48
Snazzy skrev:Får værkstedet ikke ens besked?! har nu 2 gange fået besked fra værkstedet om tid tgil service, men de svarer aldrig?!
Har du prøvet at spørge værkstedet?
De får nok ikke besked om at din bil skal til service, men hvis du skriver til dem får de den nok.

De skal vist manuelt tjekke en hjemmeside for at se beskeder fra MinVolkswagen. Og lige til et værksted virker telefonen stadig bare bedreBillede
Jeg har en måned til jeg skal til service, så massere af tid, synes bare det er træls man laver et sådan system hvis værkstedet ikke benytter sig af det. - Overvejer alligevel at køre til tønder og få fikset service :)
Det er jo ikke værkstederne der har opfundet det Billede
Jeg ville nu altid ringe eller møde op lige meget hvad, men det er nok min holdning.

Du kan jo også vælge dit værksted i Appen så det matcher det du rent faktisk bruger?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af Charlimike » 6. jun 2018, 06:46

Jeg har lignende system sol myvw, min er fra Seat og har virket perfekt indtil denne uge. Den beregne antal kørte km helt i hegnet nu?
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
ramac
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15. jun 2010, 16:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af ramac » 23. jun 2018, 14:45

Der har været megen snak om overvågning og sølvpapirshatte, men jeg synes nu heller ikke, at det er helt uinteressant at politiet med dommerkendelse formentlig vil kunne få adgang til historiske data, så hvad der f.eks. startede med at være een fartbøde pludselig måske kan blive til flere. Egentlig skal politiet bare regelmæssigt have udtræk fra Semlers base, så kræves der ikke mange programmørdagsværker for at kunne udskrive bla. fartbøder og parkeringsafgifter pr. automatik. Kunne f.eks. kobles på kildeskattesystemet.

Politiet kunne også bruge logdata til at afgøre skyldsspørgsmål ved færdselsuheld. En fordel?

Omvendt kan logdata bruges til at bevise ens uskyld, hvis det er situationen. Også ved en påstået parkeringsforseelse, hvis loggen viser, at det ikke er tilfældet. Det må være et vægtigt argument overfor parkeringsvagtens udsagn, som næsten altid bliver lagt til grund.

Vi mangler at få belyst værdien af GPSloggen fra MVW som bevismateriale i retten i alle ovennævnte tilfælde.
ramac
Polo GTI 2.0 207hk DSG7 2023

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af BrianDS » 23. jun 2018, 14:55

ramac skrev:Der har været megen snak om overvågning og sølvpapirshatte, men jeg synes nu heller ikke, at det er helt uinteressant at politiet med dommerkendelse formentlig vil kunne få adgang til historiske data, så hvad der f.eks. startede med at være een fartbøde pludselig måske kan blive til flere. Egentlig skal politiet bare regelmæssigt have udtræk fra Semlers base, så kræves der ikke mange programmørdagsværker for at kunne udskrive bla. fartbøder og parkeringsafgifter pr. automatik. Kunne f.eks. kobles på kildeskattesystemet.

Politiet kunne også bruge logdata til at afgøre skyldsspørgsmål ved færdselsuheld. En fordel?

Omvendt kan logdata bruges til at bevise ens uskyld, hvis det er situationen. Også ved en påstået parkeringsforseelse, hvis loggen viser, at det ikke er tilfældet. Det må være et vægtigt argument overfor parkeringsvagtens udsagn, som næsten altid bliver lagt til grund.

Vi mangler at få belyst værdien af GPSloggen fra MVW som bevismateriale i retten i alle ovennævnte tilfælde.
Hvis du ser de data de logger, så er præcisionen på afstande og hastighed ikke den bedste, så jeg tvivler på de kan bruges til noget.
Jeg har bl.a. oplevet en knap 100 km tur blive målt til 37 km, eller den daglige pendler tur manglede 20 km...
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
ramac
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15. jun 2010, 16:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Minvolkswagen App

Indlæg af ramac » 23. jun 2018, 15:46

BrianDS skrev:
23. jun 2018, 14:55
Hvis du ser de data de logger, så er præcisionen på afstande og hastighed ikke den bedste
Jeg tror, det meget afhænger af hvor godt GPS signal, der når frem til donglen afhængig af dens placering i bilen. På min bil er positionspræcisionen mindst lige så god (konstateret ved at zoome på kortet) som bilGPSen, som praler med en nøjagtighed på 3m. App'en opdaterer position på kortet 3-5 gange/km, men internt i loggen kunne samplingsfrekvensen godt være GPS modtagerens standard, som på en almindelig consumer GPS er 1-5 samples/sekund. Det rækker til fartbøder og parkeringsafgifter (eller til afvisning af dem).

Billede
ramac
Polo GTI 2.0 207hk DSG7 2023

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"