Re: Minvolkswagen App
: 12. maj 2018, 17:14
Det er jo heller ikke tvang. Man SKAL ikke have den installeret - man kan vælge at få det
Min kommentar går til Torben (og andre), som mener at vi, der ikke er interesseret i at få MVW installeret, bør anskaffe os en sølvpapirshat.
Så enhver der er en smule skeptisk i forhold til den omsiggribende dataindsamling i alle mulige sammenhænge kan bare afskrives som paranoide halvtosser?TorbenRasmussen skrev: ↑12. maj 2018, 16:42Jeg har stadig 3 sølvpapirshatte liggende fra tidligere tråde. De kan sendes hvis modtager betaler porto.
Jeg forstår din pointe som at du siger den går begge veje.jencka skrev: ↑12. maj 2018, 20:17Men jeg synes holdningerne undertiden har været meget stærke og det har bølget frem og tilbage lige fra sølvpapirshatte uddeling til: "Ved samme lejlighed kunne du jo også lige bede staten om at opsætte overvågning i hele dit hjem, så vi andre kan sikre os at du ikke mishandler konen/børnene."
Jeg har ingen beviser set endnu - men som andre siger - hvis det bekymrer dig, så lad være med at montere denThor-thor skrev: ...
Er der ikke ved at være beviser nok for at data kan og i nogle tilfælde vil blive misbrugt, hvis nogen kan se en fordel i det?
Så den nylige sag med misbrug af Facebook data er ikke bevis på at der er et potentielt problem?
Hvem er ofre i Facebook sagen? Der er misbrugt data, men hvem har taget skade?Thor-thor skrev:Så den nylige sag med misbrug af Facebook data er ikke bevis på at der er et potentielt problem?
Så misbrug uden nogen skade?BrianDS skrev: ↑12. maj 2018, 21:38
Hvem er ofre i Facebook sagen? Der er misbrugt data, men hvem har taget skade?
Men det Facebook er blevet fanget i er at de ikke har overholdt lovgivningen - det har intet at gøre med data om din bil i denne App
Så nej, intet beviser at ConnectedCars ikke har rent mel i posen.
Du misforstår. Jeg advokerer ikke for at du skal rende ud og installere dimsen. Jeg mener blot at det er kørt lidt op i en spids når man mener, at man kan sidestille det med at lade regeringen opsætte webcams i dit hus. Min kommentar er skrevet i direkte forlængelse af Neppers svar og det er ham det er stilet til. Jeg er generelt imod den her konstante quoten, som booster sidelængderne her i forum, så hvis jeg svarer nogen i umiddelbar forlængelse, så ser jeg ikke nogen grund til at citere dem.HansH skrev:
Min kommentar går til Torben (og andre), som mener at vi, der ikke er interesseret i at få MVW installeret, bør anskaffe os en sølvpapirshat.
Jeg mener ikke, at man kategorisk kan afvise, at data indsamlet med den device potentielt KUNNE blive anvendt imod en. Om ikke andet, så internt hos VW, i en sag hvor tingene er sat på spidsen. Højst sandsynligt vil man aldrig høre om det, da modpart selvfølgelig aldrig vil være så dum at afsløre, at data fra enheden indgår aktivt i en bedømmelse der falder negativt ud for bilejer.
Min kommentar var ikke rettet mod MVW, men mod FunnyJohnnys kommentar om at der efter hans mening skulle sættes sorte bokse i bilerne, så udgifterne kunne fordeles på dem der mishandler dem. Så jeg tror også at du misforstår.TorbenRasmussen skrev:Du misforstår. Jeg advokerer ikke for at du skal rende ud og installere dimsen. Jeg mener blot at det er kørt lidt op i en spids når man mener, at man kan sidestille det med at lade regeringen opsætte webcams i dit hus. Min kommentar er skrevet i direkte forlængelse af Neppers svar og det er ham det er stilet til. Jeg er generelt imod den her konstante quoten, som booster sidelængderne her i forum, så hvis jeg svarer nogen i umiddelbar forlængelse, så ser jeg ikke nogen grund til at citere dem.HansH skrev:
Min kommentar går til Torben (og andre), som mener at vi, der ikke er interesseret i at få MVW installeret, bør anskaffe os en sølvpapirshat.
Jeg mener ikke, at man kategorisk kan afvise, at data indsamlet med den device potentielt KUNNE blive anvendt imod en. Om ikke andet, så internt hos VW, i en sag hvor tingene er sat på spidsen. Højst sandsynligt vil man aldrig høre om det, da modpart selvfølgelig aldrig vil være så dum at afsløre, at data fra enheden indgår aktivt i en bedømmelse der falder negativt ud for bilejer.
Jeg går bestemt ikke ind for at lade enhver indsamle data om min gøren og laden, men jeg synes dæleme der er lang vej fra logning af et par nøgletal fra min bil til at lade nogen følge med live hjemme i stuen.
Okay modtaget.TorbenRasmussen skrev: ↑13. maj 2018, 08:55Du misforstår. Jeg advokerer ikke for at du skal rende ud og installere dimsen. Jeg mener blot at det er kørt lidt op i en spids når man mener, at man kan sidestille det med at lade regeringen opsætte webcams i dit hus. Min kommentar er skrevet i direkte forlængelse af Neppers svar og det er ham det er stilet til. Jeg er generelt imod den her konstante quoten, som booster sidelængderne her i forum, så hvis jeg svarer nogen i umiddelbar forlængelse, så ser jeg ikke nogen grund til at citere dem.
De har opdateret det fordi det ikke lige var helt i orden, den målte lidt i øst og vest en gang i mellem - det skulle komme tilbage igenjencka skrev:Kan vi lade diskussionen ligge der eller alternativt starte en ny tråd til det?
Vil da meget gerne bringe tråden lidt tilbage til, hvor den startede, og spørge til noget uden at skulle risikere at blive udfordret på, at jeg har appen og indtil videre er helt ok med det og faktisk også lidt glad for den
Med den seneste opdatering kom der "Ture" på - både seneste og historik. Men synes da at der på den enkelte turs oversigt også stod brændstofforbruget opgivet med 1 decimal.
Men nu er den info væk, og kan ikke lige se, at der har været en opdatering af app.
Har der været en opdatering, eller er det bare en feature, der er ændret?
Hej - min App er opdateret pr. 9. maj.jencka skrev:Kan vi lade diskussionen ligge der eller alternativt starte en ny tråd til det?
Vil da meget gerne bringe tråden lidt tilbage til, hvor den startede, og spørge til noget uden at skulle risikere at blive udfordret på, at jeg har appen og indtil videre er helt ok med det og faktisk også lidt glad for den
Med den seneste opdatering kom der "Ture" på - både seneste og historik. Men synes da at der på den enkelte turs oversigt også stod brændstofforbruget opgivet med 1 decimal.
Men nu er den info væk, og kan ikke lige se, at der har været en opdatering af app.
Har der været en opdatering, eller er det bare en feature, der er ændret?
Det var nu kun brændstof forbruget jeg hentydede til - placeringen er det vist kun nogle få der har haft lidt problemer med.jencka skrev:Ok og Tak
Har dog ikke oplevet hverken fejlmålinger eller øst/vest eller sågar syd for Afrika placeringer af bilen.
Min historik er der stadig tilbage fra 6. april, og låsestatus er mere stabil nu end den har været tidligerecbo1972 skrev:med gårsdagens opdatering af app'en er al historik væk på min konto idag. Desuden forsvandt i første omgang al data vedr. benzinforbrug.
Desuden virker låsestatus stadig sporadisk.
Enheden er blevet fejlmeddelt adskillige gange, men der er tilsyneladende langt fra tanke til handling fra VW Køge/Risskov hvor den er blevet fejlmeldt.
Er der mon andre, der har oplevet samme efter seneste opdatering?
Har du prøvet at spørge værkstedet?Snazzy skrev:Får værkstedet ikke ens besked?! har nu 2 gange fået besked fra værkstedet om tid tgil service, men de svarer aldrig?!
Jeg har en måned til jeg skal til service, så massere af tid, synes bare det er træls man laver et sådan system hvis værkstedet ikke benytter sig af det. - Overvejer alligevel at køre til tønder og få fikset serviceBrianDS skrev: ↑5. jun 2018, 14:48Har du prøvet at spørge værkstedet?Snazzy skrev:Får værkstedet ikke ens besked?! har nu 2 gange fået besked fra værkstedet om tid tgil service, men de svarer aldrig?!
De får nok ikke besked om at din bil skal til service, men hvis du skriver til dem får de den nok.
De skal vist manuelt tjekke en hjemmeside for at se beskeder fra MinVolkswagen. Og lige til et værksted virker telefonen stadig bare bedre
Det er jo ikke værkstederne der har opfundet detSnazzy skrev:Jeg har en måned til jeg skal til service, så massere af tid, synes bare det er træls man laver et sådan system hvis værkstedet ikke benytter sig af det. - Overvejer alligevel at køre til tønder og få fikset serviceBrianDS skrev: ↑5. jun 2018, 14:48Har du prøvet at spørge værkstedet?Snazzy skrev:Får værkstedet ikke ens besked?! har nu 2 gange fået besked fra værkstedet om tid tgil service, men de svarer aldrig?!
De får nok ikke besked om at din bil skal til service, men hvis du skriver til dem får de den nok.
De skal vist manuelt tjekke en hjemmeside for at se beskeder fra MinVolkswagen. Og lige til et værksted virker telefonen stadig bare bedre
Hvis du ser de data de logger, så er præcisionen på afstande og hastighed ikke den bedste, så jeg tvivler på de kan bruges til noget.ramac skrev:Der har været megen snak om overvågning og sølvpapirshatte, men jeg synes nu heller ikke, at det er helt uinteressant at politiet med dommerkendelse formentlig vil kunne få adgang til historiske data, så hvad der f.eks. startede med at være een fartbøde pludselig måske kan blive til flere. Egentlig skal politiet bare regelmæssigt have udtræk fra Semlers base, så kræves der ikke mange programmørdagsværker for at kunne udskrive bla. fartbøder og parkeringsafgifter pr. automatik. Kunne f.eks. kobles på kildeskattesystemet.
Politiet kunne også bruge logdata til at afgøre skyldsspørgsmål ved færdselsuheld. En fordel?
Omvendt kan logdata bruges til at bevise ens uskyld, hvis det er situationen. Også ved en påstået parkeringsforseelse, hvis loggen viser, at det ikke er tilfældet. Det må være et vægtigt argument overfor parkeringsvagtens udsagn, som næsten altid bliver lagt til grund.
Vi mangler at få belyst værdien af GPSloggen fra MVW som bevismateriale i retten i alle ovennævnte tilfælde.
Jeg tror, det meget afhænger af hvor godt GPS signal, der når frem til donglen afhængig af dens placering i bilen. På min bil er positionspræcisionen mindst lige så god (konstateret ved at zoome på kortet) som bilGPSen, som praler med en nøjagtighed på 3m. App'en opdaterer position på kortet 3-5 gange/km, men internt i loggen kunne samplingsfrekvensen godt være GPS modtagerens standard, som på en almindelig consumer GPS er 1-5 samples/sekund. Det rækker til fartbøder og parkeringsafgifter (eller til afvisning af dem).